1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531063 inlägg · 4122 ämnen

J-20

Sv: J-20
Poffa:

49.182 - 2 EQTimrå37. ÖHRN, Tobias 
 (21. FALK, Tobias
 50. ERIXON, Sebastian)
44.051 - 2 EQTimrå4. GRAHN, Niklas 
 (21. FALK, Tobias)

Martin S:

38.150 - 2 PP2 MODO33. SELIN, Anders

(6. ÖHMAN, Niklas)

09.58 0 - 1 EQ MODO 46. BJUHR, Elias
(25. NILSSON, Johan
20. LINDHOLM, Björn)

Bra start för plantorna borta mot Timrå idag. Viktig att laget börjar vinna igen om de nu vill kvalificera sig för Topp8 serien efter jul.

Frisco: Jag kommer men kanske några minuter senare än 13.00. Kom precis innanför dörren och måste få nåt i magen och dessutom hinna löga mig.

Håll en plats! :-:

Poffa: Ja, klart vi ses nere i Arenan vid 13.00. Man vill ju inte missa Skoglund.

MODO Hockey - Skellefteå AIK
(J20 SuperElit Norra)
Game starts 2006-10-28 at 13.00
SKOGLUND, Hans
ANDERSSON, Åke
SVENSSON, Fredrik

Frisco: Inte dåligt att vara på 2 ställen samtidigt. Men är inte risken att han blandar ihop öppna båsdörren med att öppna målburen för motståndarna?

Martin S: Blir värre ändå för Erlander på tisdag. Spel med J20 borta mot Löven samtidigt som han ska öppna båsdörren i Globen.

Martin S: Sedan att vägen dit har blivit så otroligt jobbig sedan alla fartkameror mm kommit upp.  Jag minns en tid då man kunde köra så fort man själv ville :)

Måste vara otroligt drygt att åka tur och retur luleå 2 ggr samma helg. Det långkörningen är väl dessutom längre än vad pojkarna som brukar stå på hamnplan på helgerna klarar på samma tid. Frågan är vad som är roligare, luleå ToR 2ggr på en helg eller Övik runt 53ggr samma helg.

MorganaLefaey: Har Erlander gjort något annat än att åka bil denna helg?

Fredag spelar med J20 i Luleå

Lördag är reservmålvakt för MODO i elitserien på hemmaplan

Söndag spelar med J20 i Luleå igen.

Två gånger tur och retur till Luleå samma helg alltså, trevligt trevligt :)

MorganaLefaey: Och där tog lule ledningen 2-1 Marcus johansson 4 minuter efter 1-1.

Martin S: 1-1 nu. Ser ut som Men nog kan säga att de hade en jobbig början på matchen. 24sek och spel 3 mot 5 plus missa en kille i 10 minuter är nog inte något sätt någon vill börja sin match på.

Så har MODO tagit ledningen i sin sista match på denna norrlandsturné

03.06 0 - 1 EQ MODO 42. MEANDER, William
(44. RING, Kristoffer)

00.24 10 min MODO 16. FORSBERG, Tobias CHE-B
00.24 2 min MODO 19. OLSSON, Mattias HOOK
00.24 2 min MODO 16. FORSBERG, Tobias CHE-B

Tobbe Forsberg håller också på att sätta något nytt utvisningsrekord. Han avslutade matchen igår genom att få matchstraff för snack och får 12 minuter efter 24 sekunder i dagens match.

Frisco: Du har banne mig rätt. Och ändå vann de över Timrås J20 med 2-0.

Frisco: Jag har betydligt mindre statistiskt underlag än du men jag är beredd att hålla med.

Poffa: Skellefteås J20 är det sämsta J20-lag jag någonsin sett.

Nä, lite J20 mot Norrlands motsvarighet till New Jersey-maffian.

Frisco: Jajjemän. Är du inte där i tid blir du av med din specialplats.

MODO Hockey - Skellefteå AIK
(J20 SuperElit Norra) Game starts 2006-10-16 at 19.00

Ja men då ses vi ikväll vid 19.00

Icing-Ove: Forsberg är från Piteå och har bara gjort fem poäng. Mattias Forsberg som också har en assist är hans kusin. Tobias bror Johan spelar i Björklöven, var i Malmö ifjol.

Icing-Ove:

haha då startade han tidigt =)

mattias - 74:
Eller okände son :-)

Icing-Ove:

Foppas okände lillebror kanske =)

Martin S:
Vem är denna Tobias Forsberg? 6p hittills, imponerande!

Martin S: Dags att slänga in lite hatter på isen eftersom Molle gjort hattrick. Skaplig första femma, Molle 3+1, Sjödin 2+1 och så Forsberg 0+5, totalt 12 poäng och matchen är inte slut ännu.

Frisco: Jag såg de två första perioderna och i den andra perioden så var det hockeypropaganda. Oerhört snygga mål. Tipset i övrigt är att Hedman Jr denna säsongen blir MODOs yngste genom tiderna i Elitserien.

8-1 !!!!! står det efter 41.51 i matchen mellan MoDo och Brynäs. Fantastiskt. NHL-jätten (ja om några år så) Victor Hedman gjorde just mål.

Db_04: Det var väl dåligt, han borde räddat alla. En sådan målvakt vill man väl inte ha.

AM: nja mena typ bara de att han räddade 42 av 43 skott han fick på sig....fast de kanske var för jobbigt att lista ut

Db_04: Coolt, målvakten gorde alltså fyra mål. Det måste vara rekord, honom skulle man haft i laget.

mattias - 74: 4-1 blev de tillslut :) skulle tipppa att Eddie Läck ligger bakom denna seger

Modoante:

Skojade ju ser du väl =)

mattias - 74: varför skulle han stå i j-20 laget?

Modoante:

Är det krizan som står?? =)

mattias - 74: 3-1 till Leksand efter två perioder.Men 35-16 i skott till modo.

Frisco:

spel mot 1 mål tydligen då!

Leksand - Modo 1-1 efter 1 period. 4-18 i skott.

Nedsläpp mot Leksand kl 1900 och J20 har för andra helgen i rad tre matcher på lika många dagar.

Intressant info om kvällens laguppställning: Victor Hedman fortsätter att spela, Magnus Holm tillbaka efter sin sjukdom och Mattias Olsson börjar som sjunde back. Av kända anledningar så saknas både Nilsson och Molinder. Öhman spelar dock.

Mora är MODOs andra motståndare i helgen.

Poffa: Sedan så får man aldrig underskatta effekten när antalet Bjästabor i arenan drastiskt ökade. Den är oberäknelig och kan ibland vara positiv men lika gärna negativ.

qwertas:

Det var som sagt den jag missade. Men mot Almtuna på fredagen och mot Västerås igår så var de dominanta. Varje gång de fick pucken så tog de tag i den och förlade spelet till offensiv zon. Johan Nilssons bländande skridskoåkning gjorde att backarna hade svårt att hänga med, samtidigt som Molinder visade upp ett smart spel och frejdig ishockey.

Jag kan tänka mig att det var en del underskattning inblandad i lördagens match. Blir lätt så då man vunnit stort mot samma lag dagen innan. Dessutom var tydligen Almtunas målvakt på lördagen enormt bra.

Poffa: Jag såg andra matchen mot Almtuna i helgen och blev oerhört besviken på Molinder och Nilsson. Såg inte ut att ta i någonting nästan under hela matchen, undantaget sista 2 minuterna så man tryckte på bra.

Man blir lite förbannad när man vet hur pass bra de kan vara.

Förövrigt kan sägas att jag blir lite imponerad hur pass duktig Enström Jr Jr är på att finnas på rätt ställe vid rätt tidpunkt.

10 cm till på den pojken hade inte gjort ont.

Martin S:

Just ja, Hedman var bra. Men jag har sett honom bättre. Han hade kunnat skicka en VIK:are med ambulans, men valde att vika undan. Vi som såg situationen tänkte på vad som hänt om Dahlberg fått den chansen att proppa motståndaren. Förmodligen hade han dödat den stackars Västeråsaren.

Martin S:

Ja. Jag har sett två matcher i helgen och Molinder, Nilsson och Forsberg är fullständigt dominanta. Det är en helt annan fart när de är inne. Allt som oftast så snurrar de med motståndarna i en hel minut och skapar massor med lägen.

Bad_Brett:

Ja, Molinder är riktigt bra. Men Nilsson är också underbar att se. Han är ruggigt snabb på grillorna och åkte åttor runt motståndarna. Man kan lika gärna sätta in honom i A-laget. Eller så båda som ersättare för Gästrin och Micke P.

Poffa: Hur var Hedman i sin årsdebut? Dominerade Molinder line som man kan läsa av statsen?

Poffa:

Molinder MÅSTE bara få en plats i A-laget. Jag hajar inte varför man inte petar Gästrin på rubb och stubb.

Martin S:

De vann med 5-2 och det var helt rättvist. MODO var bättre i allt. Lindquist dömde och alla var rörande överens om att den nya bedömingsnivån får det hela att likna ett dagis.

3-2 ledning mot Västerås i detta nu, Enström, Molinder och Öhman är målskyttar så är långt. Vallin och Enström leder utvisningsligan med 12 minuter var så far.

Frisco: Värst vad många matcher erat J-20 lag har nu i början. Tre matcher på tre dagar.Och alla på hemmaplan.

Hawerchuk: Almtuna hade en riktigt bra keeper idag.

Hawerchuk:
Meander är en irrationell figur - varför gå rakt fram när man kan krångla till det? Bra jobbat, det där är en talang som säkert kommer att passa finfint i MoDo.

Här är ett foto förresten, se länk>>

Martin S: Jag har inte haft möjligheten att se Meander spela. Vilken spelartyp är det? Finns de någon som man kan jämföra honom med i A-laget?

« · 788173 · »