1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478650 inlägg · 4078 ämnen

Karlskoga - Modo 2020-03-06

« · 2043414 Till forumet


Karlskoga - Modo 2020-03-06
Matchdags igen då och årets sista grundseriematch. Skall vi kunna knyta ihop säcken idag och knipa andra platsen. Blir spännande ikväll. Hoppas de kommer ut och lirar järnet men inga skador tack! Vilket som efter idag så kan man ju konstatera att det är Modos bästa säsong i hockeyallsvenskan efter degraderingen. Gooo Modo!!!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
wolper: Kan det möjligen gå så illa att vi tappar detta???
Tror nog vi måste sno åt oss en pinne, för ja har känslan att TIK kör över Gaths grabbar rejält
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Robin Ztorken L:
Ja om man läser omdömena om spelet denna säsong på forumet så är det väl 95-5 i favör för att vi tappar😜😘
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Robin Ztorken L: Nog för att Timrå kan vinna med 5-6 mål, men då måste vi ju förlora med ungefär desamma, var för sig är det inget unikt men heller inte jättevanligt, att 2 liknande resultat måste slå in är jätteovanligt.

Sen är Kik ett snabbt spelande lag med fin teknik och kvalitet, hemma är man dessutom riktigt starka.

BIK är också hemmastarka men är inte inne i en superb form precis så nog tror jag vi kan sno den matchen ikväll.

Nä det ska väldigt mycket till om vi tappar 2:a platsen nu.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Robin Ztorken L: ja kan bli en nervpirrande match, Tik lär säkert gå på offensiven direkt och ramlar det in 3-4 i första så gäller att knipa poäng för oss, blir säkert mycket stress om vi hamnar i underläge, Bik har många skarpskyttar till skillnad från Taif så Hanses måste ha en bra dag och vi måste vara disciplinerade , Bik tillhör toppen av lag som får mest utv med sig på hemmaplan, nån som vet vilka som dömer?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Tarasov: Det vore ju onekligen väldigt typiskt MoDo. Hanses släpper in tre billiga direkt, laget hamnar i chock och Timrå känner att det är möjligt och Dahlén gör 6 mål. Sedan klarar vi oss säkert med nöd och näppe i alla fall, men nog fan kommer vi göra vårt bästa för att det ska bli spännande.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Bad_Brett:
nä, så är det inte.
Hanses släpper in tre otagbara mål efter stort slarv i försvarsspelet.
Så kan det bli.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Bad_Brett:
Du tänker ändå att det finns en möjlighet att vi fixar andraplatsen😉
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Tarasov: Haha, ja, jag känner mig optimistisk. Bedömer chanserna till 25-30% att vi klarar det. ;)
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Modo bäst när det gäller? Skulle inte tro det.
Har vi inte lärt oss nånting? Modo gör aldrig en bra match när det gäller. Man blir lamslagna.
Timrå vinner med 8-1 och då gäller det för modo att inte sitta i utvisningsbåset för mycket.
Hoppas på det bästa men tyvärr har inte spelet sett nå vidare ut tycker jag på senare tid.

Någonting som jag inte blir klok på är varför man är så passiva i egen zon i 5 mot 5 samtidigt som man är mycket aggressiva i boxplay.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Steken84: Tror det är för att de ofta hamnar i egen zon efter de varit i långa anfall, de orkar nog inte spela fullt så aggressivt som de vill hela tiden. I bp byter de direkt när de får chansen och det blir ofta korta byten.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Steken84:
Visst räknar man inte matchen mot Tingsryd i det sammanhanget?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Steken84:

Passiva i 5 mot 5? Tycker nog att problemet är att man är överaggressiva och går bort sig, och får motståndarna längre anfall tröttnar benen fort och man kryper ihop i mitten då man inte orkar spela aggressivt försvar och hänga med och då öppnar det upp sig skottlägen från blå och motståndarna spelar runt och kan komma till fina lägen.

Men jag tycker vårt grundspel är att försöka ett aggressivt försvarsspel, problemet kommer ifall vi inte får stopp direkt och kan vinna puck och vända för då tröttnar vi fort då det tar på krafterna och vi blir stillastående, och missar vi öppnar det sig fina 2 mot 1 osv.

Jag skulle se att vi var mer defensiva i 5 mot 5 och värderade lägena bättre och bara var aggressiva i rätt lägen när vi har större chans att vinna puck.

Så jag håller inte med att vårt 5 mot 5 är för passivt tycker snarare problemet är över aggressivitet som spelarna inte riktigt klarar av att hantera fullt ut.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Passiva kanske var fel ordval men dom ger bort pucken för lätt i egen zon. Man duttar för mycket istället för att hitta en längre passning när man erövrat pucken i egen zon.
På så sätt så vinner motståndarna pucken och då ser msn passiva ut
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Tarasov: I ärlighetens namn var det ingen bra match. Om det där är vår högstanivå så kan vi ta semester direkt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Bad_Brett: Tror vi inte sett våran högstanivå ännu. Vi har höjt oss flera snäpp mot bättre motstånd(förutom timrå) som t.ex Löven där vi tagit 8/12p mot "seriens dominant". Varför ska man göra sina bästa matcher mot Tingsryd mfl när vi ändå har avfärdat dem rätt lätt?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Bad_Brett:
Ja det har låtit så mer eller mindre hela säsongen, knappt någon skillnad på forumet kontra säsongen vi åkte ut.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Steken84: Känslan är att man spelat ett tajtare försvarsspel mot Löven än vad man gjort mot andra lite sämre lag. Då har man forcheckat lite hårdare mot motståndarna.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Gusse: Bik ser ut att köra med bästa lag iaf, vill säkert avsluta snyggt innan slutspelet börjar
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Steken84: ja sällan man ser i andra matcher att motståndarna får röra sig så fritt från backplats som hos oss, blir oceaner med is och fritt stå och mata puckar mot vårt mål, vi kryper närmare o närmare vår målis ju längre anfall, precis som du nämner, har varit så en längre tid
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Gusse: kollade på Kiks laguppställning men har för dålig koll på deras lag, nån annan som vet?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Heyerdal:
Hur ser motståndarnas försvarsspel ut mot oss?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Heyerdal:

Tack för att nån håller med mig i min analys. Tänkte om jag var ensam med att tycka att motståndarna får för mycket istid i vår zon och att dom får det för enkelt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Tarasov: "Världen" bevakar ju matchen med sändningar ikväll t.o.m. så jag kan följa den på webradion. Fantastisk lyxkväll. Skål på er och kom ihåg att krama varandra ute i cybervärlden ikväll.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Steken84: Motståndarna har i snitt pucken 32% av matchen i våran zon och vi har drygt 51%
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Tarasov:

Tycker det är svårare att analysera motståndarnas försvarsspel mot oss. Vi har oftast korta anfall där vi kommer med fart och ett snabbt avslut. Det är sällan vi har långa anfall där man håller pucken med bra rörelse och aggressivitet. Timrå bygger sina anfall på det sättet. Dumpa i sarghörnen och jobba därifrån. Modo kör snabbt in och oftast snabbt ut.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
hockey_21: Det blir ju bara 83% ;)
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
NuMo: Noterar att TIK vilar Brattström och låter Ohre stå i mål. Intressant!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
NuMo: Finns ju en mittzon;)
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
hockey_21: Haha! Inte i "vår zon". ;)
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
NuMo: Menade av totala tiden, inte bara tiden i off och def zon
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
hockey_21: Jag tänkte att du kanske menar hur lång tid motståndarna har i vår zon och den tid VI vi har i deras zon. Eller menade du faktiskt BARA vår zon? I så fall blir det ju många procent där vare sig motståndarna eller vi har den i "vår zon". Blev förvirrande för mig i alla fall. Du kanske menade just som du sa senast. Att VI är i motståndarzonen 51 % och i vår egen zon 32 % och resten befinner vi oss med pucken i mittzonen? Läser det inte så faktiskt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
NuMo: Kanske lite dåligt formulerat, sorry! :)
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
hockey_21:
Ja visst är skall man tolka denna stats så?
Kommentera


Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
hockey_21: Eller så tolkar jag den väldigt fel😅
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Håll er borta från utvisningsbåset!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Steken84: känns som det blir förlust ikväll o jag är på tok för nervös ikväll
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Heyerdal: suck, utv i anfallszon, känns så jäkla onödigt
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Heyerdal: Skött i stölpen hade de. Men va fan! 1-0
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Heyerdal:

Förbannat
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
jonsson: Billigt. Hanses darrar
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
jonsson: Helvete vad vi slarvar i pasnings och markeringsspelet Hanses storspelar.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
jonsson: Å 1-0 till timrå.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Modo-Målet: Forsberg som ska ta på sig det och inte hanses
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Modo-Målet: onödig utvisning och slarvigt... kanske skall spela lite säkrare när laget e trött.

Likdan crosschecking åt andra hållet där.. hua nu får se hålla sig kyliga. Nervöst detta
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
KOmmer raset?? 🔥😎
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
jonsson: den där får Forsberg ta på sig
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Det är inte oväntat att man gör bort sig i egen zon. Är så dåligt att man inte spelar med större marginaler när man precis avklarat ett boxplay
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
roger_sundsvall: Vi kanske lägger oss.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Modo-Målet: kunde varit 3-0 tik BIK om inte Hanses storspelar.
Är det verkligen någon här inne på HS som tycker att spelet är bra i egen zon?
Kommentera

« · 2043414