1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530824 inlägg · 4122 ämnen

DM-final

Sv: DM-final
knaskamilla:

Jag ff:ar på svenska spel

svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=164

knaskamilla:

Inga roppleem härifrån Gefle i alla fall. Hurså?

Nu ser jag ismaskinen :D Men ja vet inte om Modo vinner detta!

renen:

Don´t underestimate the power of a peoples superhero...

På vilken adress fungerar det nu då?

Och är det ngn som kommit åt åffisjella ikväll?

renen: Amen!

Ambroo: Ja ska man vara allvarlig så är det liiite för mycket hype över detta.

Långben: GOSH!

källan: 7-2 sa Mittnytt.

källan:7-2 enligt Mittnytt

Susse blev överkörd av en ilsken KBare,ligger i båset och kvider som vanligt!
Svarten vågar inte åka ut på isen,för tufft där ute muttrar han!
Foten är han med,ingen har sett han i Bjästa!

Inget funkar som vanligt,inte nått....KB65 åker sönder Modo!

renen: Ja vill ju se på matchen!! Vad står det?

renen: Ok, möjligtvis ett par i Ramvik och några i Husum då... Jag förstår faktiskt inte intresset. Foppa är Foppa visst, men det var nästan sju år sen sist. Jag väntar tills elitseriecomebacken(?) innan jag slänger ett getöga.

Ambroo: Ajdå trodde det, du tror ärligt att det är bara Ö-viks bor som vill se matchen?

renen: Jag är ledsen att göra dig besviken, men halva Ö-vik är inte detsamma som hela Sverige.

spud: Jaha,

Man måste både ha spelkort och ha betalt sin tv-avgift.

källan: Bara i bjästa källan, bara i bjästa..

BARA PÅ SVENSKASPEL.... Sure!

oscaaaar: jag har inte fått igång det iaf.

Ha ha, chatten är säkert roligare än matchen.

NuMo: Jag blir inte så förvånad ...gissar på lite små panik nu på SS

NuMo: Hela Sverige är väl inne på SS

NuMo: funkar det för nån ?

Gusse: Fiasko.

Det är kommentars krig på Svenskaspel chatten

spud: har nån fått igång sin sändning?

NuMo: Fast å andra sidan var det riktigt länge sen jag såg en sån här uppställning enDMfinal. Brukar ju vara minst en j20 femma, något jag tycker vi borde sett idag också. Förrutsatt att de är i stan!?

spud: Jag chansar på att de verkligen vill få in lite extra pengar då de kör liveodds på resultatet. Hur lätt kan den matchen vara att spela på?

Slutsiffrorna kan väl bli precis vad som helst.

T T: Åtminstone förr, så brukade Modo träna styrketräning i periodpausera så att det blev till ett tufft träningspass. Undrar om SS vet det.

spud: Ja, men frågan är om SS vet det.

T T: Du vetom att KB leder med 6-0 va?

spud: 5 mål hcp och 2.45 på Modo tycker jag låter spelbart.

Alla tycker ju det är fantastiskt att SS sänder kvällens match, men varför gör dem det? Är det av marknadsföringsskäl eller?

Berka: Japp , den har ja redan framme, redo =)

Paddan: Det är lite väl kallt ute så jag kan rekomendera länken ifall man e utan biljett

svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=8

Paddan:

Ok tack!

mattias - 74: Någon nämnde något om Svenska Spel och livesändning på webben. Om man inte ställer sig utanför Bjästahallen och "känner på atmosfären"

Paddan:

Kan man följa foppas framfart nånstans eller är det expressflyg som gäller ?

Frisco: Men Poffa kommer oftast bara till 21, någon enstaka gång till 44.

källan: .....kan räkna upp till100

Snart drar det igång....

Tvåtallar: Eller MoDo, när Wernblom gick ut - alla MoDospelare var så tagna, att de inte kom igång på hela matchen. Får inte bli YTTERLIGARE ett 'fiasko' mot Schtaaaaan denna säsong nu! (ja fel tråd kanske , men ändå)

Wayne Gresky: Ja det stämmer. Men jag tror att sjärnspelare kan tillföra mycket enregi i ett lag. Men om sjärnan inte produserar så blir dennes frustration en enorm energitjyv för laget. Tänker nu närmast på våran Jonte

Tvåtallar: Fast mycket av Skellefteås problem beror på att de tappade tre av sina bästa backar i stort sett samtidigt. Det går inte bara att skylla på Renberg.

Dream Team: Eller att dom hade en tränare som läste Expressen på träningarna. Och trodde att han förfogade över ett självspelande piano.¨

Men annars köper jag Poffas teori fullt ut. Kolla bara på Skelefteå när Renberg kom in.

Dream Team: Ligger lite av vad du skriver, få brunkare tills Hinote dök upp, samt att ledningen i båset inte var något att hänga i granen.
Samt flera skadade.

Dream Team: Det stämmer bra som du säger. Samme och Susse var två viktiga kuggar som saknades.

Den säsongens stora fel som "återtåg" för Modo var väl egentligen framförallt att hela NHL kom hit. Modo fick inte valuta för sina spelares kompetens gentemot övriga lags inhemska spelare.

Fast som sagt. Med Påhlsson, Sundström samt lite mer tur med Foppa så hade det nog sett annorlunda ut.

Poffa: Men var det verkligen det som var problemet den säsongen? Hur var det med att ni i stort sett enbart hade lirare i laget och väldigt få sarggnuggare eller grovjobbare, typ Samuel Påhlsson?

Dream Team: Sluta göra dig dum.

Jag pratar om att spelarna inte tog tag i saker och ting utan åkte och väntade på att någon annan skulle göra jobbet.

Poffa: "Då kan vi se samma fenomen som vi såg lockout-säsongen."

Du menar det fenomen som sa att rätt många av MoDos motståndare den säsongen var minst lika bra, om inte bättre? Iaf bättre sammansatta som lag betraktat?

« · 1123400 · »