J F K:Jaa, vad ska man säga? Poängen gladde såklart, men mycke SKITspel från MoDo . Som tur var, va ju LIF oerhört uddlösa, deras pp om möjligt ännu sämre än MoDo's ikväll. Som sagt Kemparna, o Torp bra framåt. Krillen gillar puck, kan va nåt med några matcher o träningar. Kul för Sockan med hållen nolla, hade ju ganska lätt kväll. Men alltför många är fortf "ovän" med pucken, dåliga pass, dåliga mottagningar. O Hedman, VARFÖR ska han ladda skott o skjuta på motståndarforward mest varje gång? Kan han inte ta ett steg åt sidan, o skjuta förbi? TÄNK o ha en WERNBLOM på kontoret , thóse were the days!!
Så Domarna, jag tyckte nog de skötte sig hyfsat , ända till sista, då de missade tex klubban i käften på Torp, o varför PÅges utv? Men i ljuset av många andra helusla insatser, ändå knappt Godkänt - .
Redigerad kommentar
J F K:
Själv tycker jag att Skröder var fullständigt briljant i hela matchen. Han är verkligen på gång. Knappast en slump att målen börjar trilla in från hans klubba.
ULTIMAVICI:
Det säger han väl inte? Han säger väl att han har skrivit på för två år med MoDo. Vilket han gjorde inför säsongen.
Edit: Fast han fnissar till lite efteråt. Så du kanske har rätt.
Redigerad kommentar
Monno:
Det löjligaste var väl att Adrian Kempe utsågs till bäste MoDo-spelare. Han gjorde visserligen en riktigt bra match, men det är lite märkligt att en storspelande målvakt som håller nollan inte får den utmärkelsen.
Bad_Brett:Adrian? Var inte Mario ngt bättre? Jaja, jag tycker nog inte Sockan behövde anstränga sig allt för mycket, även om han självklart jobbade bra o rätt hela vägen. Alsen hade det betydligt svettigare.
Så berka har loggat ut för gott härifrån? var det bara för att Skröder gjorde mål ikväll o MoDo vann?
J F K: Fortsätter de bara jobba på, än hårdare, så kommer det lossna, några slumpmål kan vända det hela. Igår var det långtifrån maximal skärpa ( alt spökande nerver) , men jag tycker LIF var så mycket sämre, hade MoDo spelat som i streaken före jul, hade det blitt 0-6!
Som sagt, bara hoppas det lossnar!
Carl Lejonkräk:
Jaså gör vi. Mer än vad jag visste.
Såg inte matchen igår men av det man hört och sett att döma såhär i efterhand så räddade Oskar oss igen från storförlust. Det håller inte mot alla motstånd i alla matcher.
J F K:
Jag vet inte hur målvakterna var jag svarade bara på Carls inlägg om att Leksand nästan aldrig vinner matcher.. ;)
Håller man nollan förtjänar man kanske mer utrymme än man gör om man släpper in 1 mål, saken är ju ändå den att Oscar är såhär bra i var och varannan match. Känns stabilt men samtidigt infinner sig en rädsla om man skall lita på honom varje match.