1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527831 inlägg · 4121 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Marrdin: Ingen skam att åka ut mot ett bättre lag, men det som retar livet ur mig är hur MoDo stundtals uppträtt. Dalarna är för många och för djupa

Marrdin: Nu har vi framför oss bästa av tre.
Vinner AIK den kampen med två bortamatcher är dom det bättre laget och förtjänar sitt avancemang.
Nu får vi hoppas att Karlin och company hittat nycklarna till spelet som kan ta oss vidare.
Vi har ju inte övertygat hitills om man säger så men kan vi få upp pp, box och målvaktsspelet ska vi förhoppningsvis fixa detta.

Robin Ztorken L: PP är över 36%. Problemet ligger inte där.

Tarasov:

bik verkar befinna sig i någon sorts identitetskris. Om jag tolkar daggen rätt verkar man vilja distansera sig från sitt nuvarande rykte och istället börja spela någon sorts "gladhockey".

Beslutet om att kicka den mest framgångsrika tränaren över någon märklig praxis om att inte sitta längre än tre år för att man vill "framåt och utvecklas" känns som att man kommer att få äta upp.

Kort sagt, man har tagit sig vatten över huvudet.

{8225}: va ska du göra i Huskvarna ? 😉

Trilske: Sjukt märklig praxis, kontinuitet är något alla andra strävar efter och är svårt att uppnå i en klubb som HA.
Har alltid fått bra intryck sv deras nuvarande tränare. Vrider ur det som går ur ett ganska mediokert material.

Angående MoDo, jag hoppas vi bryter kontraktet med Näsén oavsett klubbtillhörighet. Han må ha offensiva verktyg men de signaler han skickar med sitt defensiva spel är inte värdigt en klubb som satsar på SHL.

{5647}: Du har förvisso en poäng, MEN spelet i PP har varit uselt för att utrycka det milt, 36% är riktigt bra men det skulle kunna vara mycket högre med tanke på den kvalite vi har och det spel vi visat att vi kan, dock kan man inte gnälla för mycket för 36% är iaf 6-8 % högre än vad som anses som medelbra.
Jag säger inte att PP är ett problem men jag säger att det skulle kunna vara bättre än 36%

Problemet som jag ser det om man bortser från inställning etc och det är våran avsaknad av press på deras puckförare samt i spelet utan puck, vi reagerar rätt ofta ist för att agera vilket gör att vi sällan får önskad press eller lyckas styra motståndarna dit vi vill.

Viktig match ikväll

Trilske:
Jag varför göra det enkelt när man kan göra det svårt

{8225}:Då får MoDo skynda på att ta sig upp. Scandinavium ska ju rivas för en ny arena på samma plats vilket innebär att Göteborg är utan hockeytempel i fem år. Det blir väl Frölundaborg som får vara vikarie med plats för 6044 åskådare. Jobbigt för Frölunda som har ett publiksnitt på över 9000 och kanske 4000 säsongskort. Hur lätt blir det att få biljetter till de matcherna?
Minns när vi köpte biljetter till lock out säsongen och vi fick tag i biljetter där man inte såg isen..
www.gp.se/nyheter/göteborg/göteborg-co-ser-stora-risker-med-arenaförslaget-1.94688844

M Horava: Skövde och Mariestad som är de två hoppen i Västra Götaland, men det lär dröja länge innan nåt av lagen går upp! (Mariestad är betydligt närmare)

Zource: Jag kan tycka att MoDo ska skicka alla de juniorer som inte tar en plats i seniorlaget till Borås HK (div 1) eller ännu hellre Mölndals IK (div 2) Bäckens HC (div2) Göteborg IK (div3) (Samma strategi ska gälla för Frölunda) Då borde man väl ganska snabbt få ihop till ett hyfsat div 1 gäng som har chansen att gå upp i HA?

M Horava: En häftig men väldigt långsökt tanke :D
Sen händer det ibland att juniorer som inte platsar i SHL-lag går till hockeyettan, utan att lyckas. Det är bättre hockey än vad man tror i ettan.

Zource: haha! Långsökt.. ..hur menar du nu (?!).. :D

Som Göteborgare anser jag mig ha rätt till att ta spårvagnen för att se bra hockey. Det går inte just nu. Abstinensen är total!

Hårt jobb och fokus i 60 minuter, så ska det kunna bli seger ikväll!

ante08: det lag som jobbar hårt har fokus 60 minuter vinner vinner alltid

Tarasov: Vårt problem är att vi altid blir fruktansvärt straffade när det sker. Kanslenför att vi är ett väldift offensivt lag? Vad vet jag.

Tror det är därför det fungerade bättre med Dickinson. Förstakedjan hade en totalt dominant center i offensiv och defensiv zon.

Andrakedjan var ungefär som vår första nu.
Tredje och fjärde var stabila defensiva kedjor med Mannberg, AP, OP, Sebbe etc som intenproducerar mycket men är pålitliga. Nu har de tvingats ta roller som de inte passar i med krav på offensiv produktion.

JanneG: Bad_Brett kommer jinxbetta big time ikväll.

Bad_Brett: fan om vi kan pressa era backar till att bli så stirriga, hur blir det emot bättre lag? Jag har ju sett er som de som skall gå upp! Nu är man nästan besviken, vi kommer definitivt gå för detta nu, eran nummer 7 ser ju nästan skräckslagen ut på isen och skall vara näst bäst i ligan,

Lite snack inför kvällens drabbning. Oj vad Svelander ser irriterad ut haha, med all rätt.

modomille: haha! Han var rätt grinig i intervjun också. Älskar det!

M Horava: Ja han är brutalt ärlig och säger som det är. Riktigt bra.

Nucky: Gillar att han röt ifrån när Martin återigen frågade "men är det inte bra att få en sån här käftsmäll för att vakna till?"

Nej! Det är aldrig bra att förlora i ett slutspel, här ska det inte vara någon med looserinställning!

Verkar som att Svenningson är borta ikväll och Sebbe och Mannberg ska testas

Sigge: Ja fan vilken trasig spelskiva han är ibland

Nu jäklar skall det bli en krigarseger där vi krossar de jäkla gnagarna i småbitar. Bara lyfta på axlarna och köra järnet. Hoppas på stor publiktillströmning med högljud påhejning och en total enögd modopositiv inställning. Alla skall ha en galen blick i ögona. Nu skrämmer vi bort råttorna🤬🥳🥳 goooo MoDo. Idag jäklar kör vi och spänner musklerna!! Idag skall vi ha kul!💪💪💪💪💪

Greenwolper: 8-3, vi vill se mål

Lite förändringar. Viktigt att Ohlsson och Mannberg är tillbaka men vad händer med Sveningsson och Ingman?

1st Line
7. Näsén, Pontus
40. Bernhardt, David

29. Aagaard, Mikkel
19. Karlsson, Erik
17. Woods, Riley
2nd Line
5. Berg, August
6. Brickley, Daniel

13. Halloran, Nicholas
32. Niederbach, Theodor
20. Vela, Marcus
3rd Line
27. Folin, Niklas
26. Wahlberg, Emil

38. Södergran, Johan
22. Pettersson, Adam
36. Ohlsson, Sebastian
4th Line
11. Ingman, Josef

33. Mannberg, Daniel
28. Jacobsson, Theo
12. Pettersson, Oscar

modomille:
Matchtråden

modomille: Antar att Gudlevskis står ikväll?

{8225}: Ja det får vara slut med hattandet nu, kör på Guden och med det så får det bära eller brista.

modomille: nån för mycket uppsatt, Umegård o Styf står som extra, gissar de kör på sju backar

Heyerdal: Tre målvakter också. Såklart något skumt.

{5647}: tre målvakter får man ha, hade MoDo även uppsatt förra matchen

Heyerdal:

Känslan när man får en ÖA notis Han är tillbaka? och går in o läser……….jaha Mannberg

Visst inte säkert att Ohlsson spelar, testar på matchuppvärmningen.

jonsson: Vilken eufori man hade känt om Big Dick gjort comeback idag. Vi behöver ett tungt centerlok som leder laget. EJK är för tanig och vek för att breda väg åt Riley tex.

modomille: MoDo har huvudsändning ikväll.. tidigare har man förlorat båda huvudsändningarna så hoppas på att vi bryter trenden ikv 🙏🙏

bollan123: Vinn Modo, vinn bara så får det se ut hur som helst

Vikingen: Styf ensam som extraspelare nu och Ohlsson är kvar i tredjeledjan.

NU JÄVLAR KÖÖR VI

modomille: har grundat ordentligt så jag ska våga se matchen

{5647}: Guden startar som väntat.
STARKA FRAMFÖR EGET MÅL IKVÄLL!!
Klubbor bakom lås och bom.

Sigge: Hade mer känts som ett tecken på rejäl desperation. Han har inte gjort någon träning med laget än? Modo måste kunna städa av tabelltian utan honom.

modomille: Vilken fjant AIKs tränare är. "Här är det tystare än på hovet"

Paninaro: Hur fan ser det ut i försvaret!

Brickley ditt jävla dagcenter barn!

Zource: Grattis. Näsén igen...

Herregud

Zource: Jag gråter. Näsen är så sinnessjukt dålig. Förra året förlorade för att Karlin aldrig bänkade firma Hasa och Ingman. Detta år faller vi helt på Näsen.

yaqop: Vilken omogen fjant han är Blomqvist!!

"Det är skönt att det är mycket tystare här än på Hovet, vi blir lugnare av det"

Är männiiskan 12 år eller??

Fan den här snubben börjar ju konkurera med Stråhle i psycho-vibbar!

« · 2508270 · »