1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531038 inlägg · 4122 ämnen

J-20

Sv: J-20
spud: hehe, nä han är vräkt

65selander:
Jag hörde att Sundlöv köpte en Vas för sina sista slantar, så med böter på 25000 blir det nog tufft att behålla sitt tält..

3:e igång nu..kom igen nu Hedman!

65selander: Stackarn, han får söka jobb som sportC i löven, de är ute efter en. Och nu när när tikarnas gunstling virus tackat nej lär nog Sundlöf vara attraktiv.

Känns det inte lite sjukt att fucking Växjö spelar mot ett ESlag där vinnaren i serien spelar ES. Växjö i ES, känns overkligt. Snart kommer väl TIK vinna nåt också.

spudOch dem leder dessutom mot Rögle..

Icing-Ove: 56.02 spelade. Fortf. 2-2.

57.37 2 - 3 PP1 MODO 20. SJÖDIN, Jonatan

Frisco:
57.37 2 - 3 PP1 MODO 20. SJÖDIN, Jonatan
(19. MAGNUSSON, Daniel
41. HEDMAN, Victor)

59.59 2 - 4 EQ MODO 40. ERIKSSON, Adam ENG

59.59 2 - 4 EQ MODO 40. ERIKSSON, Adam ENG

Poffa: 16.45

spud: Ang Lakers så tror inte jag att de har de ekonomiska musklerna längre. De hade en stadd kassa ett tag men i år var de riktigt nära att konka om jag inte har fel.

65selander: Men håll Er i rätt tråd.

Frisco: Hoppas dom kan hålla emot. :-)

Yeehah!!!!

Salle: Kvartsfinal 1 på onsdag 19.00 i Swedbank Arena.

Frisco: Om jag förstått det hela rätt så är MODO enda lag som är klart för kvartsfinal av de åtta lag som spelar för-kvalet.

Skellefteå-Västerås och Linköping-Leksand spelar båda avgörande matcher i morgon. Frölunda-Huddinge spelar just nu förlängning. Vinner Frölunda är de klara för kvartsfinal, vinner Huddinge spelar även de avgörande match i morgon.

Frisco:

Och jag sa att jag skulle gå, men jag har ju sagt att jag ska gå på ett årsmöte den dagen den tiden...hur ska det gå?

Frisco: I morgon 19.00 sker valen inför kvartsfinalerna, såg jag på swehockey. Jag tror det är få lag som vill välja MODO.

Poffa: Jag gissar att inget lag vill välja MODO utan fyra får nöjet att möta MODO där Svedberg spikar igen och Espeland gör mål framåt. Dessutom har man ett enormt sparkapital i Hedman och Enström som inte kommit igång ännu. Jag tror MODO har en bra chans på guldet så länge som Frölunda är kvar i det riktiga slutspelet.

Martin S: Huddinge vann mot just Frölunda ikväll i förlängning och ordnade fram en tredje och avgörande match i morgon.

Blir det sedan som du säger så kommer MODO ställas mot fyran Djurgården. Alternativt kan vi få möta Brynäs, HV eller Luleå.

Poffa: Synd att vi inte kan skicka tillbaka Svedberg till Huddinge för annars hade de kunnat få låna han i den avgörande matchen.

Heja Huddinge Heja!

Martin S: I och för sig så vill nog inget lag välja Frölunda heller.

Martin S:
Lika bra att ge bucklan till Modo direkt, så slipper vi en massa lottning o dyl.

Icing-Ove: Det här med lottning har ju förbundet haft stora problem med under de senaste säsongerna. Fråga tex Örebro vad de anser om förbundet.

spud: Nej raring! TIK vinner ingenting. Vi är den ständiga tvåan, även i länet, fast inte alltid! (men vi är)

Frisco: Blir det kvartsfinal i Sthlm kan jag i princip utlova både film och stillbild + matchrapport från matcherna. Jag känner att det kliar i tarmen och mitt nya fina 70-200 f2.8 behöver sättas på prov.

shinzawai: när det kliar i min tarm brukar jag gå till hud och kön...

shinzawai: Trevligt. Då hoppas vi på Djurgårn.

orion: :O Brukar du ha kön i din tarm? Oversharing!

Synd att Luleå åkt ut, de har väl några spelare som spelat i alaget som kommer bidra till j20 lagets matcher.

Men de valde oss, så vi får väl se det som kaxxigt, eller att de har lite tunt med cash och ville komma undan så billigt som möjligt.

spud: Hade de att välja mellan MoDo eller Frölunda så är valet självklart.

2009-03-18 Linköpings HC - Brynäs IF - ( ) Stångebro Ishall K 1:1
2009-03-18 Frölunda HC - HV 71 - ( ) Scandinavium K 1:2
2009-03-18 MODO Hockey - Luleå HF - ( ) Swedbank Arena K 1:3
2009-03-18 Skellefteå AIK - Djurgårdens IF - ( ) Skellefteå Kraft Arena K 1:4

Frisco: Jaha, Luleå. Det innebär att Skenzawai inte får åka och knäppa fina kort med sin kamera. Attans.

Paddan: Imorgon dvs Onsdag den 18:e mars kl 19.00 är det ishockey i Swedbank Arena.

Paddan: Så du inte glömmer. Igen!

2009-03-18

J 20 SM kvartsfinal - ikväll 19.00

Ikväll är det dags för MODO Hockeys J20 lag att möta Luleå i den första kvartsfinalen.

Matchens spelas i Swedbank Arena klockan 19.00 och det är fri entré.

J20 - Inför onsdagens kvartsfinal

På onsdag spelas den första kvartsfinalen mellan MODO och Luleå i Swedbank Arena. MODOs tränare Alexander Beliavski tror det kommer bli tuffa matcher:

- Jag är övertygad om att matcherna mot Luleå kommer att bli mycket intensiva. Luleå är ett hårtarbetande lag som spelar i 60 minuter. Det lag som är starkast kommer att vinna.

Hur är läget i laget?
- Vi har inga skador eller sjukdomar, den enda förändringen är att Vladislavs Dobrenkijs inte kommer till spel eftersom han har åkt hem till Lettland för att vara med i ett träningsläger för det lettiska landslaget.

Salle: Hehe, det är väl bäst jag masar mig dit den här gången då.

Paddan:

MODO Hockey

29. BYSTRÖM, Andreas  
  Goalkeepers 30. SVEDBERG, Niklas  

1st Line 41. HEDMAN, Victor 35. WESTIN, Jens  
  9. CEDERBORG-NILSSON, Simon 11. WEBER, Tim 23. HERMANSSON, Simon  

2nd Line 33. ESPELAND, Stefan 5. PERSSON, Eric  
  15. ENSTRÖM, Thomas 17. MATTSSON, Joakim 40. ERIKSSON, Adam  

3rd Line 3. SIGNAL-BERGIUS, Martin 49. HÖGSTRÖM, Marcus  
  25. FORSSTRÖM, Andreas 19. MAGNUSSON, Daniel 20. SJÖDIN, Jonatan  

4th Line 50. ÅSTRÖM, Sebastian 8. LUNDQVIST, Tobias  
  12. VESTIN, John 38. HOLM, Magnus 31. JOHANSSON, Jonathan

Tyvärr så blev det stryk i den viktiga hemmamatchen. 0-3 till Luleå.
MoDo var sett till hela matchen bättre än Luleå men man hade ofantligt svårt att göra mål på sina chanser. Om inte Nilsson i Luleåkassen stod i vägen så gjorde målramen det.

Inte ens i 5 min pp lyckades man få in trissan. Jo det fick man iofs en gång men det var en så tydlig spark att tom Lindqvist såg den. 5:an var lika tydlig den då Styrman i sarghörnet crosscheckar Forsström bak i nacken som fick bäras ut på bår. 5+20 Match för Styrman som därmed inte får spela nästa match. Han borde kunna bli avstängd nån ytterligare för den var inte vacker för match-penaties går väl automatiskt till vidare grankning?

Salle: 31an , jonathan johansson hade ju ett slagskott i innerribban som ingen såg också i andra perioden.

jag och några kompisar satt precis rakt med mållinjen och då såg man att pucken var i innerribban , nätet rörde sig lite också såg man pucken var inne.

oscaaaar: Men varför skrek ni inte?
Domare Lindqvist reagerade ju inte på Styrmans tackling förrän vi började skrika.

Salle: Den stora frågan är ju, hur kunde oscaaaar och hans kompisar se att den var inne, om ingen ens såg skottet.

Tur man åkte och tränade, jag har fått nog av att se MODO-juniorer bli misshandlade för ett tag framöver.

Poffa: Fråga videodomaren. Nä just ja nån sån fanns inte här heller.

Hoppsan.

29.31 0 - 1 EQ MODO 3. SIGNAL-BERGIUS, Martin

0-1 slut. Mkt trevligt.
Ny match imorgon.

2009-03-21 14:00 Luleå HF - MODO Hockey, COOP Arena (B) K3:3

Frisco: Det är två riktigt bra målvakter i den där matchserien, något som man märkte redan i onsdags. Skoj att de vann och hoppas de kan göra om det i morgon.

Poffa: Målvaktsspelet verkar hålla lika hög nivå som igår.

0-0 efter en period.

Salle: 4-8 i skott.

Frisco: Vet vi/man om det brukar finnas nån HS-luling på plats på deras J-matcher?

Som kan ge en tillförlitlig rapport menar jag.

24.29 1 - 0 PP1 LHF 14. TORNBERG, Johannes
(17. HÖGBERG, Joakim
18. PETTERSSON, Johan)

Genomgående verkar det som att Modo vinner skotten, men att man inte gör mål på dem. Osmart spel tydligen.

NuMo: Du glömde

26.08 2 - 0 EQ LHF 15. WALLENBERG, Herman
(16. BARSK, Anton)

« · 1141882 · »