1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481422 inlägg · 4078 ämnen

Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10

« · 2047580 · » Till forumet


Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
hubbenorlen: Ingen klubb ska bli kompenserad, dom 2 bästa lagen skall ställas mot dom 2 sämsta, där kan man lotta om 2 platser vilket faktiskt står i reglementet.
Nu tror jag inte det händer men vi får se.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Premier league verkar också tänka sportsligt om man ska tolka vissa källor. Ligatitel till Liverpool och utökad liga nästa säsong med de två bästa lagen underifrån. Kommande säsong trillar 5 lag ur.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Eller: Vad som helst är ju bättre än att bara stänga säsongen.
Jag kan till och med köpa att sportcheferna träffas och klunsar med varandra om vem som ska spela i shl 😏
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Eller: Ingen ska gå upp utan att ha spelat sig till det. Att påstå nåt annat är uppåt väggarna galet. Ett kvalspel kan skjutas upp tills augusti, om så krävs. Funkar det inte då heller så är det bara att acceptera faktum, att den här säsongen gick åt helvete pga omständigheter som vi inte rår över. Att kompensera vissa klubbar utifrån nån sort force majeure-princip är bara löjligt.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Ben Perrault: Vi får väl se vad de ansvariga kommer överens om.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
kulltorp: blir det bara ett lag som går upp så borde det bli IFB eller om två lag går upp så bör det bli IFB och Modo. Finns inget annat att ranka efter. Det är ju därför IFB möter/mötte Modo i den allsvenska finalen, alltså de två bästa lagen efter att alla lag mötts fyra gånger.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Eller: #uppflyttning till SHL
#inget händer, vi startar från scratch
#ekonomisk kompensation
#finalserien fortsätter
#lottning
Alternativen är många🤔
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Eller: Så då ska löven upp, men inte Modo?
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Gavelo: Det är väl visst på sportsliga meriter när man vinner en grundserie efter ett 50-tal omgångar mot kanske bara 9 omgångar om man går obesegrad genom slutspelet. Tror inte det fanns slutspelshockey när första SM mästarna korades. Kan nog tycka att det är mer spännande med ett slutspel men mindre rättvist med 9 omg. istället för ett 50-tal omg.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
DalleRalle: Jag tror jag talar för alla när jag säger att ingen supporter vill ta sig till shl pga att ligan tvingas stänga, lika lite som att jag aldrig skulle kunna acceptera eller glädjas åt ett sm guld som man aldrig fått spela om utan blir tilldelad för att man vann grundserien, man vill avancera på sportsliga meriter.
MEN nu när läget är som det är så måste man hitta en annan lösning, det finns som inget annat val!
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Hockeyoraklet: Vi måste se det i ett större perspektiv än ett hundratal jobb på en ort. Jag skulle tro att om inte flyget fanns så skulle det nog vara ordnat på annat sätt till exempel frakt på tåg. Så helt utan jobb skulle nog inte åkare vara. Vi skulle inte ha samma snabba service som nu utan få vänta någon dag extra. Jag skulle gärna vänta på varor om jag såg att klimatet mådde bättre av en sådan lösning.
Om inte flyget fanns hade nog viruset inte spridits så snabbt som det redan nu har gjort. Då hade expertisen hunnit hitta bra lösningar på problemet i god tid och kanske stoppat det inom ett mindre område.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Eller: Nu tänkte jag främst på dom anställda. Tänk tex. på alla åkare runt om i övikstrakten om efterfrågan på varor kraftigt minskar. Säkert bra för miljön men förbannat tråkigt för gemene man.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
kulltorp: Modo och Löven hade nog väntat sig ett hockeyrunkande som aldrig tidigare skådats, då två klassiska lag ligger perfekt placerade för denna oväntade dröm, att få gå förbi alla hinder och bara lägga sig i shl-tabellen 20/21.

Att det var nu eller aldrig för Modo/Löven, det kan nog ingen missa efter detta. Speciellt Löven.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Hockeyoraklet: Ja, jag hoppas verkligen att flygbolagen får det besvärligt. Det finns nästan ingen större miljöbov.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Nucky: Nu tycker jag du överdriver lite, även om du har rätt i vissa delar. Jag skulle dock tycka, att det även vore lika fel om Timrå skulle få gå upp.
Men jag förstår att jag blir jobbig ibland, speciellt när jag har sanningen på min sida.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
kulltorp: Alla vet att ditt hat mot Modo genomsyrar precis allt du skriver, så när du plötsligt leker objektiv förstår också alla att det egentligen handlar om något Modo förlorar på.
Du är så fruktansvärt genomskinlig min vän;)
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Steken84: ”allting handlar om pengar” vilken skön inställning till rådande situation. Nej allting handlar inte om pengar, just nu handlar det mer om liv än pengar. Och tänk så här, du hade kunnat vara VD på SAS, Norweigan, Scandic, Vingresor eller liknande och just nu stå inför beslutet att säga upp flera tusentals anställda. Eller rent av vara någon av dom anställda.

Tycker mer man ska ha förhållningssättet ”kan vi överleva nästa säsong under rådande förhållanden?” Om svaret på den frågan är ”ja”, då tycker jag man kan skifta fokus till lite mer sympati för alla människor som kommer att dö och förlora sina jobb den kommande tiden. Hockeyn är en extremt liten (och förhållandevis obetydlig) del i det som pågår just nu, det borde sportchefer och klubbdirektörer ha vett att förstå.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Rytter: Absolut, gäller även Nubben. Håller med dig fullt.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Steken84: apropå pengar, fundering långt från allvaret, Viasat har ändrat kostnaden för sportkanalerna från 400 nåt till 105 pga av uteblivna sändningar, hur gör cmore, avvaktar? Går ju att säga upp t.v. Iofs
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
kulltorp:

Om du läste det jag skrev igår så var jag även inne på samma. Tyckte att vår VD skulle hålla låg profil i denna fråga eftersom man sitter med ess på hand oavsett vad som beslutas.

Skulle gärna se att man undviker att synas i dessa sammanhang.

Samma med nubben som driver ett ännu konstigare resonemang, han borde bara sagt. Klart inget lag ska flyttas upp serien avslutas ju och vi tar nya tag nästa år i HA.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Hockeyoraklet:
Missen är att man inte har koll på regelverket om det nu finns en force-majeure som säger att om serierna inte kan avslutat går i samma konstellation. Men det är mest pinsamt för dem själva.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
RedNek: Precis som det du avslutar din monolog med, du är jävig i denna fråga. Det går bort.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Leifby är bara en i raden av patetiska klick-journalister. Vilka är det som slår mest mynt av katastrofer och polarisering..hmm?
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
J F K: Ja, eller så reagerar han som de flesta andra som tänker lite större, och inte försöker utnyttja situationen.
Men man kan alltid tolka saker utifrån sitt eget läge, som du gör JFK. Då får man alltid rätt i sin egen värld iallafall...
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Lesky:
Jag håller inte med i detta.
Alla gör sitt inom sitt område, har gjort & kommer att göra, inget är "fel" med det.

Corona är samhällsfarligt, på individnivå såväl som ekonomisk, säkerhets, moralisk & fler aspekter.
Sett ur perspektivet att Coronakrisen är störst & att vi alla ska hänfalla till att dyrka dess verkningar genom att unisont lägga egot åt sidan, så blir allt på "hemmaplan" patetiskt & lågt, ja. Fast när vi såklart gör det kan vi även göra annat, agerande är inte alltid monokromt.

Widebro, Blomberg, Svensson & de andra har ett uppdrag: Att verka för sin klubbs bästa. Det gör de, även Timrås Nubben gör det. Heder åt de hängivna i klubbarna.
Såklart är de lika förskräckta över vad som händer i världen & i Sverige, självklart. Men de har uttalat sig i sin yrkesroll - inte privat & här ligger skillnaden, den jag vill att vi håller isär.

Jag säger: Skäms Leifby! Du vet det här & genom att spela deras yrkesuttalande emot krisen i stort, slår du klubbcheferna på fingrarna genom att mena att de är egoistiska, det är att ta billiga ego-poäng själv. Leifby är modig, det visar han emellanåt. Så modig så att han håller med klubbcheferna i deras roll att verka för klubbarna, det är han inte denna gång. För då hade han riskerat egna + poäng.

Jag gillar Leifby, skriver roligt/elakt/bra. Denna gången vevade han lite nära min egen sfär; Modo. Såklart är jag jäv i frågan. Givetvis.
Detta är inget försvar för det.

Nuff Said.
Rednek
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Förstår inte vad leifby grinar om. Wennerholm satt ju i sin tur och sa att det finns inget annat sätt än att flytta upp löven och modo. Journalister har inget annat att göra i Corona tider.
Allting handlar om pengar och alla ser efter sitt eget hus i första hand. Människan lever ju efter dom värderingarna. Varför är det då konstigt att modo ser till deras bästa?
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Nucky: Ovärdigt att försöka slå mynt av den hemska situation som har uppstått i världen. Det är fler än modo hockey som kommer att förlora pengar på den här katastrofen, vissa förlorar också sina liv. Tycker inte lövens eller Timrås uttalanden i media har varit speciellt sympatiska heller.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Nucky: Leifby är såklart också egoist här. Han brukar bevaka allsvenskan och hur intressant skulle den bli utan Modo och Löven?
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
För er som inte hört eller sett detta.

Enligt Anders Tegnell som är
statsepidemiolog så kommer förbudet om sammankomster inte vara hävt innan 24 mars, alltså då SM slutspelet ska börja.
Så förmodligen blir det inge mer spel.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Nucky: Ja, han försöker, orättmätigt, dra nytta av den fruktansvärda situation världen hamnat i.
Han ?passar på?.....
Snyggt..klädsamt...
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Lesky: Widebro gör sitt jobb, dvs vad som är bäst för Modo.
Leifby lever i sin Buster-värld där pengar inte har betydelse. Låt han göra det
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10 Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Ord och inga visor från Marcus Leifby: "Man skäms."

"Modos vd Johan Widebro tycker att det enda rimliga är att Modo och Björklöven flyttas upp till SHL.

Det enda rimliga vore om väl om Modos vd bara gick tillbaka till att skrapa isen igen – och stannade där."
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Timrågogogo:

Har du också fått ett par tacklingar mot huvudet av Sanny?
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
73Sjöbba: historiens snyggaste tackling i svensk hockey! Helt enligt skolboken.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Från Hörnefors: Haha, du har så rätt. Det var först när han blev hjärnskadad(liksom jag) som han blev mänsklig
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
73Sjöbba: Sanny var en riktig gris. Hade inget emot att skada motståndare med fulspel före han själv blev drabbad.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
73Sjöbba: Tror inte Sanny är så stolt över axelkåpetacklingen idag som du verkar vara!
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Costanza: Men han skrev väl ett kontrakt som förbinder han till Modo om vi spelar i SHl kommanade säsong? Förstår inte oron i så fall.

Men tänk va sjukt allt blev på så kort tid. det man längtat efter sedan MoDo åkte ur grusades på så kort tid. den så viktiga hemma-matchen senast kändes som en försäsongsmatch, helt utan nerv. Som sport-nörd blir livet änna tomt nu
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Costanza: Susse var för jävlig. Minns ni hur många 10or han pratade till sig. Det är klart att alla domare hatar modo när de minns Sundström. Ett karaktärsdrag bland modo att klaga på domaren. Forsberg satte ribban.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
73Sjöbba:

Ja ödets ironi att sanny fick smaka på samma medicin ett par gånger och fick rejäla problem av det.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Hakning-Henrik: Nä, jag håller med. Lite som att gå ut och gråta i media om uppflyttning.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Det jag främst hoppas just nu är att man kommer till ett beslut kring kval och slutspel. Man har inte tid att vänta och se utan måste ta ett beslut snarast.

Antingen är är slutspelet över här och nu, eller så sätter man en plan för när det ska startas och hur det ska spelas antal matcher mm, det ska även finnas ett tydligt go eller no-go datum en god tid innan. Att nu hålla dörren på glänt för att återuppta spel utan info hjälper inte klubbarna.

Tänk vad märkligt om man beslutar om 2v att finalen ska spelas klart men nu i bäst av 3, dvs en match i Umeå och publik blir tillåten.

Jag hoppas namn kommer till beslut snarast så klubbarna kan börja förbereda sig på nästa säsong. Jobba hela helgen nu för att besluta att ställa in eller ej, om man ska spela ska det finnas en tydlig plan, om man avbryter ska det ut tydlig info till alla hur man tänker kring serier och upp/nedflyttning. Dom bör även informera om dom tänker titta på modeller för ekonomisk kompensation till klubbar som blir drabbade.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Gäsp: Köpt biljett till Måndagens match. Roligt att se vilken fantastisk uppslutning det är!
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
73Sjöbba: Ser mest obehagligt ut med dagens ishockey mätt. Farlig tackling. Tur det inte drabbade Dahlén, han hade nog talat ut i expressen ;)
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Gäsp: En anna goding var när Sanny satte stopp för Yetmans uppåkning. Så skönt med gamla meriter.
www.youtube.com/watch?v=887iSv2QRRs
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Costanza: Jag hänkar
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Gäsp: Sätt in pengarna på Bartosak Bank, ska själv sätta in lite stålar där i slutet av april.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Costanza: Ja han skrev nytt kontrakt i vintras.
Låst ämne

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
NorrMod: Visst måste Frölunda slanta upp för Norris?
Låst ämne

« · 2047580 · »