1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532572 inlägg · 4126 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
grimiss: Norin på OP.

jonsson: Vilken underbar och fin uppmaning till barnen: "Spela KANSKE inte fult"!!!

Vilket föredöme för våra barn, årets ledare?!

{5647}: vem högg vem? Var klyxan framme?

Monno:

Ja ligger nog nått i det. AIK blev frustrerade när vi inte gick på och påverkades av deras skit. Vi stod upp fysiskt och AIK kom inte under skinnet på oss oavsett vad de försökte.

Klart de blir frustrerade då.

En riktigt bra genomförd match, det är denna nivå vi måste upp I varje match.

Skön sekvens när ingberg boxar och slår på aagaard i tredje men han håller sig kall och får med sig en extra tvåa. Precis så ska aagaard spela, reta dem och stå sedan och flina.

Halloran, vilken värvning, det är riktig spets. Blir glad av att se honom spela hockey.

Confusius: jag är ingen doktor men hälsenan sitter väl på foten som är väldigt bra skyddad av skridskons baksida? Har inte synat situationen i efterhand men tyckte det tog högre upp på vaden?

Tarasov: Ja, fattade inte riktigt varför han åkte ut vid gruffet?
Han verkar hålla sig rätt kall. Sen söker han säger sinnessjukt mycket dynga till alla. Och tjyvnyper och har sig.

Bad_Brett: Dålig tajming eller ej.
Står för varenda ord

Eller: Wow..!!! Erik Granqvist!! Det var ju fruktansvärt.
Men att dra dem kopplingarna från det Blomqvist sa... du är fel ute..
Det här var en hockeymatch, eller missar jag nått väsentligt??

Confusius: Hockeyallsvenskan uttalade sig att man ska titta både på Blomqvist och yxhugget.

Monno:
Fick också intrycket av att Aagaard verkligen höll sig kall

Confusius:
Får Anton böter kommer jag swisha honom!

Rytter: Sen måste jag säga att min upplevelse på plats var att det snarare är MoDo som börjar irritera skiten ur AIK.
Blotta åsynen av Aagard får dom ju att få i spinn.

Sen var OP sådär härligt OP idag i igen! Synd han är så ojämn...
Satt nära sargen, tacklingarna han satte in var rejält tunga.

{297}: Yxhugg mot hälsenan, ska alltså inte rendera i matchstraff

OMP: var det inte f.d målvakten Erik Granqvist som gick ut i pressen och berättade om det som hade hänt honom. Det finns rötägg överallt, försök inte släta över alla övergrepp.

Rytter: På direkt fråga från Cmore-Lars till Hinken om Dickinson spelar på Måndag svarade han: ”..kanske”

Låter ändå rätt hoppfullt.

Sigge:
Förresten så leder Näsen den så viktiga plus minus statistiken i MoDo…..

Eller: Det handlar om slutspel. Att bli förvånad eller besviken över att hans ordval är överdrivet. Det handlar om vuxen hockey, det handlar om inställning. Alla duktiga föreningar sköter ungdomarna på ett annat sätt än vad föreningarna sköter A-laget.

Rytter: Om det är så att Svenne blivit petad höjs mitt förtroende för Karlin. Sveningsson var ansvarig för två utvisningar förra matchen som kunde blivit flera.
MoDo är helt klart ett bättre lag utan honom. Nu återstår det bara att sätta ner foten mot Näsén.

Rytter: Ja, det luktar petning. Skulle inte förvåna mig har han spridit dålig stämning på något vis. Han verkar ju se sig själv som en given topp-6-forward. Att man inte säger ett ord om att han saknas är misstänksamt.

{6870}:

Sist vi vann var Sven utanför laget, sedan kom han tillbaka och vi förlorade, nu borta igen och vi vinner.

Hoppas karlin inte ändrar på ett vinnande lag när han är tillbaka igen, han kan gå som extra.

Nu när vela fick komma in i andra blev den kedjan genast mycket stabilare.

Får vi bara tillbaka Dickinsson till första så blir vi väldigt tunga och jobbiga att möta.

Grymt skönt att laget krigade stenhårt trots ett svårt läge med mål bakåt tidigt. En bädigt väl genomförd match där spelarna gett sig fan på att vinna.

Hoppas vi kan stänga den här serien på måndag nu.

NuMo: orden gick inte att misstolkas.

jonsson: Man vet ju inte om han har fått någon tillrättavisning från AIK-föreningen. Orden från honom i båset var inte bra för alla ungdomar som satt och lyssnade.

Esox: 137 gånger insatsen, haha. Man skulle satsat en miljon, men resultatet är glädjen ikväll

Klåparna: Rahimi är inte en reko kille, jag önskar han all olycka i slutspelet.

Klåparna: Jag har skrivit att jag hoppas att han skadas så pass att han aldrig mer kan spela professionell hockey och därmed skada fler spelare. Dock inte att han skulle ha några framtida men, förutom då bristfällig Intelligens även om den är sedan gammalt.

Men, blev du inte avstängd sist når du var här och fjantade dig?

{5647}: Hahahaha, du har skrivit att du hoppas att Rahimi skadas allvarligt. Otur att ditt tangentbord skriver av sig självt.

Anton Blomqvist är en reko kille och jag önskar honom sex matcher till av slutspelshockey.

Confusius: Jag hackar inte på någon, men i dagens MoDo är han i mina ögon Etta, Hinken tog inte in någon bättre (kändes som en övertro på Tex), så för mej är Guden nummer ett solklart

Tyler Durden: missade hela matchen idag. Alltså vad sa han mer i pausen? Var inte Svenningsson bara krasslig snarare än bänkad?

Är väl inte tu tal om att Guden inte skulle vara förstavalet i kassen i alla fall. Långt före Tex.

Lite deppigt att man inte namngett en tredje.

bollan123: Ja jag har ju sagt hela säsongen att Gudlevskis inte är en tillräckligt bra målvakt, det fick/får jag extremt med skit för

Så det blir nog att hålla en lägre profil gällande det framöver.

Eller:

I Sportbladet låter det annat

– Det var kanske ett mindre bra ordval att säga ”fult”. Det var mer att jag tyckte att vi behövde spela fysiskt och lite mer elakt, säger Anton Blomqvist i C More efter matchen.
Han berättar att han ångrar sina ord och avslutar tv-intervjun med ytterligare en uppmaning.
– Till alla barn som tittar där ute. Spela kanske inte fult, utan spela hårt och spela rejält. Det är den hockeyn vi gillar och det är lite så jag ser på det, säger Blomqvist.

Ser matchen i efterhand, Blomqvist borde fan inte få stå i båset en match till, vilken jävla mupp

Nu har alltså Halloran 8 poäng på 5 matcher! MVP!

{8225}: tändvätska!

Tyler Durden: Finns ingen mer frispråkig sportchef än Hinken.
Det gillar man ju :)

Confusius:

Precis, det är något fel inom svensk hockey när man är skitnödiga efter varje tackling men det är helt ok att spelarna uppträder som idioter efter avblåsning.

Att inte AIK drar på sig mer när spelet är avblåst är märkligt. De ska alltid starta nått skit, eller åka förbi och stå och tjafsa med vårt bås.

Man kan ta typ en unsportsmanlike efter varje avblåsning.

Tyler Durden: Själv trodde jag det lät som kritik mot Näsén, han ser ut som en blöt övergiven hundvalp i båset efter ett jättemisstag, visar inget hopp på is eller i båset
, men han kanske gör tre poäng på måndag

Bad_Brett: nä, de skall spela ihop, det är bra.

Gavelo: Nä match då blir det avstängning 😎

JoakimE: Tror nog Sveningsson är en som ledningen är besviken på. Gradin sa ju i periodpausen att dom som inte tar jobbet dom spelar inte. Underbart att höra hur besviken Gradin har varit på spelet hittills. Känns som laget haft ett rejält snack efter förra matchen.

MoDoNörden: Har aldrig stått ut med den. Vet inte varför. Kör hellre Heja MoDo!, MoDos armé eller någon av Bengt Ivans radioplågor.

Halloran 4 mål och 4 assists på 5 matcher. Får tacka våra kära vänner i Timrå för den slutspelsliraren!

HA:s "bästa" värvning Lööke har 2 ass på 5 matcher.

Confusius: Lite dålig tajming med tanke på att Hutchings stod för slutspelets snyggaste framspelning ikväll...

JonteD: Bäst av allt är att man slipper sponsra äckliga CMore snedvidra avtal.

JoakimE:
Äntligen gjorde vi en PERFEKT MODANO MATCH, ingen klev undan i det fysiska spelet.

Gavelo: Karlin har nog bättre koll än oss hobbytränare på forumet. Bernhardt o Näsen +6 nu. Bernie är verkligen en klippa ikväll. Sen måste man ju hylla vår 3e lina. Dom är tunga ikväll!

Bad_Brett: Ja jag tycker det bara är extremt tröttsam alla dessa jävla tjafs och tuppfäktningar!

Ta Hutchings som exempel, hela hans spel går ju ut på att provocera. Vid varje avblåsning så försöker han få igång något, handskar i ansiktet, hugg i knävecken. I min bok är det 2min unsportsmanlike conduct varje gång.

Nu låter det som att jag är en mes, men jag har verkligigen inget emot fysiskt spel, tvärtom. Men det stannar där för mig.

Tycker att vi i svensk hockey dom senaste säsongerna krattat manegen för diverse idioter och psykopater. För till syvende och sist är det väl ändå spelet hockey det handlar om

{8225}: 10 spänn va mycket pengar på den tiden men idag är det mindre och skapar ingen glädje i sig. Men resultatet!

Vet någon varför Svenningsson inte spelade ikväll?

MoDoNörden: damjuniorerna spelar final imorgon.
Lite skämmigt att varken Brynäs eller Luleå har något lag att prata om. Man bara värvar färdiga spelare istället.

« · 2509962 · »