bisterfinnen: Förr eller senare dör man och får man 82 goda år så kan man inte klaga överdrivet, men en ikon har gott ur tiden, så lite trist känns det allt.
Kanske får man där se det fullbordade samlaget mellan groupie-filmteamet "happy monday media" och årgång -73?
Även om jag själv hellre skulle vilja ha 30 minuter djuplodande i utomhusrinkar, Gedigna tränarutbildningar, uppoffrande ideella förmågor, Anders Melinder, Kabben samt intervjuer med seriösa supportrar som Hellge, Uhlin, Björn W m.fl.
Är det Öviksbor som gjort dokumentären? För ärligt talat skulle jag inte heller komma på tanken att man kanske måste upplysa allmänheten om hur många som bor i Övik för att de ska fatta hur litet det är.
MorganaLefaey: Jo det var mer av ett välgjort "hemma hos"-reportage än en djupare förklaring till hockeyundret. Var avsikten med programmet det senare så misslyckades det kapitalt. Men som ett mysigt modoreportage så var det klart sevärt.
Jag är försiktigt kritisk till filmen. Det blev för mycket person och generation och för lite anda. Jänkarna och Melinder försökte få till det men filmskaparna valde istället den lätta vägen med personkult och "vänskap".
Jag tror att en kvart av filmen med intervjuer med folk utanför organisationen, t.ex. Alfred, Uhlin och Hellge hade gett mera feeling till filmen.
Inte en enda ur MoDo Hockeys organisation utanför tränare och ledare (dvs visionärerna i styrelse och i den verkställande organisationen) intervjuades heller. Varför?!
Klubbarna ute i byarna, seriositeten i ungdomhockeyn, de genuina ledarutbildningarna Melinders hockeygym, etc. Mycket offrades för det ytliga. Synd.
Tja, jag satt här och funderade över saker och ting som hänt på sistone och då slog det mig att jag tänkte på det igår. Inte så himla jobbigt att bry sig om, faktiskt. Jag har ju tid, jag är ledig.
Poffa: Jäkligt bra dokumentär, det där. De får gärna göra lite fler intressanta MoDo-filmer. Hmm, varför inte nästa introfilm... eller skulle Shinza göra den?
Jag störde mig faktiskt på att han satt med armarna i kors. Det kändes konstigt att se den så pratglade Svarten sitta i något som liknade en försvarsställning hela intervjun igenom.
Grattis till att du fick se dokumentären idag, förresten.
Men jag tyckte att det såg ut som att bilden liksom svävade i luften. Fast jag kanske såg det jag ville se. Jag har faktiskt inte tittat på den där NHL-väggen än.
Poffa: Intressant att se reaktionen på Svarten, som satt hela intervjun igenom med armarna i kors på bröstet. När de pratar om SM-guldet så hör man hur det stockar sig och man märker hur rörd han blir bara av att prata om det.
Haha, nu kom jag ihåg en sak! Visst var det så att de i början av dokumentären filmade den där NHL-väggen som finns i arenan? Och att Hedin inte var med på den så att de därför hade fått klippa in en bild som skulle se ut som att den satt på väggen när de gjorde dokumentären? Eller inbillade jag mig?
Alla som jag snackade med i går i alla fall tyckte att Hokeyhjärtan var riktigt bra. Och då är många av dom tom Timrå Supporters :). Så nog tror jag att den var populär även bland andra lags supporters fast många kommer ju aldrig erkänna att dom tyckte den var bra :).
Hehe jo jag håller med om att timingen kanske inte vara den bästa. Men det var en otroligt kul dokumentär att få se. Tror även många fans från andra lag tyckte den var bra du är ju ett bevis på det :).
Mitt favoritavsnitt var då Anders Hedberg talade om sin tacksamhetsskuld till Kabben. Saknade dock Gradin och Molla. Det var ju Molla som började det där med återtåg och visade stort MODO hjärta kanske först av alla.
Väntar redan på nästa återtåg. Sedin, Sedin, Påhlsson och Lindström är med på det tåget.
Sedan väntar vi 10 säsonger och då kommer tåget som innehåller Enström, Steen och Edler.
Vänta ytterliggare och Hedman Jr kommer hem med en väska full av Norris Trophies.