bisterfinnen: Eftersom Wargh är allt annat än puckförare när tacklingen kommer (Steen har ju haft pucken i en halv sekund) så är tacklingen faktiskt riktigt ful och solklar utvisning. I och med skadan är matchstraff och utvisning solklar. Sen hade man kunnat rubricera det som interference eller charging istället. Hade Wargh varit puckförare hade jag inte sett något direkt fel i tacklingen.
Även sett till den aspekten är jag böjd att hålla med dem som säger att tacklingen är ok. Wargh håller på och fippla med pucken och jag anser att han är klart tacklingsbar.
Vem som i tacklingsögonblicket är puckförare är i detta fallet mera hårklyverier. Det är ju inte eoner sedan senaste puckkontakten för Wargh om man säger så.
bisterfinnen: Nu har jag tittat noga och även försökt fånga själva smällen på bild. Warghs klubba pekar rakt ut och träffar modospelaren som åker förbi, FBK klubban är inte i huvudhöjd fören en stund efter smällen.
bisterfinnen: Det är ju väldigt imponerande att en tackling på Wargh som leder till 10 tal stygn in ansiktet och en hjälm som flög iväg aldrig på något sätt rörde hans huvud.