1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 541755 inlägg · 4143 ämnen

Försäsong 2022

Sv: Försäsong 2022
Idag sätter SHL igång och MoDo 2 har en bred trupp denna säsong!

Joakim Lindström-Emil Pettersson-Dmytro Timashov
Patrik Karlkvist-Jonathan Johnson-Adam Tambellini
Kim Rosdahl-Sam Vigneault-Joonas Nättinen
Henrik Björklund-Robert Rosén-Lukas Wernblom
Simon Önerud-Theodor Niederbach-Oskar Stål Lyrenäs
Ludvig Nilsson-Jacob Blomqvist-William Strömgren

Jesper Sellgren-William Wallinder
Filip Hasa-Jens Westin
Jonas Ahnelöv-Jakob Stenqvist
Tom Hedberg-Nichlas Torp
Uppladdat:

500x0-358.gif

{9682}: trevligt om vi kunnat ställa upp med detta lag! Dåligt start för j20 förlust mot Almtuna igår med 5-1 chans till revansch idag.

Jag tittar i genom Almtunas backuppsättning. Fyra egna talanger, Ragnarsson, Asplund, Aronsson och Norberg. Det är lätt som MoDoit att respektera klubbar som vill och kan utveckla egna talanger.

Bra seger igår. Jag kommer vara fylld av optimism inför seriepremiären. MoDo har en väldigt god chans att göra något riktigt bra även den här säsongen. Förhoppningsvis ännu bättre än ifjol.

modomille: ja, det verkar som att rapporterna om Josh stämmer och att det är en riktigt bra värvning. vi hoppas att det håller i sig

{9315}: måste säga att matchen igår förstärkte min känsla att marenis inte ska spela med woods och dickinson, de klarar sig utmärkt tillsammans och modo får bättre bredd om han spelar i en egen kedja. frågan är bara vem som ska få spela med woods och dicknson i detta senario?

woods-dickson-mannberg
sveningsson-ejk-aagaard
marenis-pettersson-södergran
ohlsson-nordin-pettersson

kanske? så får mannberg flytta på sig när det värvas en ny forward längre fram. marenis givetvis mycket spel i pp

{5647}: Har du ens kollat på Lövens matcher? På vilket sett är Possler en tveksam karaktär? Otroligt uppskattad bland lövenfans för att han alltid gör jobbet och kämpar 100%. Synd bara att han inte kan göra mål.

Men att han skulle ha tveksam karaktär är det roligaste jag hört. Fortsätt skjut från höften JFK! Alltid lika underhållande.

{9315}:

Tycker Aagaard såg bra ut med Woods och Dick. Aagaard tar ju gärna sig in på mål och är jobbig efter sargerna. Tycker han skapade yta åt Woods med sitt aggressiva spel.

Sedan skulle jag vilja se Marenis med EJK och Sven. Marenis är inte lika fysisk som Aagaard men bättre med puck och den kedjan kan behöva någon som är stark på pucken och kan hitta öppningar samt göra det oväntade och gå på eget genombrott.

Skulle kunna tänka mig följande till premiären.

Woods-Dick-Aagaard
Sven-EJk-Marenis
Södergran-AP-Mannberg
OP-Nordin-Ohlsson

Sedan ifall vi hittar en forward av klass kan denna antingen ta Mannbergs i tredje för att skapa mer offensiv, eller gå in i första/andra beroende på hur de fungerar och peta ner t.ex Marenis/Sven ett steg.

{9315}:
Tycker Mannberg visar mer mod i sitt spel iaf hittills.

Tarasov: Har han hittat sin inre Zuccarello?
Woods tror jag även lyft tungt i sommar.

mightyquinn: Jag kommer inte skriva mer om Possler, men det finns verkligen anledning att fundera på hur han mår.

Tarasov: Mannberg måste som sagt gå rakare på mål. Han har Södergran och AP som kan vinna puckar åt honom, men då måste Mannberg ta dem mot målet. Sluta leta passningar eller välja utsida.
Då tycker jag att han tillför en hel del.

« · 2373230