1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480205 inlägg · 4078 ämnen

Hockeyhjärtan

« · 1038218 · » Till forumet


Sv: Hockeyhjärtan
Salle: Eller helt enkelt ett broderat märke med ordet "Kabben" på...
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Poffa: Nä KB...

"Carlabel var det nog ingen som kallade honom förutom hans livskamrat Astrid då."
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Salle: CB, borde de väl isf brodera in?
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Paddan: Det vore ballt. Med tröjorna alltså.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Salle: Tommy Pettersson? ;)

Eller så blir denna tröjdesign årets "tredjetröjor".

www.modohjerta.com/Mikael_U/05berglund.jpg
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Paddan: MoDo-flaggan inuti vajar på halvstång.

Dags att brodera ett KB på årets matchtröja för att ära den som äras bör.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
bisterfinnen: Förr eller senare dör man och får man 82 goda år så kan man inte klaga överdrivet, men en ikon har gott ur tiden, så lite trist känns det allt.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Poffa:

Bisterfinnen gråter. Kabben är död.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Paddan: RIP Kabben.

MODO:s genom tiderna viktigaste tränare har gått ur tiden. Utan honom hade MODO definitivt inte varit där de är idag.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Paddan: fy så tråkigt, stor sorg.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Så har ett av de största MoDo-hjärtan slutat att slå.

Kabben Berglund har avlidit.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
bisterfinnen: rögle i elitserien just nu då ;)
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Kanske får man där se det fullbordade samlaget mellan groupie-filmteamet "happy monday media" och årgång -73?

Även om jag själv hellre skulle vilja ha 30 minuter djuplodande i utomhusrinkar, Gedigna tränarutbildningar, uppoffrande ideella förmågor, Anders Melinder, Kabben samt intervjuer med seriösa supportrar som Hellge, Uhlin, Björn W m.fl.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Mikael Uhlin: Wowwie wiiewaah! Jag har mailat om detta också och fått mitt svar samtidigt som dig vad det verkar. Bu för massmail men yeah för DVD! ;)
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Enligt ett mail från Roger Backlund på Happy Monday Media så kommer det under våren ut en längre version (90 minuter) av "Hockeyhjärtan" på DVD.
Kommentera


Sv: Hockeyhjärtan
Paddan:

Är det Öviksbor som gjort dokumentären? För ärligt talat skulle jag inte heller komma på tanken att man kanske måste upplysa allmänheten om hur många som bor i Övik för att de ska fatta hur litet det är.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
knaskamilla: Jag tror inte det, de talade väl mer om att "alla verkar inte förstå hur litet Övik är, de tror nog att det är en storstad"
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
MorganaLefaey:

Ja, det har han nog. Sa de verkligen aldrig hur litet Övik är i dokumentären?
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
MorganaLefaey: Jo det var mer av ett välgjort "hemma hos"-reportage än en djupare förklaring till hockeyundret. Var avsikten med programmet det senare så misslyckades det kapitalt. Men som ett mysigt modoreportage så var det klart sevärt.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
knaskamilla: Nog för att man njöt en hel när man såg "dokumentären", men han har en liten poäng i det han skriver.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Här är någon som inte tyckte att det var vare sig bra eller en dokumentär.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Cyklob:

Jag är försiktigt kritisk till filmen. Det blev för mycket person och generation och för lite anda. Jänkarna och Melinder försökte få till det men filmskaparna valde istället den lätta vägen med personkult och "vänskap".

Jag tror att en kvart av filmen med intervjuer med folk utanför organisationen, t.ex. Alfred, Uhlin och Hellge hade gett mera feeling till filmen.

Inte en enda ur MoDo Hockeys organisation utanför tränare och ledare (dvs visionärerna i styrelse och i den verkställande organisationen) intervjuades heller. Varför?!

Klubbarna ute i byarna, seriositeten i ungdomhockeyn, de genuina ledarutbildningarna Melinders hockeygym, etc. Mycket offrades för det ytliga. Synd.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Långben:

Shhh alla sover :)
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Långben: dom är ju utslagna. Så dom har ju inget att snacka om.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
vad tyst det är här!
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Martin S:

Kuusela skulle vi behövt haft i år :)
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
shinzawai: Så vann Kärpät första semifinalen i Finland och våran hjälte Kuusela gjorde mål så klart.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
knaskamilla: :)
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
shinzawai:

Tja, jag satt här och funderade över saker och ting som hänt på sistone och då slog det mig att jag tänkte på det igår. Inte så himla jobbigt att bry sig om, faktiskt. Jag har ju tid, jag är ledig.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
spAps: Det är ju så att vissa spelare på väggen har en ram runt sig trots att dom ingår i en större bild egentligen. Det kan nog gett den effekten.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
knaskamilla: Hur orkar du bry dig om en sådan fullständigt menlös och ointressant detalj?
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
knaskamilla: Eller så får du göra ett studiebesök vid NHL-väggen och mumla något om att du är där på "viktigt tjänsteärende".
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
spAps:

Jag tyckte jag såg den på Pirre och Enström bara. Äh. Får väl kolla igen när någon vänlig själ som spelade in det hela delar med sig.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Poffa: Jäkligt bra dokumentär, det där. De får gärna göra lite fler intressanta MoDo-filmer. Hmm, varför inte nästa introfilm... eller skulle Shinza göra den?
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
knaskamilla: Jag fick intrycket att de hade lagt den effekten på fler bilder.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Paddan:

Jag störde mig faktiskt på att han satt med armarna i kors. Det kändes konstigt att se den så pratglade Svarten sitta i något som liknade en försvarsställning hela intervjun igenom.

Grattis till att du fick se dokumentären idag, förresten.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Paddan: Det tårades till och med i ögonen på honom. Det syns rätt tydligt.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Poffa:

Men jag tyckte att det såg ut som att bilden liksom svävade i luften. Fast jag kanske såg det jag ville se. Jag har faktiskt inte tittat på den där NHL-väggen än.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Poffa: Intressant att se reaktionen på Svarten, som satt hela intervjun igenom med armarna i kors på bröstet. När de pratar om SM-guldet så hör man hur det stockar sig och man märker hur rörd han blir bara av att prata om det.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
knaskamilla: Så är det ju på själva väggen, också.
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Haha, nu kom jag ihåg en sak! Visst var det så att de i början av dokumentären filmade den där NHL-väggen som finns i arenan? Och att Hedin inte var med på den så att de därför hade fått klippa in en bild som skulle se ut som att den satt på väggen när de gjorde dokumentären? Eller inbillade jag mig?
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Cyklob: Och för de som, precis som jag, inte såg programmet igår så går det nu i repris på SVT24
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
knaskamilla:

Alla som jag snackade med i går i alla fall tyckte att Hokeyhjärtan var riktigt bra. Och då är många av dom tom Timrå Supporters :). Så nog tror jag att den var populär även bland andra lags supporters fast många kommer ju aldrig erkänna att dom tyckte den var bra :).
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
knaskamilla:
Måste säga att jag tycker att det var ett riktigt bra program.
och ändå är jag timråit ;-)
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
En vän, en icke-MoDoit (jag tror till och med att han håller lite på Timrå i slutspelet, hemska tanke) bloggar:

"Du som hatar sport...
... ja, jag vet att du finns där ute.

Du borde ha sett Hockeyhjärtan på SVT1 nyss. Kalasvackert om vad idrott kan betyda, både för supporters och spelare. Imorrn är det repris!"
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
orion:

Hehe jo jag håller med om att timingen kanske inte vara den bästa. Men det var en otroligt kul dokumentär att få se. Tror även många fans från andra lag tyckte den var bra du är ju ett bevis på det :).
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Cyklob: Vackert program om en klassisk klubb!
(timingen är usel, dock...meningen var väl att MoDo skulle susa mot ännu ett guld...)

Men, ett mycket vackert program om en av de klassiska klubbarna i Hockeysverige!
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Martin S:

Ja vi kan ju hoppas på att du får rätt i det du säger i alla fall :).
Kommentera

Sv: Hockeyhjärtan
Mitt favoritavsnitt var då Anders Hedberg talade om sin tacksamhetsskuld till Kabben. Saknade dock Gradin och Molla. Det var ju Molla som började det där med återtåg och visade stort MODO hjärta kanske först av alla.

Väntar redan på nästa återtåg. Sedin, Sedin, Påhlsson och Lindström är med på det tåget.

Sedan väntar vi 10 säsonger och då kommer tåget som innehåller Enström, Steen och Edler.

Vänta ytterliggare och Hedman Jr kommer hem med en väska full av Norris Trophies.
Kommentera

« · 1038218 · »