1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528139 inlägg · 4121 ämnen

En fundering bara.....

Sv: En fundering bara.....
samjo:

Och hockey är ju det enda som snackas i den här GB:n i vanliga fall så vi sticker ju verkligen ut ur mängden...:)

poffa: Onekligen. Fast med det där förhållandet mellan resans pris och den extra servicen så innebär det då alltså att jag skulle få betala närmare tvåhundra spänn för att någon gubbe leder mig till dörren. Fan, då sitter jag hellre och försöker att krampaktigt hålla mig fast i bussätet och tar mig de sista hundratalet metrarna hem fyromfötter :-)

Paddan:

Alla sätt är bra, utom de dåliga.

poffa: Nej, nu är det dags att jag gör något seriöst, som att sluta "jobba" och åka hem till gamla fina byhålan.

Paddan:

Mmmm, själv skall jag förbereda mig för ytterligare en hård drabbning i Övikskorpens Div 2 fotboll. Sparka, spring och slå brukar vara den mest förekommande tekniken.

Frisco:

West Ham är alltid inne, så det så. Nu blir jag nästan Timrårabiat!

Lumber Jack: Nu var det inte så jag menade med inne och ute riktigt. Jag vet hur inne Upton Park är vid fotbollsmatch. Jag vet hur jobbigt lång kö det är på tunnelbanestationen efter matcherna... Men nu var det denna veckas match som gjorde att de hamnade på utelistan. 0-2 hemma mot Charlton är inget resultat som man skryter med direkt och det är klart värt en plats på utelistan tycker jag.

Kärran:

Fast om poffa hade fått chansen att glida med på isen samtidigt som proffsen så hade det iaf inte sett ut som att han var en bra hockeyspelare...

knaskamilla:

Nää, jag hade varit bäst på banan. Du vet ju att jag är superjättebäst på allt.

Ytterligare en fundering...
-Hur kan Pär Styf leda utvisningsligan?

Frisco: Har har fått mest utvisningar.

Frisco: Ja, jag vet inte. Han kanske jobbar åt Migrationsverket och är en av de framgångsrikaste när det gäller att avvisa asylsökande.....

Tydligen var drottning Elisabeth II på matchen Canucks-Sharks och som det hette "släppte den ceremoniella pucken". Hmm, kunde vi inte fixa hit prinsessan Madeleine som "puckleverantör" någon match, det skulle ju slå den där lilla lastbilen med hästlängder. Vart tog den vägen förresten lastbilen, eller finns den kvar fortfarande och jag har suttit och gapat och glott för mycket på skärmarna för att ha observerat något annat överhuvudtaget?

Paddan: På tal om widescreen tv:n... hur ser den ut? Funkar de bra o så? Jag får väl komma hem till jul antar jag och kika på den. Är det så att man går på hockey nu hemma bara för att titta på den eller är hockeyintresset fortfarande dominant?

MartinS: Den ser ut ungefär som min NOKIA-teve fast lite större och utan den utnötta fjärrkontrollen.....och då blev det ju genast mycket lättare att förstå :)
Funkar riktigt bra, underbart härligt att kunna se repriser på heta situationer direkt efter de hänt istället för att i periodpauserna "tvingas" stå och glo på teveapparaterna i pausutrymmena. Efterlyser bara möjligheten att lägga ut målskyttar och assist på skärmarna men det kommer väl så småningom får jag hoppas

MartinS: Kolla länktipset så får du se hur widescreen TVn ser ut, jag tog dessa bilder när de höll på att justera den innan serien började.

Den funkar bra men man börjar bli less på reklamfilmerna för bandvagnar, pappersmassa, hydraulikkranar och annan "industrireklam", man kan ju inte direkt gå och köpa några stridsfordon 90 i egenskap av privatperson... :)

Jonsson8: Nice, men den ser lite "träaktig" ut...

Jonsson8:

Ja, just den där Hägglundsreklamen är ju rätt intressant... Man undrar hur de tänker när de betalar för att visa den.

knaskamilla:
Alla ska ha en pansarvagn, utom pacifisterna, de ska ha en bandvagn.

Lumber Jack:

Jahaaa...är det så? Är du säker?

Lumber Jack: En "bangvang", som man säger i Ö-vikstrakterna.

NuMountain: Eller "bångvång" som rörmokarna på Dafgårds i Källby säger.

knaskamilla:

Medvetandetablering kan man nog kalla det för, risken finns ju att du en gång i en avlägsen framtid lyckas lägga vantarna på försvarsministerposten i en centralafrikansk sta...nej, det blir ju för varmt...

Hur som helst ska vi inte glömma bort den sociala aspekten, ni 3800 tappra skall veta att edert liv i denna stad i all framtid skall framlevas i tjänst hos ett tryggt och stabbigt företag inom den tunga verkstads- eller processindustrin.

Känn stolthet inför rötterna, ända från tårna!

Björn VII:

Björn VII:

Gaaaaah! Dubbelpostning, *snyft*.

Så här SKULLE jag skriva i det tomma inlägget:
Ähh... Nog känner man mer stolthet när man ser intervjuer med spelare såsom #21 Forsberg på den stora teveapparaten än när man ser Hägglundstillverkade leksaker.

knaskamilla:

DUBBELPOSTNING? Gå och ät ngt...

knaskamilla:

Ja, okejrå...

Men om det någon gång införlivas en beskrivning av den nya M-realska bestrykaren, filmatiserad av Pogo-pedagog, så jublar du!

Okej?

Sådärja, nu har jag skakat av mig ett mörkt kapitel i Brynäs historia.

Jag hade efter matchen en bra kväll i Övik - Nolaskogsarna var minst lika gästfria och vänliga mot mig som Brynäs var mot MoDo. I Kempis träffade jag t ex Lumber Jack & Kärran. Naturligtvis också knas, Frisco, sorken, poffa & några till. De bjöd med mig till Church Street Saloon, där vi åt och hade det trevligt. Och vi fick se ett uppträdande: En intressant uppvisning av fyra glada servitriser.

Själv gissade jag på "Herre på täppan", men Öviksborna kallar det Can-can...

Jonsson8: jag håller med dig reklamfilmerna för hägglunds,m-real börjar man bli less på

westerlind:

Can och can...kan kunde de väl inte direkt?

knaskamilla: Detta har jag också funderat på hela hösten. Tror verkligen Hägglunds att det finns några potentiella bandvagnsköpare i Kempehallen?

Om det finns några så är de med 102% säkerhet redan dit bjudna av Hägglunds och har redan tagit del av denna reklamfilm x antal gånger.

Eller håller möjligen Hägglunds på med någon avancerad form av hjärntvätt? Om vi visar denna reklamfilm x antal gånger under säsongen så kommer alla Öviksbor att köpa bandvagnar och kranar så fort säsongen är slut?

MartinSedin:
jag kan tänka mej att hyra en bandvagn när vi ska åka hem för två gånger har det stått kor på vägen. visserligen har vi kofångare på bilen men allvarligt talat, visst ser den lite klen ut?

ria-ra:

Kan du köra bandvagn då?

ria-ra: Sjôlvklart ser`n klenare ut än va´rn ä. Huschka man annasch kläre åv å lurä kräka me´n?

NuMountain:
hördu, du såg int aschle på n´dän kossa du int! åm du had jort dä så had du int tyckt att kofångarn på passat´n had vöre na å komme vä. ja ja vet int va söm skulle stoppä ä dän aschle från å komme häri knä på´n LJ om int ja klev på bråmsplatta dä ja kunne.

knaskamilla:
det finns dom som kör bandvagnar hela dagarna å då måste jag kunna köra en jag med. det är väl därför dom visar reklamen för dom vänder sej ju till dej, dej,dej och mej.

ria-ra:

N LJ hadd nå vörte gla om ä dänn aschle visat sitt fula tryne.

ria-ra:

Fast jag tror ändå att en rosa bil är smidigare än en bandvagn.

(När min pappa gjorde lumpen var han för övrigt backningsansvarig i stridsvagnen...enligt honom tyckte de antagligen att han var feg och satte honom därför på backen.)

ria-ra:

Är den rosa? Jag får en vision av en långhårig hårdrockare som utgör kylarprydnad. Låt grabben få lite Lord Calvert och sjunga Saxon-låtar så blir det inga större problem med kor på vägen...

NuMountain:
de va e ko int e so.

westerlind: Talking ´bout my wheels of steel

knaskamilla:
den rosa i all ära men med bandvagnen kan man ta vatten vägen hem. guppa lite på vågorna och slippa korna.

westerlind:
du, vad tror du det är som lockat fram korna?..

ria-ra: Glöm inte skökorna, f´låt sjökorna ska det vara eller kanske ändå inte.

ria-ra:

Kor kan simma. Tror jag. Eller?

Roligast i Kempis i lördags var f.ö. nästan ändå en kommentar från någon som här får vara anonym: "jag tror jag vet ungefär vem Lumber Jack är...han har ganska långt hår..." (avd. allt är relativt).

Lumber Jack:

Du snodde mitt skämt, som jag valde bort p.g.a. att det kändes lite väl lågt.

Lumber Jack:
vad är det med dom?

ria-ra: Det kan man ju fråga sig...

Gå och förbered morgondagens köksbestyr nu och sitt inte framför datorn hela natten.

knaskamilla: Det är nog kork du menar...

Lumber Jack:
jäkla mansgris! jag håller ju på att måla hallen så det blir nog pågens i morgon.

« · 107391 · »