1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 529125 inlägg · 4121 ämnen

HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00

Sv: HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00
Frisco och er andra: Jag förstår inte hur ni kan förespråka Lindström så mycket.. Han var ju bättre sitt debutår än nu, jag drar till med stor-sågen och kallar honom värdelös faktist. Han gör ju inget rätt där ute, han har inte byggt på sig de muskler han behöver (ser det ut som iaf), och han dribblar bort sig själv, och passar fel hela tiden. Green sågar jag inte lika hårt, men han ser verkligen ostabil ut.

Jag håller med om att Wennerberg i förstafemman vore delikat, men något som vore än bättre är HÖGARDH - SVARTVADET - SALOMONSSON. Tänk DÅ skulle Högardh få fart på målskyttet tror jag..

Frisco:

Ja och det gör vi med att ifrågasätta varför man fortsätter att spela med Jocke som komplement till Salle och Svarten. I torsdagens lysande drabbning med lillebror så syntes det väldigt tydligt att Wennerberg passade som handsken tillsammans med S&S medans Jocke långa stunder försvinner.

Snacket om att fjärdekedjan skulle tappa tyngd om man byter ut Wennerberg mot Jocke är för mig ren blaha blaha. Vi har redan hårdjobbande och starke Peter Öberg där och nu spelar man med Gästrin som center. Det är inte heller någon liten kille och kommer han bara igång så kan han bli väldigt nyttig. Dock skulle jag hellre se Green som center där då jag tycker att han har varit strålande i de matcher jag sett honom. Han har tagit flera steg framåt jämfört med fjolårssäsongen.

Då börjar vi nedräkningen.

Hawerchuk:

Green är nog den spelare som gått mest framåt sedan fjolåret. Han ser inte lika kalvig ut utan står upp bra. Han blir bara bättre och bättre, och jag som hade dömt ut honom fullständigt har fått tänka om. Så får nog även du efter att ha sett några matcher.

Salle: Griiiiin ska ju spela 2 matcher med J-20 i helgen i Kempis.

Salle: En ynka bärs och man börjar att stava konstigt...

Det går utför...

Hawerchuk: Hur bra/dålig Green är är vi ng oense om men behöver inte diskutera vidare. Att han inte är med i laguppställningen ens beror troligen på nån skada/sjukdom men jag har varjken sett eller hört nåt sånt så därför ställde jag frågan hit...

NuMo: NuMo: NuMo: Vet inte varför det blev så många Salle.

Salle: Salle: Salle: Wennerberg med Svartvadet och Salomonsson är något jag förespråkat. Jag tror att den linen blir perfekt så. Wennerberg kom äntligen till sin rätt med sitt offensiva fysiska spel, vilket resulterade i hans mål förövrigt. Jag tror det är jätteviktigt att Wennerberg hittar tillbaks till sitt spel. Wernblom kom inte riktigt till sin rätt tillsammans med Salle och Svarten. Dessutom så står Wernblom på en stabil grund redan och nu har han väl hittat tillbaks till sitt rätta jag. En förstaline som verkligen kan skada motståndarnas alla försök till försvar är prioritet nr. ett i anfallsspelet anser jag. Jag hoppas alltså på Wennerberg i förstalinen.

Jag tycker att det ser potentiellt riktigt vasst ut i tre anfallsformationer.

Men som sagt, ett stabilt försvarsspel är ännu viktigare. Just nu har vi för många skador på våra backar, när de kommer tillbaks blir Modo livsfarligt för alla lag.

Salle:

Lätta svar där. 4-linen blir inte vekare med Lindström plus att han passar utmärkt i första, där hör han hemma. Green är för dålig, därför är han inte med. ;-)

Frågan jag ställer mig är varför inte Pirro låter Wennerberg fortsätta med Svarten & Salle? Det såg ju lovande ut. OK att 4-linen blir vekare med Jocke där men det överväger inte att Wennerberg "tappas" bort.

Vad är det med Green förresten?

HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00
Laguppställning inför HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00
_

Målvakt:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backar:
5 Hans Jonsson,
44 Mika Lehtinen,

16 Dusan Milo,
7 Jesper Damgaard.