1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532856 inlägg · 4126 ämnen

Hahaha, dessa tomtar.

Sv: Hahaha, dessa tomtar.
knaskamilla: Jaha. Det låter precis perfekt. Oj. Jag verkar ha glöt att ta på mig ögonen.

knaskamilla: Vad är det för fel på det där citatet?

Lulekickan:

Det är väl inget större fel på det. Folk ser ju vad de ser och tycker vad de tycker, liksom. Kan man inte säga något om.

Sätt in det i ett större sammanhang så blir det dock lustigt (NuMo har t.ex. fattat grejen).

Gonatt igen!

knaskamilla: Förlåt lulekickan. Jag raderade arne, som du förstår. Det var inte så viktigt, jag gör det sällan. Kör i vind! Ok. Tillbaks till Lule-modo-antagonstigenochigenochigenochigen osv igen,,,,,,,

NuMountain: Jag har egentligen inget intresse av att föra något slags krig med Modoiter, tvärtom kan jag tycka att ni är värda att komma annat än sist, typ näst sist, sedan fröken Britta har förpassats ur föreningen. Linkping kan ju gott fortsätta ligga där de ligger i tabellen.

Heder åt dig som raderade Arne, kanske börjar han skriva normalt när alla obegripliga inlägg plockas bort, fast det kanske man vid närmare eftertanke inte skall ha något hopp om eftersom han inte bättrat sig trots avstängning i flera gb på HS samt på LHF:s officiella. Avstängningen på officiella berodde dock inte på de obegripliga inläggen utan att han uttryckte nazistiska sympatier.

Lulekickan: Som du vet, vet jag varför han är avstängd från diverse forum . Det betyder inget just nu. Alla inlägg bedöms individuellt så långt det går. Är man en nolla från början så är man. Obegriplighet är något jag inte tror på.

Lulekickan: När jag skrev skit om Cluben tidigare i veckan så fick jag skit, men det kanske är rättfärdigagt

Lulekickan: Läs igen.
[Modo spelade på gränsen till fult, men Domaren Ulf Rönnmark valde att blunda för dessa tilltag. Det var då förvånande att Jonas Hägerbäck åker ut för en hakning i den elfte minuten]

Jag skriver om det lite med samma innebörd då kanske du förstår?

Så här menar cyklopskribenten egentligen:
[MoooooDoooooo spelade oerhört fult men domare Ulf Rönnmark blundade som alltid här i Domusgaraget för bortalagets tilltag. Här är det aldrig Luleåspelarna som gör nånting. Helt plötsligt som en blixt från klar himmel, väldigt förvånande, helt utan nån som helst anledning (som vanligt när en Lulespelare gjort nåt) åker Jonas Hägerbäck ut för en hakning i den elfte minuten trots att det är MooDoospelarna som är de fula spelarna]

Oj, godmorgon förresten. 4,5 timmar till uppkast, eller avspark.

Frisco: Dumma dumma bortadomare.

Lumber Jack: Ja usch och fy för såna. Nej dra er mot Övik snart. Det snöar å det yvigaste i denna stad.

Frisco: Vad han menade var väl att det var förvånande att Hägerbäck åkte ut för sin hakning när Modospelarna ostraffat och upprepade gånger tillåtits att göra likadant och ännu värre saker - t ex borde de alla ha blivit utvisade för regelvidrigt utseende - inte att Hägerbäck inte hade gjort något. Samma nivå skall väl gälla för båda lagen, elle? Klas brukar inte vara den som tar till överdrifter. Är domaren kass åt båda hållen skriver han det, vilket du säkert upptäcker om du läser ett par av hans matchrapporter.

Godmorgon.

« · 180157