1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480237 inlägg · 4078 ämnen

Karlskoga - Modo 2020-03-06

« · 2043857 · » Till forumet


Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Bad_Brett:

Haha du är ingen kappvändare heller. Det ska du ha cred för.

Och du vet vad jag tycker om Kim. Hans inledning var strålande, men efter skada och Olofssons tappade form har han tappat. Som han spelat nu så tycker jag också att det är svårt att motivera honom i en andrakedja.

Sett till hela serien så får han ändå en stark trea eller svag fyra av mig. Gjort bra med poäng på sina 40 matcher.

Det jag vill se nu är att rutinen från shl gör skillnad, samt att han visar att han är en slutspelsspelare som kliver fram när det blir tufft och tätt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Bad_Brett: menade såklart inte bara dig :). Menade generellt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Tambellini hade med poängsnitt (1,7p per match) gjort 88,4p på en hel grundserie.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
RedNek: Sanslöst av JJ, helt otrolig insats av hela laget. Nu är man stolt som en tupp. Det blev inte sämre av att man knep andraplatsen i Expressens fantasy manager turnering där jag byggde laget bra mycket mer med hjärta än hjärna, så många spelare med modoanknytning som möjligt. Nu har man en fantastisk tisdag att se fram emot, skål modovänner!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
NuMo: Har sett många divor genom åren och Dahlin är den värsta och det skrivs i AF o EX ,,,Men vi ska inte bry oss om Dahlen vi ska fira JJ som slagit rekordet och det är stort så jävla stort och nu tar vi Löven och nått SHL lagen och vi ska tillbaka där vi här hemma ,,,,,Heja Modo
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
karlasklubba: Njää, har aldrig varit ett fan av Rosdahl. Fråga Rytter. :-)

Tycker att spelsinnet inte är det bästa samt att ökad poängskörd har lett till sämre arbetsinsats.

Olofsson har också haft en rejäl svacka men kan användas i fler situationer än Kim.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
roger_sundsvall: Jonathan Johnson har vunnit poängligan. Modo har inte vunnit något än. Nu ligger fokus på att vinna finalen.
Så vi är glada för Jonathan Johnson`s skull. Men att komma två firar man inte. Firar gör vi när vi är i SHL igen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
bisterfinnen: Är jag en filur så är du trubadur 😀😂
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
udden:

Som en typisk hardcoresupporter så håller jag med dig. Det är så man skall tycka. Men jag har inte upptäckt divalaterna du pratar om. Däremot. STORT av JJ att vinna poängligan.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Bad_Brett:
Är väl bättre att försöka få igång dem än att bänka dem direkt. När dem är i form är dem ju riktigt bra. Dessutom är det slutspel nu vilket ger helt andra förutsättningar.

Dessutom tycker inte jag 36 respektive 31 poäng är värdelöst heller. Lägg därtill att Rosdahl spelar endast 40 matcher.

Tycker tonen i detta forum svänger väldigt fort. Ena stunden så är dem superstjärnor. Andra stunden värdelösa avgrund.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Axle San: Jodu din filur 😁😂
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Rytter: Jag har aldrig påstått att Kangasiemi är vare sig temposvag eller har dålig teknik, däremot så hade jag förväntat mig mer. Nu har han ju faktiskt presterat bättre på slutet och tagit för sig mer så han börjar närma sig vad jag förväntat mig i alla fall. Han kan bli en joker i finalen.

Sen om Tambelline eller Dahlén är bäst, ja det är jämt där. Dahlén vet vi verkligen kan prestera avgörande lägen men hur Tambellini klarar ett slutspel återstår att se. Två med HA mått mätt väldigt bra spelare i alla fall.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
NuMo: Uffe hans Far var ödmjuk men sonen är och förblir en diva och han skulle jag aldrig vilja ha i Modo ,,,,,JJ slog rekordet från PA så jävla stort och vilken bra värvning av Modo,,,,,Heja Modo
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Dundee:
Blir en virre & en pilsner nu 😎
Som sagt, allt är bonus nu!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
NuMo: Ja, han är en skön kille. Varmt välkommen till Örnsköldsvik. :)
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
udden: vem är Dahlen.........
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Rip Kirby: iaf fram tills rekordet slås på nytt
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Otrolig bedrift av grabbarna som gjort en super säsong långt över vad jag kunde tro så hatten av boys. Sedan får man lyfta på hatten återigen för Jonatan Johnsson som vinner poängligan och slår rekordet.

Nu är allt bara en stor enorm bonus resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
udden: jag är säker på att Dahlen är bra mycket mer ödmjuk än vad många Modosupporters gärna vill framhålla honom som.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
NuMo: Vore onekligen ett fint komplement till andrakedjan.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
NuMo: Nä Dahlen som inte platsar o SHL eller NHL han vill vara gud i Timrå och vinna över Modo resten skiter han i ,,,,,Tacka vet jag JJ som slog ett rekord som ingen trodde nån spelare kunde slå grymt o grattis ,,,,,,Nu går vi mot SHL ........Heja Modo
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
erjo: From kan ta Rosdahls plats.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
KRM: tänk om man kunde gilla den kommentaren mer än en gång!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
NuMo:

Jo han kan lira i en tredjekedja.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Hakning-Henrik: Spelar ingen roll vi har en JJ som slog rekordet i poängligan så jävla stort och nu är vi i final och vi kan slå ut Löven och SHL laget ........Heja Modo nu går vi upp
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Rytter: Hade gärna haft Dahlen i Modo. kanske nästa år?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Axle San:

Men du har fel. Ditt scoutöga vet vi det är fel på med tanke på att kangasniemi är temposvag och har dålig teknik enligt dig.

Tambellini är bästa spelaren i ha, han är mer komplett. Har storlek, teknik, spelsinne och en målskytt av rang. Han är en sådan som syns och driver spelet och kliver fram och avgör matcher. Dahlén kommer strax där bakom, men att han är bättre glöm det.

Skulle aldrig byta honom mot Dahlén.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
roger_sundsvall: Jonte vs Jonte menar du? Rafflande, men ingen riktig spänning om du frågar mig. Promenadseger 😴
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
roger_sundsvall: Vi klarar av att ha flera bollar i luften samtidigt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
NuMo: Sju segrar från SHL, sug på den ! Får ni möta Leksand eller Oskarshamn så kommer jag att hålla på er helt klart.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
ni blir 2,a..va glad för final mot löven
näe då sitter ni och tjötar om dahlen
vs johnson....bla bla bla
snacka om att ha FOKUS på fel saker
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Rip Kirby: ja, det lär ni inte glömma.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Axle San: Bäst på krokodiltårar 🐊
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Bad_Brett: Rent symboliskt passar det bra. ;)
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Bad_Brett: fy helvete. Torskade precis typ 200 spänn på at KIK målade mot timrå... Jävlar vad förbannad jag blir!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
bisterfinnen: Jag citerar "Andersson" i Timråboken tidigare idag:

"....Tar johnsson poängrekordet får vi väl höra det fram till 2049 ungefär"
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
NuMo: Rätt skönt att JJ vinner poängligan och Tambellini har bäst poängsnitt. Kul att vi har 2-3 spelare som är bättre än Timrås bästa.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
19:50 3-3
PP1
Kalle Miketinac Kristianstads IK
S. Ottosson, D. Svensson
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
bisterfinnen: Jag påstår att Snuttis är bäst i Allsvenskan, Tambellini är väl den som ligger närmast.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
wolper: yeeeeeesss! Andra platsen! Kän på den timrå. Spännande final som fan å!!😀
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
jonsson: Härligt. Vi visar att vi kan vinna matcher.

Rätt vinnare av spelarnas poängliga, nu när inte Tambellini kunde vinna.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
NuMo: Oj oj oj oj oj oj , blir svårt att slå kung JJ rekord.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Steken84: Men var lite glada nu alla nergångsjävlar!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
wolper: Yes! Härligt !
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Trilske: Jonte har poängrekordet kan man säga
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
jonsson:

Nhl-Jonte utökar rekordet!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Trilske:

Mera av Johnson
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Såja.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
NuMo:

19:13 2-4 Jonathan Johnsson MODO
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Heyerdal: Surt för snuttis att inte ens vara bäst i allsvenskan 😂

En extra skopa oboy behövs nog ikväll 😁
Kommentera

« · 2043857 · »