1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483010 inlägg · 4079 ämnen

Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24

944665 · » Till forumet


Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Om jag räknat rätt i all hast så har MoDo och Djurgården spelat matcher mot varandra 10 gånger, under november månad, sedan 98/99.
Verkar vara jämnt skägg med 5 segrar vardera och en målskillnadsfördel för DIF med 26-23.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Johnny Hazard: Du får passa på att veva in tungan nu såhär på söndagsmorgonen så frugan inte tror det är en nyinköpt ryamatta med högst tvivelaktig doft och ger sig på den med dammsugaren.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Salle: Haha, klart jag menade Flisco. Jorå, efter Timrås 6-2-förlust mot Albinolejonen så funderar jag starkt på att börja dricka Flyktsoda likt Frisco istället för alla dessa Spendrups Gold.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Frisco: "Flisco" menar du?

Eller var det [url=
www.youtube.com/watch?v=MXu1VXFfF24]flyktsoda[/url]?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Johnny Hazard: översvämmats, vilken svenska, hahahaha.

Frisco, jag stannar uppe ett tag till, bara för att få en halvtaskig kommentar från dig.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Johnny Hazard: Fluktsoda?


Z z zZ z ZZ z
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Salle: J-la messerschmitt. Vet jag väl att Ingmar föddes. Håckla den lipsillen sitter väl längst upp i den gamla sodapannan på Östrandsfabriken och sover vid det här laget.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
NuMo: Exakt, det finns liksom ingen finess längre. Hela HS har under det sista årtiondet översvämmas av ett gäng talanglösa retoriker. Tur att jag är skitfull i natt så att jag vågar skriva det som jag tänker på. Annars så skriver jag som vanligt när frugan är hemma.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Johnny Hazard: Du missminner dig. Bergman är född i Uppsala men död på Gotland (Fårö).

Du får väl åka till Håckla så får han klämma dig på skinkan... :-)
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Salle: Just nu har jag en stor j-la finne på den ena rövskinkan. En bra finne är en utklämd finne. Ingmar Bergman var väl född Gotlänning om jag inte missminner mig.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Johnny Hazard: Skall ni värva honom eller? Är han finne?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Johnny Hazard: Tyvärr så finns det inga knölhyndor som kan retas med stil längre. Du är saknad.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
NuMo: Själv så sitter jag ute i sossecontainern och pimplar hemgjort rötjut. Kåkjäveln håller på att förfalla och kärringfaan är på julkonsert, kan livet bli så mycket ljusare?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Salle: Alltid, en utkastning eller utklassning har ingen dött av. Dock är jag lite besviken på er omröstning och de dåliga resultaten i länet. Det var längesen det var sånt uselt drag i MoDos gb. Kolla in i Timrås gb istället, Ingmar Bergman är återuppstånden.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Johnny Hazard: U are bored.

Fan, lite mer av frugans vin skulle göra underverk, men nu är det slut.


Man skulle ha fler frugor.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Johnny Hazard: Nu måste du ha blivit utkastad från Ankaret igen... :-)
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Paddan: Jag är en idiot.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
spud: Att försvara SM-guldet eller? Hoppas Timrå lyckas försvara det.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Paddan: Om frågan är "Kommer Modo att kunna försvara sitt SM-guld?" Så är ju svaret klockrent, JA. Alla som är med i ligan har ju chansen.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Salle: Alltid lika intressant att se hur Expressen styr sina webomröstningar.

Denna gång en artikel om MoDos "avgrundsdjupa kris" självfallet följd av frågan "Kommer Modo att kunna försvara sitt SM-guld?"

Det som väl än så länge är mest överraskande är att hela 25% av de röstande svarat Ja.

Jag tillhör nog den skaran som skulle svarat nej, men då har jag också sagt, ända sedan några veckor innan försäsongsmatchandet började. att HV kommer att ta hem SM-guldet i år.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Petey21: "...backen Tommy Wargh fick utgå."

Det var väl Fredrik som inte spelade hela matchen???
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Paddan: Så trenden håller i sig. Och en annan trend som MoDo haft under en herrans många år är att de är ett lag som man gärna bryter sina negativa trender mot. Har man förlorat 12 raka, så är det inte någon högoddsare att man bryter den sviten mot just MoDo. Och Djurgården har ju haft en negativ trend på hemmaplan, och då passade det ju dem mycket bra att få möta "negativ-trend-brytarlaget" nummer ett. En variant på Väsbysyndromet skulle man kunna säga.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
spud: Om jag har räknat rätt så har vi sedan säsongen 98/99 spelat 23 matcher mot Djurgården. 21 av dessa har spelats i Globen och där har vi 2 vinster och 19 förluster. Två matcher har spelats på Hovet och där har vi i varje fall 50% segrar.

Sedan kommer då vår fina målskillnad under dessa 23 matcher: 74-33 i Djurgårdsfavör, eller om man avrundar nedåt ett snittresultat på 3-1 till Djurgården
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Cyklob: Ja men att modo förmodligen kommer plocka in nån spelare innan deadline är ju så gott som säkert, så varför ska vi stressa och plocka in nån sopa när vi kan göra fynd från finska ligan när vissa lag är avhängda där?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Långben: Ja.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
var det karol som stog idag!
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Metal Guru: En film på Youtube.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
spud: Handlar väll inte om att plocka in 3-4 nya spelare, men man kanske bör överväga att plocka in en back och en forward. Sedan fylla på med juniorer med som Lumber skriver. Men vi kommer slita ut spelarna som det ser ut nu, sedan ska vi även spela europa cupen med.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Metal Guru:

Det låter som att det är synonymt med jobbigheter.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
spud: Att det blir effekter det kan jag förstå men inte vi att laget helt tappar spelet och att sjunker som en sten i tabellen.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
NuMo:
Jag har en löptik hemma, och ylande jyckar utanför.
Vad är det synonymt med?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Lumber Jack: Lumber Kallade du "de i Timrå" för hyndor? Det såg jag inte, såg du?

En tik, kan man ju däremot kalla hynda eftersom det är en synonym.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Snoop: Ok, jag trodde du skulle slå på stort och komma något vettigt. Men det kanske var förmycket begärt.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Lumber Jack: du kallar oss i Timrå för hyndor, och jag blir lack och tycker du är sjuk i huvet, enkelt.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Snoop: Utveckla.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Snoop: Du har något i tassen.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Modoante: tappar man ryggraden blir det effekter. Det borde du nog förstå.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Lumber Jack: du är ju fan sjuk i huvet du !
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Cyklob: Så du menar att vi ska ta in 3-4? spelare som kostar modo 250-300k i månaden? 5-6 miljoner för att vi ska vinna några lunk matcher..

Jag ser hellre att vi fyller på dessa matcher med lämpliga juniorer, men idag har vi ju lite otur med att j20 spelar viktig match också.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Cyklob: Visst är det så. Det går inte att agera lika huvudlöst som hyndorna ifjol. Om inte värvning så ge fler juniorer speltid för avlastning. Men det vänder nog vad det gäller folk. Perra och Molinder är ju tillbaka på måndag, kanske nån till.

Lite märkligt att vi är i toppform och går som tåget. Sedan blir det ett meningslöst landslagsuppehåll och vi har varken spelare eller spel kvar. Avgå förbundet!
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
spud: det håller inte att förklara bort förlusterna med att säga att vi vi har spelare borta,.Det håller inte. Även om vi har några nyckelspelare borta så ska inte laget behöva falla ihop som dom gör nu.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
spud: Så du menar på fullaste allvar att du hellre sliter ut spelarna och väntar in dom skadade ?, se fan på hur det gick för timrå i fjol. Det håller inte att slita ut laget sedan gör det inte saken bättre att Modo verkar ju inte tala riktig sanning om skadorna speciellt då det gäller Timander, först var det dag till dag sedan ryggskott och nu är det tydligen diskbråck som någon skrev.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Cyklob: Va ska vi göra då? Ska vi värva 3-4 spelare nu? Sen eftersom reglerna är sådan att man måste behålla dem till slutspelet är över kommer det ju kosta en hel del.

Låna? Visst, men vilka jävlar lånar ut högklassiga es spelare i detta skede på säsongen? Svälj för fan, och inse att vi får torsk ett par matcher på grund av skadade spelare.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24

Suck och återigen Suck, när ska modos ledning förstå att man måste agera och göra något. Detta håller inte. Jag vill inte skrika ut att det är kris men man måste endå börja agera för detta kommer fortsätta så här om inget händer.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Nä nu ska jag bada med brödrosten.. herå!
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
MorganaLefaey: Herreguud nu måste modo få tillbaka lite spelare... fan dom kan ju inte spela hockey... gaaaaa
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
shinzawai: Har inte sett till han. Men om han bara varit så dålig så man inte lagt märke till han eller om han klivir av vet jag inte. Nu lär jag inte få reda på det själv då jag stängt av dumburken.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
shinzawai: warg e bänkad eller skadad
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Berka: Bryr mig faktiskt inte vad Timrå får för resultat för tillfället. Vi har så klara problem själva så irritation och glädje mm räcker bara för vårt lag.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Upprepar, har ngn sett Warg i tredje perioden?
Kommentera

944665 · »