1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536026 inlägg · 4130 ämnen
« · 191787 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Frölunda - MODO
Frisco: Nu var det ändrat till Riksman.

Sv: Werner i landslaget
Björn VII:

Men en Långselekille håller i tredje platsen.

Peter Hirsch står som förstemålvakt på swehockey online. Det firar vi med en bild!!

samjo:

Blir han elitseriens näst bäste ångermanlänning ikväll? IK Polar -faller ut ur folks medvetanden snart?

1).Lars-Gunnar Pettersson IFB/LHF............272
2).Håkan Loob FBK..................................262
3).Peter Gradin MoDo AIK/AIK...................216
4).Jens Öhling DIF/SSK............................210
5).Tore Öqvist IFB/LHF.............................205
6).Jan Larsson* BIF/MoDo Hockey/BIF.......205
7).Anders Carlsson BIF/SSK/BIF/VIK/LIF.....195
8).Lars Hurtig LHF....................................194
9).Jonas Bergqvist LIF..............................193
10).Anders Huss BIF/TIK...........................190
10).Magnus Wernblom* MODO Hockey.......190

Samma årgång. En stannade kvar, en åkte härifrån.
Så olika. Ändå så lika.

Game Winning Goal Leaders
1. #9 Wernblom, Magnus...MODO...RW..32..5..(Elitserien)....
1. #19 Näslund, Markus...Canucks...LW..44..9..(NHL)...........

Goal Scoring Leaders
1. #9 Wernblom, Magnus...MODO...RW..32..18..(Elitserien)..
1. #19 Näslund, Markus...Canucks...LW..44..31..(NHL).........

Powerplay Goal Leaders
1. #9 Wernblom, Magnus...MODO...RW..32..11..(Elitserien)..
1. #19 Näslund, Markus...Canucks...LW..44..19..(NHL).........

Sv: Fullt på söndag
matsby: Mer än 10% ledigt enligt Ticnet.se. Det är nog bara nån medgångssupporter från Sundsvalls förstad som hittat på ett rykte.

Fullt på söndag
Någon som vet biljettläget?
Rykten säger att igår fanns det 200 bilj kvar på stå och sedan var det fullt....

Sv: Ståplats?
Frisco:

Hoppas iaf att tidigare finansiärer/byggherrar inte gör anspråk på publikintäkter eller utformning av matcharrangemang :-)

Björn VII: Spelar ingen roll vilken färg jag har. Jag vinner i alla fall. Är fortfarande obesegrad i Falcontemplet eller Kerstinarenan eller vad den kan tänkas heta?

Frisco:

Vann Finland som brukligt i den där arenan eller? Bortalagen brukar ju uppvisa en tendens till sjösjuka enligt de knapphändiga statistiska uppgifterna jag besitter.

knaskamilla:
Har nu anmält mig till TIK supporterresa så allt är avklarat.
3 dagar sedan bli det fart i kempis...13-2 till TIK

knaskamilla: Hockey när den är som bäst.

Paddan: Är det där en av dom som hjälper dig med cykelmodemet?

scim:

Man vet aldrig. I HS-världen kan det mesta hända.

Björn:

Jaja. Jag har iaf inga krav. ;P

knaskamilla:

Ähh, lyssna på Paddan, LJ m.fl...

Det är ett fullt legitimt krav med tre pinnar heute abend, skulle nästan vilja formulera det så pass drastiskt som ett "krav"

Marsch!
:-)

Nej, nu har det blivit dags att åkalla Tuohimaa igen och försöka pressa honom på lite fler uppgifter.

knaskamilla:
Inte alls omöjligt, men som det ser ut nu så har vi ju två relativt enkla matcher kvar den här veckan så den risken bedömer jag inte som speciellt stor.

Dessutom så uppenbarade sig den gamle backgiganten Juha Tuohimaa och meddelade de rätta resultaten för mig så jag ser fram emot färden till spelombudet imorgon för att hämta ut vinsten.

knaskamilla: En vecka kan väl inte vara längre än en vecka?

Paddan:

Om de inte tar tre poäng ikväll då, blir det en extended niopoängsvecka då?

knaskamilla:
Självklart blir det vinst för MoDo, slutresultatet skrivs till 2-3 och bara tre poäng kommer att återstå innan niopoängsveckan är i hamn.

Sv: Samuelsson i NHL
MartinSedin: Modoit efter modoit. Varhelst jag såg jag såg en modoit.

Portello:

Nja. Jag tror att Brynäs tar er... ;)

För MoDo blir det nog klurigare. Jag kommer inte att ha några förhoppningar om seger.

knaskamilla: Vad tror du om kvällens match?
Andra raka bortasegern?

Samuelsson i NHL
En gammal MODOit gjrode i natt debut i NHL, nämligen Väsby Expressen Martin Samuelsson som spelade för Boston. Samuelsson blev dock utan poäng i debuten.

matsby:

Gå in i Kempis. Gå till vänster. Det första du ser som ser ut som en ståplatsläktare där är bortastå.

Sv: Fjällräven
Per HApps: Om vi bara varit 17 776 invånare så hade pengarna bara räckt till en ombyggnad.

Se den bifogade filen och njut (obs pdf).

Skönt att inte Henrik Lundqvist står i målet för Frölunda. Nu blir det en finländsk målvaktsmatch istället. Norrena mot Riksman. För att det ska bli vinst krävs nog att Riksman spelar 25% bättre än Norrena eftersom MODO:s backar inte håller samma klass som Frölundas.

samjo:
Inte ens det fungerar....min Dell comp känner nog av att jag försöker vara otrogen :-)
Tack ändå...
Lycka till ikväll så att vi ses på söndag som serieledare :-)

matsby: Prova denna länk då? (länk direkt till startsidan)

www.modohockey.se/start.cfm

Sv: hemsida
matsby: Det är möjligt att sidan varit temporärt nere, men den fungerade igårkväll och den fungerar även nu som scim mycket riktigt påpekar.

scim:
hmm inte för mig, inte fungerat att ta fram den sidan på flera dagar. får som svar tekniskt fel på sidan eller också så är det webbläsaren som känner att jag är på väg in på en skitsida så den vägrar ge med sig ;-)

matsby: www.modohockey.se fungerar fint..

Kärran:
tackar, men vad är add till modos hemsida då???
har hittat flera länkar till modohockey.se men ingen fungerar ju..

matsby: Gå in på MODOs hemsida, klicka på marknad och där kan du hitta Kempehallen. Bortaklacken står på lilla ståplats bredvid K-vänster.
Lycka till!

matsby: Bortastå är på ena kortsidan.Mittemot The Reds.

hemsida
fungerar inte www.modohockey.se ?????
hittar ingen server!! annan adress?

Ståplats?
Har aldrig varit i kempis men tänkte åka upp på söndag, om jag skall på bortastå vilken läktare/sektion gäller då?

Fullsat på söndag?

Frölunda - MODO
Laguppställningen inför dagens match kommer tydligen att se ut så här, att döma av modohockey.se:

Målvakter
34 Juuso Riksman
(31 Peter Hirsch)

Backar
3 Pierre Hedin
6 Tobias Enström

32 Martin Wilde
44 Mika Lehtinen

7 Jesper Damgaard
16 Dusan Milo

Kedjor
9 Magnus Wernblom
33 Stefan Öhman
11 Tommy Pettersson

14 Peter Högardh
23 Magnus Hedlund
10 Anders Söderberg

22 Joakim Lindström
17 Fredrik Warg
19 Kim Staal

4 Jan Öberg
18 Peter Öberg
26 Mattias Wennerberg

Övriga spelare
27 Martin Johansson
29 Morten Green
41 Jens Öhman

Noterbart är att Hedlund får fortsätta som center. Friskt vågat och riktigt kul tycker jag. Ska bli spännande att se hur "mini-lirarna" Söderberg och Hedlund klarar sig tillsammans med Högardh i vår andrafemma. Kul också att tredjefemman får fortsätta vara intakt. Däremot är det väl många med mig som tycker att Wilde/Lehtinen är ett mycket riskfyllt backpar...

Björn VII: Jo det är klart, förutsättningarna för en trevligare säsong hade onekligen varit bättre med fullsatt hall.

Antar att fjärdeplats och kvartsfinal inte hade räckt.....

Jäklar vad sugen på korv jag blev när jag såg den där nostalgibilden på vagnarna. Såna vill jag ha tillbaka ifall vi får en ny hall. Tyvärr påminner de där kioskvagnarna en också om det ständiga kämpandet att hålla sig över nedflyttningsstrecket som kom att gälla under närmare tio års tid.

Sv: Sjögren
poffa: Såg det, fast jag tycker nästan det med klubban i plexit är värre, hmm?

Paddan:

Med fullsatt Kempehall hade vi kunnat räkna in två-tre nya artistskattare, med en fullsatt Fjällräven/Vadenublir Arena hade vi kunnat räkna in två-tre nya helårskontrakt.

Vilka krav som skulle kunna ställas på Wikegård med ett snitt på 13850 under grundserien vill han nog egentligen inte höra. :-)

Sv: HV71-Modo. Repris önskas
Jonsson8: De där bildprojektorerna minns man, var väl ingen lysande idé direkt. Har för mig att det inte syntes alltför bra från min position mitt på stora stå, inte särskilt lyckat att visa matchsekvenser på en liten duk i en upplyst hall.

NuMountain: Japp visst var det en kul bild? Den är tagen säsongen 82-83, så det var ju ett tag sedan, men jag vet inte om rökning var tillåten då, har aldrig rökt själv så jag har inte tänkt på det. Men det är skoj med gamla nostalgiska minnen, kolla gärna hur hallen såg ut samma år på bifogad bild, och i taket skymtar även föregångaren till dagens mediaoktagon, ett slags bildprojektorer som användes den säsongen men plockades ner ganska snart. Observera även "plexiglasskyddet" som hängdes upp när det var träning och juniormatcher för att skydda plexit mot puckmärken... :)

Sv: Poängjakten 2003
poffa:

Misslyckats i ditt klickande? Tss...det brukar låta så!

Ajdå, skulle nog aldrig tagit den där turen in till civiliserade trakter, inverkar tydligen bara negativt på min förmåga att skriva någorlunda korrekta meningar. Får nog hålla mig i Bjästa så gott det går i fortsättningen...

"Intressant" resonemang av Wikegård om publikens inverkan på ihopspelade poäng på hemmaplan. Så med fullsatt Kempehall borde vi ha kunnat räkna hem betydligt fler poäng trots att man spelar som ett gäng hösäckar.

Björn VII: En sak som i varje fall jag funderar på är vem som kommer att bli årets "Finn-Olsson".
Är väl för bara mycket att "hoppas" på ett Wilde-card antar jag....

samjo: Alltid lika sköj att se Wernblom göra mål alltid lika glad :) Han har ju ändå vart med ett tag.

Sjögren
Nio matchers avstängning för tacklingen på Bulan Berglund. Därmed vet vi nu att det är i stort sett lika allvarligt att armbågstackla någon i huvudet bakifrån och mot sargen som det är att slå av klubban mot plexit då man fått en utvisning.

Jag måste bara njuta av reprisen ytterligare en gång. Denna gång utan kommentatorer. Men bara bilderna räcker gott för mig! :)
Werners glädjeyttringar efter de sista två powerplaymålen är roliga att se.

www.hockeyligan.se/highlights/

Dags att ägna sig åt rapportskrivning nu. *signing off*

Sv: Fjällräven
Per HApps:

Japp, för demografiska prognoser för Ö-viks kommun under det närmaste decenniet ger ett entydigt stöd för en kraftigt ökad genomsnittlig privat förmögenhet.

Att kustdelen av Ö-viks kommun har ett egenföretagande i paritet med Gnosjö är dock ett lite för relevant argument att slänga in i kampen, lillebrorssupporter som jag är.

« · 191787 · »