1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478812 inlägg · 4078 ämnen

Karlskrona - Modo 2020-02-08

2032699 · » Till forumet


Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Rytter: Kangas spelade med Jellvert och From på dagens träning. Forsberg med Rosdahl och Freddy som tidigare. Första kedjan med Johnsson såg tydligen bra ut också, hoppas väckarklockan har gjort sitt.

Tommy är dessutom kanske tillbaka nästa vecka!
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
jonsson:

Ja troligen avbryter man exprimentet med tambellini som center och sätter in jj där igen då det inte alls fungerade igår. Iikka lär gå tillbaka med Rosdahl och Olofsson. From är väl tillbaka så tar väl lp:s plats för att få mer speed där.

Så tror vi ändrar tillbaka som det såg ut tidigare, men å andra sidan vet man aldrig med Björn.

Backarna är väl intakta om inte Norlinder är tillbaka, Wallinder går väl som extra.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Axle San: Den är ju på engelska.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Costanza: Tänk på att det finns både timråiter och lövenfans här, det kan vara dumt att sprida det där youtubeklippet till dem så att ni tappar fördelen.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Rytter: Jo är man VM-etta i senaste VM och har ruskigt bra statistik senaste åren i Tjeckien så är det ju ingen Mike M vi har i kassen iallafall
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Rytter:

Kan man räkna med att det blir nå ändringar i kedjorna inför Timrå?
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Trilske:

Kolla reprisen. Trots att han blev ställd av det missade skottet är han nära att få ut benet och reflexrädda avalutet.

Han kommer bara bli bättre med matchtempo och när han kommer in i spelet i ligan.

Att timråiter är här och försöker hitta fel är lite lustigt när han låg på ca 97% i matchen igår. Men antar att det är för att dom vill att han ska misslyckas.

Själv känner ja mig trygg med honom, går det dåligt i slutspelet känns det som att det kommer vara pga andra delar i laget och inte målvakten iaf.

Ser hellre en aggresiv målvakt som agerar och utmanar skytt än en passiv hanses som står inne på mållinjen och försöker täcka av. Psykologin spelar säker roll också, måste vara jobbigare som skytt när målvakten kommer ut och är aggresiv och tar bort mycket nät, bra mycket bekvämare att då kunna glida in och sikta in sig i lugn och ro och placera skottet.

Gör backarna bara det dom ska genom att rensa returer, hålla bort framför mål och ta bort passningar så kommer detta bli bra.

När det var trafik framför mål och skott utifrån spelade han mycket mer avvaktande och på position, kändes tryggt och bättre blir det med mer matcher i kroppen. Sedan förmågan att hålla fast puckarna tycker jag är vassare än våra andra två målvakter.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Harry Luras: Kändes som han sög åt sig fler puckar ju längre matchen gick.

KHKs reduceringspuck är dock ett flytmål. Ett missat skott som blev till en perfekt passning (noterade det på reprisbilderna). Så jag förstår om Barto blev lite ställd där, svårt att läsa av.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Laken: Han går på halvfart (Lövenlogik)
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Harry Luras: Precis vad jag menade igår och det kan stå sig dyrt i ett kval. Eller så är han bara matchovan?
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Gällande Bartosak så var det ju tre saker jag tänkte på:
-Han är lite väl aggressiv mot skytt. Skapar tomma burar om inte backarna gör sitt jobb och plockar bort motståndare runt kassen. Tyvärr är ju Modos defensiv inte den bästa.
-Han var ute och flaxade några ggr och kom fel/sent ut. Förmodligen något som kommer bli bättre ju fler matcher han får.
-Vissa returer studsade väldigt konstigt och hade kunnat inneburit mål i baken. I bästa fall också något som försvinner då han kommer in i matchandet.

I övrigt tycker jag han sög in puckar som t ex Hanses bruka kunna släppa farliga returer på.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
hockey_21: Hellkvist bad nog alla i laget att kika på detta tal. 10 steg för att återvända till SHL.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
KB65: Det tror jag också. Jag tror att det varit vettigare att byta plats på Jellvert och Johnsson om man velat markera. Det hade kunnat fungera hyggligt i alla fall. Gårdagens formationer var riktigt felkomponerade .

Jag tycker att tredje och fjärde faktiskt såg rätt bra ut. Med rätt formationer och samma inställning tror jag vi vunnit klart större, men jag tror också att det var viktigt med en markering att den senaste tidens spel och inställning till match inte är ok.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
J F K: Känns som kedjorna igår enbart var till för att väcka upp laget. JJ spelade igen med Karla och Tambo sista 10.
Tanken lär vara att Kangas ska spela med Rosdahl och Freddy.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Monno: Hoppas att det släpper iom. den här vinsten
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
hockey_21: Problemet igår tycker jag var att man verkar hamnat så att man reagerar istället för agerar.
Man tänker helt enkelt lite för mkt just nu.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
J F K: Tycker att laget visade en större kämparvilja igår än tidigare matcher, spelet var sådär men överlag så tycker jag att det var ett steg i rätt riktning.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
J F K: Bra dock att Hellkvist markerar och väcker laget. Kangas måste få några matcher på sig. Byter land, liga och lag.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
jonsson: Nej, han fick spela i den felkomponerade kedjan med Tambo och Karlkvist som inte lyckades med någonting. Kangas och Karla kom aldrig genom mittzon med fart, utan det strulades någonting kopiöst.

Jag har en känsla av att Kangas behöver vara i en annan omgivning. Förslagsvis med Olofsson och Rosdahl för att komma till sin rätt. Igår var han väldigt osynlig.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Robin Ztorken L: Det är lätt att förstå varför The Holy Father Glader fastnade för Kangas direkt han såg honom. Dominerar på små ytor och köper tid. Läser man på HIFKs forum så försvinner han lite i tuffa slutspelsmatcher. Samtidigt har han farten och ett bra skott, så han kommer att vara ett viktigt voodoovapen i PP...
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Robin Ztorken L:

Va han lite osynlig igår?, eller va det bara jag som såg fel.
Kanske Björn matchar in han försiktigt.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Rytter: Var ju lite full igår framför TVn, men var det nån spelare som hette Tvivelaktig? Konstigt att den snubben ändå hade pucken hela tiden. Bra som sagt att vi gick på halvfart och vilade backarna i denna vinst. Tommy och Norris satt hemma och laddade upp depåerna med chips och dipp. Kommer vara motiverade som tusan. Oroande med Norris ändå. Hans enkla pucktransporter ur egen zon har varit saknat på sistone, det såg man igår när det ska kladdas.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Rytter: Vad säger man om Kangas så här långt?
Tycker han ser reptilsnabb ut men verkar vara lätt i kampsituationer, ser ut behöva mycket fria isytor för att komma i rätt lägen och skapa.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Heyerdal:

Tycker en annan grej är att han inte är lika effektiv i att vända bort motståndarforwards. Tidigare utnyttjade han sin rörlighet och snabbhet att vända bort och komma förbi dem och kunde starta snabba anfall.

Nu är han lite ur form och fastnar ofta, och är det något han inte ska göra så är det att söka lägen där han spelar fysiskt vid sarg, får motståndarna fast honom är det stor risk att han tappar pucken.

Här vill man se han ta nästa steg och spela enkelt när spelet inte stämmer för honom, skulle han jobba på dessa detaljer och anpassa sig mer och blanda det enkla med det svåra beroende på läge så skulle han bli en mycket bättre back.

Tycker Han stått ut i de matcher där han faktiskt bara vågar lyfta ut om vi är under tryck, han blir så mycket effektivare i försvarsarbetet då, han är ju snabb och ofta först till puck, men när han ska vänta in motståndarna för att vända bort dessa blir det farligt om han inte lyckas.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Rytter: ja Hedbergs duttande o instick i egen zon och framför målet får han dra ned på, har blivit mycket bättre hos de andra men Hedberg krånglar till det i onödan
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
puffe: Jag hoppas också att jag har fel 😄 Litar på att Glader scoutat väl.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
puffe: Järveds första-line leker man inte med. Näslund o tvillingarna. Huga
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
modomille: Blir mot Järved då, om uterinken finns kvar
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Axle San: Brynäs, snart i en uterink nära dig ;)
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
puffe: MoDo-hjärtan bultar lite extra, finns forskning på det
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Axle San: Folk från hela Sverige såklart. Eftersom Brynäs o Leksand vann en del guld förr fick dom en massa medgångssupporters. Men vi är en motgångsklubb som har supportrar över hela Sverige. Det är större än att ha supportrar som håller på diverse lag för att dom vinner /vann några år
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
puffe: Alltså inte hela Sverige, sansa dig.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
puffe: Fantastiskt kul med så många MoDo-supportrar på matchen idag. Hela Sverige håller på MoDo!! Ni hördes enormt bra. Stort tack!!
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Rytter: Vet inte vad du trodde, men Belov är ju född general
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Rytter: Klart man måste förstärka backsidan!!! Det är ju MoDo man ska möta
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Tarasov:

Belovs skottpass till Tambellini var inte nådigt. Bra tryck i det.

Belov är bättre än vad jag trott. En riktig general där bak. Kan bli grym i slutspel.

Öhman tycker jag överglänser både Hedberg och Berglund just nu, bägge har en liten svacka. Dom mår bra att dela på sig. Han krånglar inte till det, sedan har han börja vinna ganska många närkamper. Hedberg borde se och lära av Öhman när man ska transportera puck och när man ska öppna upp med ett snabbt pass.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Tarasov: Så underbart. Glader var jag lite fundersam till, damhockey är väl annat än herrhockey, men när han landat Belov, Bartosak o Kangas är man så lycklig. Oavsett om vi inte skulle lyckas komma tillbaka i år, så känns han så bra, han med,

Lär bli en lång vår
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Från Hörnefors:
Öhman börjar bli en personlig favorit, snart förbi Hedberg. Men vi har många på backsidan som är lätta att tycka, Belov osv
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Tyler Durden: Du har definitivt fel(hoppas jag). han lär få med sej många utvisningar, kvick som en abborre är han. Sedan har han trots sin ungdom, stats som gör att han nog blir en nyckelspelare för oss. tror även att han vinner en närkamp mot nr 22
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Gavelo: Tycker att andra perioden var sämre än den tredje. I spel 5 mot 5 var vi bättre.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
udden: såg inte matchen idag men följde den ibland via webbradion, det jag märker är att många anser att sista perioden var vår sämsta för kvällen, borde inte det vara ganska naturligt för ett lag i en svacka, man har 3-1 och då vill man såklart spela safe vilket ofta innebär att motståndarna får äga lite mer puck.
Sen tog Modo 3 utv. I 3:e perioden vilket såklart borde gett KHK lite extra momenten i sin jakt på reducering.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Tyler Durden: Ja det är ingen Wernblom vi värvat men vi kan se att han har grymma händer och spela fram puckarna så spelar det ingen roll om man vek eller stålmannen ,,,,,,,Heja Modo idag 3 nya poäng nu tar vi Timrå
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Tyler Durden:

Ja närkamperna är ju inte hans styrka, det är ju ganska uppenbart.

Men klarar vi av att sätta upp när han har fart och spela lös honom så ser jag ingen anledning att han inte kan prestera även i ett slutspel.

Ser inte enkelt ut att få stopp på honom när han vrider och vänder.

Men visst har vi tänkt att gnugga längs sargerna är det ju fel spelare vi har.

Tror det blir bra, vi måste ha olika spelartyper, gäller bara att använda dessa rätt.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
AddMan: Tycker Iikka känns riktigt vek.Känns som han kommer att få problem när det blir täta matcher. Hoppas jag har fel.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Heyerdal:

Dom behöver inte fler försvarare, de dom har loggar ju 28-30 minuter utan problem har jag hört.

Snarare dom skulle kunna göra sig av med någon i så fall.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Dundee: Löven är ute efter Vviks Adam Plant, vill förstärka backsidan
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Laken: Han "fladdrar" in på 96,8%....
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Heyerdal: 3 poäng kan vi ta med oss men allt måste upp flera snäpp om man ska kunna hota topplagen. Nu hade vi gjort 2 plattmatcher innan denna och man kan ju ej bara trycka på en knapp och tro man ska dominera direkt. Men vi visade mycket mer kampvilja idag en vad vi visat på slutet och det är positivt men ska vi kunna rå på Timrå så krävs det betydligt mer en kamp. Men nu förhoppningsvis kan grabbarna få lite energi av en vinst.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Costanza:
Voodoovinst, japp, håller med
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Dundee: ja släpper vi till samma skottlägen mot Timrå blir det nog inga poäng, KHK fick många fina lägen men saknar skärpa och självförtroende
Kommentera

2032699 · »