1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478618 inlägg · 4078 ämnen

Länsderby 29/1.

1120562 · » Till forumet


Sv: Länsderby 29/1.
knaskamilla: MoDo:s trumma brukar höras rätt bra den också. Ibland är det allt som hörs faktiskt.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
shinzawai:

Nja, knäpptysta var de inte i 2,5 period. Klart den har haft bättre stunder, men jag tycker nog de höll igång hyfsat.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
knaskamilla: Jo det fanns en Modoklack, men var det inte Brunäsklass på den igår? Timråklacken hördes sporadiskt i TV, men hemmaklacken var inte så mycket häftigare heller.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Dalan: Där har vi hatet och viljan att skada som kännetecknar dig. Fan, du behöver en kram!

Hur skulle du kunna avgöra om någon sjunger med den där trumman på autopilot?
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Portello:

Äh, om inte Timråklacken hade en trumma som gör att alla runt den inte hör något annat än trumman så hade nog till och med den där TIKaren hört att det fanns en MoDoklack i templet igår.

Det här är för övrigt en rolig ramsa när det står 2-2:
"Vi är Timrå, och vi ger aldrig upp".
Känns på något vis som att...den innebär att man gett upp.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Dalan: Du håller förvånansvärt hög nivå i dina inlägg för att komma från Timrå.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Dalan: Mao som i de flesta arenor.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
shinzawai: Orkar inte diskutera med en som jag inte ens skulle pissa på om han brann. Värre medgångssupportrar än er finns inte. knäpptysta i 2,5 period och låter som fan efter et par mål.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Dalan: Det var snarare "jag borde kasta mynt och skada folk" som jag reagerade på, men man börjar ju bli luttrad när det gäller er Timråbesökare. Jag föredrar nog lite anonymt klotter framför önskan att skada folk.

Hoppas du sovit gott och att sambon är lika skär som när hon somnade.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Dalan: Du är en bra bild av en modern TIK.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
spud: Brukar kunna veva lite i sömnen när jag sover oroligt. Mer än så är det inte. Ät skit och fuck off så ses vi aldrig mer. Hejs!
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
shinzawai: Ja jag såg det inlägget inatt, hur fan kan man säga att man avreagerat sig så man inte slår sambon? Om det var ett skämt så var det nog det tråkigaste försök till skämt jag någonsin upplevt. Om det inte var ett skämt då bör han nog få hjälp med sina kopplingar.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
shinzawai:

Han skriver ju att han aldrig ska åka dit igen, så... Men man undrar hur många de egentligen har i klacken som gillar att kasta saker och spotta på folk?
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Är det inte dags "Dalan" finner sig ej önskvärd i SBA? Lite humor är det också. Har tagit en printscreen ifall deras moderatorer vaknar.

www.hockeysnack.com/permalink/1120438
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Frisco: Ja jag tyckte att det såg ut som en isare.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Frisco: Jag är benägen att hålla med Långben, det målet är det som, såhär i efterhand, ger mig mest glädje. Undrar du varför föreslår jag en titt i en gästbok nära dig.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Långben: [Salles skottfösare 2 - 2 på Backlund var kvällens höjdare!]

Jag tror att du och andra ser hockey på olika sätt.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Det är riktigt tungt nu att tappa 0 - 2 när Modo är riktigt dåliga hemma i Swedbanken!Salles skottfösare 2 - 2 på Backlund var kvällens höjdare!

Grattis till vinsten...
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
T T: Så Styfven va lika bra som MPS? Jahaja....
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Per HApps: Ja tack tack, Backe & Styf för de 3 poängen, vi behövde dem!!!
By the way, Domarn va bra ikväll! Dvs han höll en rätt låg nivå, men någorlunda lika. Vad kan man klaga på för situation? Att Backe låg på pucken i bara 2,3 sekunder?
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Ambroo:

Målvakt:
31 Johan Backlund 2
- Det gör ont att sätta godkänt betyg. Att släppa 2-2 var verkligen inte godkänt. Men räddningarna de två första perioderna räddar godkänt. Men räddar det möjligheten till ett nytt kontrakt?
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Frisco och Bissett19: Det ska bli fördjälva spännande att se hans betyg imorgon.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Frisco:

Är det samma bloggare som rankat målvakterna inför säsongen?
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Ambroo: Det är ju nån bloggare som tycker Backe är bäst.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
spud: Ja men det har bara blivit värre och det har t o m jag insett. Karln har inget psyke. Det är nästan så att man tycker synd om honom.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
spud: Visst. Men, "times they are a-changin'", som det heter.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
RTS:

Men vi sjöng ju för Backlund... Fin ramsa.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Dream Team: Säger som Ove Molin dom var bättre men vi vann..
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Ambroo: Haha, då kan jag ju säga att för 2 år sen, då var backe ingen hackkyckling från eran sida, utan snarare tvärtom, en högt uppskattad spelare från tiks supportrar.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Paddan: Hmm, klurigt. Är det inte det som kallas att motståndaren ger bort matchen till den för dagen inte så mycket bättre motståndaren?
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Poffa: Själv har jag svårt att förstå hur ett lag kan vara så fruktansvärt urusla och utspelade och ändå klara av att ta hem tre poäng. Har laget tränat tillsammans mer än ett fåtal gånger under säsongen, eller tränar man med skygglappar på?
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Simmalugnt: Jag är inte den som kaxar upp mig. Jag bara njuter och somnar in gott med tre poäng i ryggen. Tråkig derbymatch för övrigt.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
MODOJohan:

Du får vara kaxig nu, jag bjuder på det. Men skottstatistiken talar sitt tydliga språk.

Försvar och försvar, det hjälper inte med Lidas när målisen har Modotröja som underställ.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Poffa: Tycker nästan ni kunnat kosta på er en sång till Backlund som tex denna: "Ooohhhh Johan Backlund calalalalaaallaaa johan Backlund".

Gör klart med Backlund nu MoDo

Grattis till segern iallafall. Om det var rättvist eller ej skiter väl förmodligen både du o jag i.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
MODOJohan: Försvaret var iaf tillräckligt bra så länge Backe var mindre dålig.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Simmalugnt: Klart ni hade. Jag såg Johan Backlund flera gånger ute på isen. Aningen under isen, men vad hjälper det er? Så länge man saknar försvar så...
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.

Rättvisa, typ. Eller egentligen inte, men jag njuter något fruktansvärt. Och jag förstår de Timråiter som lider. I kväll är de bättre, men med skön hjälp från Backlund så vinner vi till slut.

Nästan orgasmiskt skönt.

Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
MODOJohan: TIK van matchen - Backe förlorade den.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
MODOJohan:

Vi borde ju med rätta ha fått spela 3:e med 6 utespelare för någon målvakt hade vi ju inte på isen.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Ambroo: Ni skyller alltså på er själv för att ni förlorade mot det laget som gjorde fler mål?
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
spud: Du tror inte att 90% har sett det sen långt tillbaka? Vad tycker du annars att man ska skylla på då? Vid första målet så reser han på sig helt oförklarligt. Ligger han bara kvar där så är det blockerat, men han hade väl som vanligt inte nån koll på var pucken var. Vid andra målet behöver jag inte ens kommentera. Sen vid tredje så gör han dödssynden att gå ner samtidigt som han släpper första.

Att Boggen är inne i det där PP:er är inte konstigt då han hade två ass ikväll. Sen så var det även så att de "startande" killarna i första grupp gjorde ett långt byte precis innan.

Att backarna är bedrövliga (läs: RJ, Lotvo, Skogs) är heller ingen nyhet.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Per HApps:
Vi sätter vårt hopp till att det blir Kopriva nästa säsong...
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.

Grattis.
Skulle ni vilja ha Backlund redan nu kanske???

Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
spud: Däremot var nog MPS matchens stjärna, att inte challe har insett det och spelar han i 20-30 minuter. Bra där av VF att ta honom, men nubben har ju inte så svårt att locka svesses grabbar.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Tikinmyheart: Jag är faktiskt mer förvånad över er coachning än backe, Det är inga riktigt tavlor han gör, salles skott är rappt. Men coachingen, ni har pp och chans att göra 3-1 då är Bogg ute och lallar tillsammans med några riktiga nötter. Förstörda 40 sekunder pp där. Och era backar..
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Tikinmyheart: Det är roligt att sånt som vi härjade med er om för 2 säsonger sen, är sånt som ni skyller er förlust på ikväll.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
spud: Det tror jag med. Backe gör 3-4 bra matcher, sen dyker han. Nerver? Han har massor.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Salle, Salle, ge oss en sån!!!
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
Tikinmyheart: Jag tar nog fortfarande Backlund frömför Zajkowski, den senare är elitseriens i särklass sämste förstemålvakt. Ett 0,7 X 0,7 meters bollplank skulle vara en uppgradering.
Kommentera

Sv: Länsderby 29/1.
mikenomad: Jag tror att Backe blir en bra båsöppnare till Zacke.
Kommentera

1120562 · »