1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530918 inlägg · 4122 ämnen

Försäsongsmatcher 2020

Sv: Försäsongsmatcher 2020
{6870}:

LP säger det alla fans tänker.

"Det är så här med de nya jävla reglerna. Hockeyn har gått och blivit en innebandysport. Lite så känns det faktiskt. Jag tycker att det är lite billiga utvisningar åt båda håll, säger högerskytten Linus Pettersson."

Dom måste verkligen fundera igenom vart detta är på väg. Personligen tycker jag det dödar intresset i matcherna när det är för låg nivå.

Rytter: I ärlighetens namn är det samma visa nästan varje säsong. Det snackas om att få ner antalet hjärnskakningar och stoppa spelförstörande handlingar. Försäsongen och de 10 första matcherna blir kaos där man som åskådare fokuserar mer på att försöka hålla reda på vilka som sitter i utvisningsbåset än själva spelet. Sedan efter 10 matcher så släpper det och allt blir som vanligt igen. Rinse and repeat.

Rytter: Det jag framförallt gillade var att vi inte bjöd på så många fria lägen. Att SAIK är bättre spelare för spelare är rätt självklart, men de fick i regel skapa chanserna tack vare individuell skicklighet och inte genom att vårt försvarsspel var ihåligt som ifjol.

Jag tycker att vi sorterade rätt bra i egen zon och många spelvändningar gick riktigt fort. Skellefteå fick inte fast oss så hårt som jag var rädd för.

Hedberg ser ut att börja få igång skridskoåkningen och LP var som sagt väldigt vass. Är han sådär bra mot allsvenskt motstånd blir han väldigt viktig i vinter.

{5647}:
Rätt ok match igår, Wallinder visade att han nog kommer ta en ordinarie plats.

Tarasov: Jag vill verkligen se Gagnon, för jag tror att Heponiemi skulle vara klart bättre på en kant.
Ha, Wallinder känns lika given som Norlinder var ifjol. Mer allround, men kanske inte samma offensiv och skridskoåkning ännu. Påminner inte så lite om Hedman, även om Viktor spelar i helt annan division.

{5647}: Jag följer upp min kommentar igår angående varför man inte använder någon post-processing på budgetsändningarna (gäller både MoDo Channels sändningar och Cmore).

Har försökt illustrera det hela i en bild: Först har vi en referensbild från NHL, därefter följer en bild från gårdagens sändning och till sist har vi min version som jag slängde ihop på 30 sekunder.

Jag förstår att riggning av ljud etc. är kostsamt och att dessa produktioner aldrig kommer nå NHL-kvalitet, men varför är det ingen som har kommit på tanken att slänga på ett Instagram-filter för skapa lite stämning av att isen är kall och att tröjorna är röda? Det är ju inget tekniskt komplicerat, det är inget som kostar och det skulle enligt mig höja stämningen något enormt.
Uppladdat:

500x0-post-processing.png

Bad_Brett: Ser själv Södertälje mot DIF. SSK spelar rätt bra och man har ett par toppar som Olesen som definitivt kommer att göra poäng.

DIF ser omständligt ut och tappar puck i många märkliga situationer, men det kanske inte är så konstigt med tanke på det tempo man försöker spela i. DIF leder rättvist, men det är inte så ojämnt som man kanske kunde tro här i andra.

{5647}: Ha ha. Aftonbladet sänder matchen och har tagit in en hel del gäster. Sedan har man inkvoterat en helt okunnig supoorter som heter Ros eller liknande. Vad fasen gör den där tomten där? Han tillför absolut noll.

{5647}: Aftonbladet måste ju få bidrag för Ros, kan inte tänka mig att dom betalar betalar hans lön ut egen ficka😂

{5647}: Malmö kom nästan tre mot noll nu. Jag vet att vår match mot Timrå var horribel, men Hästen ser ut att ha väldigt stora problem.

Blir det två halvor i tabellen i vinter. Norrlandslagen, SSK, BIK, VIK och kanske AIK ser på förhand ut att kunna dra ifrån en nedre grupp.

{5647}:
Det var också mkt mitt intryck att Norlinder kanske lite spetsigare offensivt, men Wallinder verkar skicklig på pucktransport, kan bli en fin motor i spelet.

Tarasov: Styf däremot är inte riktigt redo för någon rejäl istid. Wallander är mycket mer mogen i sitt spel, medan Styf ser valpig ut och behöver mer rutin för att göra bättre avvägningar.

{5647}: Wallander är en hyfsad svensk deckarserie. Wallinder är mer än hyfsad påläggskalv i MoDo. :)

{5647}: Dock kan Styf verkligen må bra av istid lite nu och då, men inte på regelbunden bas. Jag tror att även han kommer att kunna bli riktigt bra, men det behövs bara lite mer inskolning och rutin i hans fall innan han också kan spela allsvenskt hela tiden. Nu ser jag som sagt gärna att man varvar med J20 och att han där får mycket ansvar.

Supertrött: Däremot Martin Becks granne, nån att värva. Han kan nog sätta en o annan stänkare

{8225}: Tjafsat med några kanadensare nu där jag sa att de aldrig skulle få låna pucken om de mötte MoDo Hockey i boxplay: Sedin-Sedin-Näslund-Forsberg-Hedman. Är jag helt fel ute?

Costanza: Själv skulle jag gärna sett Gunwald Larsson sätta klösaren Crandall på plats:)

Costanza:
Sannolikt inte vi kan tom kosta på oss att byta ut T Gradin mot Hedman så vi får in en högerskytt. Men inte säker där, praktiskt med högerskytt men femman är så skicklig så det behövs inte

{5647}: Kan verkligen se Gunwald ta sig an Konstige Crandall. Ska bara ta reda på var den liraren bor, sen är nattsömnen något han bara kan drömma om...

Costanza:
Tänker att det blir
Hepo-Gagnon-Svenningsson
Ohlsson- Aagaard - Hedberg
Lp- Jellvert-Ohlhaver
Sylwander - Tjernström-Hägg
Åhs på Fw-sidan

Tarasov:

Väldigt troligt.

Skulle även kunna tänka mig byte på Ohlsson och LP ifall den sista tar steg offensivt. Senaste matchen mot SAIK var han riktigt bra och försökte skapa framåt i varje byte.

Längtar tills imorgon när man får se vår förstakedja. Hoppas Heppo kan få mer puck i fart så han kan utmana sin försvarare och vara kreativ och skapa. Som center kom han ner lite för djupt för att hämta puck och fick inte riktigt utrymme. Kan bli en riktigt bra kedja om det klickar.

Vart ska vi placera in Olofssonx2 och Steen då?

Rytter:
Skulle kunna tänka mig ett skifte på både Olhaver och LP uppåt.

Rytter: Olofsson ×2 och Steen är ju helt klart en grinderkedja 😉😂😂😂 In och kötta som femtelina😜😁

Domsjö: Var visas matchen, vilken kanal?

Robin Ztorken L: Expressen Premium sänder den.

{8225}: Sundsvalls tidning också va? Ni kommer nog in med er Allehanda-inloggning om ni har en sån.

bisterfinnen: mATCHEN SÄNDS PÅ öa OCKSÅ

Ingen Viklund ikväll alltså.

Zup:

För att?

jonsson: Dom ville vila honom, har bara kört 2 pass!

Silly: Haha! Sicken miss för Viklund. Han lät rätt sugen på att spela direkt i intervjun med honom..
..men det är ju helt tokigt, bättre att han kommer in i det på träningarna och att de som kämpar om sista backpar får chansen att visa upp sig.
Jag hoppas på att Öhman taggar till och visar hur bra han är när han är bra. En Öhman som spelar sitt bästa spel är ju en grym tillgång!

Silly: spännande vad denna match skall ge då. Kom igen nu modo. Spännande se vilken trupp. En modoit och en timråit (antar jag) som kommentator. Känns lite stelt. Kanske är ovana bara^^

{8384}: bätte fart än förra matchen mot tik.

Bra match av modo. Bara målen som uteblivit.
Timrå drar på sig utvisningar och tycker väl inte att powerplay är något att hänga i julgranen ännu

Steken84: Det syns att vi fått mer fart. Framförallt I forecheckingen där Timrå får lite problem. Fördel oss, men ganska jämt.

Kamerateamet lyckas inte ge någon bra bild av matchen, spelarna ser ju små ut. Är det svårt att zooma tro?

hanzon: Jag tror att kameran där går på gammal räls, så nån måste nog veva fram kameramannen. Håller med, varför sitta och kolla på tomma plywoodstolar.

{5647}: mycket stabilare match. Dock inge bra pp och vad öhman skall krångla till allt

{8384}:
Utvisning.... kommer vi in i zon denna gång. 50-50

Tarasov:
Det gick😀

Tarasov: Ett tag i mitten av perioden hade Timrå en del chanser, men det är fortfarande vi som har mest chanser.
Hedberg har inget stäm alls.

Öhman har det fortsatt tufft och i offensiv zon slarvar han bara, så här långt. Svårt att se han ta plats när Viklund och Corrado anländer.

Känns som att vi saknar spelare som är målskyttar i laget. Tycker ofta att vi har spelare som passar hellre än skjuter.

Zup: Instämmer. Samtidigt känns det som att vi spelar med en kille högre i spel utan puck upp jämfört med andra år. Ska man spela så behöver den killen vara spetsig när läget ges

Bunnebult: Tror att båda lagen tränat ganska hårt den här perioden, så tekniken stämmer inte riktigt för spelarna.

{8384}: grötigt mål men fan va nice😀 yeeej pettersson

Där satt den Linus:)

Är domarna petiga eller?

{8384}: haha snyggt sebbe!!^^ skönt att vi kan hålla ut och stänga matchen. Skön känsla å vinna på. Inget uppiggande för timrå idag😉

« · 2078087 · »