1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531258 inlägg · 4122 ämnen

En annan seriös hockeytråd

En annan seriös hockeytråd
"Tidningen uppger också att Lehtinen skulle ha blivit utsedd till bäste back i Baltika Cup vid hans första och hittills enda landslagsframträdande förra säsongen. Det stämmer däremot inte. Visserligen var det en finsk back som utsågs till turneringens bäste, man det var Ilkka Mikkola, lagkamrat med Lehtinen i TPS under de tre raka guldsäsongerna och numera guldmakare med Jokerit." (ang. ÖA)

Länktipset handlar denna gång om Lehtinen. I artikeln kan man också läsa att det ryktas om att MoDo "kommer att låna Erik Leverström från Färjestad nästa säsong".

Sv: En annan seriös hockeytråd
knaskamilla: Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga.

Det är svårt att prata hockey.

scim:

Nej, det är ju det vi försöker påpeka, att seriösa hockeytrådar aldrig blir lika långa som de oseriösa... Men jag försöker iaf! Mer än vad vissa andra gör.

knaskamilla:

Tydligen får man inte påpeka det. :-)

Reklam reklam reklam. Kapitalism borde förbjudas.

knaskamilla:

Bekräftar bara ÖA's inkompitens. Men det var ett tag sen Modo lyckades med en finne. Eller finländare om man ska vara politisk korrekt.

MartinS:

Inkompetens.

NuM:

Ja, det är svårt att snacka hockey (när det knappt händer något)...

knaskamilla:

Märka ord är fult men den här gången var det väl befogat. Speciellt med ett sånt ord. =)

knaskamilla: Vet inte om jag ska bekräfta eller dementera. Hoppas att Modo lyckas värva några bra spelare till nästa år, några som blir "Modoiter". Här ska ni få några namn:

Peter Thorssell
Jacob Kristiansson
Lars-Ove Siktarii
Knut Jansson
Per-Erik-Lars-Thure Knut

MartinS:

Jag har en titel att leva upp till.

MartinS: Det kommer som ett brev på posten. Det som är så bra med att lära känna knas, är att man inte behöver lära sig stava, men man får veta det.

NuMountain:

Det sista namnet gillade jag särskilt. Det var innovativt. Annars tycker jag om Roger-Tommy.

knaskamilla: Vi får hoppas på det sista namnet då. Med lite tur så är han rightskytt eller i värsta fall left. En kraftig bössa behöver vi från röda linjen men ännu hellre från det andra lagets blå. Det sägs att en tekniker med målsinne skulle kunna bli en publikfavorit, speciellt om han förstår svenska någotsånär. Tjecker går också bra.

NuMountain:

Lita inte på Posten.

Har browsat runt lite nu på några gästböcker och kan nog konstatera ändå att nivån här iaf är föhållandevis hög! Djurgårdens tog det inte många rullningar på mushjulet förrän jag drog.

Näe nu börjar det.

NuMountain:

Han kanske kan dribbla också, från egen blå och hela vägen fram till motståndarens mål, för att sedan sätta pucken? Vi skulle behöva någon som kan ersätta Pihl på den punkten.

MartinS: Fortsätt att mata hockeyinlägg till oss så göder du det sådda fröet.

knaskamilla:

Egen förlängd mållinje, kanske...

knaskamilla: Där har du rätt knas. Har tittat lite på den detaljen i olika amatörligors spelarstatistik.

Kanske det här namnet: Koen Hermans - Geleen (Holand)

Nummer: 20
Geboren te: België
Geboren op: 30 april 1974
Gewicht: xx kg
Lengte: xxx cm

Team -------------------------------------GW G A P PIM
2000/2001 Ruijters Eaters (Super Liga) 39 9 8 17 110

NuMountain:

Jag vet inte, väger han inte lite för lätt, tror du...?

Nej, nu ska jag sova. Hoppas att jag har bevisat för er nu att jag kan vara uppe lika länge som vanligt (nästan) och skriva lika mkt vettigt som vanligt...

Godmorgon!

NuMountain: Han verkar ju åka ut lika ofta som Pihl iaf.

scim: Man kanske skulle ha gjort ett tillägg: Bengt Hedin! Om du skulle läsa det här så ta och kolla upp killen.

NuMountain:

Defintivt, är han back?

Se länk för lite mer info om Hermans!

scim: Nej han är (F). Definitivt en utvecklingsbar kille. Stor och stark med ett härligt spelsinne när han är inne. En forwardstyp som skulle passa Modo.

Se länktips för lite matchfakta från några landskamper Hermans deltagit i. Kan det vara så att den första holländaren i svensk elithockey snart kan vara ett faktum?

scim:

Hmm, en holländare i Belgiens landslag... exotiskt...

Lumber Jack:

Hoppsan :-)
Jag gjorde som kvällsdrakarna, skrev först, tänkte sen (i detta fall inte alls).

Lumber Jack: Haar Modos efterlängtade Silly Season borjHaat?

NuMountain:

Brodje mit kaas.

Lumber Jacky:
1 LIU Xue Harbin 2 LIU Wen Qiqihar 3 WANG Harbin 4 YIN Kai Harbin 5 SUI Hongchao Harbin 9 CHEN Guanghua Qiqihar 10 GUAN Xiaobo Qiqihar 11 LIU Yongquan Harbin 12 MA Hang Harbin 14 PAN Yuqiang Harbin 15 ZHAO Yantao Harbin 16 LIU Henan Qiqihar 17 WANG Ye Qiqihar 18 SU Yao Harbin 19 HU Jiang Qiqihar 21 JIN Tairi Jiamusi 23 SUN Peng Jiamusi 24 MENG Xiangsen Harbin 25 ZHANG Lei Harbin 26 DU Chao Harbin 27 YANG Lei Qiqihar 28 ZHOU Yud Qiqihar 30 GENG Hua Qiqihar

Frisco:

Ja precis, eeh...

Frisco:
Kina

No...Family & Given Name...Date of Birth...Height...Weight...Club
Goalies

1...LIU Xue 04.10.1972 178 78 Harbin
30..GENG Hua 11.04.1969 177 78 Qiqihar

.............................Shoot L / R
2 LIU Wen 24.11.1974 L 179 82 Qiqihar
3 WANG Dahai 18.06.1978 L 183 76 Harbin
4 YIN Kai 08.11.1976 L 178 75 Harbin
6 LIU Lei 07.07.1977 L 176 85 Harbin
7 PAN Zhiqiang 01.02.1975 R 185 91 Qiqihar
12 MA Hang 24.01.1978 R 176 75 Harbin
18 SU Yao 07.02.1977 R 180 75 Harbin
28 ZHOU Yudi 31.03.1980 R 188 90 Qiqihar

5 ZHAO Liang 24.09.1978 R 178 75 Harbin
9 CHEN Guanghua 10.06.1973 R 185 90 Qiqihar
11 WANG Jianye 27.11.1979 L 185 85 Qiqihar
14 PAN Yuqiang 25.05.1971 R 175 74 Harbin
15 WU Guofeng 19.03.1972 R 185 75 Harbin
16 LIU Henan 30.11.1976 L 180 90 Qiqihar
19 HU Jiang 14.02.1976 R 179 85 Qiqihar
21 JIN Tairi 05.02.1978 L 181 73 Jiamusi
23 WANG Xiaoliang 24.06.1981 L 179 90 Qiqihar
24 MENG Xiangsen 28.02.1975 R 176 80 Harbin
25 ZHANG Lei 29.09.1978 L 182 75 Harbin
27 AN Kaifeng 16.03.1978 L 180 78 Qiqihar

NuMountain:
Jag tippar att Harbin och Qiqihar slåss om ligatiteln i Kina med Jiamusi på tredje plats.

Frisco: Det blir nog jämt. Qiqihar verkar ha en jämnare medelsnittsålder. Det kan fälla avgörande i ett hårt slutspel.

NuMountain:
Kinas lag i alla ära men nu var det Danmark som vann mot Nogre med 4-3 efter att Norge tagit ut målvakten. Morten Green gjorde målet. Ja just han som det skrivits 250 inlägg om i Modos forum.

« · 80945