1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478921 inlägg · 4078 ämnen

Färjestad - MoDo 090221

1131094 · » Till forumet


Sv: Färjestad - MoDo 090221
McFire: Haha bra håkan, håller med!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
: Modo går inte till Kvalserien! Det gör rögle. Tror dock inte att ni går till slutspel.

Lycka till önskar ett gammalt mora fan
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Ska jag vara ärlig och med en blick utifrån så måste jag säga att MoDo ser otränade ut.

Kan det stämma?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Paddan: Satan vad sångaren var lik Fredrik Andersson.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Äh, en musikalisk hälsning till Harri, Jerry, Ecke och de andra.

www.youtube.com/watch?v=4IZyFHG9ZJI
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
"TIKbiff: Ni som varit i Allsvenskan ett antal år kanske kan delge oss information om hur det är att vara så jävla värdelös att man inte ens platsar i Elitserien?"

MODOJohan: Nästan ungefär som Modo´s uppträdande säsongen 2008/2009.
Så är det i att spela i allsvenskan. Nej det är bättre i allsvenskan faktiskt.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Hej då Hedin, Hrabal, Westin, Morrison, Zacke, Forsberg, Ulmer, Yetman, Torkki och Snellman direkt efter denna säsong. Sen se till att något lag tar Hållberg, Molinder och naturligtvis Fredrik Warg så de försvinner gratis.
Sen naturligtvis VD Jerry, Sportchefs Ecke, mys Harri och Fredrik Andersson. Ta en sportchef utifrån. En huvudtränare i Johan Tornberg och ha kvar Melinder. Svedberg blir andramålvakt bakom en riktigt bra målvakt som får kosta egentligen hur mycket som helst (när vann något lag senast något utan en fruktansvärt bra målvakt).

Naturligtvis vet nya sportchefen hur man värvar spelare utifrån både karaktär, spelstil och talang ( det räcker alltså inte att man känner någon som känner någon eller att man har någon anknytning till modo på något som helst sett, ska alltså inte räcka med att ha fått sparken i Slovenska ligan och känna sig sugen på att lira lite till). Nya sportchefen kliver in och värvar 4 dyra spelare i en klassmålvakt, en rightskytt till back som vet hur man skjuter från blå (visar även de andra lite på träning hur det kan gå till i andra föreningar än denna) en bra center och en rightskyttad ytterforward som skjuter i krysset både lite nu och då.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
"- Det som bekymrar mig mest är att vi gör precis tvärtom mot vad vi pratar om innan match."

Jamen vad bra, då är det ju bara att säga: "Ikväll ska vi gå ut och vara totalt urusla, vi ska tappa markeringsspelet i mittzon och försvarszon och målvakten ska se ut som om pucken vore ett objekt som man ska akta sig för att vara nära. Dessutom ska våra anfallare se till att skjuta så långt utanför mål som möjligt och vi ska inte ge en enda tackling på hela matchen". Då borde de väl kunna vinna...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
MODOJohan:
Det är bara att ta plats i 1:a klassvagnen och uppleva det i realtid, ;))
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Simmalugnt:Inte en chans, rögla tar inga fler poäng
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
MODOJohan:

Det blir du nog snart varse utan råd.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
TIKbiff: Ni som varit i Allsvenskan ett antal år kanske kan delge oss information om hur det är att vara så jävla värdelös att man inte ens platsar i Elitserien?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
spud:
Ja vår enda tröst lär vara att få se er i kvalserien.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221

En sak jag inte förstår, Fröken harri verkar tycka att det räcker med att säga att man inte ska släppa in många mål i matcherna åsså blir han besviken att dom ändå gör de! Sen Undrar jag varför han hela tiden tycker att laget e bra med i matcherna å framförallt att man jobbar hårt men får inte utdelning?? Sen berömer han spelare som jag tycker gjort helt bedrövliga insatser.

Laget idag såg ungefär ut som de gjort det senaste 25 omgångarna, sen jobbade man tamefan knappt ur egen zon idag, 90 % av laget jobbade varken åt något utav hållena, i mina ögon är det oförlåtligt hur vissa ser ut att ha gett upp i och med 1:a nedsläppet, att sen tränarna står bakom laget på bänken å inte rör en min (utom harri som stod och gäspade) inte manar på grabbarna, peppar dom och iaf. försöker få dom motiverade att jobba hårdare är nästan som att som tränare säga att man gett upp?! Nä allt ser tungt ut nu, lata givna sjärnor, inkompetens i tränarstaben och en ledning som gång på gång värvar skitspelare och sen "tror på sitt lag" när alla hockeyintresserade ångermanlänningar ser att många importer och andra värvningar är rena skräpet.

Sen verkar man sitta å tycka att "när foppa,sedins,macke mm.  kommer hem så vinner vi guld iaf. så till dess får vi hålla ut" Nä nu är det väl dags att dessa höga herrar slutar ta rygg på varandra och göra något åt sig själva å detta sjunkande skep.

Skulle vara lättare att rädda detta modo om alla drog åt samma håll!

Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
spud: Jo men den matchen är nästan av akademiskt intresse..
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
yaqop: Jävligt klen tröst att tikarna blir utspelad i andra av seriens sett över hela säsongen sämsta lag.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Berka:

Ta en titt under "kontraktssituationen"
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Hur ser kontrakts situationen ut?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Paddan: Jaså, jag trodde detta var en uppvisning hur illa ett lag kan uppföra sig..
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Berka: Jodå, det kan det...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221

Paddan: Sitter och funderar på hur dessa spelare skulle klara nervdallret att spela i Kvalserien och jag tror f-n i mej att om de kommer dit så är det kört.

Kan man inte få mer fart och kämpaglöd i en sådan här match och dessutom blanda det med nervositet som speglar sig i tabbar, tabbar, misstag och fummel så lär det bli jobbigt under en kvalserie.

Nej man får verkligen hoppas på att man hamnar på ingemansland och lär sig att man inte kan värva 85% skitspelare inför en säsong. Alla blir inte bättre av att spela i modo.

Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221

Paddan:  GRATTIS MODO, sämre kan det inte bli.

Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Fast det var ju intressant statistik. 2:16 in i förlängningen både missar Anders Söderberg mål och gör mål.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Paddan: Äh, hinner inte ens skriva klart innan Skellefteå avgör och det följaktligen skiljer två poäng till Rögle.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
MorganaLefaey: Kommer det att skilja två eller en poäng efter dagens match? Själv tror jag på en poäng och att det är dags att värma upp tjäran, kalkonfjädrar finns det gott om runt, och inne i, Swedbank Arena.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
MorganaLefaey: Tyvärr så fortsätter Svedbergs tendens att tjuva, vilket gör att han hamnas på knä, eller på mage som en säl och då är det bara att passa förbi eller åka förbi honom.

Men vi får väl se det positiva. Han kan fortfarande bli mycket bättre.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221

MorganaLefaey: Härligt jobb av sopan hållberg där bakom egen kasse!!!

Vi bjuder på allt hej å hå, bara att ta för sig, varsågod

Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
shinzawai: Är det killen som var med förra matchen de hade hemma också så förstår jag att han säger så. Han lät som en som varit gammal skellefteåspelare eller något och han hade ruskiga problem med att vara neutral.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
ria-ra: Jag funderar på att kasta min biljett till måndagens match! Jag vet inte om det är värt att offra 6 timmar på ett lag som inte ställer upp för sina supporters, Att man förlorar är helt okay men att man inte ger 100% på matcherna å förlorar ,de tål jag inte.  Svedberg byt klubb fort så du får utvecklas i ett lag som har en framtid, för som ledninge beter sig nu så finns de snart inget modo hockey kvar i Es
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
73Sjöbba:
de blir som vanligt nu för tiden... först dåligt spel och man blir less å frustrerad...
sen kommer modo igång i tredje och gör lite mål å då är man så dum så man får lite hopp.
sen sticks kniven in i hjärteroten och man faller död ner i soffan.
kan dom inte sluta göra mål helt så man slipper få hopp de känns ju som tortyr.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Vad är det för gubbjävel som är bisittare i Skellefteå? Vill han dö eller?

"Jag tycker att det är bra att MODO ligger under, de kan få det tungt.."
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Boxplayet HAHAHA harri du kan lära dina spelare att spela hockey du
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Per HApps: Ja, heja heja!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Berka:
4-2 liket lever :))
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Berka: Då fick vi ett tröstmål till.
Harri är ett geni. Först sövande spel i över två perioder. Sen en tydlig gäspning och då somnade Färjestad.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
4-2 skröder
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
NuMo:Harri stod å gäspade i båset?? Måste ge ett bra intryck till spelarna! Vilken fruktansvärd sopa han är harri, om tränaren står å kliar sig i ögona å gäspar i båset, va fan ska spelarna tro då? Varför ska vi kämpa om inte ens tränaren verkar bry sig! Ja jisses
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Berka: Victor Hedman ligger och nöjer sig med att åka tre meter bakåom den som skall göra mål genom hela zonen. Inte ser han speciellt skyldig ut efteråt heller. Antagligen så vet han väl inte ens om vem som skulle ta markeringen.

Nu fick vi ett tröstmål.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Per HApps: jaj ja
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221

HERREGUD.. 4-0 han får åka igenom ostört vägga å lägga in i öppen kasse??

Bra försvarspel

Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
shinzawai: Söderberg kvitterar!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221

Berka:
ridå

Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221

Harri i en interwiuv, säger att modo varit bra med i denna match??! vad har han sett för match?! Kanske har han druckit sangria i båset?

Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Paddan: Typ det bästa och träffsäkraste jag läste på ages.

Forza Björn!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
AM:
Japp, :))
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
NuMo: Det här vänder ni. Kom igen länsbröder!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
shinzawai:

Om Ecke är en sådan lagspelare så kan han börja med att säga upp sig själv.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
kanske nån som redan skrivit de här men ja frågar i alla fall.
var är torkki? var är molinder?
25an visade sig vara nån jocke å inte torkki..
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
shinzawai: Själv rekommenderar jag en läsning av Alberts senaste blogginlägg.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
shinzawai: Glöm det. Han spelade inte utpräglat med Wernblom. Werna var som bäst ett andraalternativ i PP ofta inte ens det, därav de uteblivna resultaten från hans sida. En pålitlig målskytt måste få mer förtroende när det går dåligt, inte mindre. Det är en naturlag.
Kommentera

1131094 · »