1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526876 inlägg · 4121 ämnen

Matchtröjor

Sv: Matchtröjor
AM:
Virka?

hahahahahahaha....

knaskamilla: Nä jag tittade på garn, funderar på att börja virka.

knaskamilla: Parant. Mmmmmm, NEONSKYLTAR! Jag tror jag såg den skylten på sista april?

AM:

Att titta på tyger? Där ser man. Hoppas att Nicke inte hade alltför kul, bara... Enfärgat är nog att föredra.

Salle: Du vet, det är dyrt med originalmatchtröjor, så han hade väl helt enkelt tänkt sy sig en egen "originalmatchtröja" Bara synd att det enda tyget som fanns var brunt med orangea medaljonger.

knaskamilla: Det var ju skitkul.........

Salle:

Parant hade väl stängt.

AM: Fråga är väl vad du gjorde inne på Tyg & Gardin...

På tal om matchtröjor, såg att Nicke från kansliet var och spanade in tyger på tyg o gardin här i bjästa. Men jag såg dock inte om det blir rutigt eller randigt i nästa års matchställ. Vem vet det kanske till och med blir blommigt.

De flesta: Sluta "bråka" om såna här små problem.

Kolla in länken för att hitta personer med riktiga problem istället...

Frisco: Inte ens om det är Ola?

Poffa: Oki. Salo kommer dock aldrig att få kladda på min #21-tröja.

Lumber Jack:

Japp. Men jag avslöjar inte vilken. Inte heller var de ligger.

Poffa: Har du varit hem till Salo i någon av han tre-fyra lägenheter och tiggt till dig den autografen?

Frisco:

Nummret är 21.

Poffa: Vilket nummer är det på den? Dubbelt nummer?

Frisco:

Pfft! Jag har en egen sån. En vacker vinröd tredjetröja med både Foppas och Salos autograf på.

Poffa: >>>Förresten är ni bara avundsjuk på min fina retrotröja

Tror mer på att du är avundsjuk på min Coloradotröja.

Paddan:
fattaru inte att dom spetsat min pilsner med hästdynga eller nått
vi var ju på gävletravet när den bilden togs..
tänk att man skall måsta leva med det dära..

never trust a smiling BIF:fare

65Selander: Eftersom matsby verkade väldigt glad när han poserade iförd din tröja så tänkte jag försöka att pracka på honom din tröja.
15000 kronor borde väl vara ett någorlunda humant pris, det tror jag nog att även matsby skulle tycka...

65Selander:

Hur kan tröjan bli dyrare med din autograf?

Dessutom är 1500 kronor ungefär 1700 för mycket.

65Selander:

Åh, pengar till knas! Bra förslag. Kan du inte höra av dig till MoDo Hockey med det förslaget också?

65Selander: Till min dieselkassa, fan sex kronor litern (eller vad fan det nu är)är ett rån för oss långväga supportrar.

Paddan: Du kan få köpa min Brynäströja (org) istället med mitt namn på för 1500kr med autograf 1700kr

En stilla undran från en som inte har läst hela tråden men vart går kosingen, klubben, ungdomsverksamheten eller till Knas?

Poffa: Vadå, min Wildetröja var väl ordentligt använd, åtminstone av mig. Tydligen väldigt mycket sprattlande på ryggen av Wilde att döma av nötningen på siffrorna.

Paddan:

De hänger uppe på väggen just nu. Ordentligt använda är de också, till skillnad från din Wilde-tröja...

Poffa: Hmm, måste väl vara svettigt att sitta iklädd dubbla matchtröjor på jobbet!

knaskamilla:

De är redan betalda och uthämtade. Vissa går det undan för...:)

Paddan:

Där ser man. Tur att han har ett jobb, så han har råd att betala för dem!

knaskamilla: Nu är det tröjorna, Poffa har nämligen också tagit hem auktionen vad gäller Damgaards bortatröja.

Poffa:

Ja, oh ja. Sådana där snören skulle man ha haft på sin replica. De skulle ju t.ex. kunna komma till användning när man...när man...äh, när fan behöver man snören, egentligen?

Grattis till tröjan! Ja, den utan snören alltså.

knaskamilla:

På snörena, ditt knas. På snörena....

Bakom Lehtinens röda tröja står nu mitt namn i rött, ååh vad det är sött.

Poffa:

Avundsjukan? Nä, hörrudu, jag hade inte ritat något tröjförslag...

Poffa:
ja det är inte lätt,,båda håller väll på med innebandy så det är lätt att förväxla.

Paddan:

Nu blandar du ihop Poffa och Foppa, Paddan.

knaskamilla:

Avundsjukan fortsätter lysa igenom... Moahahaha!

Poffa: Äh, bara för att du råkade rita lämna en bläckplump på tröjan betyder det ju inte att den är signerad, fattaruväll...

Poffa:

"Oerhört häftig" var kanske att ta i. Dels har den förbannat långa snören, dels fanns det en snyggare tröja bland förslagen.

Paddan:

Förresten är ni bara avundsjuk på min fina retrotröja.

Paddan:

Knytblusen (eller retrotröjan för er icke invigda) är oerhört häftig och den kommer man få användning för under försäsongen. Att min blus dessutom är signerad gör väl knappast saken sämre...

Poffa: Tja, tar du på dig den där knytblusen så kanske du kan bli populär, vem vet ;)
För övrigt så tycker jag att de vita tröjorna är snyggare, sådeså...

Paddan:

Icke. Du kan ju inte komma stickande med något som du gjorde förra året. Det är ju helt galet, ju.

Eller, ja okej då. Du är väl trendsättaren. Men jag kommer vara så mycket snyggare i min tröja att ingen kommer bry sig. ;)

Poffa: Mig veterligen lade jag ett bud på en Lehtinen-tröja under fjolårets auktion, så då borde jag väl vara trendsättaren...

Paddan:

Ingenting är klart ännu. För övrigt anser jag att det var du som härmade mig. Jag la nämligen det första budet på någon av Lehtinen-tröjorna...

Poffa: Antar att det var på tiden att du också kapade åt dig en originalmatchtröja, men var du tvungen att härmas? ;)

Lumber Jack:

Äääh, det är ju du och NuMo som trissar priset bara för att kunna skryta om hur mycket pengar Janssons tröja genererar. Att ni använder er av falska namn gör det hela än mer uppenbart.

Poffa: Roligt att se huggsexan om Janssons hemmatröja, stora spelare generar höga priser...

Frisco:

Jo, fast jag har liksom ingen användning för den, då jag misstänker att den inte duger som tält - heller. För övrigt håller jag på att betala av ett sittplatskort med den knapra lön jag får ut... ;)

Albert Hall: Tja, jag hade faktiskt ett bud liggande ett bra tag på Milos tröja, men drog tillbaka det imorse då jag insåg mina ekonomiska begränsningar...

knaskamilla: Jag har ju redan 2 kungliga Modotröjor det får räcka. Däremot tycker jag att du ska ge dig in i auktionen och köpa en ÄKTA tröja.

« · 398400 · »