1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530180 inlägg · 4121 ämnen

HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Jag har kollat in återstoden av matcherna och konstaterar att det kommer bli extremt jämt.

Följer man poängsnittet från senaste 20 omgångarna så slutar tabellen enligt följande, alls slutresultat har avrundats uppåt till jämn siffra.

Löven 103p bäst målskillnad
Mora 103p
Modo 101p
Ssk 98p
Bik 95p
Dif 91

Gavelo:

Ja menndå bör man skriva det och inte "folk" och syfta på att majoriteten här tycker så. Tror det är ganska många som gillar hallorans spel men inte sågat lööke. Därför blir uttalandet så skevt och luktar bara "clickbait".

Nej det var inte därför, det var för att du satt och räknade hur många poäng han skulle ha haft redan innan han gjorde dem.

Det jag tycker är lustigt är att 1) du har full koll på lövens match och löökes byten samtidigt som modo spelar och 2) om nu potentiella poäng är intressant borde du använda samma logik på Halloran.

Gavelo: Jag har inte sågat Lööke. Jag tyckte att han är begränsad på så sätt att han behöver en framspelare, samt att han både misslyckats ta en riktig plats i SHL i både Brynäs och Timrå.

Att du övertolkar det får stå för dig. Sedan ska man nog ge det ett tiotal matcher innan man utvärderar

modomille: Resting my Case 😁 Jag spyr inte galla utan undrar mest hur detta ska vända om man bara gillar läget. Spela bra är ju en sak men sist jag kollade går det ut på att göra mål. Ingen mår bra av att bli sågad men vi kan ju inte sitta i 25 omgångar och säga att det lossnar snart och inget görs för att förändra situationen. Mitt förtroende för ledningen och spelarna är sådär. Hur kan man låta det förfalla på detta sätt?

Rytter: Det var väl bara JFK och någon till som öppet sågade lööke och tyckte att hans förtjänst stavades Dahlén och att han var för dålig för Shl, sämre stats än Haloran osv.

Sen var det många här som blev sura och började kalla lööke för mitt gullebarn och annat löjligt bara för att jag skrevs att jag tyckte att lööke var ett toppnamn och att han sedan gjorde 3p inkl Gvg i sin första match. Men det är något annat.

Vi borde för övrigt få svar på Niederbach anmälan snart.

Bad_Brett: Du är en mästare på att bygga ditt alldeles egna narrativ. Du har varit underhållande under stundom men du är verkligen forumets alligator, stor käft och små öron.

För ett år sedan trollade BifBiffen här för alla som minns, du är en karbonkopia av honom.

Bad_Brett:

Vilka sågade värvningen av lööke? Kom igen nu, du benämner det som en stor grupp och får det att låta som att en majoritet här kommit med det argumentet.

Kom igen jag utmanar dig på 500kr till modos ungdomsverksamhet eller damverksamhet ifall du kan räkna upp fem användare som verkligen sågade lööke.

Och det ska vara en riktig sågning, inte spekulationer/funderinagr kring värvningen.

Typ
"Lööke är ingen bra spelare egentligen, han är bara beroende av bra spelare runt sig"
"Lööke har under lång tid producerat långt över sin förmåga, ingen spelare jag skulle vilja att vi värvar"

{8225}: En ren bonus att Färjestad vann mot Djurgården är att jag hade just nämnde Greger Artursson i mitt lag i Dreamteam/managertävling eller vad det nu hette på den tiden.

Vann en dator värde drygt 20.000 kr då med det laget efter att ha blivit månadens manager. Hehe!

Jäkla värdelös dator ändå. Med snar nöd modern. Internet var uppfunnet, men knappt användbart.

bollan123: Ja, verkligen, är han fortfarande hämmad av någon skada? Borde vara en ledare annars-

{8225}: AP har verkligen inte spelat bra på senaste. Han var en av våra bästa spelare hela hösten men nu på senaste 10 har han 2p och -6. Senaste 5 har han 0p. Han måste verkligen steppa inför ett slutspel

{8225}: Den exakta motsatsen förefaller aningens närmare om du frågar mig.

Rip Kirby: Man upphör aldrig att imponeras

{8225}: Påläst snille. Bör ej underskattas.

Modano: Kunde du inte fått fram din faktakoll lite tidigare? Vill du inte se MoDo-Timrå i derbyn igen?

Modano:
Jag är inte ett dugg orolig, däremot har Hallorans poängproduktion varit för dålig. Men han spelar rätt bra

Från Hörnefors: Haha Brickley som varit skadad i 3 år lycka till med Bambi på hal is. Styf varit 100% bättre än en överviktig bry sig inte om Brickley. Bra jobbat av Grandin Karlin som inte har ett piss koll på skade historiken som SHL tydligen har

Bad_Brett: Halloran är väl en spelare MoDo har flera av? Nån som bara kör o oftast kör fast, en uppspeedad Sebbe, fast Sebbe har andra goda sidor. Känns som att vi har bredd på folk som tokkör, men brist på spelare som kan styra upp anfallsspelet

dempa: Ironin i att folk sågade värvningen av Lööke med argumentet att han är beroende av en bra center, bara för att dagen efter gång på gång tjata om hur Halloran inte gör några poäng eftersom hans kedjekamrater bränner lägena.

Från Hörnefors: Vi har inte fått ordning på det på 25 omgångar och du tror vi ka fixa det på sex??
Vi är formmässigt ett bottenlag och kommer så förbli.
Började bra för att falla som ett korthus.
Seriens bottenapp

dempa: Tung statistik, brrrr, missade straffarana, men Nordin kanske skulle glänst där?

Från Hörnefors: Vita Hästen tog dock sin första (!) bonuspoäng för säsongen efter att tidigare ha förlorat alla tolv matcher som gått till förlängning eller straffläggning.
Hjälp..

{8225}: Greger sköt en isare från blå mellan benen på annars duktige Tommy Söderström. Guld 1998
Wikegård drömmer enligt egen utsago mardrömmar om det skottet än.

Robin Ztorken L: Det är 6 matcher kvar av grundserien och en månad innan slutspelet drar igång, så än så länge finns det gott om tid att få ordning på det här.

Från Hörnefors: Det jag saknar är någon som varit backup för Dickinson, orolig att han inte är tillbaka i slag o då är vi tunna på centersidan.

Från Hörnefors: inget av nyförvärven har varit bättre än dom du nämnde, snarare sämre, kunde lika gärna behållit Marenis, som för övrigt gjorde en bra insats för Örebro idag mot lhc

Robin Ztorken L: Om vi ser vika som skulle ha spelat om vi inte tog in dom nya.
Jag tycker att Niederbach har varit bättre än Marenis, Vela har varit bättre än Nordin, Brickley har varit bättre än Styf och Halloran har varit bättre än Styf.
Vilka av dom andra HAlagens nyförvärv som kan tänkas kunna gått till MoDo, skulle ni tycka att vi skulle ha värvat istället?

{8225}: Att ni sedan vann mot Djurgården, efter avgörande mål av Greger Artursson(om jag minns rätt), typ 1997/1998/1999 är bara en ren bonus.

Rättare sagt, Greger avgjorde väl med ett slagskott mellan benen på målvakten, minns dock ej året

eltifoso: Fast ni hade en väldigt bra grupp, är ingen fan av Färjestad, men Karlstad är en trevlig stad och ni hade ett lag som var värda att vinna, trots allt

Rytter: märkligt ändå, de sista 10 matcherna , efter att Mitell tog över vann vi 6 av 10, sen fortsatte formen att öka i slutspelet

Gavelo: Är vi verkligen så högt som nia?
Vi sjunker som en gråsten o snart är vi absolut sist i formtabellen, lagom till slutspelet

{5647}:

Såg någon som lagt ut FBK:s form i slutet av förra året, de förlorade alltså 7 av 9 i slutet på serien, de flesta under ordinarie tid, och sedan gick de och vann guldet.

Visst att form har betydelse, men det kan vända fort åt bägge håll. Form kan tappas och form kan hittas.

Majbrasan: Jo, han kanske skulle sparats ett tag till. Lite bittert att vi föll med Sams frånvaro förra året. Hoppas verkligen Josh hinner bli spelklar och hinner i form. Men med Salles Thailandsresa i gott minne, Hoppet finns kvar

Otroligt surt att Dick går sönder 22 minuter in i sin comeback. En hel period och två minuter fick han spela. En person gör ingen fest men nog fan hade PP sett bättre ut; fler mål, och därigenom också förmodligen någon till 3p. Aja, det blir spekulativt.

{10015}: Jo, dom säger det inför matcher , men antagligen bara för att lägga ännu mer press på ett lag som är helt ur slag, hade jag också gjort. Tror ingen motståndare ser oss som seriens bästa lag, just nu.

Men det är vi som går upp ändå, drömmer jag om.

{5647}: Nej dom ser oss utifrån tabellen och där är vi bästa laget i ligan, men sett till formen sedan jul så är vi på plats 9.
Så om man inte skall leva på gamla meriter så är vi långt ifrån bästa laget i ligan

{5647}: Tror det finns noll analys på att motståndare säger det, bara att vi är tabelletta.

Gavelo: Överdriver något, men det säger en del när andra lag fortfarande ser oss som det bästa laget i serien.

Ztorken, jag tror att poängen gått fram efter cirka 20 inlägg med ungefär samma budskap.

Jag håller med BB och Gavelo. Löven går upp. Sist Kenttä lämnade ett hockeyallsvenskt lag (IKO) så gick det laget upp. Nu sker det igen.

När Kenttä ger upp, går laget upp.

Rytter: Vi kan redan nu konstatet Att Gradin totalr misslyckade värvningar är hans sämsta någonsin.
Dom är verkligen inte bra, ha fixade hit fyra medelmåttor som förstörde hela laget och dess dynamik..
Tragiskt, hoppas vi kan få pengarna tillbaka på öppet köp.

{5647}:

Ja spelarna har samma kunnande som de hade i november/december. Men det är så mycket mentalt nu. Gäller att komma ut svackan så kan det bli bra.

Men fortsätter man visa denna form in i slutspelet så blir man orolig. Det enda som kan rädda oss då är att vi slutar i topp och får möta ett lag rankat 7-10 i kvart och spela igång oss där.

Det enda positiva med avslutningen är att av 6 matcher så har vi 4 hemma och 2 borta, de 2 borta kommer på en roadtripp i slutet av feb. Så det blir väldigt lite resande för oss och vi kan ligga hemma i längre perioder och träna på.

{5647}: Vill man missförstå så gör man det.

Rytter: Tänker på intervjun innan matchen.
Typ, "Det gäller att vi är väldigt nogranna då vi möter seriens bästa lag".

Forumet, typ:
"Vi är seriens sämsta lag"

modomille:

Samtidigt är det inte lätt för honom heller. Kommer in utan självförtroende då han varit extra/bänkad i flera år, får stora förväntningar på sig här. Har ingen matchvana och ska plötsligt lira 18+ minuter kväll efter kväll och leda laget.

Så det finns förmildrande omständigheter.

Men jag ville mest nyansera bilden, det verkar nämligen gälla olika måttstock beroende på spelare. Ser man rent faktamässigt är Niederbach en flopp sett till förväntningar offensivt.

Halloran har inte producerat poäng, men han är delaktig i spelet och skapar chanser, gör sin försvarare och syns i matcherna. Niederbach glimmar till då och då men alldeles för sällan.

Jag gillar Niederbach då han har mycket hockey I sig och ser honom gärna fortsatt i vår trupp, men kan ändå se hur tufft han har det och att han inte levt upp till förväntningarna.

Tror det skulle underlätta för honom om vi får full trupp och han kan få en friare roll på kanten och slippa det defensiva ansvaret som center.

Foppatofflan: Var inte det i Januari, typ? Eller tänkte du en till dipp innan slutspel?

Statler: Betyder inte att man är nöjd bara för att man inte gnäller och ältar skit

Gavelo: visst dök HV lite på slutet ifjol?

Rytter: Ja Niederbach har helt klart varit en besvikelse. Trodde att han skulle vara en producerande spelare i det här laget men icke. Kanske att det släpper i en annan omgivning.

Statler: Det är lite tröttsamt när det blir onyanserat - det är inte många som "gullar kravlöst" eller nöjer sig med att förlora mot VH. Vilka är "ni" du syftar på här egentligen? Låt mig sparka in en öppen dörr: Inte en jävel är nöjd.

Gavelo:

Nej Niederbach är inte vårt bästa nyförvärv utan en av de större besvikelserna.

Du själv håller ju honom som en offensiv spets och det är där han ska bidra, han har 12p på 26 matcher och 0.46 PPG.

Vela som du såg som en defensiv brunkare för tredje/fjärde har 11p på 18m och 0.6 PPG.

Med dina egna förväntningar på vad spelarna ska bidra med i laget måste ju Niderbach vara en flopp och Vela en succé.

Sedan är det jobbigt för Niderbach för då han inte bidrar med poäng som tänkt så har han inte mycket att komma med, han är svagast i defensiven av våra centrar samt svag på tekningar. Jag tycker han ska gå ytter så vi gömmer hans svagheter mer, han får då en friare roll.

Av våra värvningar tycker jag Vela varit bäst, bidrar med fysik och tyngd samt gör sina poäng.

Halloran skapar och skapar men får inte utdelning i poäng, men som poängspeöare måste han upp och producera för att få godkänt. Har väl 2.5 PPG med lööke logik.

Brickley blandar och ger, gjort bra matcher men även djupa dalar. Ej godkänd i dagsläget. Kan han jobba sig upp och bli jämnare och ta bort dipparna så blir det bra.

Niderbach kan inte få annat än underkänt. Tänkt som producerande spelare men lyckas inte. Leder inte sin kedja kväll efter kväll. Funkar inge vidare som center. Sist han var här hade han 0.6ppg och 9p på 15m. Kan inte fatta att någon tycker att han motsvarat förväntningarna och varit vårt bästa nyförvärv.

Gavelo: Den statistiken är svårfunnen, men att vi skulle ha en fantastiskt bred trupp ser man inte mycket av. Förra året Sam o nu Josh. Underskatta aldrig en rejäl förstecenter. Fast vi går nog upp ändå, på nåt sätt

« · 2474950 · »