1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

J-20

Sv: J-20
Poffa:

49.182 - 2 EQTimrå37. ÖHRN, Tobias 
 (21. FALK, Tobias
 50. ERIXON, Sebastian)
44.051 - 2 EQTimrå4. GRAHN, Niklas 
 (21. FALK, Tobias)

Dream Team: Men vad ska Virus säga nu?

Frisco: Ja, det är väl det alla (?) frågar sig.

Dream Team: Patetiskt, värre än någonsin.

Och matchen då?

64.31 2 - 3 SH1 MODO 16. FORSBERG, Tobias
(25. NILSSON, Johan
1. ERLANDER, Mattias)

Frisco: Toooobbe!

Frisco: Patetiskt, javisst, jag håller med dig.

Grattis.

Frisco: Förresten, grattis till vaddå? Det var väl inget av lagen som varken vann eller förlorade idag. Just det, så är det. 

Dream Team: 2 poäng. På onsdag klockan 19 möts de två lagen, denna gång i Centrala Örnsköldsvik. Då kanske något av lagen till och med vinner?

Frisco: Härligt att Tobbe fick avgöra, då får jag ytterliggare två poäng i öa coachen och jag antar att jag behåller min ledning.

Mot Arenan.

J-20-match mellan MoDo och Red Eagles.

Frisco: Både Zacke och Nilsson ska spela matchen enligt swehockey.se Själv jobbar jag en dryg timme till så det blir till att se slutet av matchen för mi ndel.

Martin S: Skoglund borde allvarligt tänka över sin domarkarriär.

Frisco: Och TIK borde lägga in om namnändring vid nästa årsmöte.
Timrå Icing Klubb skulle det nya förslaget vara.

Salle: HEEY

Salle: Vinna är allt, spela puckar till icing i syfte att klara detta inte lika viktigt, kanske?

Dream Team: Hade du sett matchen hade du skämts.

Dream Team: Jag tror att dom hade nån slags bonus på icingar ikväll. För var 5:e slagen (och avblåst) icing så fick spelaren en Tia-lott eller dyl.

Fick ju nästan Lasse Falk-hockeyn att vara framstå som underhållande.

Frisco: Eftersom jag är den sortens åskådare som uppskattar det offensiva och rent kreativa tänkandet i spelet ishockey så förstår jag att det inte bjöds så mycket av den varan ikväll. Jag förmodar att Timråspelarna resonerar något liknande då detta väl är det mani huvudsak lär sig och varför de alls håller på. Nu råkar det dock vara på det viset att det i bortalagets bås stod en herre vid namn Lars-Eje Lindström. Denne synnerligen välutbildade tränare har på inga sätt, i praktiskt handlande i något av de lag som han tränat, försökt bevisa sin kompetens. Snarare tvärtom. Då han får bestämma kan direktiven mycket väl gå i den här riktningen, tyvärr.

Dream Team: Nej, jag lider inte av någon "mani". Men "mani" bör alltså utläsas "man i", inget annat.

Dream Team: Undrar om det var Lars-Eje Lindström som skrek HEEEEYYY med 2 sekunders mellanrum hela matchen? En pinsam man i så fall. Ja skrikandet från bortabåset var det värsta som någonsin hörts.

Salle: Då tycker jag faktiskt att artikeln om Victor som publicerades i Allehanda förra veckan, tror jag det var, är mycket bättre.

Paddan: Det kan jag kanske hålla med om. Kul att han upmärksammas dock. Kul att även Aftonbladet kan visa att dom ibland "kan" hockey.

Salle: "Han kanske får chansen i elitserien redan i vår, säger Modo:s tränare Harald Lückner." Detta var ju det trevligaste att läsa i texten. Om detta inträffar så är Victor MODOs yngsta genom tiderna i elitseriesammanhang.

Dags för 1:a matchen av 3 för det yngre gardet. Det vanliga anhanget får visst extra sällskap idag av MoDo Support (och Sydisnissarna)?

Skall bli skönt att få nåt värmande i strupen också.

Stackars Poffen...

Salle: Kul med J20, man hur gick det i matchen..haha.

Dagens gulligaste: Moras målvakt.
Dagens Godaste: Kaffet med tillbehör
Dagens Bottennapp: Colagrogg med tandkrämssmak

AM: Ingenaning hur det gick i matchen men:

Dagens gulligaste: Moras målvakts oludna bakben.
Dagens Godaste: Kaffet med tillbehöret från Irland.
Dagens Bottennapp: Colagrogg med minttandkrämssmak.
Dagens tackling: Min på en landslagsspelare. Personen flyttades minst 1 meter.

Frisco:

Vilken spelare var det?!?

Frisco:

Dagens gulligaste:        Tjejen i receptionen
Dagens Godaste:          Middagen på hotellet med en Mariestads
Dagens Bottennapp:      Kaffet efter maten som var för svagt
Dagens mest uttråkade: Jag

Poffa:

Dagens Gulligaste:      Friscos granne (fast hon borde lyfta lite mer på fötterna när hon går)
Dagens Godaste:          Friscos Caol Ila
Dagens Bottennapp:      Att inte Skoglund dömde
Dagens mest Generade: Jessica när hon lämnade Arenan

Salle:

Caol Ila, det gör att jag börjar tänka på Westerlind konstigt nog!!

Frisco: Håll käften. Just nu; Canal + Sport 1. Vilken match MoDo gör, helt klart den bästa matchen jag nånsin har sett. Helt otroligt, MoDo vinner SM-guld. Lika bra att gratta till guldet på en gång, grattis alla MoDoliter.

mike66: Visar de SM-finalen mot Djurgården på Canal+ Sport 1? Är Sune i högform? Hur hårig är Nubben? Exakt hur bra är Mikko Leinonen?

mike66:

1) Sollefteå HK 18 12 1 5 89-93 25
2) IFK Sundsvall Hockey 18 12 0 6 93-52 24
3) Timrå IK 18 11 1 6 90-67 23

Paddan: 1999 står det högst upp i det högra hörnet på teven. Vann ni SM-guld då eller hade ni bara guldhjälmarna på skallen för kul?

mike66: Äh, nu måste du verkligen ha halkat och slagit biblioteket. Det året blev ju elitseriesäsongen inställd på grund av bristande motivation, kom du inte ihåg det?

Frisco:

1 Timrå 27 15 4 8 2 73- 63 51

4 Modo 26 13 5 8 2 78- 62 46

Paddan: Jag kommer inte ens ihåg hur gårdagen såg ut.

mike66: Va faan, har de släppt ut dig från Sidsjön, din gamle uv? Är det för att du ska kunna förbereda dig inför din pensionering? För visst är det 65 du fyller om mindre än en månad?

mike66: Äh, försök inte. Man ser ju klart och tydligt att du och Westerlind var i Swedbank Arena igår.

Paddan: Westrerlind som blundar som vanligt till höger ser jag ;-)

Poffa: Det är SMÅLAND som sitter inlåst på Sidsjön. Det är lätt att tro att jag skulle fylla 65. Men är man en gammal 66:a så fyller man inte 65 i år. Vad faaen hade du för betyg i matte?

Tyst då - tyst då!

Pssssccccccchhhhhhh..!

Nationalsången..!

mike66: Jaha, står 66 för ditt födelseår? Jag som trodde det var antalet år som Timrå spelade i ettan.

Poffa: Grattis, du hade tvärsäkert en trea i allmän kurs.

Nattinatti - ZzZzZzZzZäta ZzZzZzZzZäta

mike66: Matte var min starcka sida. Jag har ett myket skrapare intelekt en du tror. Svänska var det dokk sämre med.

Sov gott, gubbe. 

mike66:

1 Timrå 27 15 4 8 2 73- 63 51

4 Modo 26 13 5 8 2 78- 62 46

Det är lugnt, Ecke är i Finland för att förstärka.

Lumber Jack och Miike-58:

1 MODO Hockey 55 41 2 4 8 163 - 62 +101 131

11 Timrå IK 55 15 2 3 35 73 - 144 -71 52

Nu tar vi särar på oss och lugnar ner oss. Här finns inget att spekulera i.

NuMo: Inbördes möten i elitseriehistorien
MoDo–Timrå 10 51 29 4 18 170–135 62 17 3 6 102–61 12 1 12 68–74

mike66: Efter den match MoDo gjorde mot Timrå så kan vi aldrig förlora.Att så totalt köra musten ur ett starkt Timrå bevisar bara att vi är oslagbara.SM-guldet är vårat.Vi förlorar inte en match till.

Heja MoDo !!

20 Lindgren: Inbördes möten genom alla tider:

Hemma- bortastatistik:

Timrå IK - MoDo Hockey4622420158141+17 
MoDo Hockey - Timrå IK4726516175137+38 

Totalt:

Timrå IK - MoDo Hockey9338946295316-21

Publiksnitt:

Timrå IK - MoDo Hockey 5 071
MoDo Hockey - Timrå IK 4 219

« · 788173 · »