1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531093 inlägg · 4122 ämnen

J-20

Sv: J-20

knaskamilla & Salle: Jo nu är det ju såhär att de rent dialektala skillnaderna nog gjort att mitt språk fördärvats, iaf till en viss del. När man i nuläget dessutom befinner sig på en ö som Tjörn, där den lokala dialekten tenderar att sluta i ren språkförbistring, finns det nog inte längre nåt försvar.

Ordet "vinnarkalle" är dock inte, iaf vad jag vet, nåt som härstammar härifrån. Det dära s:et som utelämnades mitt i ordet jag skrev, skulle kanske kunna hjälpa mig i mina försök att förklara det hela. Ja, det är MIN förhoppning, iaf.. ;)

Dream Team: Ähh, låt dom gnälla, är rätt van sedan kvarten på allt gnäll!
Supportrarna visar än en gång att, så fort modo drabbas av motgång, så gnäller man så det glöder på allt möjligt, och tänka sig, det var psykningar igen!
Domaren gnällde man ju också på igen...
ALDRIG att folket här inne hade klagat på psykningar, om bara modo hade vunnit straffarna.

Nä, SSK var det lite stil på, inget gnäll alls! dessutom väldigt rejäla och tuffa i närkamperna, precis som det ska vara, STOR ELOGE TILL SSK!!!

Salle: Jag tror att Dream Team är synsk. Han har sett Koskinen avgöra finalen 2006 och myntat det nya begreppet.

Salle:

Ska bli mycket intressant att se om Dream Team klarar av att översätta sitt inlägg till normal svenska, så att vi förstår. Undrar om flytten till Göteborg skadat språket för karl'n? ;)

Dream Team: Vill inte vara ett knas men jag kan inte låta bli att kommentera lite. Förklara ordet "vinnarkalle" för oss är du snäll.

knaskamilla:
Bollkalla ligger i Fjollträsk.
Strax utanför Akalla, Bekalla och Cekalla.

Frisco:

Själv undrar jag om det verkligen heter vinnarkalle. Bollkalle har jag hört talas om...

Poffa: Omark åkte fram emot MODO båset och försökte göra high five efter sitt mål. Inte direkt snyggt.

Hur som helst så är jag tämligen säker att Frölunda kör över Luleå i två raka matcher. Intressant att JVM målvakten Rautio är bänkad.

Denna förlust innebär också att Molinder, Nilsson, Dahlberg och Olsson får sätta sig på ett flyg imorgon för att flyga ner till Stockholm och spela semifinal två i J18SM.

Till sist, vad hände med Tommy Enström?

Dream Team: Nu snackar vi skrivna regler och inte oskrivna.

Larry: Jo, nog är det väl så. Att göra precis allt man kan för att vinna, trots att det inte alltid är enligt oskrivna regler borde väl få vara tillåtet. Vinnarkalle hos dessa killar!

Dawidovski, vart är du?

Poffa:

Låter som bra vinnare, det. Reagerade Dahlberg, förresten?

Poffa: Lite vanlig psykning hör till idrotten, mer sånt tack!
Om man inte klarar av sånt, så kanske idrott är fel sak sysselsätta sig med.

El Maco: I mina tankar dyker Ryder Cup och USA upp...

knaskamilla:

Man knackar med klubban i sargen då MODO-spelarna slog straffarna, något som mig veterligt skall rendera i lagstraff och omslag av straffen.

Dessutom så hånade målvakten Dahlberg då han tagit Dahlbergs straff. Det skulle han inte gjort.

Frisco: ...och? Det är väl ändå hockey och inte golf?

Frisco: Osportsligt. Då får vi se till att straffa dem för illtaget.

knaskamilla: Bla. hånade Luleås målvakt Modig Modospelare efter att de missat straffar. Luleåspelarna stod i båset och slog klubborna i sargen när Modospelarna skulle slå straffar.

Frisco:

Så otroligt tråkigt, vi som hade ett guld att försvara. Kan du berätta mer om HÅNANDET? Jag gissar förresten att det förekom lite sådant från läktarplats också, har jag rätt?

...och Luleå vann på straffar. 2-2 när alla 4 perioderna var slut.

Domare Larsson kvällens artist. 80 minuters spel utan att vara med en enda sekund.

Luleåspelarnas Andreas Anderssonfasoner inte vackra att se och HÅNANDET av Modospelarna vid straffläggningen får man hoppas föranleder rapport till förbundet.

Skott 38-33

Långfredagens domherrar:

Frölunda HC - Djurgårdens IF
ANDERSSON, Thomas
TAKULA, Leo
SVENSSON, Per (s)

Färjestads BK - Södertälje SK
RÅDBJER, Ulf
SMEDMAN, Nicklas
LYTH, Peter

J20ELIT
MODO Hockey - Luleå HF
LINDQVIST, Olof
LUNDGREN, Jörgen
BLOMQUIST, Tobias

Jag väljer sista matchen. 16.00 är man på plats i Kempehallen.

Tommy Wargh uttagen som debutant i landslaget idag. Därmed har nio spelare födda 1986 representerat MODO i juniorlandslaget. Är detta ett nytt rekord?

Wargh, Viklund, Hansson, Hedman, Hellström, Enström, Andersson, Håkansson och Sundh är namnen på spelarna. Dessutom har Gary Lundsten varit reserv och av någon oförklarig anledning så har inte Edler fått göra debut ännu.

Frisco:

Jaha, jag gissade nog att någon smart luling hade hjälpt dig.

För övrigt gäller även detta: Renklämma 15, kaffe 10, kaffe med renklämma 25.

Albert Hall: Erkänner. Jag hade hjälp.

www.frisco.se/hs/bulla.jpg

Frisco:

Rätt! Du är duktig på matte.

Albert Hall: Revve på fredag.

Bulla 10 Kaffe 10 Bulla + Kaffe 20

Skoterraggarna!

Final score: 4 - 1

(0 - 0, 3 - 1, 1 - 0)

knaskamilla: Det hoppas jag!

Albert Hall: Shorthanded?? Har Wallgren blivit slashad över handleden?

Albert Hall:

OCH igår, inte att förglömma! Min arbetskamrat hade fått köra skoter för första gången i sitt liv. "Jag körde 115 km/h. Sen kom jag tillbaka, och då fick jag veta att man inte fick köra fortare än 70", sa hon.

Emma no15:

Kamilla som nyss sörjde för missad skoterkörning i helgen...

Emma no15:

Jo, men vi kvitterar och vinner sedan i förlängningen. Det har jag sett det här laget göra förr. Fast det var iofs på hemmaplan...

knaskamilla: Ligger vi under mot ett gäng skoterraggare? Det var det värsta.

Frisco:

Shorthanded.

43.05 4 - 1 SH1 Luleå 6. WALLGREN, Tomas
42.24 2 min Luleå 8. SAVILAHTI-NAGANDER, Per INTRF

knaskamilla: Thanks. Nu kommer bortamålen.

Frisco:

Portellorapport: Lule är det bättre laget. Modospelarna slarvar mycket i uppspelen. Robert Öhman har spelat bra sedan han byttes in.

knaskamilla:

Jag rapporterar bara goda nyheter. Folk blir gladare av sådana.

Albert Hall:

Du missade att rapportera:

32.213 - 1 EQMODO12. EDLER, Alexander 
 (11. MOLINDER, Andreas)

23.06 3 - 0 EQ Luleå 10. KARLSSON, Johan
(25. OMARK, Linus)

Frisco:

Smakstart på andra!

20.13 1 - 0 EQ Luleå 6. WALLGREN, Tomas
(11. LINDGREN, Viktor)

20.35 2 - 0 EQ Luleå 15. LINDQVIST, Robin
(30. GUSTAVSSON, Christoffer)

Frisco: 0-0 efter period nummer 1. Skotten vann Luleå (Sälarna, GroKo) med 13-8. Kan inte Portello hitta en uppkopplad dator och lämna en rapport?

SM semifinal nummer 1
Luleå - MoDo

Matchen igång........

Frisco:

Återigen har alltså swehockey ändrat sig. Det har varit rejält med dribblingar på den sidan nu med när matcherna skall gå. Varken datum eller tider har stämt överens.

Men då vet vi att 16 är det som gäller på fredag. Attans rackarns, jag skall hämta en person på bussen 18.30. Obra.

Poffa:

Tider för matchen/matcherna mot Luleå i Kempis.

Enligt web.telia.com/~u66015176
Fredag 16.00
Lördag 13.00

Enligt swehockey.se
2005-03-25 16:00 MODO Hockey - Luleå HF Kempehallen
2005-03-26 13:00 MODO Hockey - Luleå HF Kempehallen

knaskamilla: Just ja. Fel av mig. Skulle inte varit något - heller. Harald var förresten i Kempis ikväll.

Frisco:

Jag som trodde det hette H Arald nuförtiden...

...och det slutade 2-4. Djurgårdare överallt på banan på slutet. Ungefär som Japanerna i OS 1936.

I övrigt luktar det spigg på H-Höger.

41.36 2 - 3 EQ DIF 38. LINDSTRÖM, Tobias
(15. JENSEN, Jimmy)

34.48 2 min MODO T. Team MODO TOO-M inte bra

Nikki: Står 2-2 nu

1-0 av Foppa

08.30 1 - 0 EQ MODO 16. FORSBERG, Tobias

« · 527816 · »