1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527510 inlägg · 4121 ämnen

GroKo - MoDo

Sv: GroKo - MoDo
NuMo: Jag ska inte skandera "DITT FEL DITT FEL", men vi får lova varandra, att ALDRIG mer dra upp gamla eländiga minnesbilder om Hostak/SSK/Eldis o annat eländ INFÖR matchen.
Istället minnas roliga Suddar mot DIF o MIF o sånt.
Kanske spelarna special-studerar SpS i omkl-rummet??

zigge: Jag kan inte lova att aldrig skriva om mina minnesbilder igen, då har jag så lite att skriva om. Det där "Ditt fel!" hade jag helt glömt. Har jag inte drömt det där?

NuMo:

Äsch, nog sjutton är det bäst att du är beredd på lite skopor av sleven när du har gett dig in i den mest svavelosande saken som skådats på det där forumet sedan meningsutbyten om bohemiska klacksektioner och definitioner på ordet "derby".

Bara att vara beredd på kartescherna för din del, själv skulle jag gärna vilja oskriva en lag här på SpS om att debatter där man försöker slå in dörrar som står på glänt med en hel skog av murbräckor vanligtvis borde undvikas.

Alternativt att jag får klistra in hela texten till Kjell Höglunds "Häxprocessen"?

Björn VII: Jag fattar ingenting.

NuMo:

Bra, då är jag i form. Men det hade varit ännu bättre om jag haft någon ork till agera fredsmäklare också, någonting kommer att spåra ur snart.

Björn VII: Det låter som att du pratar om forum faktiskt.

NuMo:

Jag antar att ni pratar om ert älskade Luleås forum - jag blev nyfiken och gick in för att kolla vad som debatterades, men jag fattade ingenting: Efter att ha klickat på ett ämne så fick jag upp ett inlägg, sen var det en massa pilar upp och ner och fram och tillbaka. Jag klickade några gånger men sen var jag så förvirrad så att jag visste mindre än när jag börjat.

Hur gör man för att få någon överblick i detta spännande forum?

westerlind:

En väl förborgad hemlighet, uppbyggnaden är lika logisk som Luleåfansen är trevliga.

westerlind: Hmm? kan det vara det som menas. Man kanske skulle kolla in det även fast det var länge sen sist. undrar om man kommer ihåg hur man gör.

NuMo: Ähh! luleforumet verkade lika dött som vanligt. Det kan inte vara det som Björn VII babblar om.

westerlind: Pil framåt tar dig till svaret på det inlägg du läser, pil neråt väljer du för att läsa fler svar än det du just då läser på det föregående inlägget och pil bakåt är föregående inlägg. Begriper man trådstrukturen är forum överlägset allt annat. På plank som SpS där inläggen står i en jättelång rad blir det onekligen mer rörigt och svårare att föra (och följa) flera parallella diskussioner i samma tråd om man vill ha någon slags struktur.

Sedan kan du ju välja att läsa inläggen i annan ordning om du vill. I trädet under inläggen ser man snabbt hur många nya svar man inte har läst det finns i tråden och vem/vilka som har svarat på ett inlägg. På så sätt kan man hoppa över t ex Nalle Fus inlägg om man helst slipper läsa dem.

NuMo är bara avis för att forum inte är lika värdelöst som det på modohockey.se.

Kickan: Pil upp och pil ner, paralleller och mokafjänger, strukturer och träd hit och träd dit. Hur enkelt som helst, överlägset. Nåja.

Kickan: Jag håller med om att det är en bra trådstruktur. För mig är dock luleforumet lika dött som vanligt ändå, men det är inte Modos forum, för mig alltså. Modos forum är inte så dåligt i sin trådstruktur heller men jag hade önskat att det var djupare i sin struktur, vilket skulle betyda att det såg lika dant ut som på luleås forum, fast bättre. Således har jag inget att vara avis på.

Frisco: Jorå, nog är det bättre uppbyggt än allt annat. Du måste bara ta dig tid att undersöka det ordentligt. Dessutom har vi professionella patraskutdrivare där så vi riskerar aldrig att det blir som modohockey.se.

Kickan: Tveksamt om jag någonsin ens kommer att ens försöka mig på att förstå dess uppbyggnad. Men tack för din beskrivning. Om jag någon gång går in där när jag besöker Luleås sida (som jag annars bara tippar tipstävlingen på och checkar resultatet eftersom jag är mobbad av andra och inte får ha mitt resultat i deras tväväevävletrådar) så kanske jag ska testa pil upp och backe ned.

Z 10 (ca)

GODNATT

NuMo: OK, men positiva saker då? Elr blir det ÄNNU mindre då??

Någon: Är det Hasse som redigerar Pirros text Inför match? :
'Mycket ser inte bara ut just nu...'

'Ska inte se bakåt, bara revanch' Vad ska man ha revanch för, om man inget kan minnas?? För svårt för mig, denna sena (elr tidiga) timma.
Gonatt Jord, wherever You are!!

zigge: Jodå, det finns positiva saker med Modo. Tom. de usla sakerna blir i ett perspektiv ganska positiva, det beror hur man belyser det. Nu har vi ju två viktiga matcher t.ex, vilka skall fullborda skitsexpoängsveckan.

NuMo: Nåja, nu verkar Sängen vara ett positivt alt ernativ, inför
skits expo ängs veckan. Gnatt, ånyo...

Gå och lägg er!

Z!

zigge: Ett mycket bra alternativ som skulle ha nyttjats för länge sen. ZZzz z Zz z zZ Z

NuMo: ZZZZZzzzzzzZZZätaZZZZzzzZZZZzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZz

NuMo: Själv så läser jag faktiskt modoforum med stort nöje. Jag blir faktiskt ofta så glad när jag läser där att jag skrattar högt för mig själv. Synd bara att legendaren NR22 är avstängd just nu. Men killar som johanmodo med flera ser ju fortfarande till att det är väldigt roligt.

Intressant debatt i målvaktsfrågan där just nu.

« · 312769