1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532312 inlägg · 4126 ämnen

Linköping-Modo

Sv: Linköping-Modo
Björn VII: Vad är det förnågonting?

NuMountain:

Det minnet som gör att din arbetsgivare kan få belägg för att använda det gråa (?) papperet, vid otillbörligt nyttjande av arbetsverktyget.

Det innehåller allt det du gjort, både det som du vill komma ihåg, och det din bekantskapskrets inte vill veta om dig.

Björn VII: Det skulle jag vilja ta bort. Går det? I sådana fall hur?

ModoAnte: Tyvärr så räcker dom inte till...

Stackars Samjo :/

Det här var tungt. Enda trösten är att DIF går ännu tyngre och att Leksand slog FBK.

Myrans mål i spel 4 mot 5 (5-0) va ju inte så pjåkigt, riktigt snyggt faktist. =]

...och min tippning på Bomben var ju ungefär lika träffsäker Carl Bildts placering av allsvenska fotbollslag.

Blir det tvångexercis imorgon nu då?

Oops, tvångsexercis borde det väl heta.

Kvällens behållning var helt klart Jonas Almtorp. Har inte sett en så rädd transatlant på en hockeyplan. Någonsin.

Lumber Jack (eller någon annan med koll):

Vem var det som slog pucken på LHC-spelaren så att den gick i mål?

Eftersom jag startade denna tråd vill jag att ni nu tar en titt på första inlägget... vad det står... annars kan jag citera mig själv...
"Linköping-Modo, Får man höra vad ni tror? Själv tror jag på storstryk för modo. 5-1 till Linköping."

Synd att jag inte satsade några slantar på det.... :-)

knaskamilla: #27 Fri... förlåt, Martin.

knaskamilla: Martin Johansson tror jag det var..

Lumber Jack:

Det är alltid så svårt att se skillnad på de där två...

Ribbskott: Oj då. Vill du ha en medalj? Grattis.
Det har var Linköpings kväll, ren tillfällighet att det blev så mycket som 5-1.

Wewillwintoday: Nej. jag var faktiskt och såg matchen. Och det var inga som helst tillfälligheter som gjorde att det blev 5-1. Rubriken i aftonbladet säger faktiskt precis som det var, och det säger jag med objektiva ögon. "Linköping utklassade Modo". Jag är ledsen att skriva det här, men Modo med det spel man visade upp kommer få mycket, mycket, mycket svårt i årets elitserie.

Ribbskott: Modo vann skotten i 2 perioder och hade enligt Arne Hegerfors 5-6 frilägen. Matchen blev nästan avgjord efter 5 minuter pga 5 mot 3 spel. Så fruktansvärt utspelade kan vi knappast ha varit...

MODO är inne i en svacka.. Något alla lag i elitserien får känna på någon gång under säsongen.

Jag tror knappast att Linköping har ett bättre lag än MODO.
Tror inte det går att se några tendenser efter endast 5 omgångar, vi får helt enkelt vänta och se efter kanske 20.

Wewillwintoday:

Nu har inte jag sett matchen, så jag kan inte uttala mig, men vad är det som säger att MoDo inte kan ha blivit utspelade? Att de hamnade i målmässigt underläge så snabbt? Att de vann skotten? Att de hade frilägen?

knaskamilla: Jag har ju heller inte sett matchen(självklart). Så visst kan de ha blivit utklassade. Dock att vinna skotten i 2 perioder, att släppa in så tidiga mål + slarvmål ala Johansson.
Om man då adderar dessa fakta, och drar en djävligt snabb slutsats, ja.. titta, då blev det så jag tänkte. Men visst jag ger mig. De blev säkert utklassade. Men media har ofta tendens att markant överdriva, och se betydelselösa formaliteter...

Jag skulle inte ta ordet "utklassning" i min mun efter kvällens match, det är lite väl magstarkt, men nog var LHC det bättre laget alltid.

Jag har nog aldrig sett Wernblom så "mesig" som i kväll, vad är det med honom? Att åka på motståndarmålvakten är heller inte särskilt tufft, det var skönt att se den rejäla tacklingen han fick ta emot i sekvensen efter.

Kanske lite subjektiv, men likväl matchrapport kan ni hitta på länktipset. Det är inte alltid lätt att vara så objektiv.

Wewillwintoday:

Ang. "slarvmålet"...lite Duuskänsla på den, nästan!

bobbe: Tack. En ärlig människa :)

Självklart är det inte alltid så lätt att vara objektiv. Linköping var det klart bättre laget för kvällen och jag hoppas på fortsatta 3 bra matcher mot er.

knaskamilla: Hehe jo det var det nog allt :)

Lumber Jack: Vad gjorde Almtorp? Och vem var den rädde transatlanten? Jag har tyvärr inte Canal+ så jag inte kunnat se vad som hände.

Wewillwintoday & knaskamilla:

Jahaja, lämnar man er ensam med några skrålande lejon i någon timme har ni redan hunnit gå ner i det för MODO-supportrar så symtomatiska yl&-böla-träsket.

Vad sysslar ni med egentligen MODO-supportrar? Skall ni sätta upp en kamp mot Brynäs om epitetet "hockeyns Norrköping"?

Överraska mig Ö-viksbor...gå och se på en division 1-match på fredag, inse hur j*vla stort det är att Ö-vik HAR ett elitserielag, och gå sedan i drivor till matchen på lördag och sjung westerlind och anhang ur lokalen.

Engagemang nu..eller inget elitserielag.
Välj själva, grinollar.

Björn VII:

Grinollor?

Jag känner mig felaktigt påhoppad. Satt bara här och var lite glad över att Duus inte spelar i MoDo längre.

Passar nog på ÖSK-matchen har jag kommit fram till. Skulle ändå inte hinna dit till nedsläpp. Blir buss upp på lördagmorgon i stället.

knaskamilla:

Bra, men du kan ta igen det med att se på AIK-H. någon gång...Du kommer nog t.o.m. att önska få vara med om säsongen 89-90 efter något sådant, skulle jag tro.

« · 128129