1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527954 inlägg · 4121 ämnen

Försäsongsmatcher 2020

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Dundee: det fanns mycket bra hos oss när vi mötte mycket bättre lag också. Man ser exakt noll av det nu.

Det är försäsong.

Haha försäsongsmatch är en försäsongsmatch men man behöver ju inte uppträda som ett juniorlag för det.
Inte direkt som att man får bra vibbar av detta lagbygge

Steken84: Klass skillnad i allt som händer på isen !!!

wedde: Hursa?

Hassan: Hursa? Ursäkta. Förstår inte frågan.

{8384}: tommys gör det jäkla bra. Ne nu får de vakna😀 tommys skott e typ bästa läget^^ haha

{5647}: Jo men Timrå är ju inget dåligt lag. Tycker dom skapar mer och får fast oss mycket bättre en dom båda shl lagen vi mött. Och visst det är träningsmatch men tycker vi bör kunna prestera lite motstånd i alla fall. Jag har svårt att tro vi är nedtränade.

Steken84: Vi har spelat lika mot ske och vunnit mot Luleå. Varför inte dra lika stora växlar av alla träningsmatcher?

Är det någon som hört något mer om publikfriande. Var ju uppe att dom skulle släppa in 500st men nu sa ju polisen nej till det idag.

Dundee: jämfört med matchen mot Luleå går det sjukt långsamt. Det är försäsong.
Jag upprepar.
Det är försäsong.

Alltså förlåt men Modo är så obeskrivligt dåliga ikväll. Denna match är bara att glömma.

Bamse:

Ställning nu?

{8384}: gamgubben lijewall går på styf haha. Starkt styf! Haha matchstraff^^ någon minut de tagga till men jadu denna match får man nog glömma^^ vill fanimej se ett annat modo nästa match mot timrå... att vi typ aldrig kan tagga till mer mot timrå

{5647}: Jag tycker Timrå spelar betydligt bättre en vad Luleå gjorde. Mer tempo på Timrå, och jag vet att det är försäsong, men Timrå imponerar det går ej sticka under stolen.

Dundee: fighting?????

jonsson: 0-4

wedde: Välkommen till svensk hockey

Dundee: Liljewall är den där spelaren som grinade ut i media om Lukas Wernblom också? Brutalt hårt att dela ut matchstraff till dem, värsta jag sett. Låt dem spela in sig i laget istället..

Hassan: Där har du svar på din fråga. Om du nu ställde en fråga.

wedde: Bort med domarn från plan! Helvete!

Varför står våran 3:e Målvakt?

modomille: Jo. 2a för spel förstörelse!

jonsson: 4-0. Ett lag på planen tyvärr. Vet inte var Modo är nånstans.

Dundee: Det tycker inte jag. Vi är mycket mycket sämre. Tempot är för lågt för att bedöma

Rytter: Personligen så ser jag mycket hellre Linus i kassen än Dackell.
Missade 1a då jag på något vis glömde bort matchen ett tag. Av vad jag sett så får vi inte fart pga fumlande o dåliga pass. Nej det här är en match där missad 1a kunde ha fått vara missad hela.
Nu får de skärpa sig om jag ska se vidare.

Bamse: Ser väl nästan alltid ut såhär när vi möter Timrå, måste vara någon psykologiskt eller mental spärr som gör att man presterar sin sämsta hockey i dom vikigaste mötena

{5647}:

Vi lyfte ju oss andra halvan av andra, då började vi hålla pucken och få lite bättre passningar på bladet så vi fick med oss farten. Men det är ju så dax när vi stått still och gett bort matchen under 30 första minuterna. Vi har ju slarvat mer under dessa 40 minuter än i bägge matcherna mot saik och Luleå.

I sista hoppas jag vi kan visa att vi vill vara med och kan spela hockey.

En sak kan jag konstatera, heppo passar inte som center. Han måste ut på kanten och få spela med fart. Vi behöver Gagnon på plats för att få till kedjorna. En annan sak att konstatera är att Wallinder är långt före våra andra juniorbackar, med han borta samt dahlroth blir det rejält försvagat.

Skulle vilja se oss testa heppo-aagaard-svenningsson i sista då Hedberg har utgått.

Rytter: Jo, jag ser verkligen inte Hepo som center.
Idag är det såklart inte bara det, utan mest att vi inte åker skridskor ens.

MorganaLefaey: efter denna match känns det inte riktigt som att dackell redo som andra målis. (Trots fåligt sprl av modo) Tror linus passar bättre. Men vad vet jag litar dock på valet modo gör😀

MorganaLefaey: Ser också hellre Linus i mål, gärna Ullmark,vilken intervju. Ännu en oerhört sympatisk MoDo-ambassadör. Köp loss honom , har är ju så sugen på att spela igen

{8225}: Korttidsvärvningar av NHL spelare verkar ju dra igång på allvar nu.
Så man ser ju fram emot när Ullmark, Hedman och bröderna Olofsson kommer.

EP40 med Dahlen hade vare lite kul att se också. Än om det är fel lag.

Gavelo: Vad har vi för statistik mot Timrå dom senaste åren ?

wedde: Undrade mest på vilket sätt domarna gör bort sig....

Hassan: en ny svedberg i timrå😉

{8384}: Svedberg höll inte många nollor. Johansson har hittills hållit nollan i 100% av matcherna. Bra stats, även om motståndet inte var av nån högre kaliber...

0-4...jajamen

{8384}: oj vilken skitträningsmatch . Att modo typ aldrig kan vara påslagen mot timrå. Man kanske inte ska vara så hård mot dackell när modo är såhär. Har vi något positivt alls att ta från denna match? Eller är det bara töm å glöm? Kanske en bedömning av vilka spelare som kan tagga till. Timrå spelar mycket bättre än oss men vafan vi måste kunna spela bättre än detta får jag hoppas... skall de locka soffpublik så

Rytter:
Corrado/Dahlroth/Gagnon behövs ser man iaf, för vi har svårt att komma in i mittzon med kontroll. Men backsidan bör lösa sig, förslagsvis så kan Anton Ö börja en 15-20 matcher med att spela mkt enkelt.

Monno: Kan inte i min vildaste fantasi förstå hur lagen i allsvenskan skulle ha råd att försäkra spelare av den kalibern. Det kan väl knappast bli någon lockout-klass på värvningarna?

Tarasov: Har vi inte haft tillräckligt många försäsongsmatcher för att veta det här nu? Vi vann enkelt mot Timrå ifjol, vilket betydde noll. Vi vann mot ett myclet bättre lag i Luleå, men torskade idag.

Det är försäsong och därmed egentligen ointressant.

Den sämsta försäsongen vi haft var väl inför 2007. Vi vann SM-guld, men torskade mot Sundsvall.

Modo vann ju en försäsongsmatch mot Timrå med 6-1 förra säsongen. Säger inte så mycket

{8671}: vi har haft många spelare med modohjärtan som betalat försäkringen ur egen ficka, men då måste man också utbilda spelare som älskar föreningen.

Men, ska det allsvenska laget betala går det naturligtvis inte.

{5647}: men suck.

{5647}:
Förlorar vi resten av matcherna under försäsongen med 4-0 så skulle jag nog vara orolig. Men en plump i protokollet är helt ok. Fö verkar det inte vara så oviktigt med försäsong då det förekommer någon form av kollektiv utlösning här, så fort Leksand åker på en förlust...... under försäsongen😂😂

Tarasov: den dag Anton Ö gör 15-20 matcher i rad utan att vara en av de tre mest knöveltäta modospelarna kommer det va på framsidan på varenda tidning i hela landet.

Det och att LP inte har koll på dropp ligger väl jämsides hos oddssättarna.

MorganaLefaey:
Jag har hopp om Anton Ö, men han måste lyfta sig.

Tarasov: Jag fick erbjudande om god mat så avstod gladeligen tredje perioden, men en underskattad back som Enström spelade rejält. Mera Enström tack.

Annars sorgligt att se bristen på blad-passningar. Men vi är ju bara i augusti än.

Steken84: Nja, ni var klart före oss i tabellen därefter större delen av säsongen. Så nog sa det lite, både i förhandstips och realitet var ni bättre än oss tills säsongen abrupt tog slut

Tarasov:

Man har varit med för länge för att bli upprörd av en träningsmatch. Det enda som irriterar är att det är lite tillbaka på ruta ett efter de två tidigare fina matcherna.

Men det är bara för Ville och gänget att gnugga på, det är först om över en månad vi ska vara redo för tävlingsmatcher.

Men man fick se idag att det blir tunt bakåt med 3 ordinarie borta (wallinder, dahlroth, Corrado) även om juniorerna skötte sig ok. Sedan är avsaknaden av Gagnon påtaglig då vi saknar en ledande center.

Bra av Glader att ta in dem tidigare så de får träning och matcher med laget innan det går igång på riktigt.

Finns inte så mycket att ta med sig från matchen idag som helhet då laget presterade dåligt.

Men Aagaard tror jag blir riktigt nyttig, väldigt allround och kreativ med bra skridskoåkning. Känns som han kommer göra jobbet som andracenter.

Åhström visar att han vill vara med på allvar. Utlåningen har gjort honom gott, känns mer som en senior nu. Tycker faktiskt han ligger före LP i dagsläget.

Ohlsson visar bra speed och vinner mycket åkdueller men får det svårt när resten av laget är under isen då han inte är den som klarar att skapa på egen hand.

Max tycker jag också gör det bra, åker mycket och ligger rätt och tar ansvar i defensiven. Kommer passa bra i fjärdekedjan och göra den jobbig.

Men överlag förväntar jag mig mer av samtliga, speciellt de som ska leda laget t.ex Heppo, Lindgren, Hedberg måste upp ett par snäpp.

Öhman måste börja bevisa nått nu, förra året under Björn var han stundtals misshandlad, nu har han ingen ursäkt utan måste bevisa varför han ska ha en plats. Annars får vi byta ut honom mot Viklund.

Var det här Timrås första guld sen 1969...

« · 2076545 · »