Stackars Arlbrandt, han kan inte ha det lätt i livet med tanke på att så fort någon stöter i honom så faller han ner i svåra smärtor. Som tur är verkar smärtorna gå över ganska snabbt.
Annars gör vi en rätt schysst bortaperiod tycker jag nog.
Bad_Brett: Jag njuter verkligen av kampen på isen, sällan man ser så tunga lag möta varandra. Sen har Luleå lättare att få fast oss, men tror vi kan vända på detta!
MorganaLefaey: Luleå är nog knappast nöjda, för tillfället. De kommer heller ingenstans, även om de haft några halvchanser fler än Modo. Totalt sett är det en väldigt låst match där båda lagen spelar ett stabilt försvarsspel och har problem att skapa något framåt.
Nikki Nine: Vem var det som hade turen att undvika Tolles jättesatsning i mittzonen denna period? Om han träffade, hade spelaren landat i Norge eller Finland?
Det ser ut som att MoDo-spelarna har klister under skridskorna, i alla fall om man jämför med de senaste hemmamatcherna. Har de tränat för hårt nu igen? Sitter det i huvudet? Eller kör Luleå slut på dem?
Luleå ser emellertid inte så bra ut. Faktum är att detta stundtals påminner om en allsvensk match utan spetskompetense.
Jag vaknade upp med en stark känsla av att Dimitrakos skulle näta ikväll, så vi får väl hoppas att det blir så.
Poffa: Ja det såg ut som att det var en riktad insats. Han vill nog väldigt gärna säga något genom den satsningen, OTK verkar överlag lite grinig ikväll.
Tittar lite på Frölunda- Lilla Frölunda i pausen, tror nog att 14 domarsystemet hade varit lagomt för att få undan alla hakningar i denna match.
För övrigt: Jag gillar verkligen inte sättet Cook spelar ishockey på. Han har på tok för dålig speluppfattning för att kunna bli en bra pp-back och hans försvarspel är ju inte direkt bländande. Chansningen mot Abbott var idiotisk.
Jag skulle inte tacka nej till två nya backar, gärna några riktigt skridskoskickliga.
MorganaLefaey: Känns som ett tråkigt travlopp där hästen Lulio tog starten och där hästen Modo får springa utvärtes och där Lulio lätt vinner med huvud och hals,