Nu startar jag upp en GodJul-tråd som jag hoppas ska bli en härlig långkörare med julrim, julsnack, jultaktik, julhälsningar, julrecept, glögg och pepparkakor.
I sådana fall vill jag passa på att hälsa till tomten att i år får han fan fixa julklapparna åt mig, för jag har helt glömt bort hur man gör för att köpa julklappar till folk.
Och så passar jag på att önska att pepparkaksdegen jag har i kylen skall förvandlas till pepparkakor medan jag är borta idag.
Så här i juletider går mångas tankar hemåt, skönt då att de en banner på nån som alltid tänker hem. Ett utmärkt val av bannermotiv så här inför glädjens högtid. Undra vem som senare kommer att bli årets tomte? Det finns onekligen några fina kandidater...
Lumber Jack: Vissa är visst lite väl insnöade så här i juletider. De tror på att tomten finns likväl som på Janssons storhet. Ungefär lika sannolikt i mina ögon. Dock med fördel för tomten.
knaskamilla: Wow, så han körde alltså en alldeles egen version av Rödluvan och Wargen... Hmm, funderar på om julklappen kanske kunde vara till Eriksén, så han slipper känna sig så frusen nu när han fått foten...
knaskamilla: Det är fult att avslöja vad någon ger i julklapp. Tänk om just den personen läser ditt inlägg och blir jätteledsen över att det inte är nån överraskning längre...
Förlåt. Om du får fula strumpor av #17 i julklapp så lovar jag att kompensera dig för din olycka. (Fast du skulle ändå behöva byta dem för att kunna använda din julklapp...)
Frisco: Var ju tvungen att undersöka de där konstigt målade gubbarna till ett hockeyspel som skulle föreställa MoDo-spelare. Rött och klarblått, måste vara någon tröjdesign som de inte släppt ännu.
Salle: Nog för att det är företagsamma tjejer, men jag har svårt att tro att en fyraåring och en åttaåring skulle lyckas få reda på sina julklappar på detta ställe.
Det är nästan som den med Ove Molin och klubban som föll handlöst, eller som det stod i ÖA efter Timråmatchen (tror jag) att tekningscirkeln fintade. Eller hur det nu var.
Frisco: Tja, faktum är att jag själv reagerade på precis samma sätt som Knas när jag läste igenom mitt inlägg. Hmm, måste nog lära mig att skriva så att till och med jag förstår vad jag menar!
knaskamilla: En bra mening för mig är när de som läser meningen förstår vad den som skrivit meningen menat. Och det gjorde alla när de läste Paddans mening.
Enligt min mening var det inget större fel på Paddans mening egentligen. Hans andemening framkom ju iaf, men sedan uppstod det ändå meningsskiljaktigheter och det är ju ingen mening att bråka om saken, då vi alla ändå har förstått meningen med Paddans mening?
[bild]www.frisco.se/hs/tubar.jpg[/bild]