Berka: Förut sattes utvisningsnivåerna efter hur HV 71 spelade. Nu sätts den efter hur Jämtin spelar för honom och sedan är det flytande skala för övriga. För att citera NuMo: "Elitseriedomarna är konsekventa, konsekvent inkonsekventa."
Idag gör vi dock två bra perioder och försvara oss hyfsat därtill. Fortsätter det så här så blir det bra. Tyvärr är det bergochdalbana som gäller även denna säsong.
"Modo vann skotten klart i första perioden och andra perioden, hade lika många skott som Linköping i tredje och vann skotten klart i förlängningen"
Vart har jag påstått något annat. Läs vad jag skrev igen och försök att förstå.
Jag skrev ju att största delen av modos 40 skott kom i första och i början på andra eftersom man var det bästa laget just då. Sedan ändrades förutsättningarna i och med LHC's 2-1 mål. Linköping fick energi och började ta över matchen, sedan får dom sin kvittering turligt. I tredje ska vi vara nöjda att dom inte sätter 3-2 på sina 3 raka PP.
Det är det jag menar att matchen är 60 minuter och att vi ska vara nöjda med 1p med tanke på hur den gestaltade sig (läs: att vi klarade 3 raka BP med 10 minuter kvar i tredje).