INVASION STÅ - SYD EDITION MoDO-LHC 25/1 18:30
Monno: Önerud gör en Possler.
Nu måste vi spela upp oss lite. Bakåt är vi ju helt genomskinliga.
Helt rättvist att Modo gjorde 2-1. Man var helt överlägsna hela bytet.
Jag analyserar hela tiden helt enligt hur spelet ser ut och detta är ett forum där jag talar om hur det är.
Är det så jävla jobbigt att höra sanningen om ditt hjärtelag så sluta sitt på ett forum för där får man höra saker man kanske inte alltid gillar!?!
När jag har talat om att Modo spelar ivrigt och släpper till bakåt i sina ivriga försök framåt.
??!?!?!
Tänkte så jag vet ?!
Lhc hade ju exempelvis 10 talet heta målchanser innan !
Båda lhc målen var väldigt väntade och rättvisa.
Dock har Modo ryckt upp sig efter halva 2:a
Om du skulle ta å vara lite mer objektiv så lovar jag ATG jag skall vara lite mer förlåtande för det går ju hem här.
Ps Panelen tycker att det tar 14 minuter in i 2:a perran inna Modo tänder till, ganska precis vad jag anser.
Berka brukar gnälla på regehr, men han, Hedman eller Torp hade aldrig släppt till det där.
Vi saknar verkligen en spelfördelare. Det är nästan bara grovjobb och studsar bakom chanserna. Fy fan vad jag saknar Sundström...
Svaret: Man skriver ju under matchens gång ibland så det blir lätt kortfattat.
Kort: Modo var ivriga att picha högt och behålla pucken högt, ofta begav det sig att lhc enkelt kunde bryta i mittzonen och komma på kontring. Bara det att lhc har haft minst 15 3 mot 2 och 2 mot 1 är talande nog.
Sv: INVASION STÅ - SYD EDITION MoDO-LHC 25/1 18:30
Berka: Tilltalar du mig kring det där? Jag har väl inget att göra med andras debatt med dig?
NuMo Svara | Gilla 12 min sedan
Hägg är helt djävla valium idag:(
J F K:
Hägg spelar inte övertygande ikväll. Han är ju nära att ställa till det gång på gång.
Såja. 3-1. Linköping vet vad de vill.
Berka:
När jag har talat om att Modo spelar ivrigt och släpper till bakåt i sina ivriga försök framåt.
??!?!?!
Att lhc leder är bara en synvilla, Modo har ju mäktat med 4 skott på 8 min i 3:e med 2 måls underläge, starkt.
InVinoVeritas:
Ett stort problem är ju att vi övervägande försöker ta avslut från 75 cm avstånd. Det blir ju inga vinklar, ingen som skymmer bara en gört där sannolikheten att pucken skall gå in är liten.
ULTIMAVICI:
Modo lyckades inte heller i slutet med sin satsning att åka in med pucken i målområdet för att försöka trycka in pucken, alternativt ta skott från dålig vinkel och distans.
Konceptet är obegripligt.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Men det är som det är, så fort modo gör en sämre match tar Berka fram sågen och totalsågar laget, samma sak gäller med kritik mot spelare.
Ser honom väldigt sällan (nästan aldrig) hylla laget utan då är det oftast tyst.
Tröttsamt är vad det är, men som tur så kan man ju scrolla förbi det hela.
Så min bild av dagen:
Känns värdelöst med förslust och två raka hemma försluster. Dock så var det en jämn match idag LHC knappast överlägsna oss, vi spelar stundtals riktigt bra dock så har vi oflyt blandat med oskärpa i avgörande lägen när vi får chansen att måla och det är det som gör att vi blir poänglösa idag.
Fan vad jag saknar Torp, någon som vet hur länge han blir borta?
Macke måste hitta en kreativ center, med honom och ryssen så kanske offensiven och främst pp kan bli lite vassare.
Personligen tycker jag Modo spelar otroligt vårdslöst och korkat, man spelar ett spel, eller försöker spela ett spel som inte många klarar av.
Jag väljer att inte vara blåögd som tex dig, du skriver om bra känsla, fint väder och riviga modoiter men när det verkligen kommer till matchen så gnäller du på kritikerna.
Lhc var taktiskt bäst idag, man har ett skadedrabbat mediokert lag, man spelar smartare än Modo och är bättre i avsluten.
Modo försöker hela tiden göra mål men varje anfall innebär en kontring bakåt.
Hur många kontringar och frilägen har vi släppt till under våra senare matchers power play, 3,5,10 st?!
Detta duger inte, inte på långa vägar!
Berka:
Modo är bäst när dom spelar som mot SAIK då dom spelar ett väl avvägt försvarsspel där man ligger på rätt sida och har tålamod och vänder spelet snabbt på motståndarens misstag.
Idag och senast så checkar och pinchar vi otroligt vårdslöst samtidigt som hemjobbet inte är helt hundra vilket säkert som amen i kyrkan resulterar i en förlust.
Men för övrigt måste jag säga att Spina verkligen ryckt upp sig. Visst lite dräll än men ändå betydligt bättre än innan.
Det är ju helt klart att offensiven är ett bekymmer. Visst släpper vi till skit bakom. Men att Cumiskey leder interna poängligan är inte ok. Inte för att ta ifrån honom något men en back ska inte leda interna enligt mig.
Kempe är duktig och får många lägen men just nu är han iskall. Han får Björn Svensson att framstå som Stamkos i jämförelse. :-)
Skrev redan efter 4-5 min i första att Anders måste lugna ner pga att Modo är för ivriga å släpper bakåt.
Dags att Anders lugnar ner nu för nu släpper Modo till vansinnigt farliga kontringar i sina offensiva räder.
Berka Svara | Gilla Idag kl. 18:53