1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479842 inlägg · 4078 ämnen

Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

1588290 · » Till forumet


Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Bad_Brett: Roligaste under matchen - när Redlihs pekade på sig själv vid en utvisningssituation "Va, jag!!?" då han tacklade ner en Leksandspelare vid sargen. 

Så var det egentligen Bengtsson som fick sätta sig.

Börjar gilla Redlihs nu jag, tycker han varit bra i tre matcher nu så bara att förlänga! 

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Lumber Jack:

Jag lade också märke till det, men räknar fullt med att det kommer försvinna helt när laget blir mer samspelt. På samma sätt har jag svårt att bli upprörd över kommunikationsmissar som vid 1-2-målet. Vi får räkna med att det kommer bli en hel del misstag under de 10-15 första omgångarna.

Egentligen är jag ganska nöjd med hur MoDo ser ut, trots den urusla matchen idag. Det känns som att det finns ett stabilt fundament att stå på trots allt. Men om ingen av de tilltänkta stjärnorna kommer igång, då kommer det bli problem. Bara att hålla tummarna för att juniorerna kan fortsätta ta för sig tills nordamerikanerna, Skröder och Kempe vaknar från dvalan.

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Bad_Brett: Helt klart är det starkt att lyckas hålla 0-0 trots att en kollektiv barnförlamning slagit till i MoDohandlederna. Sedan irriterades jag över att man ständigt åkte in i varandra i såväl mitt- som anfallszonen. Något som förhoppningsvis minskar när laget får en fastare form.

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

mattias - 74: Lööf har imponerat faktiskt, en ung kille som tagit för sig.  tycker överlag juniorerna är klart bäst i modo såhär långt och jag kan inte svara på varför det är så men dagens match från modos sida är nog faktiskt de sämsta jag sett sen jag började följa modo på sent 90-tal

Det härjar ju sjukdom i laget så det skulle inte förvåna mig ett dugg om fler spelare kommer ramla i sjuka de närmaste dagarna för det såg verkligen ut som att många gick på knäna.

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Berka:

Klart Spina förstör mycket. Skröder var bedrövlig idag, men har varit en av de bättre Modoiterna tidigare. Syns inte så mycket, men har stått för många fina uppspel. Idag hamnade dessvärre dessa passningar hos Leksandsspelare istället...

Och ja, som Rytter påpekade spelar han inte ens med dem. :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Berka:

Nej det gör han inte. Spelar med Påhlsson och Kempe.
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Berka:

Imponerad över Lööf " Stavning " i ert lag. Kanske en av de bättre hos er ikväll.

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Bad_Brett: Hensik spelar med skröder och spina, det måste ju vara som att knyta skorna med hockeyhandskarna på.

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

J F K:

Jag tycker att det var ruskigt starkt att hålla 0-0 i två perioder trots det urusla spelet. Det tyder någonstans på att det finns ett fungerande grundspel. Det där känner man igen från när vi har mött Färjestad eller Luleå och varit helt överlägsna, men ändå oftast förlorar på grund av "oflyt".

Däremot håller jag inte med dig om Regehr. Jag tyckte snarast att han var fantastisk i början och överglänste Cumiskey. Sedan blev han sämre och sämre och gjorde ett riktigt uselt slutspel. Jag tycker att det ser ut som att motståndarna har börjat inse hans stora akilleshäl, nämligen skridskoåkningen och det fysiska spelet. Han är lite som en bättre version av Hersley. Är inte alls säker på att han kommer komma igång.

Hensick är den jag är mest oroad över. Han sitter antagligen på riktigt fet lön, men är helt osynlig. De enda gångerna han syns är när han gör någonting dåligt. Samt de två fina passningar i förra matchen förstås. Men jag förväntar mig en högre arbetsinsats.

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Monno: Lär nog dyka upp på nätet på sikt
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Man kan ju ändå inte sluta sura lite för att vi tappade en 2-0 ledning med 4 kvar på ren nonchalans, jacke har fiskat på blå i 55 minuter innan och blivit frispelad flera gånger under matchen, ändå glömmer torp och hedman bort han FAST modo har bp med 4 kvar, sen slår samme ytterligare en idiotisk rensning rakt upp i slottet utan att ens titta sig för, och den killen är kapten och har rutin som få andra ens kan drömma om.

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Berka: Någon som vet om Ullmarks (bittra) intervju find att se nånstans? Missade den..
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Berka: Regehr och Skröder var svårstartade ifjol så där är jag inte orolig. Jag tror för övrigt att även Hedman kommer att växa under säsongen, även om han inte kommer bli någon framträdande back. Kom ihåg att Leksand, SAIK, Luleå och många andra lag har kvar stommen samt sin tränare/spelsystem. Det tar en djäkla tid att spela ihop och jag är ärligt talat lite imponerad ändå hur fort det gått.
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Rytter: Sant sant, vi (modo) ska vara nöjda med poäng!
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Berka:

Nej nu glömmer vi den här skiten och är lite positiva.

Vi har 6p på 3 matcher trots att spelet varit riktigt dåligt i två av dom. Vi har en tuff inledning i år med tre bortamatcher av de fyra första. Skulle någon sagt att vi tog 6p på dessa så hade jag varit mer än nöjd. Tar vi poäng mot luleå borta så har vi haft en riktigt bra inledning, gör vi inte det så är jag ändå rätt nöjd med 6p.

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Berka: Undra om Regher lärt sig läsa svenska och tar åt sig av alla som säger att han ska floppa?

Vilken jävla Bedrövlig match. Det såg ju så bra ut i tisdags!!!!
Hur kan vi ha tappat allt det som?

Tro tutan om inte Bengtsson m.fl kommer upp i 20p i år redan?Den killen kan vi ha nya av i många många år framöver. Om nhl klubbarna se han nu iofs...

Sen undrar jag vid Leksands 2-1 mål, då står Torp och Hedman (?) på rödlinjen!! när Leksands spelaren är på blå. Hur fan kan man göra så i ledning med två mål och bp? Do ska väl en back fan knappt lämna en zon?

Nä besviken är man. Men glad för 1p. Och Ullis är ju ett jäkla monster. Inte mkt att göra på målen. Första ett friläge där han är 2cm från att rädda och det andra en styrning av Torp rakt upp i nättaket..
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Bad_Brett: Vi skulle kunna dumpa hedman och regehr och lira in 2 juniorer ist. Hedman skulle inte ens ta en plats i j20 och regehr är allt raka motsatsen mot ifjol.

Skröder som har varit överlag sämsta forward än så länge ska naturligtvis INTE slå en straff och kempe som oxå varit kall är ett frågetecken.

juniorerna har gjort mål OCH varit stekheta ska naturligtvis slå straffar

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

J F K:

Kuben hittade två Leksands-utvisningar under hela matchen. Speglade det verkligen matchbilden?

Ljusglimten är att vi har enormt mycket sparkapital. Jag tycker juniorerna ser riktigt jäkla bra. Viktor Lööv är +5(!) och har inte varit varit inne på ett enda baklängesmål i spel 5-mot-5. Dessa prestationer får ses som rena bonusar. Nu gäller det att någon av de tilltänkta stjärnorna börjar prestera.

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Vi snor iaf 1 poäng, straffskyttet är som i fjol ytterst mediokert tyvärr.

Laget uppför sig pinsamt och alla utom ullmark och juniorerna ska skämmas otroligt mycket.

domarna var vansinnigt okonsekventa, spina åkte ut för slacshing i slutet när han inte ens träffade spelaren riktigt och 2 minuter innan så slår öhnerud sig blodig i munnen av en leksandsklubba som inte renderar i något fast domarna blåste av?

Men jaja vi snor iaf en poäng fast vi gör (nog den sämsta match jag någonsin sett modo göra)

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Rytter: Modo var bedrövliga idag, men som konstaterat så domarna lika usla. Hur kan man spela så bra mot AIK och sedan vara så enbsrmligt dåliga två dagar efteråt. Ska det vara ännu en säsong når vi gör våra sämsta matcher mot bottenlagen? Jag hade hoppats att Uffe skulle råda bot på underskattningens mästare, men återigen ställer vi bara ut skridskorna för vi läst hur dåliga motståndarna är.

Nät så svaga hockeyspelare som Hersley och Ryno ser bra ut ska man skämmas:(
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

NuMo: Vi har inte gått poänglösa än :D

Men detta var fan bara smärtsamt att se

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Berka: Våra straffar var tämligen gråa.
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
mattias - 74: Jo spännande har det varit, men välspelad, njaaa! =)
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

supertr?tt: Haha vi har snott en poäng redan så vi har nog hetsat tillräckligt, ;)

nu straffar, ska vi gissa på att skröder tar en?

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Berka:

Menade mest spänningen i matchen förlåt ;)

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

NuMo:

Man blir så jävla less på våra kassa domare.

Man går ut innan säsongen att man ska vara hårdare med spelförstörande händelser och ta ut hårdare för slashing och fasthållningar vid sarg som exempel. 

Fine! Helt ok.

Men våra domamre är så kassa att deras sätt att implementera reglerna är att börja ta för varje slashing som träffar klubban och skita i alla fasthållningar mm.

Tänkter främst på två situationer idag som jag trodde de nya reglerna skulle stävja. Först var det en på Tambellini när han försökte jobba sig lös vid sarg, hade ju armar upp runt halsen, och andra när Kempe var på väg igenom, Leksand backen han ju bara med för att han höll fast i Kempes arm och åkte efter.

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

mattias - 74:?

Om du tycker denna match varit rolig så undrar jag hur dom tråkiga sett ut?

detta är en ytterst medioker match, långsam och dålig kvalite i allt utom målvaktspelet

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Har hela laget influensa eller vad ? Vore nästan vidrigt att vinna på straffar nu...
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Berka: Hela laget löper risk att åka in för hets mot folkgrupp...
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

NuMo:

Sjukt rolig match att titta på!

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
J F K: Helt klart är att man tränat på att slå indianare, 
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Spinas första byte i ot:n bor rendera i att han får sitta på läktaren nästa match!?
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Berka: Jag tyckte Brynäs fans var gnälliga, men detta är löjligt. Hur kan de ta alla modoutvisningar och sedan släpps solklara åt andra hållet.

Med den här domarnivån mot Leksand kan de bli farliga i vinter.
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Alltså är det bara modo som kan göra såhär, man har 2-0 med 4 kvar, man suger så hårt att man bara var tvungna att ta utvisningar så leksand kunde göra 2 snabba.

Spina bör få böter internt för den utvisningen och samme bör få höra hur jävla korkat det är att rensa in framför eget mål. 

Nu väntar vi bara på att modo tar en ny utv. i ot:n så kan leksand fullborda sin vändning

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Berka: Att tappa 2-0 så snabbt är jävligt bittert, men Modo är inte ens värda 0 poäng ikväll. -3 snarare
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Berka: Kempe vänder upp med pucken i stället för att skicka den säkert sarg ut när vi har stenhård press på oss. Kempe förtjänade smällen i ryggen.

Det här kan vi förlora snabbt.

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Patrik Källstr: Samme igen... 
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Berka: Fin rensning där
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

NuMo: Spina ut för slaching, hårt dömt igen.

vi har sannerkigen inte haft medflytet med domarbedömningarna, vad står det 1-7 i utvisningar eller nått sånt?!

ja å där kom 2-2

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Parodi i egen zon. Uffe hade inte varit kvar i arenan nu
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Patrik Källstr: Om sanningen skall fram vet jag inte när jag så Modo så här usla. Vinner vi här så är vi kriminella.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Patrik Källstr: alltså har ingen kollat in blomqvist, 43:e gången denna match han fiskar på blå...

nu lär nog modo ta en utv. och det blir jobbigt för hjärtat

JA NY UTVISNING, det kom som ett brev på posten

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Berka: 400 kr. ner i fickan för mig. Eller rättare safgt. Kompensation för alla förluster ikväll.

Så får då Leksand göra mål liks förb.!

Knyt ihop nu. Vart är de rutinerade rävarna?

Kommentera


Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
såjaaaa! Ungdomens dag i Modo ikväll! Tack för den felpassningen :)
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

Berka:

Nej, inte på höga klubbor och fasthållningar. Åtminstone inte när det är Leksand som är skyldiga.

JAAAA!!! Man måste bara älska våra junisar.

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19

JAAAAAAAAA POSSLER HAHAH

JUNIORERNA LEVERERAR

Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
NuMo: Possler, din DJävul! Nuu, Nuuu!
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Heeregud nu tar domaren på allt dessutom, håll i hatten
Kommentera

Sv: Leksands IF- MoDo Hockey - 2013 09 19
Berka: Man har tydliugen aldrig förstått att försöka få ut pucken i hörnen. Man rensar ju in pucken in framför eget mål hela tiden.
Kommentera

1588290 · »