1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532534 inlägg · 4126 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Greenwolper: det är fan otroligt när man föredrar Gath före Blomman.. Gath står iallafall för de dumma saker han säger

JoakimE: Gath är kung, gör verkligen allt han kan för hjälpa laget vinna.

SPOODI: Gath som andretränare till Modo bakom Karlin! Då har vi en grym ledare i båset och ett geni 👌

Hampie: det kommer aldrig hända av flera anledningar. Sen tror jag inte det hade fungerat bra i båset heller

Keriksson: Jag köper att man vill ha DIF-Löven i semi. Men jag vill fasen inte ha Modo-Mora! Det är så tråkiga matcher att se ifrån deras lada! blir inte alls samma upplevelse på tv därifrån. Jag tror inte dom är nå lättare att slå än DIF/SSK ändå. Dom kom ju trots allt 3a...

Semi mot DIF skulle vara en magisk serie sett till underhållning. Vi har gjort bra matcher mot dom och spelar väl bäst mot "spelande" lag. Enda stora hotet är ju deras målvakt som kan stjäla matcher.

Jag tycker Modo bör välja DIF eller SSK om dom lyckas gå vidare.
Eller tycker någon denna serie mot 10an gnaget har varit rolig och en "Walk in the park"??

snowden: jag vill se oss ta Dif i semi. Problemet är att jag tror inte vi kan ta löven i bäst av 7. Så för att ha en chans att gå upp får vi hoppas något annat slår ut löven. Ssk/mora/dif tar vi i bäst av 7

snowden: Jag tror att vi går på SSK eller Mora. Självklart. DIF har så mycket högre potential med bredare trupp, bättre målvakt och framförallt en rutin av den typen av matcher som slår de andra två potentiella lagen. Ja, det blir tråkigare att höra Moras målsjinglar och den där bedrövliga koskällan, men det får vi helt enkelt ta.
Mora har två bra kedjor, men målvaktsmässigt är man inte nära DIF. Man har ett mer strukturerat spel, men jag vet inte om det alltid spelar så gigantiskt stor roll i ett slutspel.

SPOODI:
Men med tanke på Djurgårdens form senaste tiden och hur bra det faktiskt har sett ut i slutspelet, samt den otroliga potentialen som finns i laget, vore det väl då rimligast att sätta dem mot Löven i semi? Tror vi har större chans mot Mora eller ett skadeskjutet SSK, även om det blir en tuff serie oavsett motstånd. Djurgården mot Löven kan sluta hur som helst, men oavsett segrare kanske de är lite slutkörda vilket kan tala för vår fördel

{5647}: Blomqvist får nämndens lindrigaste straff av en oenig jury, ett slag på fingrarna.

Räcker för oss!

Djurgården sattes inte ens på prov , Djurgården , Mora, AIK eller Södertälje kvittar Djurgården är bättre än AIK iofs kommer ni slå ut AIK så det är en icke fråga . Djurgården Mora eller Södertälje känns likvärdiga faktiskt

{5647}: Tror Mora och DIF passar oss bättre spelmässigt. AIK har stört oss med sin helt galna forecheck som stressat våra backar rätt mycket när de inte har så mycket att förlora. Har inte sett något annat lag som legat så högt. Det har AIK gjort grymt bra och därför tror jag, förutsatt att vi tar oss vidare, att det varit en helt galet nyttig motståndare. De påminner lite om Björklöven i den aspekten, bara att AIK ligger ännu högre.

Tolla78:
SSK hade varit riktigt farliga med Videll.

SPOODI: Håller med där. Dock så har Löven plusstatistik på både Dif och Mora. 2-2 i matcher mot SSK. Men såklart så är Dif ett bättre lag nu var det verkar. Ssk vore såklart optimalt för Modo att möta. Tycker dom är klart sämre utan Videll.

snowden: Carl Lindbom har ju dock knappast imponerat när han stått mot oss. Känns som Ante har scoutat honom bra och våra killar vet var dem ska skjuta. Ett praktexempel är ju när Riley la upp den i taket senaste matchen. Lindbom blir ofta väldigt låg så det blir stora ytor över axlarna.

Tarasov: Jo, med Dickinson skadad är Videll seriens bästa forward. Eller var under grundserien i alla fall. Dessutom har han riktigt bra storlek också där annars flera "mini-lirare" varit bra. Schilkey, Woods och Halloran är ju inte i närheten gällande fysik. Halloran har väl mest poäng per match hittills...

Jag tycker att det är oerhört tråkigt det som hände Videll då han var värd så mycket bättre, men skulle vi får möta SSK så vann vi oerhört mycket på den trista situationen.

snowden: Ja, tänker bara att enda laget som kan tänkas slå Löven är DIF. Tror inte Mora har en chans, Jag tror tyvärr Modo är chanslösa i en final mot Löven så de måste bort i semi. :)

{5647}: Ser att Halloran har 6 poäng i pp på fem matcher. Sjukt.
Samtidigt tror jag på ett sätt att det är bra att inte ha honom med Woods i den spelformen. Vi "slipper" att de konkurrerar om avsluten och vi får två bra pp istället för att bara ha ett. De flesta lagen har ett så tydligt första pp, exempelvis Löven, där det andra är ganska svagt. Vi har två stycken uppställningar som båda är rejält farliga.

Jo, jag vet att det främst är andra pp som lyckats hittills, men om Woods fortsätter på den inslagna vägen att få upp tempot i skridskoåkningen tror jag att den enheten också kommer att göra en hel del mål.

{5647}:

Gillade att Vela klev in med Niderbach och Halloran, blev bättre balans och tyngd i kedjan, samt att vi hade en som kunde vinna tekninkar så kedjan får börja med puckinnehav.

För mig får Sven gärna fortsatta vara utanför laget nu, ser inte vem kan ska peta från uppställningen i Lördags.

De senaste två vi vunnit mot AIK har varit utan Sven.

{5647}: Jag är mer inne på att ha en toppad pp-enhet som får minst 1.30 min i varje PP. Tempot har en tendens att går upp då, istället för att börja med Bernie o Co som har det långsammaste pucktempot i mannaminne

Rytter: Tyvärr har vi många gånger sett hur älskad Sven är av tränarteamet som vägrade ta bort han ur PP när det såg bedrövligt ut.

I flera veckor fick han stå där och dra ner på tempot och lägga felpass. Om det är så att han var sjuk förra matchen men frisk nu kan jag garantera att han går in i laget och gör oss sämre.

{5647}: Tydligt att Woods pp-enhet är alldeles för långsam just nu. Dom står typ still och passar uppe vid blå tills dom väljer att passa bort pucken.
Bra att dom nu börjar med Brickles pp-enhet.

Vi får se om Dicken kommer till spel om han kan dra upp tempot. Kanske man ska sätta in Ingman istället för Näsén i den enheten så kanske dom tar snabbare beslut.

snowden: Ingman är ingen vidare passningsspelare, men det är helt klart ett problem med tempot.
En fördel med att ha två enheter är att det inte sällan är så att flera spelare som ska spela pp är ute på isen när avblåsningen sker. Dessutom är det bra att sprida istiden på spelarna när det är så kort tid mellan matcherna. Rätt som det är blir det förlängningar o.dyl, vilket gör det tufft om vissa spelare får spela för mycket.

Jag hoppas att Näsén är på väg ut ur svackan nu. Kom ihåg att den enheten gjorde att vi hade bäst pp i serien fram till Woods gick sönder och den var riktigt bra ifjol med samma tre spelare. Jag tror att de bara behöver få lite utdelning så lossnar det.

{5647}: vi måste ha en rightare där, vilka har vi som skulle kunna ersätta näsen? Vill inte röra pp2 då har vi: Ingman, Berg, Folin och Mannberg om jag inte glömt någon. Då skulle jag påstå att Ingman är vårt bästa alternativ där. Försent att bygga två nya pp femmor

Greenwolper: ja hjälm av var en tydlig strategi

SPOODI: Jo, men då får vi hoppas att Näsen steppar upp. Han hade några fina framspelningar till Vela sist och har märkligt nog tillsammans med Bernharft bäst plus/minus i hela slutspelet. Det finns där och han har mycket mer potential än något av alternativen. Ska vi gå långt behöver vi Näsén i den spelformen helt enkelt.

{5647}: Skulle Näsén sluta leta Berna med passningar i nära på alla lägen och ist spela sarg ut eller lägga pucken i rundeln eller på mål så skulle han vara väldigt mycket bättre.
När han lyckas med sina passningar som är med små marginaler så är det nästan Foppa klass på dom, men när han misslyckas så blir det ofta farligt åt andra hållet.

Hampie: ingen idé att lägga energi på Fanny Lindström.

Karln har byggt sin karriär på att åka omkring och dela ut huvudtacklingar till höger och vänster. Otroligt korkad spelare&"expert".

Är väl rätt erkänt att karln inte gillar MoDo heller, vilket är fine för mig då jag själv inte tål karln.

{5647}: måste testa nåt nytt. Tror även näsen eventuellt kan bli bänkad ikväll eller game 7 om vi hamnar där

SPOODI: När man har en utdelning på 41% i PP är det inte direkt så att jag anser det vara något större problem alls. Visst vill väl alla att det ska se ännu bättre ut, men att hålla på att byta runt kan också ställa till det i hierarkin.

SPOODI: Vi ska komma ihåg att vi har 41% i PP mot aik. Ett lag som inte är så bra defensivt och inte har en bra målvakt. Så jag undrar om vi verkligen steppat upp i PP egentligen?

Sen är ju största huvudbry defensiven. Väldigt svaga framför mål och två målvakter som inte briljerar. Har man Guden som släpper många returer kan man inte ha 3 spelare som stirrar puck och står helt förlamade.

En kuklängds avstånd till motståndaren och crosschecking i ryggen är melodin resten av våren!

{9233}: Ja den där tomten måste ju ha orsakat fler hjärnskakningar än vad man kan räkna på båda händerna.

Märks så tydligt att han anser sig vara den mest kunniga hockeypersonen världen någonsin har skådat, mer självgod går det inte att bli. Han har hatat MoDo sedan 2007 när Svarten dunkade in avgörandet i match 7.

Inte konstigt då att han gärna ser att AIK gör allt i sin makt för att förhindra vårt avancemang i år genom att skada nyckelspelare.

{5647}:
Ja och produktion går dessutom lite i vågor, så kanske kan den ena ta vid när det inte funkar för den andre. Bra att ha dem i en två kedjor också.

Skåningen Mattias Persson står återigen inte på vår sida gällande Blomqvists våldsuppmaningar. Någon som är förvånad?

Sigge: han har ju en poäng i det han skriver. Tycker det börjar bli löjligt släpp blomman nu

Sigge: Knappast, men jag kan ändå gilla att han är neutral med tanke på att vi har Pelle.
Däremot tror jag att han har helt fel. Jag tror oerhört få säger just de orden som Blomqvist säger. Jag tror också att Mattias Persson själv varit i ett bås på någon högre nivå, så han gissar nog bara villt.

Sigge: mycket allvarligare kasta/tappa en flaska och mycket dyrare.

Heyerdal: ja sjukt att kasta en taktiktavla rakt upp i luften anses mycket värre än att uppmana sina spelare ett antal ggr att spela fult^^

atomragnar: Mitt i prick!

{5647}: Wennerholm är en väldigt snäll och vänlig person som alltid är vettig tycker jag. Sedan älskar han att jinxa modo.
Men liknelsen kring en taktiktavla som hamnar på isen och Blomqvists uppmaning... Ja jag vet vad jag tycker är värst.

Werner: Ja, så vore skönt med vinst redan idag så det blir några vilodagar för alla inblandade, lär bli många mål ikväll också

{8225}: Theo verkar saknas ikväll, Mannberg centrar i fjärde.

17. Woods, Riley
19. Karlsson, Erik
29. Aagaard, Mikkel
40. Bernhardt, David
7. Näsén, Pontus

20. Vela, Marcus
32. Niederbach, Theodor
13. Halloran, Nicholas
6. Brickley, Daniel
5. Berg, August

36. Ohlsson, Sebastian
22. Pettersson, Adam
38. Södergran, Johan
26. Wahlberg, Emil
27. Folin, Niklas

25. Styf, Helmer
33. Mannberg, Daniel
12. Pettersson, Oscar
11. Ingman, Josef

18. Umegård, Karl (LW)

1. Williamsson, Tex
30. Gudlevskis, Kristers
31. Nygren, Marcus

Sigge: Vad är ”vår sida”? Personligen tycker jag stormen kring det här har varit orimligt stor. Tycker det är en korkad formulering i stundens hetta först och främst.

KB: Rent hyptetiskt hade det varit intressant att se om reaktionerna varit annorlunda om Karlin varit boven i dramat.
Undrar om han också ger liknande direktiv bakom lyckta dörrar?

{7639}: Känns som att Josh är bara glömma att få se på isen mer , tråkigt men väntat.

{7639}: Vem står ikväll då? Ska vi fortsätta hoppas på att Tex plötsligt hittar fjolårsformen eller ska vi välja en uttalad etta. Alltid oroad över MoDo och målvakter

Robin Ztorken L: Karlin har sällan varit i en situation där han anser slaget förlorat, Vi är bättre än så!

{8225}: Hoppas att det är Gudlevski som står ikväll.

Smurfen: Salle åkte till Thailand, allt kan hända

« · 2510792 · »