1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528941 inlägg · 4121 ämnen

HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00

HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00
Laguppställning inför HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00
_

Målvakt:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backar:
5 Hans Jonsson,
44 Mika Lehtinen,

16 Dusan Milo,
7 Jesper Damgaard.

27 Martin Johansson,
4 Jan Öberg,

Forwards:
15 Andreas Salomonsson
39 Per Svartvadet
22 Joakim Lindström

9 Magnus Wernblom
23 Magnus Hedlund
14 Peter Högardh

11 Tommy Pettersson
17 Fredrik Warg
10 Anders Söderberg

26 Mattias Wennerberg
18 Peter Öberg
40 Magnus Gästrin

Sv: HV 71 - MODO Hockey, 18/10 15:00
Frågan jag ställer mig är varför inte Pirro låter Wennerberg fortsätta med Svarten & Salle? Det såg ju lovande ut. OK att 4-linen blir vekare med Jocke där men det överväger inte att Wennerberg "tappas" bort.

Vad är det med Green förresten?

Salle:

Lätta svar där. 4-linen blir inte vekare med Lindström plus att han passar utmärkt i första, där hör han hemma. Green är för dålig, därför är han inte med. ;-)

Salle: Salle: Salle: Wennerberg med Svartvadet och Salomonsson är något jag förespråkat. Jag tror att den linen blir perfekt så. Wennerberg kom äntligen till sin rätt med sitt offensiva fysiska spel, vilket resulterade i hans mål förövrigt. Jag tror det är jätteviktigt att Wennerberg hittar tillbaks till sitt spel. Wernblom kom inte riktigt till sin rätt tillsammans med Salle och Svarten. Dessutom så står Wernblom på en stabil grund redan och nu har han väl hittat tillbaks till sitt rätta jag. En förstaline som verkligen kan skada motståndarnas alla försök till försvar är prioritet nr. ett i anfallsspelet anser jag. Jag hoppas alltså på Wennerberg i förstalinen.

Jag tycker att det ser potentiellt riktigt vasst ut i tre anfallsformationer.

Men som sagt, ett stabilt försvarsspel är ännu viktigare. Just nu har vi för många skador på våra backar, när de kommer tillbaks blir Modo livsfarligt för alla lag.

NuMo: NuMo: NuMo: Vet inte varför det blev så många Salle.

Hawerchuk: Hur bra/dålig Green är är vi ng oense om men behöver inte diskutera vidare. Att han inte är med i laguppställningen ens beror troligen på nån skada/sjukdom men jag har varjken sett eller hört nåt sånt så därför ställde jag frågan hit...

Salle: En ynka bärs och man börjar att stava konstigt...

Det går utför...

Salle: Griiiiin ska ju spela 2 matcher med J-20 i helgen i Kempis.

Hawerchuk:

Green är nog den spelare som gått mest framåt sedan fjolåret. Han ser inte lika kalvig ut utan står upp bra. Han blir bara bättre och bättre, och jag som hade dömt ut honom fullständigt har fått tänka om. Så får nog även du efter att ha sett några matcher.

Då börjar vi nedräkningen.

Frisco:

Ja och det gör vi med att ifrågasätta varför man fortsätter att spela med Jocke som komplement till Salle och Svarten. I torsdagens lysande drabbning med lillebror så syntes det väldigt tydligt att Wennerberg passade som handsken tillsammans med S&S medans Jocke långa stunder försvinner.

Snacket om att fjärdekedjan skulle tappa tyngd om man byter ut Wennerberg mot Jocke är för mig ren blaha blaha. Vi har redan hårdjobbande och starke Peter Öberg där och nu spelar man med Gästrin som center. Det är inte heller någon liten kille och kommer han bara igång så kan han bli väldigt nyttig. Dock skulle jag hellre se Green som center där då jag tycker att han har varit strålande i de matcher jag sett honom. Han har tagit flera steg framåt jämfört med fjolårssäsongen.

Frisco och er andra: Jag förstår inte hur ni kan förespråka Lindström så mycket.. Han var ju bättre sitt debutår än nu, jag drar till med stor-sågen och kallar honom värdelös faktist. Han gör ju inget rätt där ute, han har inte byggt på sig de muskler han behöver (ser det ut som iaf), och han dribblar bort sig själv, och passar fel hela tiden. Green sågar jag inte lika hårt, men han ser verkligen ostabil ut.

Jag håller med om att Wennerberg i förstafemman vore delikat, men något som vore än bättre är HÖGARDH - SVARTVADET - SALOMONSSON. Tänk DÅ skulle Högardh få fart på målskyttet tror jag..

shinzawai:

Green ostabil? Då har du inte sett många matcher. Han är mycket bra och ser ut att trivas på banan. Dessutom jobbar han verkligen hårt.

Högardh skulle försvinna tillsammans med S&S.

Poffa: Jocke blixtrade till i ett byte senast då han hade 3 skott på mål. Det var nog allt. Wennerberg såg vid flera tillfällen ut som han gjorde förra säsongen, full fart, tacklingar och så mål.

Poffa:

Klockrena analyser, nu krävs bara att du börjar begripa dig på backspel också...

Poffa: Att trivas på banan är inte samma sak som att spela bra. Klart dansken är glad över att få lira. Jag anser att Green verkar vara en jäkligt reko person, men som hockeyspelare saknar han massor.. Visst, han kämpar bra, men han är så klen och ranglig i sitt spel.. Tycker för övrigt att han och Lindström har samma problem. Vill för mycket, och är för svaga.

shinzawai:

Har du sett Green i år?

Lumber Jack: Ya man.

Lumber Jack: Vad tror du? Att jag sitter i Umeå och dömer Lindström och Green utan att ha sett dem? :)

shinzawai:

Man vet aldrig, många som skriver här äter aldrig eller sällan en riktig sportkorv på plats. (glad gubbe(vägrar göra symoler))

Lumber Jack: Jag åker på så många matcher jag bara kan.. Det är dock ett ständigt dilemma med bil (då jag inte äger en egen, fattig student som man är), för bussar går det ruggigt dåligt med. Tur svärfar är en hygglig prick och lånar ut sin Seat allt som oftast!

shinzawai:

SEAT, nej du, en gammal Deisel-Jetta ska det va. Tar en tryggt genom de stora skogarna från Jämtland till hockeyns centrum i universum.

Lumber Jack: Tryggt?!?! Har du däck i skuffen så det räcker hela säsongen...

Salle: Läs ordentligt. Tryggt till, inte ifrån.

shinzawai:

Det lustiga är att det finns många fattiga studenter i Umeå som håller på Modo, men de känner inte till varandra, lite organisation vore på sin plats.

Lumber Jack: U say tomato... :-))

scim:

Nu känner ju in två till varandra i alla fall. Vilken tur - bara att lifta nästa gång han får låna bilen! Du borde verkligen börja gå på lite mer matcher...

Lumber Jack:

Hörredu, de som skriver långvägast ifrån gör då iaf storstilade insatser för att varken Svedala-korv eller Nytorvs-pölser skall diskrimineras i laguttagningar.

T.o.m. Hedlund som center om han kunde bli lite längre, större och som jag.

knaskamilla:

Min ekonomi tillåter knappt några matcher ett tag framöver, jag är helt pank.

scim:

Ajfan. Det är inte roligt. Du skulle ha bott i Övik, då kunde du i alla fall ha gått gratis på juniormatcherna... ;)

knaskamilla:

Det är sant. Nu måste jag koncentrera mig på att äta billigt månaden ut, förbanna dessa impulsköp.

scim:

Säg till om du behöver tips. Fast jag vet inte om mina är så hållbara, för jag misstänker att jag blev sjuk p.g.a. näringsbrist... Om mindre än en vecka får jag dock pengar igen - första gången på två och en halv månad! =)

knaskamilla:

Ja, pengarna dimper väl in för mig om ungefär en vecka också, CSN-stålars samt en liten semesterersättning för sommarens slit.

Orsaken till den akuta penningbristen:
[bild]147.14.243.142/item_img/se/large/l092113.jpg[/bild]

scim:

Det borde man ju ha förstått.

scim: Inte kan en gammal diabildsprojektor kosta så mycket?

knaskamilla:

Den är givetvis till för att hockeyspelarna skall visas i skala 1:1 vid hockeysändningar...

scim:

Hur skoj är det egentligen med en Miche Thelvén/Hasse Andersson över hela väggen? Tycker de gör sig ganska bra i 28", jagdå.

Frisco:

Nej det gör de säkert inte, jag vet inte riktigt.

Björn VII:

För att förhindra sådana oönskade effekter använder jag en intressant pryl som kallas ögonlock.

scim:

I see. I stället för att använda dina pengar till att åka på hockey så köper du en projektor så att du kan titta på MoDo på TV...få se...hur ofta?

scim: Annars finns det andra knep[bild]www.sportforum.se/images/smiles/pirate.gif[/bild].

knaskamilla:

Tills lampan i projektorn går sönder, dvs efter c:a 3000 timmars användande, låt oss säga 1000 matcher.

Nu måste jag koka snabbmakaroner av märket Euroshopper.

scim:

Ok, själv är jag mest i behov av öronlock för att slippa höra telefonsamtal från dryga människor som klarat av bedriften: sittplats i Kinnarps Arena idag.

Hockey i Jönköping skall nämligen ses på rätt sida repen, med rätt typ av biljett och därmed erkänt människovärde enligt FNs konventioner. Eller så kan man liks stanna hemma.

Björn VII:

Det du efterfrågar är funktionen "ljudlös". Eller så stänger du helt enkelt av mobilen, skyll på batteriet.
Jag stannar nog liks hemma idag jag också, fast alternativen är i mitt fall inte så många.

scim:

Jaha...du tänker långsiktigt...

knaskamilla:

Oerhört!

Ärligt talat så kommer den där tingesten inte påverka min Kempisbesökarfrekvens åt endera hållet. Varken ekonomiskt eller ergonomiskt.

Ska inte hockeyspelarna vara innanför sargen?
[bild]www.aftonbladet.se/sport/0310/18/SPORT-18s37sed.jpg[/bild]

Frisco:

Hjälp.

shinzawai:

Green är varken klen eller ranglig längre. Han spelar rejält och med pondus. Man behöver inte vara 190 cm lång och 100 kilo tung för att kunna spela rejält.

Poffa: Så pass rejält spelar han i alla fall att han blivit petad från laguppställningen, och lär få se sig utlånad om han inte lyckas ta en plats i laget, nästa vecka.

« · 308412 · »