1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483148 inlägg · 4079 ämnen

Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

1479907 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
J F K: " Jag bara konstaterar att domarmissarna ser ut att ha drabbat båda lagen rätt så lika överlag så här långt i matchserien.
Och att nån sorts poetisk rättvisa därmed skulle vara skipad."

Vad är så provocerande i ovanstående rader tycker du?
Anser du att domarna har missgynnat er så här långt i matchserien?

Och ditt eviga tjat om filmningar är förstås väldigt seriöst och oprovocerande?
Kom igen när du har nån vettig åsikt och har plockat bort den där lappen du har för ena ögat.
Sen återstår bara att du tar av dig cyklopet också, då har du kanske en liten chans att bli tagen på allvar....
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

Bad_Brett: Varför diskutera med Huge? Killen har ju världens största lapp för det ena ögat och dessutom har han inga vettiga åsikter utan skriver bara för att provocera. Det finns andra supporters som inte håller på modo som faktiskt kan vara värda att lägga tid på, men Huge är ju bara ute för att irritera.

Annars tycker jag att Jimmie Eriksson snart seglar upp emot Silfverbergs filmningsnivå, men jag håller nog Järnkrok som seriens vassaste än.

Det känns för övrigt inte så konstigt att lagen med de bästa pp är de som filmar mest. När HV var som vassast hade de Martin Thörnberg som ramlade hela tiden...

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
zigge: 2007 spelade vi ju i princip med bara tre kedjor. Vi hade inte längre bänk då.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Snipan:Mjaaa, hade vi inte lite längre bänk -07? Salle kom ju oväntat igång, brunbränd direkt fr Thai, fast han eg var ersatt av Kuusela, o Lilla Warg dök upp, precis lagom t Slutspelet. Kan vi jämföra det med Jens återkomst, o att både Dick , o tom Skinner börjat spela? o att Tellan står på huvet, som KK gjorde?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

Snipan:

Satt faktist och funderade på det ikväll. Vi vinner i ett kokande och rött Fjällräven på tisdag. Jag har fyra raka segrar i år på plats, bara en sån sak.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
yngwie:  Guldåret 2007, låg man under både kvartsfinal- och semifinalserien med 2-3. Jag tycker också att defensiven påminner litet om guldåret och jag tror att de hade orkat hålla emot om det inte var för alla onödiga utvisningar. 
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Mano:Så i Stockholm går det redan att pegga upp? ;-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Vi har vunnit två raka mot Skellefteå tidigare i veckan, vi gör det igen nästa vecka.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

Känns som att första målet på tisdag avgör vårt öde va? Vi är ju fysiskt tröttare än dem, men är fortfarande laget som dikterar villkoren på isen genom att aldrig missa en chans att störa deras cirklar. Det är ju närmast komiskt hur vi sinkar byten, kör på folk på väg ut till båsen VARJE gång och nitar spelare till höger och vänster runt kassarna. Det är tydligt att Skellefteå inte njuter av att möta Modo just nu. Tror att vi behöver rida på den psykologiska vågen för att kunna vända det här. Får de första baljan finns risken att vi får pyspunka och att vi får en ny 0-4 och det är läge att pegga upp på första tee.
Men chansen finns fortfarande. HEJA MODO!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

Bad_Brett, bj21:Jag TROR det beror på nån slags konstig 'stolthet' som zebrorna har, de vill inte "konferera" allt för mycket, trots att de då har RÄTT att ta videodomare, mediakub o linjemän till hjälp. De vill inte heller "köra över" eller rätta en kollega, även om de säkert vet att domslutet blir fel. Den inställningen är ju helt förödande för sporten, borde diskuteras o tas upp o rättas till, försent i år, men till kommande säsonger.

ES är VÄRD bättre domslut!!!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

bj21: Njaeeeää, jag tror INTE det är helt kört, ännu! Men visst mörknade det betydligt, vår oturs-minut, först Tolle's kryssribbeskott, sen Jimmie's enkla. MEN o andra sidan, AIK bombade ju på kopiöst, men ALLA i MoDO, o som siste man Tellan, stred ju kopiöst, all heder åt det! Jag vill nog INTE kapa domarna, såg tyvärr inte 1:a per, men sen, MoDO får inte ta så många onödiga, klantiga, som tex Nic D's armbåge, i Offensiv zon! Går inte att blunda för sånt. Det känns som AIK har lite "längre" bänk, att våra backar för köra stenhårt, orkar de 2 till i samma tempo? Jo, jag tycker tom #27 jobbar bra idag, kan han öka ytterligare? ALLA behöver toppa ännu 2 matcher, sen måste vi ha TUR med studsar o annat.

Jaja, vi är ju i vilket fall bättre än LHF ( samt LHC,VL,DIF,TIK o en hel radda till! :-)

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

bj21:

Ja, det är ju onekligen märkligt att de kan studera utvisningssituationer i efterhand, samtidigt som de inte kan kolla om en spelare är inne i målområdet.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

Ikväll tror jag det roliga tog slut! Det känns som soppatorsk på tisdag. Tror det var ångorna från reserven de gick på mot slutet. Hoppas jag har fel. Ikväll hade vi vunnit om vi inte tagit så in h-vete många onödiga utvisningar. Våra bp var kanon men de tog ju samtidigt udden ur mycket av anfallsspelet.

En liten fundering från en som var på plats: Skröders mål kom ju till med en spelare för mycket på isen. Ingen av domarna uppmärksammade det. Sedan står de och tittar på bilderna från mediakuben och ändrar domslutet. Det går alltså att göra så? Varför inte tillämpa det oftare då?

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Huge: En matchserie mot Brynäs hade vare sjukt kul att se. Framförallt ast se hur Silver m.fl klarar av Modos grisande och fulspel.

Saiks motdrag är ju tydligen att filma iaf. Men vist flyger väl Goren som en lam gris innan 2-1? Svårt å se men.

Nya tag på tisdag! En match som man verkar missa dock, att nån kom på å fylla år när det är hockey är sjukt dålig stil.(personen är helt utan hockeyintresse dessutom)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Bad_Brett: Jag bara konstaterar att domarmissarna ser ut att ha drabbat båda lagen rätt så lika överlag så här långt i matchserien.
Och att nån sorts poetisk rättvisa därmed skulle vara skipad.

Angående vår egen matchserie så är jag iofs part i frågan men det känns som att Frölunda helt klart har gynnats av domarbedömningarna så här långt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

Huge:

Jag tycker inte att en tveksam (ja, om domarna nu bedömde det som att Skröder nuddade pucken, vilket är svårt att se på TV-bilderna) utvisningsituation är anledning till att konsekvent blunda för regelöverträdelser gjorda av ena laget.

Om vi vänder på det. Om Skellefteå hade gjort mål på det numerära överläge de fick efter Gorens filmning senast, skulle det vara okej att helt plötsligt blunda för allt MoDo gör?

Jag hoppas att du inser att det du säger är i princip att det moraliska vore ifall domarna ser till att Frölunda får vinna nästa match. Och nu pratar vi inte om några utvisningar hit eller dit, utan hundraprocentig enögdhet i 60 minuter för att kompensera för det horribla misstag Morgan Johansson gjorde.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Surt som fan, det där. Men nu ser vi till att vinna på tisdag och verkligen ge dem något att fundera på. Det är uppenbart att SKAIK inte har varit riktigt beredda på den här utvecklingen. Får vi en sista match däruppe tror jag att de kan bli förbannat skärrade. ÖKA! KÄMPA!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Wayne Gresky: Precis. Senast slogs väl benen undan på just Jimmie Ericsson bakom deras kasse när ni sen avgör, samme Ericsson som idag filmar till sig tvåan som indirekt blir avgörande för deras del.
Går väl knappast att komma närmare en poetisk rättvisa än så.
Måste dessutom kännas extra tungt när ni känns som det ngt bättre laget idag och Tollefsen prickar kryssribban strax innan dom avgör.
Små marginaler men ni fixar en sjunde och avgörande som det känns.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Huge: Poetisk rättvisa eller domarkompensation, olika namn, men samma sak.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
spud: Håller med om att ni kommit undan med en hel del och att tavlan idag när Ericsson kastar sig som en döende svan, trots allt kanske kan betraktas som nån sorts poetisk rättvisa totalt sett så här långt vad gäller antalet domarmisstag åt båda håll.
Mao: du är Hugekorkad, så välkommen i klubben...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Gustafsson: För att ha förmånen att gnälla hur mycket jag vill så har jag inte skrivit eller sagt ett ont ord om Skellefteås domargnäll.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
spud: Nåja, hellre lite blöt än blind.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Danne93: Jo skinner har ryckt upp sig.

Spud: ja modo drog på sig många onödiga korrekta utvisningar, det jag personligen tkr är problemet är inte utvisningarna Modo fick. Utan alla dom som Skellefteå inte fick. Minst 3-4 missade solklara interference, dock åkte dom ju på en jag inte förstod? Den kvitterade dom ju fort i och med ericssons filmning:-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
spud: Satt du i sliprummet?
Jag skyller inte nått på domaren i förlustväg, vi har haft 2 matcher där domaren direkt gett oss 2 segrar så vi har haft flyt med de randiga, men det är väl lika illa de?

Domarna har varit dåliga hela säsongen och nu i slutspelet har det barkat iväg rejält, var och varannan match avgjörs pga domartabbar.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
spud: Catfight!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Poffa: Då är det läge att du torkar dig. För just nu droppar det rätt mycket.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

spud: En spearing som träffar är 5+GM eller 5+MP. Du kan knappast hävda att den här var så grov att den borde innebära MP, vilket ditt svamme om avstängning antyder? (Ett försök till spearing är 2+2+10.)

Visst har vi gynnats av en lite mer tillåtande bedömning i slutspelet. Faktum kvarstår dock att det inte var en överdrivet konsekvent nivå idag.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

spud: Nej, jag har dusch.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Poffa: Jäkla surt men bara att komma igen. Är det bara jag som tycker att Brett Skinner har höjt sig de senaste matcherna?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Poffa: Ne jag var på arenan, satt du i badkaret? 
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
spud: Följde du matchen via Text-TV?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

Wayne Gresky: Vadå de kunde mycket väl? En spearing är det en 5a på varken mer eller mindre. Hade en SKAK spelare gjort den insatsen och fått en 2a hade berka fått stånd i sitt domartjafs. 

Vi har haft några matcher med medflyt gällande deras bedömningar, och det tycker jag förvisso vi hade idag med. Men för er övriga borde ni kanske tycka att det finns en rättvisa i detta också. 

Ny match på tisdag, bara att ladda och hoppas vi klarar det. 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
spud: Haha du är för söt lillen:)
Du jämför 1(?) händelse som hade renderat i ett personligt straff med 60 min av halvtveksamma domslut, det säger de mesta om dig!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Wayne Gresky: Jag förstår mig inte på folk som först klagar konstant över Skellefteås gnällande och sedan är tre resor värre själv. Skall det vara så svårt att hålla lite på sin stolthet och föregå med gott exempel?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Monno: Nja, jag hade gärna sett att Luleå vunnit. Om vi lyckas ta oss förbi Skellefteå så skulle jag hellre mött Luleå än Brynäs.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Monno: Jävligaste med luleås fiasko är ju att Nyström på expressen lär va så jävla nöjd med sig själv.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
yngwie: Tänk ändå, skit modo, fuskbygget, utmanar verkligen serietvåan på allvar.
Än om vi åker ut på tisdag så måste man va jävligt nöjd med säsongen. Skulle tro att näslund och Co är mer nöjd än luleås dito.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

yngwie:

Märkligt att Anders Forsberg helt plötsligt inte vill kommentera domarinsater. Det har han inte haft något problem med tidigare.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
spud: Knappast! Det var inte nära att Skellefteå-spelaren blev skadad och framstod inte som särskilt hårt. De kunde dock mycket väl plockat för 5+GM. Samtidigt så tycker jag att skellefteåspelaren borde åkt för roughing och att nedbrottningen av Pöck också borde ha inneburit en tvåa extra för Skellefteå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

spud:

 

Nu måste spud ha blivit HS-raped.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
spud: Ja, Modo drog på sig många onödiga utvisningar. Helt rätt. Dock är nivån annorlunda för Skellefteå. Hoppas det blir samma hemmfavör i Fjällräven.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

Bad_Brett:

Hörredu, serien är inte körd.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

spud:

Har du fått en stroke eller något?

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
spud:
Spud: domarnas officiella skyddshelgon.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

spud: Put a sock in it.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
spud: Va lite enögd och stolt för fan du a!

Kudos till Uffe som inte skyller bort ett skit.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

digitalbath: Fan ge er, ni som klagar på domaren är inte bara enögda ni är dessutom Hugekorkad om ni inte kan se att våra spelare kommer undan med en helvetes massa mer incidenter än SkAIK spelarna. 

Om domarn hade varit så enögd som vissa här påstår då hade han haft möjlighet att sätta en modoit i båset varje minut. Men de har en hög nivå och ser till att matchen avgörs på isen, vilket är en indirekt enorm fördel för oss. 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
Förstår inte. Varför fick SAIK inga utvisningar? Detta var en ruggig skev domarinsats må jag då säga.

Sedan har vi Jimmie Ericsson. Jävla fuskare. Kapten dessutom.

Jag är grymt dålig förlorare idag, med all rätt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10

Monno:

Ericsson är en av de fegaste och fulaste spelarna i serien. Han erkände ju till och med i TV att han brukar förstärka situationer för att få med sig utvisningar.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 5 120318 ca 15:10
J F K: Ericsson snackar om vilka regler som spelar roll, ja filma är givande tydligen.
Kommentera

1479907 · »