1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532851 inlägg · 4126 ämnen

FRISCOS BILDER 30 DECEMBER 2002

FRISCOS BILDER 30 DECEMBER 2002
Vem är detta?

Sv: FRISCOS BILDER 30 DECEMBER 2002
Vad har den okände soldaten i ögat?

Är detta reklam för Tidningen Playboy?

Förbröd(syst)ring

Sista bilden: 65 Selander

Frisco: Trevligt att se westerlind glad igen. Var ett tag sedan man såg ett sådant segersmile. Pappa lär dock inte vara lika glad. Inte alla som har en pappa och en mamma hängandes här på HS iaf. Ska vara Olle & Kamilla dårå.

PlayboyBunnyn ser bekant ut.

Frisco:

Mitten av andra perioden var ta mig fan det sämsta och mest patetiska jag sett MoDo "presterat" sedan Leif Boorks tid. Helt plötsligt slog det mig att här har vi förklaringen till det bittra klientel som hänger sina liv till Luleå hockey. Så dåliga som MoDo var idag, för första gången på nästan tio år, så usla är de nästan för jämnan!! Man borde nog känna medlidande och sympati för dessa varelser.

Lumber Jack: Du har en god portion humor.

Frisco:

Fanken, det ser ju ut som att jag är kompis med en massa BIFare. Ska du dumpa det oket på mig, Frisco? ;)

För övrigt gläder det mig att se att så många tyckt att just bilden på mig och Selander var rolig att titta på. För det kan väl inte ha haft med bildtiteln att göra...?

Lumber Jack:

Jag instämmer helt i vad du säger, under vissa delar av andra perioden skämdes man verkligen över vad laget höll på med.

I övrigt så var det ju en ganska kass match där inget av laget förtjänade att vinna men Brynäs förtjänade inte att vinna lite mindre och därför vann dom, grattis.
Matchens höjdpunkt var helt klart när Kamilla (efter matchen förvisso) bjöd undertecknad, LJ, Num och hans äldre bror Roger på delvis koagulerad muffinsmet.

Till skillnad från Luleåfansen så var föresten Brynäsditona väldigt trevliga och det var ju väldigt trevligt att träffa smilfinken westerlind, även om det vore trevligare under trevligare omständigheter.

scim: Min äldre bror...Roger, tackar för de goda muffinsarna. Han pratar lyriskt om dem. Själv är jag mycket tveksam, men tackar likväl. Tack för allt knas.

scim:
Själv är jag glad att westerlind återigen är glad. Det svåra i det hela är att få alla olika hockeysupportrar (mammor som pappor) glada samtidigt. Själv så skulle jag bli ännu gladare om det gick att lösa det här med gladningen på ett bra sätt. Då skulle juh alla vara glada jämt och ständigt.

scim:

Det var ju intressant att det var en höjdpunkt. Med tanke på din skeptiscism (äh...jag orkar inte lägga ner ngn energi på att försöka stava det där ordet...) inför muffinsarna tar jag det som att du tyckte att det var en väldigt meningslös match.

NuMo:

Hälsa Roger varsågod. Det var ju kul att han kunde komma. Du kan förresten hälsa att jag ska försöka komma ihåg att ta med mig de lyckade muffinsarna till någon match i framtiden.

miiiiike:

Det vore faktiskt trevligt om alla var glada jämt. Själv är jag glad för att alla (möjligtvis exklusive två lulingar) insett att Warg-tacklingen på Bulan faktiskt inte var så hemsk.

På torsdag hoppas jag att jag blir glad.

Bunnykamilla:
Äh man får ju tackla i hockey. Du snackar Bulan du men tacklingen jag la in på Moverare igår på suppmatchen den var riktigt ful den. Bulan är en kärring precis som Wiklund var i Sundsvall och Wernblom i MoDo.

Det ska vara fult och hårt och snabbt. Det är den svenska melodin på hur hockey ska spelas.

På torsdag blir någon av oss inte glad. Lite tråkigt att MoDo nu är påväg ner i seriesystemet med stormsteg. Brynäs är snart ikapp också, vad sysslar ni med? Sparkar tränare och förlorar mot Brynäs? Jag förstår ingenting av vad MoDo i dagsläget sysslar med?

Jag är iaf glad ;)

mike66:

Jag hörde en del om den där matchen idag. Fast jag lyssnade inte så noga, så jag vet inte vad jag hörde. 65Selander kanske lyssnade bättre.

Ja, nu finns det risk för ett antal MoDoförluster framöver... Fast Leksand ska väl gå att vinna över nästa torsdag, i alla fall.

Jag räknar förresten med att du kommer fram och hejar på torsdag - du missade ju värsta HS-träffen i Kempis idag.

knaskamilla:
Njaa, den värsta HS-träffen som någonsin förekommit hade vi nog igår (läs förrgår.) Supportermatchen.

westerlind var alldeles lyrisk efter att ha fått träffa HS-legender som, Smokey, Moverare och givetvis miiike samt en del annat löst HS-folk.

Jag kommer bort och hälsar på torsdag, jag står i toakön bredvid östra-ståläktaren om du vill nå mig.

mike66:

Det kan nog vara sant, men som MoDoit så känner jag inte till så många av de där personerna - ens från HS. Däremot var det roligt att se en BIFare träffa en massa MoDoitHSare. Tyckte jag.

Toakön eller korvkön?

knaskamilla: Äre nånn skillnad på kö och kö? Den däringa 65:an Selander är förövrigt skyldig Smokey the man en hel back med Tigeröl.

mike66:

Nej, i Timrå islada är det förstås inte det... ;P

Jag hoppas f.ö. att Lumber Jack ska dit, så att åtminstone ngn på MoDoläktaren har en chans att se resultattavlan.

knaskamilla: Tänker du vrida av honom skallen eller?

NuMountain:

Äh. Det var mitt sista hopp (inte att vrida av honom skallen, men att hans tre meter skulle räcka för att se siffrorna på väggen).

NuMountain: Har funderat sen igår vad Westerlind egentligen säger på denna bilden. Skryter han mellan pekfingrarna hur stor fisk han fått upp eller är det mellan tummen och pekfingret han talar om nån annan storlek?

[B I L D M E D F Ö L J E R U T A N E X T R A K O S T N A D ]

Frisco: Och varför ser poffa så förväntansfull ut.

Frisco & NuMo:

Jag tycker att Bunnyn som kan skymtas i bakgrunden ser väldigt förväntansfull ut. Eller så snackar han bara om den trevliga kvällen han hade med mig när han var in till Sundsvall.

mike66: Hmm? Oavsett så verkar allt kryptiskt. Westerlind kanske menar att Brynäs bara har en sådan bit upp till nästa lag i tabellen.

Frisco:

Jag tror att han avslöjat NuMos fiskeintresse, så att det är alternativet med fisken. Selander ser skeptisk ut, dock.

mike66, NuMountain, knaskamilla: Gottt Nytt År på er själva.

Jason lives... Tisdagen den 31:a...

Lumber Jack: Phu. Tur att du avsläjade vem det var i underrubriken. Det var annars en slående likhet av den gode Ben.

NuMountain och alla andra:

Vi ses nästa år, nu ska de kanadensiska hantverkstraditionerna synas i sömmarna.

Gott nytt MoDoår!!!!!!!!

« · 181828