1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482419 inlägg · 4079 ämnen

Kristianstad - Modo 2020-10-14

« · 2088267 · » Till forumet


Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
RagnarLodbrok:
Det är möjligt men tycker att vi iaf 3 fw som inte håller allsvensk klass, och nyförvärven har i bästa fall inte kommit igång. Defensiven ser ändå strukturerad ut.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Confusius: Ja, Styf var väl ass till AJ också.

Det gick ju bra..
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
puffe: Vilket jäkla gupp det var på vägen ikväll för er och oss .
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gäsp: Hellkvist hade kanske sett till att vi fått in andra spelare?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Confusius: Fast det är väl framför allt offensiven som är haltande? Den är ju obefintlig. Just nu är det motståndarnas målvakter som står för den biten.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Heyerdal: det kanske inte är så mycket humor här inne ikväll men jag måste ju ändå uppmärksamma Sebastian Ohlsson i intervjun inför match:

Kommentatorn: ”det har inte börjat så bra för er i år hur tacklar ni det framöver?”
Sebastian Ohlsson: ”nä men det har varit en dålig start på säsongen från oss och det är bara att jobba vidare på det”

Om någon undrar varför det går dåligt så har ni ju svaret där, det verkar var en gameplan?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Rytter: Nu såg jag en oerhört suddig sekvens, men nog borde det varit Powerplay för MODO istället för abuse of officials i övertidsspelet.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gäsp: Enligt någon härinne var ju Toby kritisk till hur Styf coachade backarna ifjol. Kan ju hända att han har en poäng, kanske lika bra att lyfta bort honom också om vi ändå gör något?!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Chivaz: Vad är definitionen på att ordna till sig, tre matcher, 30 matcher!? Risken är stor att båtjäveln är ute till havs innan det sker.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Sven Tuta: larry huras gäng var rätt vassa när dom väl fick tag i pucken, men utan puck var det katastrofalt. Alltså precis motsatsen mot det vi såg idag.

Kan verkligen en huvudtränare ställa till så mycket oreda att ingen i laget kan passa eller få pucken genom neutral zon?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Heyerdal: Det flög ner i alla fall, så borde flyga hem också.
Kommentera


Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
jonsson: tror de flyger
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gäsp:
Först nya spelare in, vi skall kunna ta in såpass bra spelare att vi lyfter lite. Man skall inte vara så kvick att skicka tränare.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Vi kan väl omöjligt göra en sämre match på fredag eller? Samtidigt har man trott efter dessa 3 matcher det kan ej bli sämre men tydligen gick det endå. Jaja bara bryta ihop och komma igen. Peters får 5 stjärnor.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Robin Ztorken L: ja nåt bör göras redan nu att vänta o fortsätta kräftgången blir bara värre o värre, en helt ny kedja borde plockas in, finns möjligheter att låna ut spelare, självförtroendet verkar redan fått sig en rejäl törn o går inte att se,tendenser överhuvudtaget till någon förbättring från de senaste 6-7 matcherna
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Sven Tuta: Jag tror inte man ska ta det för hårt ännu. Det är onekligen ett stort och svårt jobb att balansera upp laget och få igång samspelet. Se bara på Timrå, tappar en spelare, har precis ingen aning om hur man spelar hockey längre. Väsby, spelade väl i första perioden initialt. Tappar poäng, kollapsar.

Jag tror att modo kommer finna sin rätta form, som ett lag, inte med hjälp av den till synes värdelösa tränaren. Det här går till sig. Viktigt för alla lags supportrar att inte glömma varför vi älskar våra lag och denna sport. Varför vi samlas även i dessa svåra restriktionstider för att se, heja, ekonomiskt stödja och visa att vi och våra hjärtan backar våra lag, i tuffa tider och goda tider.

Det ordnar sig det här.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Tarasov: vi ser precis vad han kan uträtta
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
SKiLMY: Tror du Hellkvist hade gjort det bättre med de förutsättningar Ville hade inför denna säsong?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gäsp: Kritiken från Hägglund lär inte vara snäll
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Rytter: Det kommer inte hända än, men 100 spänn på att Nieminen är förste tränare att få gå.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo: Du glömde nämna att vi tog in en poäng på Dahléns IK.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Majbrasan:

Jag förstår dom. Att man missade situationen på Ohlsson i slutet är ju skandal. Man kan ju inte frångå de nya direktiven bara för att det är ot.

Riktigt dålig känsla av domaren.

Inte mycket att ta med sig annat än att bo funkade bra och Peters gör en bra match.

Men offensiven måste komma igång.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Confusius:

Peters kan ta bussen hem ensam, resten kan gå eller nått.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
wolper: Joho det finns massa positiva saker!
1 Modo släppte inte in något mål i 5 mot 5
2 trots 11 boxplay släpper man bara in 1 mål
3 Modo lyckades spela 38 minuter i 5 mo 5 och bara skapa 2 halvchanser, det bör vara någon form av rekord?!
4 Modo tog inte en enda utvisning på alla 4 straffar
5 Modo tog sin första poäng
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
RagnarLodbrok:
Det tycker jag vore fel, för vi vet inte riktigt vad han kan uträtta.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo: Sparka Ville och köra med Omark O Styf?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Majbrasan: Nu har vi lyckats göra två mål på tre hela matcher, det tredje gjorde KIK,s målis.
Det vill säga han är i delad ledining i den interna skytteligan, Klang heter han va??

Övriga mål vi gjort har tillverkats när matcherna redan varit avgjorda.
Byt tränare nu!!! Skaffa en som åtminstånde kan prata engelska
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Monno: Inte bara riktigt dåligt offensivt spel, riktigt usel karaktär också när man tar en andra abuse of officials från båset. Det är JFKs jobb att klaga på domarna, inte spelarnas.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo:
Samtidigt så har ju styf varit i modo med Hellqvist.
Tycker det hänger mycket på spelarna oxå. Dom vinner ju inte en närkamp. Kan inte åka skridskor eller slå en passning. Ska tränaren göra allt som spelarna ska göra?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
wolper: målvaksspelet, sedan tror jag att vi vann en närkamp(vi vinner ungefär en närkamp per match, alltid något). Hade vi mött ett lag som kunde spela PP hade det kanske blivit 1-7, trots Peters. Han var väldigt bra
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Majbrasan: Peters grym ikväll! Den andra positiva grejen med kvällen var att vi vi vann utvisningsstatistiken, LÄTT dessutom! 44-6, endast domarnas fel!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Majbrasan: Jösses, hur ska detta sluta?
Tror inte jag har sett en sämre upplaga av mitt kära Modo. Får Larry Huras vibbar. Var är spelidén, finns det någon överhuvudtaget?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Tarasov: Det ser, inte så bra ut.
Ullmark är den siste vi behöver ta in. Gör vi inte några mål spelar det ingen roll om vi inte släpper in några mål.
Noll offensiv. Noll.
Vi får såga såga såga genom mittzon.
Tycker inte våra spelare ska vara såhär dåliga...
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
RagnarLodbrok: Frågan är om vi har råd med det. Risken (eller chansen) är att säsongen ställs in.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
wolper: nej
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
wolper: Peters har sett bra ut.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Ville bör hänga riktigt löst, inte nödvändigtvis för resultaten utan för total avsaknad av spel, svag defensiv och fullständigt haver på alla andra punkter förutom målvaktsspelet!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Kunde inte se matchen men för en gångs skull fanns en radiosändning som för övrigt var väldigt bra kvalitet på. Men lät inte bra. Var inte mycket modo och satt de en hel period i utvisningsbåset? Något positivt att ta med från dagens match?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Tarasov: Nieminen kommer få gå
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Spock:
Nej man skall absolut inte ge upp, däremot tror jag det är viktigt att man inser faran. Nuvarande lag är för tunt man klarar knappt av att skapa avslut nära mål. Synd då vi har en rätt bra målis.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo:

56 räddningar
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Hoppas det är många som är nöjda över modo och därför köper soffbiljetter på fredag.
Varenda jävla modospelare ska redovisa sin biljett innan jag köper.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Confusius: Märkliga straffskyttar
Heppo som varit bänkad i 3:e
Pettersson som varit bänkad 1:a och 2:a
Och Åström som spelat några ströbyten!



?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
J F K: Satan vad man fått träna BP i dag. Att vi ens har med oss poäng i den här matchen givet utvisningsminutrarna är sinnessjukt. KIKs PP är verkligen dåligt.

Sen tycker jag gott man kan kredda Peters, några är inne på att det inte skapats några målchanser från endera håll.. men hade vi haft någon av våra tidigare målvakter från senare säsonger i kassen kan jag lova att det blivit ett eller flera skitmål på de skott som varit. OK, bortsett från Bartosak såklart, han hade förmodligen bidragit till vår offensiv t.o.m
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Gavelo:
🥳🥳🥳
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
J F K: Spelar ingen jävla roll! Du tar inte en ANDRA abuse of official med 2 minuter kvar
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Rytter: Nu tar vi en utvisning på straffarna så är kvällen fullbordad
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Heyerdal:

Jag förstår dom tre slag mot Ohlsson när han driver runt, fjärde gör att han kliver på klubban och får inget med sig.

Vi har väldens mest speldumma domare om man inte har känsla att förstå att det blir upprört och kan lugna ner situationen.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
hk: när flyger kavajen in på isen?!?
Kommentera

« · 2088267 · »