Martin S: Sedan att vägen dit har blivit så otroligt jobbig sedan alla fartkameror mm kommit upp. Jag minns en tid då man kunde köra så fort man själv ville :)
Måste vara otroligt drygt att åka tur och retur luleå 2 ggr samma helg. Det långkörningen är väl dessutom längre än vad pojkarna som brukar stå på hamnplan på helgerna klarar på samma tid. Frågan är vad som är roligare, luleå ToR 2ggr på en helg eller Övik runt 53ggr samma helg.
qwertas:
Det var som sagt den jag missade. Men mot Almtuna på fredagen och mot Västerås igår så var de dominanta. Varje gång de fick pucken så tog de tag i den och förlade spelet till offensiv zon. Johan Nilssons bländande skridskoåkning gjorde att backarna hade svårt att hänga med, samtidigt som Molinder visade upp ett smart spel och frejdig ishockey.
Jag kan tänka mig att det var en del underskattning inblandad i lördagens match. Blir lätt så då man vunnit stort mot samma lag dagen innan. Dessutom var tydligen Almtunas målvakt på lördagen enormt bra.
Martin S:
Just ja, Hedman var bra. Men jag har sett honom bättre. Han hade kunnat skicka en VIK:are med ambulans, men valde att vika undan. Vi som såg situationen tänkte på vad som hänt om Dahlberg fått den chansen att proppa motståndaren. Förmodligen hade han dödat den stackars Västeråsaren.
Martin S:
Ja. Jag har sett två matcher i helgen och Molinder, Nilsson och Forsberg är fullständigt dominanta. Det är en helt annan fart när de är inne. Allt som oftast så snurrar de med motståndarna i en hel minut och skapar massor med lägen.
Bad_Brett:
Ja, Molinder är riktigt bra. Men Nilsson är också underbar att se. Han är ruggigt snabb på grillorna och åkte åttor runt motståndarna. Man kan lika gärna sätta in honom i A-laget. Eller så båda som ersättare för Gästrin och Micke P.