1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527043 inlägg · 4121 ämnen

Försäsongsmatcher 2020

Sv: Försäsongsmatcher 2020
{5647}: 18 av Björkas poäng kom i PP och visst tappar vi ett vasst skott, men det skall vi nog kunna kompensera. Tycker ändå han mål varit en tillgång för oss, särskilt de två första säsongerna i allsvenskan.

JoseGonzales: Löven har ett skapligt lag men ni ska inte förglömma att Cannata räddade mellan 15-20 matcher till Löven ,,,Vi får se om eran nya målvakt kan upprepa Cannatas insats då kan ni säkert vara med och slåss om en SHL plats men står han på huvudet så blir det pannkaka o sylt ,,,Heja Modo

udden: En målvakt som står på huvudet storspelar, väl?

udden: Så du menar att om han står på huvet inom idrott vilket brukar betyda att man gör det riktigt jävla bra så blir det dåligt för löven? Men om han gör det bra så blir det bra?

{5647}:

Kul att du tar upp fjärdekedjan. Gillar också det jag såg av Max, går inte ens att jämföra hans intensitet och skidskoåkning med Björkas.

Säkert kommer kedjan tappa lite poäng/mål jämfört med förra året då vi inte har Björkas skott längre, men har vi flyt så kommer dom göra sitt tänkta jobb bättre, dvs vara intensiva och jobbiga och trycka ner motståndarna när dom är inne och spela 0-0. Vill gärna se att dessa blir stabila så de kan gå in och neutralisera motståndarnas 1-2 kedja.

JoseGonzales: Beror på hur man tolkar det men nu menade jag att om målvakten inte kommer upp i samma standard som Cannata så får dom inga gratis poäng denna säsong för han är en riktigt bra målvakt som var för bra för AS ,,,,

udden: Tror du får börja skriva tydligare inlägg utan motsägelser för det är ibland omöjligt att förstå vad du menar.

udden: Jag tycker att det är orättvist. Ja, Canata stal betydligt fler poäng än både vår och timrås målvaktssida, men det går inte att komma ifrån att det var det klart lättaste laget att vara målvakt bakom. De släppte till rätt få högkvalificerade skottlägen och flyttade motståndare framför mål. Det är därför jag var mer imponerad över att Bartosak - minus spökmatchen - hade ännu bättre statistik än Canata när han stod bakom ett mycket sämre försvar och fick procentuellt fler högoktaniga chanser emot sig. (Han hade också mer än 3% i räddningsprocent bättre än både Hanses och Lundin).

{5647}: Håller med dig JFK men jag menade under hela säsongen sen då Bartosek kom var han den klart bästa målvakten i serien ,,,,Heja Modo

JoseGonzales: Vad är konstigt ?? jag skriver att Cannata räddade många poäng till sitt lag vad förstår du inte ???,,,,

udden: Du har rätt, självklart är det svårare för en målvakt att rädda ståendes på huvudet.

Ikväll vilar Häggström och Oscar Nordin går in istället , enda ändring för ikväll

Smurfen: Jonathan Johnson spelar mellan Kiiskinen och Berggren ikväll.

Costanza: Jävlar vad tidigt ni börjar matcha intensivt. Hoppas ni inte drar på er onödiga skador såhär tidigt på säsongen..

Costanza: Åk grillor bara så hänger JJ inte med. Stora problemet med 5 minuter till matchstart, asvarmt här, kan nog inte klä upp mej i matchtröja

JoseGonzales: Nja, det är väl bättre om det kommer skador nu i sådana fall, men det ska inte vara någon fara.

{8225}: Sänds på Sportkanalen

bisterfinnen: Äddwin!

bisterfinnen: Fan vilken fart vi har hos många spelare. Man ska inte dra för stora växlar på försäsong såklart, men de första åren i allsvenskan såg verkligen inte ut såhär.

{5647}: Mikkel Räv!!

{5647}: Lite svårt att hålla fötterna på jorden just nu.

{7639}: Rätt låg domarnivån, men Granberg ska nog vara glad att han slapp checking to the head där. Farlig tackling.

{7639}: Vi är för bra för Sverige. Börjar bli tydligt dä’

{5647}:

Trots att det är försäsong och lite slarv så tycker jag ändå det ser bra ut, vi har en jäkla speed i laget. Men vi kladdar fast oss ibland samt missar lite passningar i omställningarna, men det får vi nog räkna med ett tag framöver.

Kan tycka att vi försöker vara mycket rakare i anfallsspelet och omställningarna baserat på dessa två matcher, vi utnyttjar farten på forwards och söker ibland långa uppspel, vi verkar inte heller lika rädd för att dumpa ner/skarva ner pucken om vi inte kan komma in i zon med kontroll och när vi har snabba forwards är det inte dumt att variera med detta spel.

Olhaver är en jätte som måste vara sjukt jobbig att möta i sargspelet, att han var stor och stark visste man ju men förvånar mig över att han är så pass snabb och har helt ok teknik, sedan når han ju över halva zonen när han sträcker ut sin klubba.

Svenningsson visar upp en lite tuffare sida också, det är verkligen ingen glidande målskytt utan han tar för sig rätt bra i sargduellerna.

Costanza: Modo ser ruskigt starka ut, mycket bra period.
Vår vän Olhaver är inte att leka med, kommer bli en jobbig djävel för våra motståndare att möta.
Vi kan ju dessutom hoppas på att få behålla Alexis hela säsongen, då djävlar...

Robin Ztorken L: Sebbe jobbar oerhört mycket, även han blir en tillgång.

Rytter: Jag kan tycka att Öhman och Lindgren spelar lite för krångligt och letar svåra uppspel, villet drar ned tempot. Dalroth har också ställt till det för sig med pucken i egen zon.
Olhaver förvånar rejält. Kanske främst hans snabbhet med tanke på storleken. Aagaard och Heppo har båda mycket hockey i sig, men finnen behöver mer tid på is innan han kommer att kunna göra sig själv rättvisa.

Robin Ztorken L: Är mycket imponerad. Saknar bara lite mer backskott när man har läge (SKJUUUUT!) men det kommer säkert när man spelat ihop sig.

Robin Ztorken L:
Det är rätt mkt tyngd bakom den kommentaren😂😂😂. Olhaver har jag redan scoutat så ni behövde aldrig vara oroliga.

{5647}:

Angående Heppo är jag inte så orolig, han har sjukt mycket hockey i sig och man ser tendenserna redan nu.

När han hittar kemi med sin kedja och kommer in i allt kommer han vara en riktigt viktig spelare.

Sedan tror jag det begränsar honom att gå som center, han kommer få ut mer av sitt spel när han får pucken i fart och kan vara kreativ och utmana. Gagnon kommer bli viktig för denna kedja och ge balansen och tvåvägsspelet.

Jo Öhman och Lindgren är de backar som försöker transportera puck lite för mycket och spelar svårt när de blir pressade och det leder till pcuktapp.

Men på tal och backar så ser Mikkelsson fortfarande ut som en riktig klippa och en kapten.

Rytter: Vad står det?

Nicklas Lundstrom:
Första perioden: 0–1 (8.55) Edwin Hedberg, 0–2 (19.01) Brendan Mikkelson (Gustav Olhaver).
Andra perioden: 1–2 (3.03) Tyler Morley (Joakim Lindström, Oscar Möller), spel fem mot fyra.

Costanza: Helvete vilket dåligt byte av Öhman. Spelar fast sig ett par gånger och kommer inte till byte så han gick rejält på knäna.

{5647}: Dackell har varit bra, men jag tycker ändå Peters såg stabilare ut. Den där borde han tagit.

Sedan undrar jag om inte det början tryta lite i bensintanken med tanke på andra matchen på två dagar. Framförallt är det svårt att hålla fokus.

{5647}: Det vore nästan konstigt om det inte är så, man minns ju själv hur dålig ork man hade när man endast varit på is en vecka, högsta nivån finns där men uthålligheten finns inte eftersom kroppen är ovan rörelserna även fast man har bra kondis.

Gavelo: Det är ingen tvekan om att vi tappade i andra och sannolikt blir det svårt att vinna matchen, men jag tycker ändå att den här bortatrippen var mycket bättre än man vågat hoppas på.

{5647}:

Dackell har sett stabil ut tills han tappade pucken som ledde fram till 2-2.

Denna andra period är väl den sämsta än av de fem perioder vi spelat i år. Ligger nog lite i att andra matchen på 24h börjar märkas. Det är inte så att man märker det på farten utan snarare att huvudet inte hänger med och det blir enkla misstag.

Får se ifall vi orkar fokusera sista 20 nu.

Rytter: typisk andraperiod med, bra tryck från Saik, långt o svårt hinna byta så klart grabbarna blir extra trötta, tror på en jämnare sista, dock slarvigare ikväll mer missade pass samtidigt är Saik mer passningsskickliga o duktiga på att hålla pucken inom laget vilket gör det jobbigt för Modo

Heyerdal:

Jo så är det ju, men bra att möta kvalificerat motstånd på försäsongen. Det är ju inte Luleå och SAIK vi möter i serien.

Kollade på våra försäsongsmatcher och det är verkligen tufft motstånd rakt igenom, förutom SHL lag matchar vi mot de förmodade topplagen i serien, det är väl Mora som är det lag på pappret som är enklaste motståndet.

Rytter: Det är verkligen låg nivå på domarnas bedömning.

Rytter:
Tycker det är ett bra läge att visa vad man är gjord av
- 2 matchen på 2 dagar
- Möter ett lag från högre liga
- börjat bra men en sämre andraperiod

Lätt att ge sig själv ursäkter nu. Träningsmatch, de är egentligen bättre, vi har gjort det rätt så bra hittills osv

Tarasov: Der är ruskig skillnad på kommentatorerna. Den igår framstår som oerhört objektiv, medan dagens kommentator är så fruktansvärt partisk att det är löjligt.

Att han sedan Inte vet att AIK är ett lag från Stockholm var väl inte annat att vänta.

{5647}: ”Det är verkligen låg nivå på domarnas bedömning.”

Jisses du är redan igång

{8399}:
Jepp ingen försäsong här inte 🤣

Tarasov: hahaha

{8399}: Korkad kommentar om du sett de två matcherna. Jag tror exakt ingen motsäger det, för det krävs oerhört lite för att åka ut.

Så, tycker du att jag klagar på domarna? Tycker du att jag sagt att de varit orättvisa? Det är ett konstaterade alla som någorlunda regelbundet ser hockey kan skriva under på.

Men, det som är sig likt är att du gnäller i sådana fall.

dempa: Ni som ser matchen, kommer Dakell att kunna utmana Lundin om 2:a spaden?
Såklart svårt att säga såhär tidigt men indikationen kanske ger en fingervisning?!

Gavelo: Jag tror det, men Peters var mer placeringssäker igår. Han var liksom alltid rätt placerad och behövde inte göra lika många räddningar som Dackell.
Saik gjorde två mål genom skymda skott. Svårt att veta om han såg pucken och om han gjorde tillräckligt för försöka se den.

{5647}: Grejen är att du alltid gnäller på domarna, alltid

{8399}: Ja, men visa då hur jag gnällde på domarna?

Annars är det faktiskt bara du som gnäller.

« · 2074642 · »