Lumber Jack: Tommy Boustedt, mannen som gav kombinationen pagefrisyr och stora runda glasögon ett ansikte, sade väl något i stil med: "Det enda man kan göra i Övik är att ligga på hotellrummet på Hotell Focus och läsa bibeln." Tro om det var under den matchen som sektionen precis bakom motståndarbåset hade varit väldigt heta på Djurgårdstränaren och bland annat krävt att han skulle klippa sig och skaffa sig ett riktigt jobb.
Gusse: Äh, varför skulle jag ändra resultatet på Bomben, skulle ha spelat 5-2 som jag tänkte från början. Men å andra sidan är jag inte säker på att MoDos stockholmssyndrom tillåter laget att göra två mål på Hovet.
Icing-Ove: Så jävla otroligt dåligt. Totalt fimmel ger 2 mot 1 och 1-0 och sen så ser man till att hjälpa dem lite till genom att göra självmål. Iofs så är man inte förvånad över hur det ser ut. Men kan vi inte byta bort Jonasén och Tolsa plus några till. Det kan bara inte bli sämre.
Icing-Ove: Ofantligt dåligt PP av MoDo återigen. Kassa nerlägg och dåliga pass gör att man har problem att ta sig in i zon. Väl där så agerar Salle tempodödare och det skjuts åt h-e för lite.
Målen är lite slarviga. 1-0 är en liten miss av Pierre efter att Forsberg tappat pucken (pga ett svårt pass) i mittzon. 2-0 är iofs ett oturligt självmål av Hasse men det slarvas innan då man inte får ut pucken ur zon trots flera försök.
knaskamilla: ja just ;) ajja de etrist oxå att vi möter tik igen på måndag!! otroligt jobbigt om vi förlorar igen.. eftersom de bor massa timråiter här
Salle: Visst hade modo fler chanser i andra perren men tror nog man bjöd på fler chanser också. Känns lite som att modo inte kan bygga något eget spel utan måste ha hawaiispel för att få till chanser (förutom första 4 i andra perioden).
Dags för ett tiggarbrev till Tore där vi ber om 7 mille till att handla spelare för. Nu blåser man väl upp det lite extra. Men hur länge är det tills vi får tillbaka någon? Svarten är väl tillbaka så fort gumman fött. Men finns det några datum satta för Susse, Timmy och Petro?
Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, Djurgården kontrar.. Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, Djurgården kontrar.. Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, Djurgården kontrar.. Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, Djurgården kontrar.. Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, Djurgården kontrar.. Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, Djurgården kontrar.. Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, hakar, utvisning Tolsa.
MorganaLefaey: Ja susse e väll tillbaka efter juluppehållet räknar man med iaf. 7 mille våre fint.. då e de bara att ringa teemu seelane eller hur f_n de stavas
MorganaLefaey: Susse är väl borta fram till nästa uppehåll, Timmy är jag osäker på men Petro borde väl vara på gång snart igen eftersom han faktiskt var "nära" att spela senaste hemmamatchen, men ströks i sista stund?
shinzawai: Focka fyra spelare i en redan tunn trupp? In med vilka då? Kanske ?, ?, ? och ?, och även ? på backplats eftersom man är en back kort ända sedan 38 försvann.
Panikvärva Jussi Kaskasniemi, Sergei Afromov och Chris Bailey från diverse b-ligor nere i något alpland? Eller vad göra för att ersätta numerären som försvinner vid fockandet?
Petey21: Vi kan ju inte ersätta med spelare som inte tillför något, då äre bättre att göra så bra vi kan med det matereal vi har tillgängligt och sen komma igen när vi är fullt lag.
Hade det varit tillåtet att ta in spelare för kortare tid skulle ju det vara en möjlighet, men vilka lånar ut sådana spelare nu?
shinzawai: Djurgårdaren hade väl redan tappat pucken när hasse kom in och Xcheckade han. Man blir inte bara less på spelarna som spelar som krattor utan även på domaren. Var inte allt för svårt att trycka på stänga av knappen på tv'n idag. Fin statistik man har efter uppehållet och värre lär det bli när matchen mot Timrå spelats.
MorganaLefaey: Det var inte hakning från V Hedman, det var inte något från Hasse som egentligen bara tacklar Djurgårdaren som gör att denne tappar pucken i dragningen. Jag har bara sett en klar utvisning idag, det var en interference på en djurgårdare.
Nä fy fan, nu vill jag bara gömma mig till nästa uppehåll.
Domartrion: