1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480474 inlägg · 4078 ämnen

Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12

982782 · » Till forumet


Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
bisterfinnen:

Oj, Pisksnärtsskada relaterat till att tacklingen inte var primärt mot huvudet.

Jag påstår inte att pisksnärt är lika med hävstång...
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
spud:

Det är ju det jag säger. klubban smackar upp i skallen på honom (enligt hävstångsprincipen.

Ungefär som att få en whiplash i förarsätet när smällen tog på kofångaren bak...
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
bisterfinnen: Det är ju väldigt imponerande att en tackling på Wargh som leder till 10 tal stygn in ansiktet och en hjälm som flög iväg aldrig på något sätt rörde hans huvud.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
AM:

Jaså?

Vad är din teori om vad som orsakar klyvningen av läppen då?

Klubban kläms emellan Wargh och Pirnes och följer sedan med Pirnes när Tommy faller. Ingen annan spelare rör Warghs klubba.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
NordaBoy: Ja, men den flyger inte upp ansiktet på honom...
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
AM: Men han tappar den ju
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
bisterfinnen: Nu har jag tittat noga och även försökt fånga själva smällen på bild. Warghs klubba pekar rakt ut och träffar modospelaren som åker förbi, FBK klubban är inte i huvudhöjd fören en stund efter smällen.

www.hockeysnack.com/medlem/AM/filarkiv.php?showfile=ajaj.jpg
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Wayne Gresky:

Även sett till den aspekten är jag böjd att hålla med dem som säger att tacklingen är ok. Wargh håller på och fippla med pucken och jag anser att han är klart tacklingsbar.

Vem som i tacklingsögonblicket är puckförare är i detta fallet mera hårklyverier. Det är ju inte eoner sedan senaste puckkontakten för Wargh om man säger så.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
bisterfinnen: Eftersom Wargh är allt annat än puckförare när tacklingen kommer (Steen har ju haft pucken i en halv sekund) så är tacklingen faktiskt riktigt ful och solklar utvisning. I och med skadan är matchstraff och utvisning solklar. Sen hade man kunnat rubricera det som interference eller charging istället. Hade Wargh varit puckförare hade jag inte sett något direkt fel i tacklingen.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
AM:

Titta noggrannare. Färjestads läkare håller med mig:

- Klubban åkte upp mot hakan och jag fick sy Wargh med tio stygn kring ena läppen, berättar Färjestads läkare Bosse Lindwall. Några symptom till hjärnskakning visade dock MODO-spelaren inte.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
bisterfinnen: Jag har tittat flera gånger nu och jag ser ingen klubba i ansiktet,Warghs klubba är ju framför honom vid smällen..
Kommentera


Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
65selander:

Angående Wargh så var det Warghs klubba som flög upp i ansiktet av smällen.
Klubban klöv läppen och skickade sedan iväg hjälmen...

Tacklingen var kanske onödigt våldsam men jag är böjd att hålla med dem som säger att den inte var särskilt ful.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
wap.hockeysnack.com
Poffa: Såg vi samma match... Fast nu är ju rödfräsen på "G" igen så vem vet om det bästiga laget reser sig igen. HV imponerar med många borta och ändå kör på som ingenting har hänt.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Hawerchuk: Har nu läst igenom 17 sidor med underhållning. Jösses, säger jag bara. Så bittra. MODO är visst sämst, tråkigast och ett pisslag.

Skönt att vi trots detta vinner mot FBK, världens bästigaste och mest underhållande lag.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Salle: "axel i bröstet" - snacka om att befinna sig i Twilight zone. En solklar armbåge rakt upp i ansiktet med ett rejält blodflöde som resultat. Pirnes siktar dessutom in sig och hoppar upp samtidigt som han träffar Wargh.

Ett fult påhopp som tyvärr blir allt vanligare.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
zigge: Han menar nog Jan-Axel.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Lumber Jack: O vilken påläst skribent:
"0-2 Pierre Hedin 13.30.
Ett riktigt snyggt, men orättvist, mål av den före detta Frölundaspelaren. "
När va Pirre i VF??
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Salle: Fast jag kan hålla med om att domarstandarden är, ska vi säga svajig. Djupdykningarna är många.

Lustigt förresten att de klagar att MoDo spelar så tråkigt och disciplinerat. Jag skulle gärna se MoDo spela ännu tightare emellanåt. Som på Bäckmans tid, tvärstopp i mittzon.
Kommentera


Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Salle: Ett redigt klankande på ett par solklara utvisningar. Checking to the head av icke puckförande spelare så att spelaren blir skadad och blodet sprutar, givetivs matchstraff. Hackning som klockrent tar på Yetmans hand. Jag kan förstå att man förbannar Wallins ena utvisning, den var en skandal. Men i övrigt, vilket onyanserat gnäll.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Salle: De riktiga godbitarna finns längre fram. Nej, nu går jag och tvättar.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Hawerchuk: Ja där är begåvningsreserven ordentligt på upphällningen.
Några av godbitarna...

"Dock credd till Warg för det effektfulla fallet... "

"Tycker det är en okej tackling. Skillnaden mellan Pirnes tackling på Wargh och Hållbergs tackling på Tuppen är blodflödet..

"Men jag tycker inte att ngn av situationerna är värt mer än en tvåa."

"Jag vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta.. Hållberg får en tvåa för en fet armbåge rakt i kolan.. Pirnes får matchstraff för en axel i bröstet.. Bra gjort. Domarna går efter samma medel som disciplinnämnden.. De kastar en tärning, och dömer därefter. Härligt! "

"jo, det känns som att modofans på något sätt har diskvalificerat sig från att kalla något tackling i huvudet då de verkade tycka att den var ok..." Som svar på ett inlägg om Enströms tackling på Matte Johansson.

Och detta bara på de första 5 sidorna av 15... :-)
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Martin S: Hallin som tränare i Modo? Va fan, vilket dåligt skämt.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Wayne Gresky: Nej din tokstolle. Läs det här istället. Men häll gärna upp en stänkare. Den lär du behöva för att lugna sinnet efter allt stoj och stim, och fantastiska utläggningar. Timråboken framstår som en orgie av geniala kommentarer och eftertänksamma åsikter i jämförelse.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
NuMo: Nä, inte Svin, Hedman heter han...
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Martin S: Hawerchuks?
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Wayne Gresky: Wikegårds? Nja, tänke snarare på modo bloggen
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Martin S: Wikegårds?
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
NuMo: Ni som läser bloggen visste att Hallin öste beröm över MODO redan för några dagar sedan.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Paddan: Vicket svin.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
zigge: Ja, där ser man. Var väl tur det för oss som inte har Andersson. Med honom som kapten skulle man nog kunnat skrapa ihop över 100 p.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
NuMo: Du tänkte med tanke på att han öste beröm över laget? Nää, jag tror han var bara vänlig för att kunna sätta klorna i Victor Hedman.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
zigge: andra utvisningen på wallin så slashar han på hansken på yetman så han tappar kontrollen på pucken
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Paddan: Hmm? Är det Hallin som blir våran nästa tränare?
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Paddan: Så synd att inte HV-matchen heller räknas i DT.

Men vad händer i Gnällertsborg? Publiken boys&girlkottar, o spelarna verkar boykotta spelet. Efter 1:a slutade de tom gnälla på domarn, ja utom publiken, ffa när Wallin åker ut 2 ggr efter varann. Den andra utv var ju helt felaktig, juh.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Paddan: Där fick de som har Andersson i Dream Team en rejäl poängboost.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Paddan: Attans att Atvars spelade så mycket. Själv tycker jag att Hållberg var riktigt riktigt bra. Det var som om han spelade på hemmaplan. Överlag går det ju inte att klaga på backspelet en sån här dag.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Där fick Krizan konkurrens, Andreas Andersson gjorde mål för HV.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
HVs målvakt gör mål. Roligt.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Såg säker ut steen där, där har vi en skön straffläggare om det skulle behövas.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
yaqop: Härligt Modo 3-0 hur säkert som helst.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Poffa: 27.46 i istid för Atvars, det är ju nästan Enströmklass...
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Poffa:

Modoslit gav tre poäng...
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Poffa: Skriv flerårskontrakt nu med Oscar Steen!
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Ska ni gå hem nu?
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Steensäkert.
Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Hawerchuk: Och kassaskåpssäkert,

Lite tam dragning av Warg
Kommentera


Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
Paddan: Jo det är dem, bara att grattulera fbk som slipper dem.
Kommentera

982782 · »