1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530939 inlägg · 4122 ämnen

Grattis MODO!

Grattis MODO!
Ikväll bjud ni på hockeypropaganda och verkligen visade prov på hur högklassig ishockey skall spelas, jag bockar och bugar MÄSTERLIG UPPVISNING MODO!

Sv: Grattis MODO!
Gud, vad skönt. 9-4 det är inte illa alls det.

Forza MoDo..

Vi är ett steg närmare guldet nu....

fan va skönt!!!! Mykke poäng!!
o all vet väl vem som leder poängligan i slutspelet!?

MATTIAS!!!!!!!

O vem som e 2:a!!??

HLINKA!!!!!

Hoppas vi får möta frölunda!!

KYSSAR PÅ ER ALLA

Härligt att se dem leka hockey i denna match.

Sedan vill jag så här lite i skymundan rikta mitt sportsliga tack för en god match och skönt att se att ni inte går in för att skada spelare då matchen är avgjord, till Luleå.

SKÅL! alla Modoiter. Det blev en expiditionsaffär. Det trodde man inte.

Skål själv, NuM.

När MODO gjorde 6-2 reste jag mig upp, gick fram till barskåpet, tog fram finwhiskeyn och slog upp en 6+ för att skölja ner segerns sötma med.

Är bara att instämma i gratulationerna! MoDo gör en mycket bra match ikväll och fullständigt krossar Luleå. Spelar MoDo så här så kan dom nog t o m utmana FBK i en ev finalserie.

Förbannat kul att Wennerberg fick sätta två kassar, det har han verkligen förtjänat!

Jag vill även passa på att berömma Tavola som var stor i motgången och gratulerade MODO.

poffa:

En Lord Calvert sitter aldrig fel, hoppas den smakade sött av segern!

En sån match, jag har fortfarande gåshud, man stod bara och njöt och skrek. Var en underbar stämning på Modoläktaren, hördes visst även på dumburken. Äntligen gick i pricip allt precis som det skulle.

Det är nästan så att man måste ta och sprätta en Norrlands Guld och fira segern.

LJ:

Jag slog på så stort att jag tog fram en ännu finare whiskey. Egentligen skulle man väl sparat den till efter finalenrna men då detta är ett osäkert kort och jag var riktigt sugen så plockade jag fram den 24-åriga Bushmillen som man fått importerad av snälla vänner direkt från distilleriet.

Hellre det än VV.

Brithén efter matchen:
Wernblom spelar om jag säger till honom.

poffa.

Hmm, 24 år... låter som om det skulle smaka majbrasa... men häv i dig en åt mig med är du snäll.

Jag instämmer i hyllningskören och hoppas att det slutar med ett SM guld !!

scim

Tror nog att Brithén bara ger spelorder om han vet att Wernblom
är helt återställd. I annat fall verkar det som om ni spelar
bättre UTAN honom, eller.....?

Okej. Jag skall smutta på en till då bara för din skull... och min naturligtvis... och MODO:s också såklart.

Anledningen till att jag citerade honom nu var väl mest att det lät så härligt när han sa det...verkar vara mycket bra stämning i laget, något som jag iofs inte tvivlat på någon gång under säsongen...

Frölunda, hmm...jag hoppas för svensk ishockeys skull att Frölunda inte tar sig vidare, för vi vill inte ha några finaler i Frölundaborg :-)

scim

Kommer ihåg när VF hade Frölundaborg som hemmaarena
(innan Scandinaviumtiden) och Sportspegeln var där....
Fönster som släppte in dagsljuset och speglade sig i isen
vilket gjorde att man inte såg ett skvatt av vad som utspelade
sig på banan....

Okey att Frölundaborg inte är någon flott arena men det finns lag i elitserien som har sämre "första" arena...

Frölunda vinner med 3-1 i matcher

« · 68231