1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480191 inlägg · 4078 ämnen

Karlskoga - Modo 2020-11-01

« · 2095496 · » Till forumet


Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Från Hörnefors: Nu behöver vi fort in med en center som kan spela med Karla och Kaut innan dom blir lika dålig som alla andra.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: Om man spelar mycket och i pp så är det inte konstigt att man får mycket poäng. Om Åhström spelar som han gör nu så borde han spela i tredje men eftersom alla underpresterar så enormt så är han en försteline spelare.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Något som är positivt är att när Strömgren, Lindewall, Nordin,Styf och Wallinder blivit uppallad till a-laget så har de verkligen bidragit. Kanske säger en del om laget men också att vi fostrar väldigt bra juniorer.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
KB65: Jo, jag såg att Hepo tar tekningar, men att det inte nödvändigtvis är han som tar det defensiva. Kaut var nere kch hjälpte backarna ibland och jag tyckte även Åhström gjorde det.

Det jag gillat med Åhström är att han oftast är på rätt plats och att han jobbar klart situationerna. Han tar också den roll han får utan att gnälla. Sedan kommer en del av hans poäng på målvaktstabbar (precis som förra matchen), men det är ingen tillfällighet att han är inblandad.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: Man får inte glömma att han ju faktiskt gjort en hel säsong på seniornivå.
Och producerat skapligt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
KB65:

Vill se Gagnon centra där så heppo och Kaut får släppa lös på kanterna.

Blir bättre balans samt att vi har ett monster till tekare som ser till att de får starta med puck inom laget.

Åhström kan få gå med karla eller ta plats i en tredjekedja.

Tycker åhström gjort det bra men ser gärna

Kaut-gagnon-heppo
Karla-aagaard-svenningsson

Som första andra sedan är det rätt öppet om platserna i tredje/fjärde.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Rytter: Jag tror och hoppas inte heller man har slarvat med fysen, men att man så länge stod utan tränare kan ha haft inverkan på hur man tränat i förhållande till det spel huvudtränaren vill spela.

Sen så är det såklart att när tajmingen inte finns så blir passningarna och mottagningarna dåliga, när passningsspelet inte sitter så åker man runt i onödan och man blir både fysiskt och psykiskt trött.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: Åhström, Heppo och Kaut hittade varandra mer och mer idag och då har de bara spelat tillsammans två matcher nu. Borde hålla den kedjan intakt.
Sen är Åhström inblandad i väldigt mycket framåt, vilket inte känns som en slump. Inte så flashig, men väldigt smart och stabil.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Gavelo:

Förra året och året innan så hade vi mycket ork speciellt i slutet på matcherna. Vi kör samma frys team och upplägg som tidigare.

Kan lova att vi inte är sämre tränade än våra motståndare, det bara ser ut som så pga avsaknad av självförtroende samt bristande spelsystem. När inte puckarna kommer på spelare med fart ser det långsamt och lojt ut.

Tror att peka på frysen är att göra det för enkelt för sig, problemet sitter i andra delar.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Robin Ztorken L: Åhström är tvåa i vår interna poängliga och har bäst plus/minus i laget.
Ja, man kan tycka att det är ett svagshetstecken, men han är väldigt väldigt smart.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Bad_Brett: Jag tyckte att han åkte dit och fiskade med klubban. Istället för att vara rejäl.

Ja, Jellvert går inte att känna igen. Seg på rören och kommer ofta fel. Tycker även Mikkelson ser seg ut, men han kompenserar det till viss del genom att i alla fall vara rejäl.

Styf imponerar. Det ska han inte behöva göra. Varför är resterande inte bättre?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
jonsson: Hoppas Nieminen traglat sitt sista ord i Modo.
Efter landslagsuppehållet hoppas jag han är bort från oss, för evigt!!!

Vår förstafemma är nog seriens sämsta av alla.
Inget ont om Åhström men det är inge gubbe för en förstafemma!
Har vi så dåliga etablerade lirare att han är den enda vi kan placera där???

Ett direkt svaghetstecken av spelartruppen, sen låt LP vila ett tag, han koster mer än han smakar...kostar oss massor med slarv o misstag.
Bedrövlig, minst sagt
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Gavelo: Det är bara att skeppa Ville. Att laget då och då kan prestera är ju föga förvånande med tanke på hur mycket kvalitet som finns i laget.

Problemet är att det inte finns några tydliga linjer i spelet och att det inte heller blir bättre. Vi gjorde en bättre match än senast helt klart, men jag ser fortfarande noll tendenser till att vi är på väg att sätta ett grundspel.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Heyerdal: ja undra hur det står till med gagnon och peters. Framförallt peters. Blir lite nojig om han försvinner. Då måste verkligen dackell växa
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Gavelo:

Dackell såg slö och seg ut på sista målet, varken reagerade eller agerade.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Tarasov: Även om spelet idag är ett steg framåt så är ju frågan hur länge ledningen kan avvakta, för även om
Det ser ut som det gjorde idag så är det ändå ganska långt ifrån hur det måste se ut ,kan Ville/Omark/Styf ta Modo dit?!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
jonsson: Gagnon var är han, skadad?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Tarasov: Er bästa match för säsongen helt klart, lite att slipa på
Men det kommer.

Ros till Jeremias Lindewall
Ris till..LP i så fall
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Monno:
Ja sannolikt. Initialt föreslår jag spridning eftersom Åhs-Hepo-Kaut funkar.

Typ
Karla - Aagaard - Svenningsson

Karl är inte bara skytt utan kan även spela fram.

Sen vet jag inte om man kan ta dig på allvar iom att du har Hepo som center🥰
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: Det var ju Jellvert som inte lade ut. Han hade kunnat dumpa ner den, men åker och maskar för att kunna frispela LP när denne lämnar båset.

Pettersson hade aldrig pucken i sista bytet, så att anklaga honom för att starta anfall är magstarkt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Tarasov: Corrado är faktiskt lite väl skottglad...
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Dundee:
Ja det är bra att nöta på och komma igen. Nu kommer man iaf in i anfallszon och får lite spel. Mkt avslut från backplats det måste man jobba bort. Corrado/Styf har 7 avslut var. Corrado skjuter mest från blå, Styf verkar iaf försöka komma in i slottet och avsluta därifrån. Tycker han växer bra in i allsvenskan. Kaut/Hepo/Åhs har 9 av 29 skott på mål. De flesta av deras avslut är från slottet.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Dundee:

Vill ha tillbaka Peters till nästa match, plus några till.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K:

Vi ska tänka på att ledande spelare ( på pappret inför säsongen) som Gagnon, Hedberg och Viklund var borta idag.

Tycker vi gör en bra match borta mot ett bik vi brukar ha svårt mot. Vinner skotten övertygande och styr mycket av spelet, betydligt bättre än tidigare. Tyvärr är vi mentalt svaga och får det jobbigt i perioder.

Var inne på att det skulle bli 0p så får väl vara nöjd med 1p.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Rytter: För att jag tycker mig se att dom är dåligt tränade, många som kör korta byten men ändå ser långsamma ut, vi förlorar mycket närkamper och ramlar oerhört mycket vilket är trötthetstecken!

Jag menade inget med att dom grillat och druckit öl, men jag ifrågasätter hur man lagt upp fysen på försäsong och under säsong?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Karlkvist - Hepo - Kaut tror jag ändå kan ha roligt tillsammans.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: Visserligen var det dumt av LP som tog en holding the stick men vad gjorde motståndarens klubba under armarna och på LP:s händer?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Gavelo: Är Peters skadad? Han spelade ju ej sist heller.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
wolper: Dakell är långt ifrån en förstamålvakt i allsvenskan.

Det känns så surt när Modo arbetat sig ikapp och förbi
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Tycker grabbarna visade bra moral i denna tuffa tid. Riktigt starkt att komma igen och ta en pinne i alla fall. Men syns att självförtroendet är lågt hos många. Men det är bara fortsätta gnugga på och hoppas man kan få in lite ny energi i truppen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Gavelo:

Varför skriver du ett inlägg där du ifrågasätter vår fysiska status om du inte menar det. Verkar ju korkat.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Rytter: Nu börjar jag bli riktigt trött på allas gullegris Jellvert, jag tycker inte att han har ett rätt. Nu finns det ju inte många alternativ, men jag förstår mig verkligen inte på alla som övertygade om att han har en ljus framtid i SHL framför sig.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Rytter: jag är ledsen, men LP är skyldig. Dels tar han en dum utvisning, sedan försöker han starta anfall istället för att ta bort pucken och sedan markerar han INGEN istället för att ta en fri spelare framför mål. Vad gör han?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
wolper: orättvist. Sjukt starkt att vi tar en poäng när vi får så mycket emot oss. Synd att dackel är lite seg där och att vi ej kan få ur pucken ur zon i tidigare läge

Bik är bra äckliga
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
wolper: riktigt pinamt när han får slag emot sig först, jävla pajas.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
wolper: klantigt av LP att vi jämt ska ställa till det, helt omotiverat
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Tarasov: LP som vanligt. Han visar alldeles för ofta varför han inte är riktigt mogen. Sedan var det verkligen inte den tydligaste utvisningen, men varför göra så i sudden?

När han däremot fått rutin kommer han göra mycket nytta.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
wolper: hur faaaaan kan vi få utv emot oss där?????
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Ett BP alltså, allvarligt
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K:
Inte Tarasov iaf..... kamp till sista blodsdroppen är det som gäller. Skönt att vi kunde komma igen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K Niel armstrong?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: Haha det var min bror Karin som svullo skulle ha sagt ;)
Nä men det var otippat sett efter våran 2:a period, men under sker tydligen
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
snowden: nervigt där sista sekunderna, minst 1 pinne får man vara nöjd med efter 1-3
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K Dackell har utvecklas fint. Ser betydligt säkrare ut i målet än förut.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
wolper: nervösa slutminuter. Hmm undra varför de flytta ut tekningen med 14 sek kvar.säkerr målgård hmmm. Detta var vi värda tycker jag!! Faaaan va skönt! Seger i sig bara detta
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Gavelo: VIKTIGT!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Gissningstävling. Vem slrev:
"2 mål i hockey är inte mycket, men i denna match känns det astronomiskt!".

:)
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Tror inte vi fixar en förlängning.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: Heponiemi har spelat upp sig rejält sista 20, så som dom spelar ska dom fortsätta
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Såg att Victor Olofsson signat nytt. Dags att låna in han och brorsan? Borde inte vara speciellt dyra väll?
Kommentera

« · 2095496 · »