1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480478 inlägg · 4078 ämnen

Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

« · 1458341 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
Berka: Ska och ska. Elitserien är såpass jämn att alla kan slå alla. Timrå vinner ju ibland också...
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
Andratränarens snus gör då ingen besviken. Herregud! 
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
henkelainen:Visst vill man alltid vinna men Linköping är ju absolut fel lag att förlora emot.Dom tre poäng som vi förlorar idag kan vara skillnaden som gör att vi hamnar i kvalserien och Linköping klarar sig.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

spud: kan vi slå fbk och aik borta då SKA man slå detta brödgäng, så även om vi överträffat förväntningarna på denna bortaturne så känns det surt att förlora den lättaste matchen.

Ja nu har vi ju inte förlorat än, men ja... äh komentarer överflödiga

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
spud: Det tråkiga är bara att ett bra resultat hade givit fin arbetsro inför slutspurten av säsongen och en liten fallskärm. Nu tycker jag att vi inte ens gör ett riktigt försök. Laget vinner ju inte en närkamp.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
spud: Inför bortaturnén så trodde jag bara på poäng mot Linköping, så ja, jag är ganska nöjd ändå. Men vinna vill man ju alltid göra. 
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
henkelainen: Bakom flötet? Dålig vist, men dum?;-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

henkelainen: spännande å se om uffe gör nått eller om han anser att det redan är kört och försöker bara spara på krutet?

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

Jag tycker inte alls det är särskillt förvänande. Vi har spelat bra i en lång period, stundvis har resultaten varit mer än vi förtjänat. Sånt får en reaktion oftast. Ikväll var vi inte beredda att ta kampen.
Det kommer sådana här matcher emellanåt. Det viktiga är att vi inte hamnar i en lång svacka utan att spelarna tar tag i det som är fel och inte skyller på andra.

Ikväll är jag inte orolig, men blir det samma elände på onsdag mot HV så är jag orolig.

Vi får 6 av 9 poäng på denna borta turné, ett resultat som jag hade accepterat med glädje innan matcherna. 

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
Bad_Brett: Stämmer analysen/farhågan om att våra backar är slut, då hinner vi inte ikapp några fyra mål. Är det inställning ja, vem vet. Det kräver i sådana fall en av de värsta kölhalningar en coach gjort i en periodpaus.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

Bittesehr: Saknar Svenssons energi. 

Tellan helt bakom flötet den här matchen, Linköpingspelarna glider lätt genom vårt försvar.. Anfallsspelet är som bortblåst pga allt slarv och studsande puckar.. vi ser ut som vi gjorde i början av säsongen. 

Kliv in nu i tredje och visa att vi Övikare, vi ger oss faan inte! Sluta starkt, skitsamma om vi förlorar, bara vi kämpar! Hellre 6-4 än 8-2!!! 

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

Bad_Brett:

Du ger dig verkligen inte.

I övrigt så behöver vi vinna varannan av kvarstående matcher för att nå upp till 79 poäng som borde vara säkert från Kvalserien åtminstone. Det är inte jordens undergång att vi gör en plattmatch...

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

NuMo:

Jag tycker att det är ytterst märkligt att man inte orkar tända till i en sådan här match. Vinst skulle innebära 10 poäng ner. Nu blir det istället 4 och kniven är återigen mot strupen.

Det lustiga är att matchen egentligen inte alls är körd. Att hämta upp fyra mål mot ett skräpgäng mot Linköping skall vara långt ifrån omöjligt. Vi får väl se om någon blir sugen på att spela lite ishockey i tredje, eller om det är roligare att vara åskådare.

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
Bittesehr: Roliga sketcher av robin på idrottsgalan iaf. Alltid nått:-)

Men bra det här så är vi utvilade emot hv på onsdag!:-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
Nybbe: Modo är för bra för KS, så nej de gör vi inte!
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
Bittesehr: Det är nog lungt med Tellan, han reser sig innan onsdag. Det är värre att vi saknar ett gäng backar. Dom orkar inte hur mycket som helst.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
Lumber Jack: Trist att man lämnat huvudet hemma i en så viktig match. Är ju iofs symtomatiskt med Modo, AIK-matchen undantagen. Fan - vi hade ju kunnat få lite andrum nedåt.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

Bittesehr:

Hade Tellan stått hela matchen idag så hade jag varit övertygad om att Forsberg hade stått på onsdag. Nu får han vila och jag tror att både Micke och Uffe vill ha in honom i kassen snabbt igen för att komma tillbaka.

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

Wayne Gresky: Jag ser inte hur det ska kunna bli bättre?, våra backar har ingen ork kvar, tolle är ingen back som ska spela så mycket då han är rätt medioker, dessutom ser ju annars så starke ahnelöv riktigt trött ut och finnen gör nog sin sämsta match, pöck är han med?

Det är bara 4:e kjedjan som har lite ork kvar och kämpar på men annars är det som nån skrev , ett totalt mörker

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
Bittesehr:Vi syns i KS
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

Helt slut på engergi i kväll.

Uselt målvaktsspel.

Man valde verkligen rätt match att beställa hem.

Vem ställer vi i mål på onsdag egentligen? Tellan verkar behöva vila och vi behöver verkligen poäng igen. Man får inte förlora två matcher i rad.

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
Lumber Jack: Det jävliga är att vi trots utskopningen vskar fram gyllenlägen att göra mål, men det är som att skytten tänker: "Jag tänker då fan inte göra mål." Eller: "Va! Fick jag pucken?"

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
NuMo: Hoppas det räcker med en matchs väckarklocka nu när siffrorna springer iväg.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
Sawchuk: Vi får väl hålla tummarna på att Daniel vinner jerringpriset då... som om det skulle kunna hända... 
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

Totalt jävla mörker.

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

Berka:

Undrar om det blir någon intervju, tveksamt då Modospelare bara ger intervjuver då det är kul att spela hockey.

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

Monno: vad skulle det tjäna till?

Modo är ju inte intresserade av att spela ikväll, kan man ge någon i modo godkänt än så länge?

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

Berka:

Kommentatorn är dålig men det kan du inte göra någonting åt. Antingen står du ut eller så stänger du av ljudet. Det kan du göra någonting åt.

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

henkelainen: positivism =)

Kan ingen slå igen käften på komentatorn, idioten tittar ju på en annan match och förekommer helt meningslös

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
yngwie: varför ingen timeout?
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

henkelainen:

Avblåsning för passivitet, det hade dom ju kunna blåst för var tionde sekund hela matchen...

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
NuMo: Känner igen symptomet från Timrå. Fast där har man varit stora på sig hela säsongen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
Berka: Men ta ett varv runt huset.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
yngwie: tollefsen har nu tagit platsen som kvällens flopp av axelsson
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
NuMo: 6 - 2... lugn grabbar. Det är en period kvar.......
Kommentera


Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
Berka: Tyvärr spelar man under skamgränsen den här matchen. Antagligen så har man blivit stor på sig på sina håll och kanter.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

Berka:

Har inte riktigt kunna följa matchen, men Linköping är riktigt bra ikväll va?

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

Berka: Kom igen nu berka, du spammar ju tråden med samma inlägg bara upprepningar.

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
Berka: Ja han verkar varit en sväng i Molkom och fått coachtips av Perra.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

HAHAHA vad pinsamt

Lhc är nog sämsta laget i hela elitserien och spelar fruktansvärt värdelöst ikväll, men på något sätt så bara måste vi hjälpa dom till en seger igenom att försöka vara sämre, det måste vara svårt att vara sämre men det känns som att vi lyckas.

roligast är komentatorn som på fullaste allvar tycker att lhc är bra haha   vilken dåre

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
NikkiNine: Aja, nu får vi lufta Ullmark iallafall. Nästa stormålvakt? 
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
NikkiNine: Linköping gör typ 2 mål/match, men mot Modo blir det 5 efter halva matchen. Räkna med 3 till nu när Ullmark är inne.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

Berka:

En klassisk hockeyklyscha passar rätt bra in nu.

Modo hockey reagerar istället för att agera, därför är vi tvåa och trea på varenda puck just nu.

Verkar som dom dessutom fått en kollektiv ögonsjukdom då dom inte  kan behandla en puck ens hjälpligt längre.

Sorry guys, var inte min mening att göra en så här trist återkomst på forumet :(

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

Bad_Brett:

Ja, allt är Modos fel. Linköpings spelare är egentligen inte alls bra ishockeyspelare.

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
henkelainen:  Ulf står som en fågelholk i båset
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
Berka: Ja! Båda lagen är skitdåliga.. och Modo är sämst ikväll. Hade vi spelat såhär mot AIK hade vi åkt på brakförlust. 
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
24-15 i tekningar till LHC. 
Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16

NikkiNine:

Fel och fel. De ger ju Linköpings iskalla "stjärnor" en chans att sikta in sig och bygga upp självförtroendet. Det är ju en enorm passivitet som leder till att det får så pass öppna lägen.

Jämför med hur det ser ut när vi möter Skellefteå till exempel, då vi blir utspelade på grund av att motståndarna håller hög kvalitet.

Kommentera

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2012-01-16
Gbg: spelar modo med klubborna uppoch ner?
Kommentera

« · 1458341 · »