1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532191 inlägg · 4126 ämnen

Hockey

Sv: Hockey
Metal Guru:
Härligt, jag blev lite tvivlande på min associationsförmåga för ett ögonblick. Sedan insåg jag att jag måste komma ihåg att tala med lärde män på latin och med agrarer på agrarers språk. Naturligtvis har detta inget som helst sammanhang med mina inlägg på MoDos gb, detta för att undanröja alla missförstånd.

Heja Brynäs.

westerlind:
...och när du talar med domare skallrar du bara lite med tänderna..?

Metal Guru: Aldrig. Det är bara NuMo som är rädd för Poffa.

touché, westerlind:

LG Jansson tror tydligen att Tomas Duba är Modos nya målvakt.

Paddan: Cool domardräkt. Efter att sett likadana ut länge med undantag för rödarmen är det kul med lite förändring.

Det man istället borde klaga på är de lag som ständigt ändrar (huvud) färg på tröjorna.

Intressant ansiktsuttryck Timander har på den här bilden. Undrar vilka tankar som går genom skallen.

Paddan:

MODO har tydligen sämsta målvaktsparet i ES, enligt Aftonbladet. Har de hittat nålen i höstacken eller har de fel som vanligt?

Poffa: Tja, det återstår väl att se. Målvakterna, likväl som spelarna, brukar väl inte tända till ordentligt under försäsongsmatcherna. Kvällens match mot TIK ska bli en intressant indikator på om Harald är på rätt väg med laget.

Jag kan nästan slå vad om att LHF-supportrar just nu sitter och skickar mängder med mail till Sportbladet för att tala om att Leinonen minsann inte är så dålig som elitseriens 11:e målvakt, istället borde han vara 1:a eller 2:a för LHF är ju Sveriges bästa lag.

Paddan: Var finns denna ranking av målvakterna som ni pratar om?

Poffa: Står det i sportbladet eller har Aftonblades hockeybilaga kommit ut nu?

Portello:

Här har ni.

Paddan: Ja, du har ju helt rätt i att LHF är sveriges bästa lag så där är vi överens. :-)

Poffa: Måste säga att jag blev lite besviken att Polarn o Pyret inte hade blåvitrandiga ballonger till barnen.
Annars så var det väldigt synligt, på den knappa timme jag var i Övik idag, att det öppnats en massa nya affärer. Själv fick jag hålla mig tillgodo med min bok från Umeå Universitet om lärares betygsättnings- och bedömningsproblem i ett timplanelöst lärande.

Paddan: Äh, man kanske skulle använda en sån här tråd när man klipper och klistrar in lite matchfakta från modohockey.se från sista träningsmatchen innan serien drar igång på tisdag

Timrå IK - MODO Hockey 4 - 4 (2-0, 1-3, 1-1)
Period 1:
1-0 04:27 Fredrik Warg (Christian Söderström, Kalle Koskinen)
2-0 15:13 Per Hallin (Kristian Gahn, Teemu Aalto)
Period 2:
2-1 2:59 Oscar Hedman (Morten Green, Tobias Viklund)
2-2 9:49 Morten Green (Mattias Hellström, Tobias Enström)
3-2 11:01 Per Hallin (Teemu Aalto, Johan Svedberg)
3-3 18:22 Tobias Viklund (Miloslav Horava)
Period 3:
3-4 8:43 Pär Svartvadet
4-4 17:19 Mattias Wennerberg (Fredrik Warg)

Skott: 31-21 (10-6, 14-8, 7-7)
Utv. TIK: 6x2
Utv. MODO: 7x2
Domare: Ulf Rönnmark, Stockholm

Paddan: Vafalls!? Premiär på tisdag?? Får ni vila en hel dag längre än oss? Det kan ju bara gå på ett sätt...

Inatt gjorde Jocke Lindström åter poäng. Han hade ett assist i förlustmatchen (2-3) mot Nashville.

kärran: "MODO Hockey söker Marknadschef

- Med ansvar för varumärket MODO Hockey

Du får det ekonomiska och övergripande ansvaret för all
marknadsföring och försäljning av föreningen MODO Hockey. I ansvaret ligger att ta fram marknadsplaner, aktivitetsplaner och koncept för de kommande
åren samt att operativt leda försäljning och kundvård. Du
ansvarar för sponsorverksamheten samt biljett-, souvenir och logeförsäljning. I och med den nya arenan, som är under uppförande, kommer en satsning på andra evenemang än ishockey också att vara ett fokuserat område."

Läste på åffisjella att Svarten tydligen brutit något i foten (i matchen mot Timrå) samt att Pavlikovsky gjorde sig illa i första matchen med sitt landslag och blir borta i två-tre veckor. Vet dock inte hur mycket sanning det är i det. Inte konstigt om Svarten sett lite loj ut om han åkt omkring med bruten fot.

Melinder målar in sig i ett hörn i den här artikeln. Men det ger ju lite svar om varför det inte gick som vi ville ifjol. Det var ju ingen hemlighet, men det är kul att se att de ansvariga inser misstagen att inte satsa stenhårt på Påhlsson och Sundström.

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2244&a=505150&previousRenderType=6

knaskamilla: Nu har ju antejohan på åffisijälla kommit med en förklaring till varför Svarten varit så osynlig i matcherna. Han har helt enkelt gjort sitt bästa för att styra upp slagverkssektionen på matcherna:

"och som vi vet har han ju spelat på sprutor på matcherna och inte tränat under den tiden"

Niklas Öhman kommer få spela mot Mora, enligt Värmlands Folkblad. Även David Bräck och Anders Selin är med och tränar när JVM-killarna är borta.

Nikki: Va? Ingen Victor Hedman :)? MODO kommer alltså inte att låna in någon spelare? 92/93 var senaste säsongen som MODO spelade med fyra juniorbackar men då fick Mattias Timander blott spela 1 match.

Martin S: 96/97 släppte Leif Boork fram Snygg-Janne och ytterliggare fyra juniorbackar.

« · 578920