1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478765 inlägg · 4078 ämnen

Grishockey 2020

« · 2043978 Till forumet


Grishockey 2020
Nu börjar en helt ny grissäsong. Vem har finalens bästa grisar? Grisranking 2020:
1. Belov
2. Sylwander
3. Häggström
5. Björklund
6. Rosdahl
7. Hedman
8. Tambellini
9. Enström
10. Karlkvist
Emergency Pig: Icing-Ove #90, 186 cm 98 kg. Umeå, Sweden.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Costanza:
Jag tror 3 stycken komme höja sig rejält 2 grisar och tekniker
Sylwander
Belov ( Ivan Drago)
Linus Pettersson
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Tarasov: Kangas och LP leker in några puckar när alla andra har 5+20 :-)
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Costanza: hoppas nu att det blir SHL-domare och inte dom där allsvenska tapen som aldrig ser nåt
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Tarasov: Lägg till Häggström så håller jag med.
Tycker han ökat i intensitet de senaste matcherna.
Tycker han just nu är på steg 6/10 på svinskalan. Han ska upp på minst 9😎
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Ben Perrault:
HockeyAllsvenska Finalen

Huvuddomare:
Christoffer Holm
Johan Magnusson
Johan Nordlöf

Linjedomare:
Christian Billing
Fredrik Bäckström
Petter Norman
Andreas Svensson

Holm är väl ingen höjdare... Men de andra är helt okej, har för mig att Nordlöf är omtyckt av spelare.

Viktigaste är dock att vi slipper Lyth/Bergman!
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Costanza: Tror du inte Big Barto kan bli lite grisig i målgården nu när det beger sig?
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
hockey_21: Definitivt.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
hockey_21: Jo. Men vi vill inte att Big-Barto ska dra på sig 69 minuter i andra perioden.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
hockey_21: den bästa spelaren vi har är utan tvekan Tambellini. Han är för bra för hockeyallsvenskan. Har aldrig studerat Dahlen så svårt art jämföra de båda.

Men Tambellini är ohyggligt smart, rejäl, fuskar inte, grym fysik, grym teknik på den här nivån.

Jag är överygad att det här kan vara en late bloomer som säkert kommer att kunna nosa på en NHL-plats om han fortsätter med den spelglädje och hårda arbete som han uppvisar nu. Någonting måste verkligen klaffa för honom i Modo.

Hoppas på SHL nästa år och att han följer med oss upp. Annars lär han hamna i ett annat SHL lag om han då önskar.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
KB65: Hur fan kan Holm bli vald?
Allsvenskans sämsta domare ihop med Lyth och Schillken.. trodde ärligt att dom skulle ta ner riktiga domare från SHL..
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
JoseGonzales: Det kan alltså bli så igen att ingen taxifirma vill köra domarn till flyget.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Hakning-Henrik:
Skottet i kombinationen med spelförståelsen är dödlig.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Costanza: Belov, Sylle, Hägga och Björka kommer grisa på Hutchings och Crandall så mycket att de kommer vilja boka första bästa flygbiljett till Wuhan istället för att vara i Fjällräven!
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Costanza:
Kan Karlqvist vara en smyggris, dvs visa en sida vi inte trodde han hade?
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
hockey_21: Glöm inte damp Weigel
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
hockey_21:

Crandell är ju inte med i 1:a så det är bra👍.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Tarasov: Kan se Karlkvist råka rensa pucken rakt i Weigels mun. Kanske Kangas ändå har nåt djupare hat inom sig som kommer ut nu. Kanske blir en ny Mika, "Slashing-Kangas"
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Costanza: Kangas kan definitivt vara en gris.

Vi har tidigare pratat om att Modo är byggt för slutspel, ska bli väldigt intressant att se hur det stämmer.
Jag personligen tror det också. Vi har många som trivs i tung trafik. Extra glädjande är att 1:a som varit vår viktigaste lina inte heller är några som backar för fysiskt spel, framför allt inte Tamby och Karla.

Vågar nog också lova att vi kommer få se Sylwander i sin prime kommande tiden, han är alltid bra mot Löven, och verkar trivas ju mer det smäller.

Spännande blir det!
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Nucky: Sylwander 18 minuter sist. Nu eldar vi igång grishockeyn.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Costanza: Har du hittat nå sura björklöv du kan bränna på balkongen lagom till tisdag klockan 19:00?
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Costanza: Ni verkar ha glömt att ni möter Bjorkloven Mighty Divers! Det straffar sig att spela fysiskt när motståndaren har dykcertifikat.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Spock: Foppa har betalt domarn rejält den här gången så det är lugnt. Allt går enligt plan. Har själv ingen biljett så jag måste krypa in och gömma mig i ventilationsutrymmet på tisdag lunch i A3. Kika på Cmore när en 98 kilos ninja glider ner från innertaket.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Costanza: Nä Ove du brukar skriva bra saker men nu får du skärpa dig varför ska Foppa betala domarna ????,,,,,Näää skärp dig jag har god kunskap om Kuben och C/O ,,,Jag fick en biljett till Löven - Modo men jag har för långt att åka men vill du gå så kan jag ev hjälpa dig till den matchen .....
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
udden: Självklart pröjsar Foppa så mycket som krävs för att få upp oss;)
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Costanza: fixade nyss en biljett till nästa lördag här i Umeå. Lovar att filma din nedstigning när du firar dig ner från taket😀
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Ben Perrault: 4K-kvalitet hoppas jag. Fan, är nervös att jag hittar 2-3 undanstoppade lovande Lövenjuniorer där under taket. Får en sån där krypande OBOL-känsla då man ser en leende Kenttä på stan.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Nucky: Nån jag är taggad att se i finalen är allas vår Belov! Känns som att han är en robot man kan ställa in hur man vill ha honom sen kör han bara. Vore mysigt om han kunde reta gallfeber på lövens primadonnor (som naturligtvis sopar på Belov utan att han bryr sig) och sen åka förbi båset och le med sin musch och stora glugg i käften.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Donald: Laget har karaktärer som nog kan grisa med smartness. Hellkvist har rutin för detta. Gissar att alla vet sin roll. Toby E kommer att vara grym med sitt obrydda lugn men med en grisig uppsida. Hade han typ 24 minuter sist....
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Costanza: Se bara till att du med dina 98 tar dig ut ur ventilationsröret, annars blir det svårt att neka nåt fuffens på ståplats😉😜
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Donald:

Har man spelat slutspel i khl har man nog en hel del rutin. Är verkligen spänd på att se Belov proppa weigel och Ottosson på blålinjen. Senast hade han ju kunna släcka Ottosson rejält men gick in precis lagom hårt för att markera sin närvaro.

Lite störande med enströms eventuella skada, annars är det ju i dessa matcher han ska göra skillnad.

Tror våra rutinerade spelare med stark modo koppling kommer offra allt i slutspelet, dom kommer bli legender om dom spelar upp oss. Sedan känns det bra med shl rutin i Rosdahl, forsberg och sylwander. Dom har rutinen och nu chansen att få vara med om nått stort och vinna nått viktigt.

Härlig känsla att inte vara favoriter i finalen. Alla räknar med att löven ska ta detta.

Kan det bli tisdag snart!
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Donald: Hutchings känns som en kille som kommer att vara lätt att reta upp så att han tar ett onödigt matchstraff och även weigel.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Donald: Davai Davai framåt kötta Nikolai!!
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Gäsp: Crandall är väl lättast? Han verkar otroligt obalanserad.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
J F K:

Crandall är given. Weigel hade väl inte vidare psyke i finalen i fjol och fokuserade på allt annat än spelet.

Hutchins drog väl på sig ett korkat matchstraff i kvalet i fjol och känns rätt grinig.

Känns som dessa är de man ska sikta på att komma under skinnet på först och främst.

Skickliga spelare men också spelare man lättast kan få ur balans.

Här är måltavlorna för Rosdahl, sylwander, hägga, björka, Belov och Hedman.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Rytter: Löven har som många skrivit flera spelare som är lätta att få ur balans, Crandall och Hutchins framförallt. Weigel kan också tappa det men enligt mig så blir han nästan bara bättre av det, lite som foppa när han vart sur. I finalen mot Oskarshamn så tyckte jag att Weigel var en av AIK:s bästa spelare och han borde ha fått fler utvisningar med sig än vad han fick. Oskarshamn spelarna misshandlade honom i nästan vartenda byte för att få stopp på honom. En sevärd spelare tycker jag som sticker ut ur mängden.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
J F K: Helt rätt av dig! Hur kunde jag glömma honom.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Rytter: Ett är då säkert, Hedman kommer göra allt i sin makt dessa matcher. Han kommer täcka skott med både ansikte och pung samtidigt om det krävs.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Monno: Hoppas alla spelare stålsätter pungen, har hört att Crandall är där och gräver med klubban titt som tätt.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
KB65: Riktigt synd att finalen är helt meningslös, från nästa säsong kommer det verkligen att slå gnistor om den.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Axle San: Meningslöst?
De lag som spelar final får ju 2 chanser att spela om ett kval till Shl, ruskig skillnad att få 2 chanser som 1,a el. 2,a så finalen är allt annat än meningslös.
Nästa säsong kommer serielunken bli viktigare, men det kan ju även betyda att ett lag är klart för shl med 5-6 omgångar kvar, hur spännande är det?
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Gavelo:

"Nästa säsong kommer serielunken bli viktigare, men det kan ju även betyda att ett lag är klart för shl med 5-6 omgångar kvar, hur spännande är det?"

Det är inte ettan direkt upp. Det kommer vara ett slutspelsträd som jag fattat det, ettan kommer alltså endast vinna hemmaplansfördel genom slutspelet. Det är det lag som vinner finalen i slutspelet som går direkt upp. Så lag 8 i HA kommer ha chansen att gå upp precis som i år, skillnaden är att man "bara" behöver slå HA motstånd och inget SHL lag.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Rytter: Exakt. Tror man kan komma tia i serien till och med. Iaf om det är play in även där. Så då gäller det bara att toppa formen till slutspelet. Många lag går in med små trupper och förstärker efter jul för att spara pengar. Kan bli en ännu konstigare tabell nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Värt att notera!
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
modomille:
Glöm inte att vi har en del spelare som också har en tendens att tappa huvet, Björka/Tobias E även Tambellini har visat tendenser.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
hompa90: Tränar Bartosek för fullt?
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Gavelo: Nästa år är det bara den som vinner slutspelet som går upp, så serielunken blir tyvärr mindre viktig.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Axle San:

Svårt att säga då vi inte haft någon riktig träning sedan i Torsdags. Han har varit med på delar av träningar i vissa övningar sedan klivit av enligt plan, har också kört själv med målvaktstränare och kört fys.

Tror han går för fullt på Måndagens träning då han gått igenom trappan. Verkar absolut inte lika allvarligt som för Norlinder, han verkar ju kunna se matcher, såg t.ex matchen på Hovet och i FC.

Sedan om han är aktuell för spel redan på Tisdag återstår att se, kan hända att man sätter Hanses i mål i den matchen för att Barto ska få komma igång helt och få upp tempo från träningar efter att ha varit borta i nästan 2v.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Gusse: Tydligen så är det just detta de håller på och dividerar om nu. Topp-8 eller Topp-10.

Skulle inte förvåna om SHL öppnar upp mer och mer, tillslut heter det väl topp-12..

Skulle det vara topp-8 i år, jag tror ändå Modo/Löven hade tagit hem det. Men just grejen att lag som Västervik "kan" ro hem det, med i stort sett samma förutsättningar, det är fan äckligt.

Fast, något nytt måste komma till Allsvenskan nu, denna metod har gjort sitt. Det kanske kommer bli skitbra! Hoppas.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Gavelo: Jag tror att du missat nästa säsongs upplägg, det blir ju en direkt avgörande final om SHL platsen då. Det kommer att slå gnistor om den finalen.
Låst ämne

Sv: Grishockey 2020
Axle San: Finalplatsen menar du va. Eller är det kval då med?
Låst ämne

« · 2043978