1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Kristianstad - Modo 2021-10-08

« · 2235412 · » Till forumet


Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Rallarn: Jag summerar vid slutsignal, det avgjordes på sudden, det är inte alltid den som gapar mest i första o andra som hörs bäst, i slutet
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Monno:
Många Tarasovfavoriter i topp....
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
puffe: Haha du menar att ni överröstade hemmaklacken då ni gjorde mål? Herregud
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
KB65: Fel match du länka till. :-)
Inte helt fattat corsi men tydligt att min känsla för Styf inte stämmer mot corsi, alternativt har han haft ordenligt sämre tidigare.
Och man ser också att det är rätt tydligt att Macmaster och Woods behöver en kedjekompis som kan hjälpa dom. Att vi saknar 1st spetsspelare är rätt uppenbart.
Kommentera




Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
wolper: Var på nån match på Hovet mot djurgåååårn för 'några' år sen

Foppa gjorde en av sina comebacker och han avgjorde såklart. då var det mäktigt med kanske 700 MoDoiter som överröstade pöbeln i ett fullsatt hov, haha
Kommentera


Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Tarasov: En sak som blir spännande mot HV är ju att se Karlin "do his magic". Nu har vi ju några matcher att kolla hur HV spelar.

Karlin specialitet har ju varit lite att rå på bättre spelförande lag.
Blir intressant och se hur vi kommer hantera den matchen.
Ska vi Tuta och köra blir det nog problem, men gissar att Karlin har en plan. Blir kul att se oss möta ett topplag i alla fall!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Tarasov: Bra attityd. Vi stämmer i bäcken , sen får dom förköpa sej i sin desperata jakt på SHL. Slutar med total obalans i laget och dom får börja acceptera att det finns minst 2 bättre hockeylag i Småland , fast det tar nog nåt år att smälta
Kommentera


Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
puffe: vs jäkligt maffigt att vara på hovet säsongen som de tyvärr stängde när vi körde över både aik och aiks hemmaklack😍 hela hovet...!!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Grattis vinsten, skönt komma tillbaka:)
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
puffe: Minnet blir ju svagt med åren, men tror att vi bytte ut målvakten(kan det varit freddan?) för att sedan byta in han igen när Åsa-Nisse hade skjutit sönder reserven. Ogillar Småland, trots Astrid Lindgren.

När byter man in en utbytt målvakt, sker inte ofta

apropå en gammal slutspelsserie mot Hv då...
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Rytter:
Vi behöver inte men vi ska!!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Hakning-Henrik: minns det tyvärr, fast tvärtom, var på en hemsk slutspelsmatch i Jönsköping när vi förlorade med typ 1-12, bad min kompis att vi skulle gå ut innan det blev 2-siffrigt, men lite köer så vi fick uppleva förnedringen. Sedan vann MoDo hemma med 7-0(om jag minns rätt) 2 dagar senare. Måste varit i mitten av 90talet nån gång
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Confusius: Ja, även efter tredje, när man hör öka,kämpa eka i en bortahall blir man lycklig, haha
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
DrCox:

Det är inte på onsdag vi behöver slå hv71, räcker att vi tar dom i sista matchen för säsongen.

Skönt att vi studsade tillbaka och spräckte pp samt bortanollan.

Sam är ju härlig att se, vilket jävla jobb vid 1-0 när han vinner duellen vid sargen mot två motståndare och spelar lös pucken. Sedan gillar jag att han är lite småful och grinig, måste vara jobbigt att möta en sådan stor och fysisk spelare med rejäl räckvidd. Kul att han får utdelning och gör 4p idag, det var han värd.

Kedjan med Aagaard-EKJ-Svenningsson fortsätter att vara bra, nu behöver vi bara värva en spetsforward så vi kan få till en förstakedjan som kan avlasta och trycka tillbaka motståndarna. Då blir vi livsfarliga.

Nya målisen gör det han ska, viktiga räddningar i första. Svår match då han stundtals hade lite att göra. Men ändå ok med tanke på att han är helt ny och inte stått på länge. Är svag för stora målvakter, när de kommer ut och täcker av ser skytten inte mycket nät. Ser rätt rörlig och snabb ut i fötterna trots storleken.

Minus är försvaret, det har inte funkat perfekt än. Här har vi en hel del att jobba med. Blir intressant mot hv hur det fungerar när vi kommer sättas rejält på prov.

Ändå skön start på serien för ett nytt lag och ny tränare, kommer bli bra detta sedan när vi är i mars. Går ju inte att jämföra årets lag med fjolårets.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
jonsson: Inget att vara nervöst över, pressen är på HV.
Dessutom är vi tillräckligt bra för att kunna slå HV71.

Dock måste vi vara mycket tajtare i bland annat mittzonen och sätta våra lägen när dom ges, framförallt i PP.

Men det blir kul att möta HV, jag tror vi tar dom.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Tarasov: vet inte om jag skulle gå så långt som starka.
Kanske till "vi är ok".
Som någon nämnde så har vi faktiskt nästan bara mött lag som tippats på sista 6 platserna. Vem vet hur det kommer se ut när vi möter IFB, VIK, HV eller BIK?
En sak är i alla fall säkert och det är att det såg bättre ut idag. Men finns en hel del kvar att förbättra.
Så som PP, BP, egen zon och fokus hela matchen mm.

Men ikväll så skiter vi i sånt, för vi har just studsat tillbaka till seger. Tjohoo!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Gurkan: minms ni slutspelet där vi först slog håve skjutersnett med 6-0 eller liknande och därefter åkte på en 9-1 matchen efter?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Bor i en studentkorridor i Luleå, har en granne som jag är bra vän med som håller på HV. Skulle va kung om Modo vann så jag kan kasta det ansiktet på han.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
wolper:

Nervös för onsdag redan :/
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Gurkan: nog för att de säkert har mycket med sig sedan innan men skulle vara kul och se hur de klara sig utan shl dopingen om de misslyckades i år. Hoppas på ett riktigt krigande modo på onsdag😁
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
hk: Vore det inte lite likt Modo att skrällvinna mot Hv71 för att sedan förlora på Lördag mot Troja?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Tarasov: Tycker det är tydligt att vi saknar en målskytt för första kedjan och PP
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Tarasov: Får vi ihop några forwards vinner vi med 40-0 och sätter HV i konkurs bara genom att möta deras blickar.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Gurkan:
Tycker vi ser starka ut men behöver 1-2 forwards till, men laget är ett topp-5 lag i nuläget. AIK ser starka ut
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
wolper: Det första kommer på onsdag, jag lovar :)
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Vi vinner lätt med ca 15-0 mot håve skjuter snett på onsdag.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
wolper: appropå ingenting. Kommer nog heja på alla lag i slutspelet mot hv71. Shl/cmore dopade. Man hoppas ju att de åker på något bakslag😁
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
wolper: 44 skott på mål, 6 gjorda.
Ett jävla jobb i första o andra.
Dag o natt jämnfört med i onsdags.
Iaf jävligt gött med 3p!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
wolper: mycket tror och lite vet. Var fundersam på det först men nu inser jag varför. Karlin lyckas inpränta ödmjukhet i modolaget. Tror vi bara kommer växa med tiden. Så jävla skönt med en seger!!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Vi går ju ut och kontrollerar tredje sen tar vi ett dumt lagstraff och bjuder in dom, annars hade nog perioden fortlöpt utan större bekymmer.

Gissar att detta var en av KRIs sämsta matcher hittills, rätt uddlöst men lyckas likväl hänga tre baljor.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
hk: Positivt efter matchen:
1. Vi vann
2. Borta-supporten
3. Tikkanen ser lugn och stabil ut
4. Vigneault - Modigs
5. Näsén - Wahlberg mådde bra av att bli särade på
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Skönt att Tikkanen fick en bra start på sin sejour i MoDo

var inte orolig över det :p


Grattis till vinsten!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Gusse: KIK hade 37-38 skott mot både Karlskoga och Löven också. De är offensiva.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Monno: Tikkanen stod upp bra i 1a när Kristianstad hade lite chanser. Blir svettigare på ons. Styf bör ju tagit Dahlrots plats nu. Oroväckande att vi släpper in 3 mot ett riktigt blekt Kristianstad. Blir riktigt intressant å se hur vi står oss mot HV.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Gusse: Finns mycket positivt i Modo, karaktär, spelsystem, möjlighet till anpassning och en jäkla vilja.
Det egentligen enda som inte är bra är BP och PP.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Men det var bara en klack i hallen😂
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
hk: 39-44 i skott. Två rätt taskiga försvarsspel
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
hk:

Mycket skott 39-44 i Modo favör
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
wolper: Kan vi få se firandet?!
Cmore........
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
wolper: å intervju efter match. Wow😯😯 man fick en känsla att modo skulle vinna idag efter första målet, skönt. Skönt att de kan steppa upp. Var aldrig riktigt orolig. Skönt att känna ibland
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
jonsson:
Jag var aldrig orolig varken före eller under! 😂
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Monno:

Vackert med klacken och laget.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Heyerdal: Måste säga att denna match inte hjälpte mycket att avgöra vilken nivå Tikkanen håller. Rätt lugnt match blandat med vassa chanser för dom emellanåt.

Sen tycker jag nog Styf gör sin bästa match för säsongen iaf. Vilket känns kul. Han har sett väldigt skakig ut annars.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
wolper: första bortasegern🥳
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Heyerdal: Har OP badat bastu innan matchen?!, han ser ju ut att ha sirap i benen och i huvudet ikväll!
Kommentera

« · 2235412 · »