1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474545 inlägg · 4078 ämnen

Karlskrona - Modo 2020-02-08

« · 2032231 Till forumet


Karlskrona - Modo 2020-02-08
Matchdags igen då! Nu känns det som att det bara är tre poäng som gäller och gärna se någon positiv induktion med lagbygget som bygger på inför kommande matcher samt så får vi gärna med oss något resultat i våran favör i denna omgång. Kämpa för andra platsen nu! Gooo Modo!
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
wolper:

Det viktiga är att inställningen och viljan är tillbaka. Vi kan fortfarande förlora matcher, men då ska anledningen vara att motståndaren är överjävligt bra och får maxutdelning inte att vi åker runt på en skridsko. Vill se att laget svarar upp på björns kritik idag.

Längtar till att få se iikka hoppas han kan fortsätta på samma sätt som i första matchen samt göra något poäng.

Visst ställer dom väl bartosak i mål igen?
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Rytter: Bara att hålla med, att förlora mot ett bättre lag är helt ok, bara man gett järnet och verkligen försökt.
Men som det sett ut de senaste 6-7 matcherna är inte acceptabelt och jag hoppas Björns hårtork senast fick alla att vakna till liv igen
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Robin Ztorken L: Han har haft både samtal med hela gruppen och samtal med spelarna. Tror inte det var någon "hårtork" utan mer ett lungt och pedagogiskt samtal där han förklarar vikten av att vara i nuet och inte sväva iväg.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
hockey_21: Säkra källor säger dock att JJ tappade några strån när överläppen darrade. Nu få de fan börja röra på benen och panga in lite puckar igen.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Costanza:

Lite oroväckande med skadorna på försvarare, det kan bli vårt fall. Antar att tobby och Öhman inte är 100% men man tvingas spela dom ändå då vi inte har några andra att tillgå.

Inte optimalt att behöva slita på 6 backar inför avslutningen. Bäste vore om vi kan skapa en liten lucka igen så vi kan vila de som har skador. Ser att löven rullar på endast 6 försvarare också och inte ens har en reserv med, för mig är det en stor nackdel för modo och löven att gå så kort med folk och sliter onödigt på materialet inför slutet.

Är mest oroad kring Norlinder, han har ju haft hjärnskakning tidigare, och inte bra att han får börja om i hjärntrappan och svarar dåligt på träningen. Han var tidigare day-to-day, men nu är jag orolig då man inte ger något estimat, får vi se honom under serien ens och vilken form är han i när han kommer tillbaka?

Nu får toby ringa till big buff...
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Rytter: Karlström kliver tydligen in som back nu. Vi borde få tillbaka Wallinder och Styf snart också, tror de är tillbaka mot Timrå?
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Rytter: Ja, med tanke på hur tuffa matcherna kommer att bli nu mot ALLA lag så kommer det att slita rejält på kropp och knopp om vi inte får tillbaka spelare snart. Forwards måste även börja jobba hårdare över hela banan och inte peta och glida. Skulle vilja spela Max Wahlgren mer, i en roll som energispelare.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Robin Ztorken L: Modo är inne i en djupt dålig trend, Vänder Modo inte den ikväll så börjar det lukta kris!
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Gavelo: Vi får hoppas på en vändning!
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
hockey_21: VooDoovändningen kommer! Krizan släppte in puckar från rödlinjen. Gillade att sova och prata med sitt medium. Satte sen en puck mot TIK och vann guld. Bartosak pratade med psykolog. Släppte in 4 i första. Köpte en bas. Ska nu bli punkrockare. Hans grannar gillar att sova. Snart möter han TIK....
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
hockey_21: Måste väl vara fel i Allehanda med en lina med :
Patrik Karlkvist-Iikka Kangasniemi-Adam Tambellini
Iikka är väl inte center. Blir Tamby center eller vad? Kan vara ett vinnande koncept i så fall.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Costanza:

Är lite smånervös inför kvällen ändå.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
jonsson: Samma här. Läste nyss att KHK har 7 raka förluster. Ja, nu gäller det!
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Rytter: Tror varken löven eller Modo behöver oroa sig för att spela på 6 backar under några matcher så länge det inte spelas med skador som inte får återhämta sig såklart, då kan det bli ett problem om den skulle slås upp igen. Annars klarar backar av att spela 28-30 minuter ett par matcher!
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
JoseGonzales:

Fast du verkar inte förstå poängen. I denna del på säsongen är det mer regel än undantag att spelare har känningar. Det är i värsta/bästa fall 21 matcher kvar för lagen. Att då rulla på 6 backar och säga att dessa ska klara 28-30 minuter visar på ganska stor okunnighet.

Löven har ju haft cooper och Deilert borta och finns säkert andra med känningar i truppen. Modo har tobby och Öhman som inte är 100%, sedan skador på enström och Norlinder.

Om du inte inser att detta är en nackdel inför stundande slutspel för både löven och modo ifrågasätter jag ditt kunnande. Klart det sliter på truppen och kan vara en nackdel när man går in i en tuff serie mot ett shl lag över 7 matcher.

Vill gärna att du motiverar påståendet att spelare ska klara belastningen 28-30 minuter per match över 21 matcher denna tid på säsongen, och detta ska inte göra laget sämre.

Uppladdningen man vill ha i slutet av serie är att sprida istid, kunna vila spelare för att återhämta sig. Undvika nya skador. För att när man går in i ett slutspel kunna ge sina viktigaste spelare mycket istid i vissa matcher. Då menar jag upp mot 25 minuter, att som dig tro att backarna klarar 28-30 minuter när man matchar tätt utan att detta kommer avspeglas på laget och prestation är utopi. Någon enstaka defensiv back kan klara det, men de som bygger sitt spel på rörlighet och snabbhet kommer bli lidande, i vår trupp tror jag det är Belov som har störst förutsättningar att klara mycket istid.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Rytter: Du får gärna förklara och visa i mitt inlägg vart jag skriver att man ska klara detta i 21 matcher för du bevisar tydligt din totala brist på läsförmåga i ditt svar. Du har uppenbart helt missat att Deilert är tillbaka och löven nu har alla backar tillgängliga när Larsen är tillbaka från landslagsuppehåll.

Jag har aldrig påstått att man ska spela 6 backar sista 21 matcherna så du kommer med felaktiga påståenden som gör ditt svar helt orelevant i diskussionen. Om du har sådan total brist på kunskap om hockey att du inte tror att backar klarar av att spela några omgångar i 28 minuter så är det ditt problem. MODOs backar kanske är dåligt tränade men lövens backar har inte visat något tecken på att inte klara det i några omgångar.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
JoseGonzales: De klarar säkert 28 minuter i vissa matcher. I kvalet spelar man varannan dag och i en helt annan insitet så risken för skador ökar rejält. För vore korkat att utsätta backarna för allt för mycket speltid nu och därmed öka skaderisken.

Det är helt klart välkommet att ha sju friska backar. Vi vet faktiskt inte om det är någon av de sex som spelar med lite känningar för att de känner att de måste.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
J F K: Det är ju det jag menar, spelar man i 28 minuter några matcher kommer det inte påverka någonting. Men att som Rytter påstå att jag menade att som ska göra det i 21 matcher är bara en grov lögn för att försöka göra en poäng.

Självklart vill man ha alla backar friska och krya, tror de flesta spelarna nu på säsongen har någon känning. Men Löven har inte gått för fullt i hela matcher på många omgångar så är absolut inte orolig. Igår spelade dom för fullt i första perioden sedan spelade dom bara av matchen.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
JoseGonzales: Fast spela 28 minuter ett par matcher ökar skaderisken. Ingenting som är optimalt.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
J F K: Att spela alls ökar skaderisken. Det är sällan en spelare går sönder av att spela utan oftast en oturlig tackling eller skott på fot eller liknande. Är det bara några matcher är det ingenting jag oroar mig för, kanske är jobbigare för MODO som har ett Timrå som jagar men löven spelar egentligen bara av matcherna som är kvar!
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
JoseGonzales:

"Men Löven har inte gått för fullt i hela matcher på många omgångar så är absolut inte orolig. Igår spelade dom för fullt i första perioden sedan spelade dom bara av matchen."

Eller är det orken som tryter, det hårda matchandet på backarna kanske börjar synas?
Så kan man ju också vinkla det.

Hardy var ju kaxig inför tredje i derby och tyckte vi såg trötta ut, men vilket lag var det som inte orkade?

Detta med att ett lag skulle ha som strategi att bara ta i delar av matchen och sedan medvetet spara sig, det är nog bara supportrar som tror på detta. Det funkar liksom inte så, ofta är det motståndarna som höjer sig samtidigt som andra laget slappnar av mentalt. När detta inträffar är dessutom risken för skador ännu större, ger man inte 100% i duellera och är påkopplad är det ännu större risk med skado.

Varför har ni ens tre backpar, borde ju räcka med två då era spelare kan logga 30 minuter?
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Costanza: Björn belönar de som varit bra, och petar ner dem som varit dåliga.

Nån mer än jag för övrigt som tror Johnsson har signat med en SHL-klubb?
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Ogie Ogilthorpe: Tror snarare att det skulle vara en finskt klubb. Det är dit han har ryktats iallafall.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Ogie Ogilthorpe: Har haft samma tanke. Gissar att Sundrövf varit framme. Är inte huvudet med till 100% är det svårt att spela.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Ogie Ogilthorpe: Det känns inte helt osannolikt tyvärr.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Ogie Ogilthorpe: Ja. Han har sett helt vilsen ut, som över en natt. Huvudet under armen. Fortsätter det ska han sitta på bänken. Samtidigt har hela laget gått ner sig och börjat fuska med jobbet. Det behövs inte mycket dipp i denna liga för att få smisk.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Gavelo: Haha lukta kris?
Är vi FBK helt plötsligt?
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Supertrött: n

Är man inte professionell nog att lägga sånt åt sidan om det stämmer?
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Monno: I den här ligan så är vi FBK :-)
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Ogie Ogilthorpe:

Jag finner det väldigt troligt att han lämnar. Har väl fått barn och hans flickvän är väl inte från övik. Skulle gissa att han vill ha närmare till familj.

Sedan vet kan ju detta med barn också spöka, är det första barnet kan det ju vara en del oro och ovant att ställa om till som stjäl fokus från hockeyn.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Rytter: JJ får göra vad han vill efter säsongen. Det är ett fritt land. Idag måste han börja jobba sig tillbaka och visa lite jävlar anamma. Alla har svackor. Han har varit stabil hela säsongen och spelat med glädje, så man fattar ju inte hur man kan tappa allt.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
jonsson: Alla är nog rätt så professionella men omedvetet kan nog tankarna fladdra iväg . De är ju bara människor och allt runt omkring påverkar en mer än man kanske själv tror.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
4th Line
14. Björklund, Henrik
17. Häggström, Magnus
23. Sylwander, Daniel

13. Karlström, Anton

3rd Line
11. Forsberg, Johan
40. Jellvert, Kalle
28. Pettersson, Linus

27. Öhman, Anton
39. Enström, Tobias

2nd Line
22. Johnsson, Jonathan
12. Olofsson, Fredrik
29. Rosdahl, Kim

41. Hedman, Oscar
33. Berglund, Victor

1st Line
18. Kangasniemi, Iikka
15. Tambellini, Adam
89. Karlkvist, Patrik

32. Belov, Nikolai
26. Hedberg, Tom

Goalies
34. Hanses, Erik
35. Bartosak, Patrik

Extra Players
25. Wahlgren, Max (RW)
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Tambellini center och mer balanserade backpar gillar man. Wahlgren kan gå in och avlasta och kötta lite.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Costanza: ser bra ut!
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Ogie Ogilthorpe:
Tycker den är svår, Karlqvist/Tambellini tror jag etablerad kontakt och klara spår. Men just JJ vet jag inte, åldern talar också emot lite.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Costanza: Äntligen så splittrar man på Berglund och Hedberg. Har väntat hela säsongen på att det ska ske. Tycker inte att dom passar bra tillsammans.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Costanza: känns oroväckande att vi möter seriens just nu formsvagaste lag, får hoppas de inte har det i skallen då de kliver in på isen då blir det torsk
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Costanza: Trycker vi plattan i mattan från start så bör vi städa av formsvagaste laget rätt enkelt idag (fast lite skitnödig är jag ändå). Nu kör vi!
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
modomille: Nä. Lika lite som Lintner/Pikkarainen. Det här känns som ett piller mot Hawaiihockey. Kanske behövs hårda nypor nu mot truppen då de uppenbarligen dåsat till sig rejält oavsett backskadorna.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
modomille: De är ju fantastiska när allting klaffar, men annars håller jag med. Rätt beslut att sära på dem.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Heyerdal: Vi har väl inte heller imponerat på slutet, är nog ett nervomöte med två lag i svacka.
Hoppas att förstalinan lyckas bra ihop, ser intressant ut med Likka där med Tambo som center
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Bartošák får chansen igen!
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
hockey_21:

Härligt.

Hoppas han får hjälp av laget idag så han får visa vad han kan.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
hockey_21:

NEJ! Varför får vi denna kommentator? När det bara är två matcher behöver dom väl inte sätta in den sämsta.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Robin Ztorken L: nej vi har inte jobbat bra men gissar KHK kommer att vara på tårna, såg Vvik igår och Karlin har verkligen fått killarna att jobba , vände 0-2 till 5-3'seger, tre mål av modobekantingar !
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Heyerdal:

Sådär ska 300kg kedjan spela!
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Rytter: Tambellini ser lite förvirrad ut. Jag är väldigt tveksam till honom som center.
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
J F K:

Missade först 5
Vem nätade?
Kommentera

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
jonsson: sylwander
Kommentera

« · 2032231