1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479649 inlägg · 4078 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

« · 2507991 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
optimistronny: Men dom vet inte vilken fot så det är 50/50 att dom lyckas ;)

Övrigt, har hört det surras om Olle Eriksson Ek och Modo, är detta bara ett löst rykte eller finns det någon trovärdighet i detta?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gavelo: ja men nu äre ju sas läge för alla motståndare att rappa lite extra på Josh fot. Olyckligt kan man tycka..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Hakning-Henrik: Du har nog en poäng, men det jag syftade till var den ursprungliga prognosen som sa spel sista 2 veckorna av serien, nu är vi uppe i snart det dubbla.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gavelo: Mattias på öa trodde att Josh skulle spela på lördag ifall att det stod 2-2 i matcher, och det gör det nu. Så vi får se imorgon.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gavelo: Nu handlar det om ben i foten. Är ingen expert men om du får en fraktur på scaphoideum (i handen) så har den fysiologiskt dåligt läkningsförmånga på grund av att den har dålig blodförsörjning i vissa delar av benet och är den dislocerat mycket måste den fixeras internt. Minns inte förklaringen nexakt men vet att man på handkirurgen är völdigt uppmärksamma på det och de handläggs inom några dagar dör man är frikostig med MR för art inte missa något.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
optimistronny: Alla vet ju om hans skada sedan länge och eftersom det är så osäkert så anser man väl att det inte finns någon anledning att mörka.

Sitter och slötittar på Bik-Dif och jag vet inte om det är Bik som är kopiöst usla eller om det är Dif som är bra, eller en kombination kanske?!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gavelo: konstigt att man i slutspel pratar vitt o brett om bästa spelarens skada,trodde man mörka sånt..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Bad_Brett: Sant men den är nog gjord i närtid och man räknar inte med Josh i kvarten säger Karlin och sen får röntgen och Josh själv känna om när han kan börja öka.
Med andra ord så låter det inte jättebra.

Mannberg har man dock större förhoppningar på, inte i kvarten med iaf i slutspelet
Kommentera


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
optimistronny: Hockeynews.se
Bläddra en bit ner
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Knafus: om vi ändå ska vara inne på "om/hade inte". Om Adam Tambellini spelat samtliga 52 matcher för oss hade han krossat rekordet och landat på 88 poäng (1.71ppg). Schilkey hade knappast varit i närheten av det. ;)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gavelo: Bara för att de skrev det i onsdags betyder inte att röntgen var i onsdags...
Kommentera


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rödluvan: Läste precis att man i onsdags sagt att röntgenbilderna inte sa att han var spelklar än (?) så nu får han gå på is och suggestivt öka.

Det verkar som att han blir borta ett par veckor till alla gånger….
Karln måste ha riktigt taskigt läkkött!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rödluvan: Helt rätt, Josh var en nyckel i vårat PP så även om han inte är helt i fas så kan han ändå logga lite tid och då framförallt i pp, han har ju trots allt tydligen kört jävligt hårt på sidan isen så flåset lär det inte vara något fel på.

Jag har faktiskt en känsla av att Karlin/Hinken inte tänker vänta så mycket längre, hoppas han är med redan i morgon.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Knafus: Ren spekulation, men vi kan dock slå fast att han oavsett aldrig hade varit i närheten av korplirarns produktion
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Bad_Brett: Vi var nedtränade i slutet av januari enligt coacherna här 😂

Nej såklart var vi inte nedtränade, det är bara ursäkter , vi tappade 2 då heta spelare och fick värva in spelare som behövde tid att acklimatisera sig, allt det samtidigt som Ssk, Mora, Dif mfl. sakteliga blev bättre och bättre, vi hade vunnit ”för mycket” på hösten , många matcher där vi kanske inte förtjänade segern och när det andra laget kom upp i tempo så blev vi avslöjade på många punkter.
Tabellen efter jul ljuger tyvärr inte.

Missförstå mig rätt, Modo är ett riktigt bra lag, en av dom bättre men vi saknar nog lite slutspelsspelare och det har jag sagt hela säsongen, men kan vi krångla oss förbi AIK och får möta Mora i semin så finns det chans på final, får vi möta ett nytt tungt lag som Ssk så vetetusan om vi orkar med en holmgång till.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Nucky: Wiegel har varit skadad sedan mitten av december.
Pooleys och Schilkeys produktioni 5v5 gick ner markant då. Hadeinte weigel varit skadad hade nog Schilkey slagit poöngrekordet.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Bad_Brett: Det brinner för mycket för att inte ha Dickinson som trettondeforward och spela honom i PP nästa match…
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Greenwolper: rätt övertygad om att vi vinner imorgon med det hemmatryck vi har. Problemen kan komma på måndag och risk finns för en 7:e avgörande och då kan det gå hur som helst trots hemmafördel
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Bad_Brett: Om Karlin förtsätter att skita i att ändra om i det sjunkand skeppet och inte börjar coacha blir det nog en verklighet.
Ut i kvartsfinalen, för AIK har hittat vägen att störa oss och är det klart bättre laget över hela banan, vi kanske äger lite mer puck men det hjälper inte mycket då dom är mycket effektivare än vad vi är.

En mycket avgörande faktor i en matchserie som denna är PP och Box och där är vi urusla och det är det som troligen kommer fälla oss i slutänden.
Har vi tur och ändå lyckas segra med detta ktassliga spel kommer nästa motståndare äta upp oss med hull och hår...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
modomille: hoppas många pallra sig dit imorgon och att vi kan få ett jäkla tryck💪🥳
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
modomille:
Shhh 🤫 BB generaliserar
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Bad_Brett: Ingen kommer vara nöjd med säsongen om vi åker nu i kvarten, absolut ingen.

Här har du ett rimligt krav, kom till matchen imorrn!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Robin Ztorken L: MoDoiter i ett nötskal:

Hösten: - Vi är bäst! Woohoo! Inget kan stoppa oss!

Vintern: - Bättre att svackan kommer nu än i slutspelet! Det är inte nu vi ska vara bäst, det är i vår!

Våren: - Vi var överlägset bäst i höstas och vann serien! Vi överträffade alla förväntningar trots att blev förnedrade av tabelltian i kvartsfinalen! Folk hade tippat oss femma! Haha! Slutspel är ändå inte kul, roligare med silly season! Och vi hade sådan enorm otur med skador, omöjligt att vinna utan Big Dick!

Finns en enorm losermentalitet, där man konstant letar bortförklaringar och små ljusglimtar istället för att ställa rimliga krav.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Robin Ztorken L: När Jakob Norén fått värma bänk två matcher i rad medan Näsén får oceaner av istid börjar man ju undra vad som försiggår bakom kulisserna
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tarasov: Karlins coachning är inte dålig, den är obefintlig :-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Hinken:
Är det inte Karlins dåliga coachning?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
JanneG:
Inget handlar någonsin om att det finns en motståndare som gör en bra eller att det är mänskligt att göra misstag 😀
Kommentera


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
JanneG: AIK tillåts lira en spelförstörande hockey, fasthållningar, hakningar och fula tilltag i parti och minut.

Det är klart att Modo inte kan utnyttja sin skicklighet då, men det är exakt det som gnaget måste göra. Man vet ju med sig själva att skickligheten är på en helt annan nivå i Modo.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
JanneG: jodå klart ni höjt er och spelar mer slutspelshockey än vad vi gjort hittills. ni spelar precis som ni måste mot oss. men samtidigt har vi gått ned oss, gått i fällan eller vad man ska säga.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
JanneG: Jo, det har dom. Men enligt mig är ni inte nära de få minuter MoDo spelar riktigt bra. Då är det stor skillnad på lagen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rytter: Håller med till fullo, då är man nykär i laget 🥰 Vem fan njuter av slutspel, jag har konstant hög puls och, raseriutbrott och skriker fula ord 🙉
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Nucky: du tror inte AIK höjt sig något? Bara MoDo som sjunkit?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Marrdin: jag tänker att det var mer on ice? Dick var mer jag vet att jag är bättre koll här när jag mosar alla. Därav satte han en standard på isen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
grimiss: veteusan hur det är med dicks inflytande off ice, men är det som du säger så borde han ju stå med i båset och klappa grabbarna på axlarna...
Tror mer på nuckys kommentar ; "Litegrann som att man VET att man är bättre och ska vinna. Men någon annan får gärna göra jobbet."
Så fort vi har 1-0 så varvar vi ner en hel del och pang så är det kvitterat. Gubbarna måste trampa på, i alla lägen, även när det inte handlar om att skapa offensivt. Eller kanske framförallt då... spelet i egen zon är för svagt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Statler:

Precis, de som säger att slutspelet är bästa tiden på året har fel, det är faktiskt Silly Season.

Det är då vi får drömma, det är då vi har det bästa laget, den bästa tränaren, det bästa spelsystemet och det är då vi är klara för SHL.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rytter:
Ja man hör det ibland men menar dem det, lite samma som Ingman menar han verkligen det han sa idag.
Kommentera


Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Monno:

Jag kan tycka att tränare som kör med detta "jag har förberett laget för dåligt", "mitt ansvar" ofta kommer från de oödmjuka tränarna.

För indirekt tar det ju åt sig all ära när det går bra också, då är det ju de som är hjärnan bakom allt och leder laget till framgång ifall det nu är så avgörande hur de förberett dem inför match.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rytter: Nej, då börjar lidandet inför nästa säsong. Vi är som guldfiskar som simmar ett varv och den glömt bort allt. Vi kommer sitta här som optimistiska fån och längta efter matcherna igen och sen när det drar igång startar lidandet igen 😂
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Hinken: Jag är också irriterad på hans envishet för närvarande men väljer att tro att han har bättre koll än oss. Han förmedlar något som inte går fram till spelarna. Kanske en liten förändring i femmorna och mer aktiv coachning vore nåt, vad vet jag 🤷‍♂️ Just nu är det som Tichonov och Sovjet på sin tid. De tog inte ens målisen 😂
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Nucky:

Ja det mesta är mentalt nu. Gissar att man undermedvetet tänkte visst det kommer bli kamp och det kommer blir tätt och tufft men vi kommer lösa det med vår skicklighet och spets. Sedan när nu AIK svarar upp så starkt är man lite chockade och det börjar smyga sig in tankar som "tänk om vi missar detta".

Kan vara bra att nu få komma hem till en match som gäller mycket och få spela på hemmaplan, om man även visar usel inställning då ja då har man inget i ett slutspel att göra och då kommer lidandet vara över på Måndag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Monno: Åsnebrottaren och ödmjuk är som Himmel o Helvete
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Bad_Brett: Då bör man byta spelare, tror inte på fullt allvar att en tränare ska ställas till svars för att proffs inte är inne i 'slutspels-mode'.

Viktor Stråhle sa precis det du skriver, typ 'tar på mej skulden´, o näsan blev så jäkla lång under intervjun

Kan ju finnas många orsaker till varför det klickar nu, men varje spelare/ledare måste se sej i spegeln, alla har ett ansvar.

Men vi har fortfarande hemmaplansfördel, icke att förglömma. Kunde varit värre
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Bad_Brett: Björn var (är?) rätt duktig på att säga "Jag har förberett killarna för dåligt", "Mitt ansvar" etc.
Var han mer ödmjuk är Karlin för det?

Skiter helt ärligt i om tränaren tycker sig vara duktig eller ej så länge han får resultat.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tarasov: Ett demokratiskt förslag som skulle lösa upp många knutar. Ledningen läser igenom Hockeysnack varje matchdag och sedan tar man beslut efter det.

Lika enkelt som genialt.

Dock uppstår smärre problem, ex.vis behöver vi en trupp på ett par hundra spelare, eftersom varje förlust ger ett tapp på minst 2-3 spelare.

Men är för demokrati på riktigt, så vi kör på detta fr.o.m nu då?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rytter: I nya avsnittet från Rinkside säger dom att ledarna i MoDo manade på bra igår men att spelarna var helt tomma i blicken och ledande spelare inte gjorde vad man skulle
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tarasov: Man kan ju inte på allvar mena att han gjorde allt i sin makt för att väcka laget i andra perioden. Alla såg vartåt det barkade innan det rann iväg fullständigt. Att ta en TO redan innan 3-2 kom är väl inte för mycket begärt?
Kommentera

« · 2507991 · »