Nu börjar en helt ny grissäsong. Vem har finalens bästa grisar? Grisranking 2020: 1. Belov 2. Sylwander 3. Häggström 5. Björklund 6. Rosdahl 7. Hedman 8. Tambellini 9. Enström 10. Karlkvist Emergency Pig: Icing-Ove #90, 186 cm 98 kg. Umeå, Sweden.
Tarasov: Lägg till Häggström så håller jag med. Tycker han ökat i intensitet de senaste matcherna. Tycker han just nu är på steg 6/10 på svinskalan. Han ska upp på minst 9😎
hockey_21: den bästa spelaren vi har är utan tvekan Tambellini. Han är för bra för hockeyallsvenskan. Har aldrig studerat Dahlen så svårt art jämföra de båda.
Men Tambellini är ohyggligt smart, rejäl, fuskar inte, grym fysik, grym teknik på den här nivån.
Jag är överygad att det här kan vara en late bloomer som säkert kommer att kunna nosa på en NHL-plats om han fortsätter med den spelglädje och hårda arbete som han uppvisar nu. Någonting måste verkligen klaffa för honom i Modo.
Hoppas på SHL nästa år och att han följer med oss upp. Annars lär han hamna i ett annat SHL lag om han då önskar.
Costanza: Belov, Sylle, Hägga och Björka kommer grisa på Hutchings och Crandall så mycket att de kommer vilja boka första bästa flygbiljett till Wuhan istället för att vara i Fjällräven!
Tarasov: Kan se Karlkvist råka rensa pucken rakt i Weigels mun. Kanske Kangas ändå har nåt djupare hat inom sig som kommer ut nu. Kanske blir en ny Mika, "Slashing-Kangas"
Vi har tidigare pratat om att Modo är byggt för slutspel, ska bli väldigt intressant att se hur det stämmer. Jag personligen tror det också. Vi har många som trivs i tung trafik. Extra glädjande är att 1:a som varit vår viktigaste lina inte heller är några som backar för fysiskt spel, framför allt inte Tamby och Karla.
Vågar nog också lova att vi kommer få se Sylwander i sin prime kommande tiden, han är alltid bra mot Löven, och verkar trivas ju mer det smäller.
Spock: Foppa har betalt domarn rejält den här gången så det är lugnt. Allt går enligt plan. Har själv ingen biljett så jag måste krypa in och gömma mig i ventilationsutrymmet på tisdag lunch i A3. Kika på Cmore när en 98 kilos ninja glider ner från innertaket.
Costanza: Nä Ove du brukar skriva bra saker men nu får du skärpa dig varför ska Foppa betala domarna ????,,,,,Näää skärp dig jag har god kunskap om Kuben och C/O ,,,Jag fick en biljett till Löven - Modo men jag har för långt att åka men vill du gå så kan jag ev hjälpa dig till den matchen .....
Ben Perrault: 4K-kvalitet hoppas jag. Fan, är nervös att jag hittar 2-3 undanstoppade lovande Lövenjuniorer där under taket. Får en sån där krypande OBOL-känsla då man ser en leende Kenttä på stan.
Nucky: Nån jag är taggad att se i finalen är allas vår Belov! Känns som att han är en robot man kan ställa in hur man vill ha honom sen kör han bara. Vore mysigt om han kunde reta gallfeber på lövens primadonnor (som naturligtvis sopar på Belov utan att han bryr sig) och sen åka förbi båset och le med sin musch och stora glugg i käften.
Donald: Laget har karaktärer som nog kan grisa med smartness. Hellkvist har rutin för detta. Gissar att alla vet sin roll. Toby E kommer att vara grym med sitt obrydda lugn men med en grisig uppsida. Hade han typ 24 minuter sist....
Har man spelat slutspel i khl har man nog en hel del rutin. Är verkligen spänd på att se Belov proppa weigel och Ottosson på blålinjen. Senast hade han ju kunna släcka Ottosson rejält men gick in precis lagom hårt för att markera sin närvaro.
Lite störande med enströms eventuella skada, annars är det ju i dessa matcher han ska göra skillnad.
Tror våra rutinerade spelare med stark modo koppling kommer offra allt i slutspelet, dom kommer bli legender om dom spelar upp oss. Sedan känns det bra med shl rutin i Rosdahl, forsberg och sylwander. Dom har rutinen och nu chansen att få vara med om nått stort och vinna nått viktigt.
Härlig känsla att inte vara favoriter i finalen. Alla räknar med att löven ska ta detta.
Rytter: Löven har som många skrivit flera spelare som är lätta att få ur balans, Crandall och Hutchins framförallt. Weigel kan också tappa det men enligt mig så blir han nästan bara bättre av det, lite som foppa när han vart sur. I finalen mot Oskarshamn så tyckte jag att Weigel var en av AIK:s bästa spelare och han borde ha fått fler utvisningar med sig än vad han fick. Oskarshamn spelarna misshandlade honom i nästan vartenda byte för att få stopp på honom. En sevärd spelare tycker jag som sticker ut ur mängden.
{8399}: Meningslöst? De lag som spelar final får ju 2 chanser att spela om ett kval till Shl, ruskig skillnad att få 2 chanser som 1,a el. 2,a så finalen är allt annat än meningslös. Nästa säsong kommer serielunken bli viktigare, men det kan ju även betyda att ett lag är klart för shl med 5-6 omgångar kvar, hur spännande är det?
"Nästa säsong kommer serielunken bli viktigare, men det kan ju även betyda att ett lag är klart för shl med 5-6 omgångar kvar, hur spännande är det?"
Det är inte ettan direkt upp. Det kommer vara ett slutspelsträd som jag fattat det, ettan kommer alltså endast vinna hemmaplansfördel genom slutspelet. Det är det lag som vinner finalen i slutspelet som går direkt upp. Så lag 8 i HA kommer ha chansen att gå upp precis som i år, skillnaden är att man "bara" behöver slå HA motstånd och inget SHL lag.
Rytter: Exakt. Tror man kan komma tia i serien till och med. Iaf om det är play in även där. Så då gäller det bara att toppa formen till slutspelet. Många lag går in med små trupper och förstärker efter jul för att spara pengar. Kan bli en ännu konstigare tabell nästa säsong.
Svårt att säga då vi inte haft någon riktig träning sedan i Torsdags. Han har varit med på delar av träningar i vissa övningar sedan klivit av enligt plan, har också kört själv med målvaktstränare och kört fys.
Tror han går för fullt på Måndagens träning då han gått igenom trappan. Verkar absolut inte lika allvarligt som för Norlinder, han verkar ju kunna se matcher, såg t.ex matchen på Hovet och i FC.
Sedan om han är aktuell för spel redan på Tisdag återstår att se, kan hända att man sätter Hanses i mål i den matchen för att Barto ska få komma igång helt och få upp tempo från träningar efter att ha varit borta i nästan 2v.
Gusse: Tydligen så är det just detta de håller på och dividerar om nu. Topp-8 eller Topp-10.
Skulle inte förvåna om SHL öppnar upp mer och mer, tillslut heter det väl topp-12..
Skulle det vara topp-8 i år, jag tror ändå Modo/Löven hade tagit hem det. Men just grejen att lag som Västervik "kan" ro hem det, med i stort sett samma förutsättningar, det är fan äckligt.
Fast, något nytt måste komma till Allsvenskan nu, denna metod har gjort sitt. Det kanske kommer bli skitbra! Hoppas.
Gavelo: Jag tror att du missat nästa säsongs upplägg, det blir ju en direkt avgörande final om SHL platsen då. Det kommer att slå gnistor om den finalen.
1. Belov
2. Sylwander
3. Häggström
5. Björklund
6. Rosdahl
7. Hedman
8. Tambellini
9. Enström
10. Karlkvist
Emergency Pig: Icing-Ove #90, 186 cm 98 kg. Umeå, Sweden.